Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Foto's Surf en kite 7-2-16 scheveningen

Voor al je actiefoto's en filmpjes

Moderators: christiaan1111, Jeroensurf, super_ik

Plaats reactie
watersportsphotography
Deur-surfer
Deur-surfer

Foto's Surf en kite 7-2-16 scheveningen

Bericht door watersportsphotography » vr feb 12, 2016 4:18 pm

Edit: Nieuwe foto's toegevoegd:
http://watersportsphotography.com/fotos ... t-21-2-16/

Als watersportsfotograaf wil ik de komende tijd op meer locatie's foto maken.
Hier alvast een voorproefje van afgelopen zondag in Scheveningen.

http://watersportsphotography.com/fotos ... en-7-2-16/

Mochten mensen mij willen benaderen om ook foto's op andere locaties te maken, Graag even mailen.
Contactgegevens staat op de site.
Laatst gewijzigd door watersportsphotography op ma feb 22, 2016 6:07 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Bart Goemans
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Re: Foto's Surf en kite 7-2-16 scheveningen

Bericht door Bart Goemans » vr feb 12, 2016 4:26 pm

Op Texel maak ik voor bezoekende windsurfers de pics gratis: en dan zorg ik nog voor horizontale horizons ook 8)

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » vr feb 12, 2016 7:11 pm

Prima toch dat hij er wat mee wil verdienen, ik neem mijn camera ook wel eens mee, maar neem als ik eraan aam het varen ben vaak niet de tijd om daadwerkelijk foto's te maken.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » vr feb 12, 2016 7:37 pm

Scheve horizon is inderdaad not done, hele zee loopt leeg. Als je iets verkopen wilt moet je zorgen dat het goed is.

Niet iedereen heeft een surfmaat met toestel of iemand die de moeite wil nemen om wat plaatjes te schieten. Zal zeker markt voor zijn maar zorg dat je beelden op orde zijn en kijk ook wat je als alternatief kan aanbieden, ga in in het water staan bijvoorbeeld (pentax kan wel wat hebben als het om water gaat). Dat levert mooie beelden op met meerwaarde. Beetje spelen met de scherptediepte mag ook wel. De bomen op de achtergrond zijn niet van belang en al helemaal niet als ze uit je hoofd groeien of je mast verlengen. Diafragma, aantal mm's en afstand spelen een grote rol.

Succes

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » za feb 13, 2016 9:19 am

De kwaliteit van de foto's springt er niet vanaf en als je niet de moeite neemt om 1 van de basis dingen te doen, de horizon even rechtzetten bijvoorbeeld, dan vraag ik me af hoeveel energie er ingestoken is om de foto's te maken om maar niet te beginnen over de kennis en kunde van de fotograaf.

Daarentegen vind ik het ondernemende van hem wel weer goed en is het goed dat de sport gepromoot wordt.
En ja, als het verkoopt, waarom niet?

De tip is dus, afgaande op de geplaatste foto's, dat je meer tijd in fotografie steekt om technisch betere foto's te maken en op te leveren. Youtube staat er vol mee.

proshot
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door proshot » zo feb 21, 2016 1:10 am

M@rcel schreef:De kwaliteit van de foto's springt er niet vanaf en als je niet de moeite neemt om 1 van de basis dingen te doen, de horizon even rechtzetten bijvoorbeeld, dan vraag ik me af hoeveel energie er ingestoken is om de foto's te maken om maar niet te beginnen over de kennis en kunde van de fotograaf.
Ben het hier helemaal mee eens, het is niet alleen de moeite nemen om de foto te maken, de nabewerking neemt net zoveel of nog meer tijd in beslag, als je dat allemaal goed voor elkaar hebt kun je er inderdaad geld voor gaan vragen.

Helaas weten weinig mensen hoeveel tijd, energie en geld je er in moet steken voor dat je fatsoenlijke resultaten hebt.

Uiteindelijk is het voor mij een fijne hobby.

Ed

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » zo feb 21, 2016 8:56 am

De kennis van fotografie is best uitgebreid:
- theoretische kennis van fotografie, zoals belichtingsdriehoek, maar bijvoorbeeld ook scherpte diepte in combinatie met brandpuntafstand
- mogelijkheden en beperkingen van de camera (ruis, dynamisch bereik)
- mogelijkheden en beperkingen van de lenzen (scherpte tot aan hoeken)
- compositie technieken, rekening houdend met juiste belichting (waar is de lichtbron, hooglichten en schaduwen, achtergrond)
- instellingen en mogelijkheden bewerkingsprogramma, bijvoorbeeld Lightroom

Het heeft mij meerdere jaren (als hobbyist) gekost om te weten wat ik nu weet. Veel zaken vallen mij direct op aan een foto die technisch niet goed zijn. Maar voor de grote groep die niet die kennis heeft, die ziet dan ook niet wat er niet "goed" is en vinden een foto al gauw mooi. Dus denk ik wel dat er handel is voor dit soort foto's.

