Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

GoPro Hero 8 Black telleurstellend product

Voor al je actiefoto's en filmpjes

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie
heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

GoPro Hero 8 Black telleurstellend product

Bericht door heydude » wo mei 20, 2020 7:48 pm

In Oktober geswitched van een Chinese Action cam naar een Go Pro Hero 8 black. Beeldkwaliteit is prima. Echter had ik hem ook gekocht om de GPS data te gebruiken om een indruk te krijgen van mijn snelheid. Vast niet zo nauwkeurig als een Doppler GPS maar was voor mij wel een belangrijke feature. Nu werkt GPS prima in de desktop app voor de GoPro 7 en ouder. Echter niet voor de 8. Eind vorig jaar is er al een fix beloofd maar die is er nog steeds niet.

GoPro adviseert om de mobiele app te gebruiken, maar 50 GB aan mooi materiaal processen op je telefoon is natuurlijk geen oplossing. Als je een high end action cam koopt en je wil de gps gebruiken, koop dan geen GoPro. Gezien mijn ervaringen nu met de ‘klantenservice’ van GoPro zou ik er helemaal bij weg blijven, maar dat is meer persoonlijk.
https://community.gopro.com/t5/Cameras/ ... 130/page/2

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Re: GoPro Hero 8 Black telleurstellend product

Bericht door oossie71 » do mei 21, 2020 9:41 am

Ik had de 7 en vond de bediening zwaar teleurstellend
Na halfjaar en veel foute opnamen weer verkocht, ding werd ook gloeiend heet.

Dixey
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Skate 102, TB Rocket 135, Remedy 5.7, NP Expression 6.2, NP Ryde 7.0

Bericht door Dixey » zo mei 24, 2020 2:57 pm

Hier vergelijkbare ervaring. Geen manier om de GPS data op desktop te gebruiken en bediening via touch screen werkt vaak slecht als het scherm nat is. Oude bediening van mijn GoPro 3 met knopjes werkt gewoon veel beter.

Beelden zijn wel echt super goed, dat dan weer wel :)

Herman05
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Angulo release wide 133, Angulo magnum 115, Tabou Rocket 115 i.c.m. Gun Sails Vector 6.5/7.5/8.6

Bericht door Herman05 » zo mei 24, 2020 4:39 pm

Ik heb begin dit jaar ook een hero8 gekocht. Bij mij lijkt het ook niet te werken met die GPS functie.
Ik hecht met name waarde hypersmooth 2.0.. en dat werkt m.i. echt fantastisch en waardoor ik aanzienlijk beter beeldmateriaal heb dan de oudere Gopro.
In the end vind ik dat bij een actioncam veel belangrijker dan de GPS functie dus ik ben er blij mee.
(neemt uiteraard niet weg dat je mag verwachten dat dit soort mankementen niet voorkomen met zo’n product.)

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 133, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3 & 4.7

Bericht door Ron Gijzen » zo mei 24, 2020 5:46 pm

Ik sta (ook) op het punt mijn goedkope (60,-) chinese action cam om te ruilen voor iets beters, en ik overweeg de GoPro8.
Het gaat me niet om de GPS, maar wel om goed beeld, redelijk geluid en bovenal een grote beeldhoek.
De camera die ik nu heb Vizu XS6 Extreme (=Nikkei) zou een beeldhoek moeten hebben van 170graden, zoals vrijwel alle action cams, maar ik heb het zojuist nagemeten en het is toch echt slechts ~90 graden.
Weet iemand of de GoPro wel in de buurt van die 170- graden komt? Of in elk geval 150graden?

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude » zo mei 24, 2020 6:48 pm

De GoPro SuperView, breedste instelling is wel behoorlijk breed en heeft veel vervorming. Je ook wat concessies doen aan instellingen. SuperView in 4k kan weer niet samen met hypersmooth 2.0 in meest smoothe modus. De shots die ik maak zijn qua beeldhoek niet indrukwekkender dan mijn mijn vorige YI LITE Chinese cam. Voor beeldhoek zou ik een 360 camera nemen. Dat is echt impressive wat je daar mee kan. Maar kost wel een hoop tijd om achteraf mooi te editen.

Plaats reactie