Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Combat 4.7 tuig verloren 10sept 2013 IJmuiden

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
jeroencombat
Deur-surfer
Deur-surfer

Combat 4.7 tuig verloren 10sept 2013 IJmuiden

Bericht door jeroencombat »

Afgelopen dinsdag 10 sept is mijn mastvoet gebroken. Moest kiezen tussen mijn zeil en board. Gekozen voor het board, waar ik ook niet meer bij kon komen. Na enige tijd aangespoeld en mijn board gelukkig ook. Het zeil niet meer terug gezien. Gaat om een paars/oranje 4.7 combat met unifiber mast en aeron giek. Heb de kustwacht en de politie al ingelicht, maar misschien zijn er mensen op dit forum die wat gezien hebben. Heb weinig hoop, maar wie weet..

King of the Kaloot 2006
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Een kar vol

Re: Combat 4.7 tuig verloren 10sept 2013 IJmuiden

Bericht door King of the Kaloot 2006 »

Erg klote sorry
Heb de kustwacht en de politie al ingelicht
Ik wil nog maar even benadrukken dat het supper is dat je het even gemeld heb een erg profesionele houding!
Als er dan een zeil gevonden word gaan ze in iedergeval niet voor niks naar een surfer zoeken.
Tegen woordig is de KNRM een actie begonnen om je 06 nummer op je spullen te zetten

Suc6 met je zoektocht

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

Vanwege mijn functie heb ik korte lijntjes met de Kustwacht en heb even voor je geïnformeerd of er nieuws was m.b.t tot je tuig, maar helaas voor je was dat er niet, dus ik vermoed dat het als verloren moet worden beschouwd, het is inmiddels donderdag en geen nieuws!
Ben je verzekerd? zou een optie zijn.
De medewerker van de Kustwacht vertelde mij dat je gerust contact op kunt nemen met hun als je wat wilt weten.
succes

Bianchi_euro
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Ik ben helemaal geen world cupper wannabe...

Bericht door Bianchi_euro »

Rijkswaterstaat verzorgt het beheer van de stranden in Holland en niet KNRM. Daar zou je dus eigenlijk moeten zijn. Het zou me niet verbazen als er een mandaatregeling met de gemeente... Velzen (??) van kracht is en zij in persoon op de stranden aanwezig zijn.

Als ik je een tip mag geven. Kijk eerst heel goed rondom en tussen de pieren. Leen dan een mountainbike en rijdt zover je kunt naar het noorden om daar te zoeken.

De keuze voor je board was verstandig. Hoe is die mastvoet eigenlijk gebroken? Heb je een pees diabolo? Heb je hem goed gecontroleerd op slijtage/scheurtjes voor afvaart?

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

Bianchi_euro schreef:Rijkswaterstaat verzorgt het beheer van de stranden in Holland en niet KNRM. Daar zou je dus eigenlijk moeten zijn.
Wie heeft het hier over de KNRM, Het Kustwachtcentrum coördineert en voert voor vijf ministeries 15 operationele overheidstaken (de Kustwachttaken) uit op het Nederlands deel van de Noordzee. De taken bestaan uit Dienstverleningstaken en Handhavingstaken en is dus geen KNRM, wel sturen zij de KNRM aan wanneer nodig.
Van dit voorval is een incident registratie gemaakt en wanneer, bv een medewerker van RWS of de KNRM het tuig zullen of zouden vinden nemen zij contact op met de Kustwacht en zou het allemaal goed kunnen komen vanwege de registratie, wordt het echter gevonden door een wildvreemde, dan ben je volledig afhankelijk van wat deze er mee doet. Een andere optie is dat het de zee op gedreven is maar dat lijkt mij gezien de windrichting deze week erg onwaarschijnlijk.
Wel is het eventueel een optie te informeren bij RWS, maar zoals gezegd, ga ik er vanuit dat wanneer zij dit vinden, dit kortsluiten met de Kustwacht.
Beroepsmatig (ik werk bij RWS Scheepvaartbegeleiding op de Westerschelde en haar mondingen) heb ik redelijk vaak met de Kustwacht en KNRM te maken, ook ik krijg regelmatig meldingen binnen van bv een Kiter die zijn spul kwijt is geraakt bij Ouddorp, het belangrijkste in deze is dan de vraag of de Kiter in veiligheid is, vervolgens informeer ik de Kustwacht van het voorval met alle gegevens die ik heb, vervolgens neemt de Kustwacht dit op en weet dat er geen paniek is en dat wanneer er eventueel een melding komt men niet ongerust hoeft te zijn dat er nog iemand aanhangt :) , persoonlijke schade gaat ver boven materiële schade.

jeroencombat
Deur-surfer
Deur-surfer

Bedankt voor de reacties. Ik had al melding gemaakt bij de kustwacht, de politie (reed daar rond) en bij de strandtent van muiderslag. Tot dusver niks gehoord, ben bang dat het niks meer wordt. De tussenpin is uit de mastvoet, onderste deel van het bovenste deel af. Schroefdraad nog intact... Losgedraaid?? Geen idee.. Het lijkt maandag weer te waaien, hopelijk heb ik dan weer wat.
Gr.jeroen

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 »

Ik heb het zelfde gehad. Het schroefdraad van de diabolo nog ok en bout gewoon afgebroken. Ook een keer andersom. Schroefdraad bus in diabolo open gescheurd.. Tja er is al een draadje over kwaliteit diabolo,s ergens op de site.

Ps ik heb een ophaalkoord aan mn setje en die is in beide situaties mn redding geweest en behoud setje.
Verder gebruik ik dat ding niet 8)

jeroencombat
Deur-surfer
Deur-surfer

goeie tip van dat ophaalkoord. Het ironische is, dat ik dezelfde dag nog aan mijn surfmaat gevraagd heb waarom hij in godsnaam een ophaalkoord aan zijn zeil had.. :cry:

Apekool
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Apekool »

Er is iets aangespoeld bij Hargen wat aan het signalement voldoet, het ligt bij de surfclub daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

@jeroencombat was in 2013 voor het laatst actief...
8FDE5982-CDF7-46CF-9944-496192656873.png

Apekool
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Apekool »

Dat is lang geleden inderdaad, zou leuk zijn als @jeroencombat dit ooit nog leest.
Er zat een Unifiber mast in, dus dat klopt ook.

Afbeelding

Starlord
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Starlord »

wow, zal toch niet na 7 jaar pas zijn aangespoeld? oude foto's of zo? anders ziet het spul er nog wel heel goed uit na al die jaren, beter dan een giekje dat 2 jaar stond te verstoffen in mijn garage

harrie11
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door harrie11 »

haha, dan zou ik toch eens naar mijn garage laten kijken door een vakman.

Plaats reactie