En uiteindelijk gaat het daarom, dat de foto mooi gevonden wordt. Er zitten best een paar leuke foto's tussen.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » zo feb 21, 2016 1:11 pm

De openingspost is dus ook van jouw hand volgens mij?

Je somt prima lijstje op hoor maar de ruisbeperking van je camera kun je eenvoudig locken door iso waarden hoger dan X niet kiesbaar te maken. Scherpte tot in de hoeken of weinig CA is een kwestie van de duurste lenzen aanschaffen die je kunt krijgen. Compotechniek zie ik niet zo terug, in 8 van de 10 foto's staat je onderwerp gewoon in het midden. En als je kunt werken met LR pas dan voordat je begint echt even je horizon aan.

Niet azijnpisserig bedoelt maar als je geld vraagt moet het goed zijn. Niet iedereen kan een bruidsreportage maken en niet iedereen kan goed windsurffoto's maken.
Uitgaan van het idee dat men het al snel mooi vind is echt not done.
Kijk eens naar de plaatjes die Jeffrey Leeflang schiet.

Met de komst van de betaalbare dslr voor iedereen zag je heel veel mensen lopen met zo'n ding. Onderwerp op 25 meter afstand, flitsertje omhoog en schieten maar. Fotograferen is echt een vak, dat wordt wel eens vergeten.

Gewoon mijn mening hoor, hoop dat je 100-den foto's verkoopt.

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » zo feb 21, 2016 2:24 pm

patrick91 schreef:De openingspost is dus ook van jouw hand volgens mij?
Als je mij bedoeld, dan nee, de foto's heb ik niet gemaakt. Als je mijn verhaal goed had gelezen en alle reacties in dit topic (heb eerder een reactie geplaatst), dan had je dat kunnen weten. :D

Ben het helemaal eens dat fotografie een vak is. Het is niet even een moment vastleggen. Maar wanneer is goed, goed genoeg voor iemand?

Je opmerking over het aanschaffen van de duurste lenzen is niet volledig. Ja, duurdere lenzen vertonen het minder, maar ik heb 'dure' lenzen en die hebben het ook. Een oplossing is bijvoorbeeld de diafragma te verkleinen. Maar hier heb je beperkte ruimte in, denk aan diffractie veroorzaakt door de camera. Ken dus de beperkingen van je camera en lenzen.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » zo feb 21, 2016 5:21 pm

Draadje was al weer een paar dagen oud en ik heb niet teruggelezen.

Als je een dure lens koopt dan testen . testen en testen. Ook in het duurdere segment heb je mindere lenzen. Ik heb eens een VR1 70-200 gehad die het slechter deed dan een sigma dc 70-200. Niet een beetje onscherp buiten het midden maar om te janken zo slecht.

Maar goed, dit is geen fotografie draadje :)

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » zo feb 21, 2016 6:53 pm

Maar wees realistisch, hoeveel goede fotografen willen er een hele middag buiten staan in de kou en wind om een paar foto's te verkopen. Als iemand zo zijn hobby wil bekostigen is dat toch alleen maar leuk? Volgens mij is de kwaliteit goed genoeg voor die paar euro die hij er voor vraagt. Als hij net die ene mooie golfrit weet vast te leggen koop ik graag een foto bij hem.

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door patrick91 » zo feb 21, 2016 7:42 pm

Laten we terugpakken naar de bruidsfotograaf.. alsof dat een pretje is de hele dag :crazy:
Of als persfotograaf op de volle wind in een voetbalstadion zitten..

Maar je hebt ook een punt hoor.

En gelukkig leest hij wel mee en de horst platen staan netjes recht.

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » zo feb 21, 2016 8:05 pm

coen76 schreef:Maar wees realistisch, hoeveel goede fotografen willen er een hele middag buiten staan in de kou en wind om een paar foto's te verkopen. Als iemand zo zijn hobby wil bekostigen is dat toch alleen maar leuk? Volgens mij is de kwaliteit goed genoeg voor die paar euro die hij er voor vraagt. Als hij net die ene mooie golfrit weet vast te leggen koop ik graag een foto bij hem.
Sta liever zelf op het water :D

Maar neem spullen meestal wel mee, als ik dan aan de kant sta schiet ik meestal wel wat plaatjes, maar dan wel van bekenden. Ik geef ze dan de foto's voor eigen vermaak.

proshot
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door proshot » zo feb 21, 2016 11:29 pm

coen76 schreef:Maar wees realistisch, hoeveel goede fotografen willen er een hele middag buiten staan in de kou en wind om een paar foto's te verkopen. Als iemand zo zijn hobby wil bekostigen is dat toch alleen maar leuk? Volgens mij is de kwaliteit goed genoeg voor die paar euro die hij er voor vraagt. Als hij net die ene mooie golfrit weet vast te leggen koop ik graag een foto bij hem.
Dit is toch wel een beetje een utopie denk ik, in dit digitale tijdperk word er gekopieerd en geplakt, hoe goed of mooi de foto ook is.
Natuurlijk verkoop ik ook foto`s en dat gaat in het spaarvarken inderdaad om nog meer moois te kopen 8)
Maar geld uitgeven, ook als is het maar enkele euro`s voor een herinnering kost meestal teveel moeite ( bestel site, uitzoeken, betalen ), hoe gek het ook klinkt.

Vaak krijg ik een mailtje met beelden ( met logo`s ) van een paar jaar geleden of ik de betreffende foto`s nog in het bezit hebt en worden er alsnog de foto`s besteld.

Maar goed mijn bijdrage van vandaag kun je hier vinden, https://www.facebook.com/pages/Ed-Bulk- ... 9018613385

Ed

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door coen76 » zo feb 21, 2016 11:43 pm

@m@rcel, zo doe ik het ook hoor. Soms schiet ik ook nog foto's van mensen die ik niet ken, gewoon omdat ik toch sta te wachten. Na plaatsen op het forum melden zich vaak toch wat mensen die ik dan blij kan maken met een paar foto's. De horizon mogen ze dan zelf even recht zetten. :lol:

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » ma feb 22, 2016 9:52 am

Een scheve horizon daar krijg ik ook de kriebels van, dat valt mij ook altijd op, maar dat ligt aan mij.

Ik heb ook een tijdje wat geld "verdient" met foto's maken, voornamelijk van golfsurfen.
Wat ik aan geld heb binnen geschraapt staat in geen verhouding met de hoeveelheid geld die ik aan apparatuur heb uitgegeven. Sinds 2004 een stuk of 4 DSLR's, 2 waterhuizen, eerst goedkope lenzen daarna alleen maar 2.8 varianten, carbon statief incl gimbal head voor m'n 400 f2.8, verschillende tassen, software -> Light Room etc. etc.
Ik vond het vooral leuk om te doen, was een beetje een uit de klauw gelopen hobby.

Vandaag de dag ga ik er iets anders mee om. Ik maak alleen maar foto's als ik er zin in heb, ga liever zelf varen. Ik zet m'n foto's nu zelfs zonder watermerk op Facebook, als mensen ze highres willen hebben stuur ik ze gewoon op, zolang ze voor privé gebruik zijn. Het boeit me echt helemaal niet meer.
Uiteindelijk gaat het toch alleen maar om de "vind ik leuks" op Facebook, geld verdien je daar toch niet echt mee, er zijn namelijk heel erg weinig mensen die willen betalen voor een foto als deze ook al online te zien is.

M'n valkuil (geld uitgeven aan apparatuur om beeld te maken) opent zich alweer. GoPro gekocht, maar nu wil ik ook uit de lucht kunnen filmen.......... De https://www.airdog.com/ staat op m'n verlanglijstje.

proshot
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door proshot » ma feb 22, 2016 4:12 pm

Nou Athur jij bent waarschijnlijk een van de vele die hun apparatuur aan de wilgen hebben gehangen om die reden. En ja ik heb er nog steeds plezier in, maar ga mij meer richten dit jaar op de fotografie met een opdracht, dus teams en of rijders. Gewoon ook om de frustratie die jij uit te vermijden.
Dus dan is het honderden foto`s schieten uit sociaal oogpunt tijdperk vooralsnog voorbij.
Jij hebt het ook over ( vind ik leuks ) nou gaat het er mij niet om, om er zoveel mogelijk te krijgen, maar ik zie het als een stukje waardering voor je werk. Als er dan na een paar uur enkele duizenden foto vertoningen zijn geweest en je hebt 5 likes of zo mogen ontvangen, ja wat moet ik er van zeggen, vooral al zie je foto`s de dagen er na overal opduiken. Dat zet je wel aan het denken.

En als je de 400 nog eens voor een prikkie wegdoet hou ik mij aanbevolen...... :clap:

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » ma feb 22, 2016 6:03 pm

Er is hier in de buurt ook een fotograaf die dit "erbij" doet en ik vermoed ook dat hij iets meer spullen heeft en wat meer ervaring heeft ;-)
Ik denk dat veel surfers het cool vinden om een foto van zichzelf te hebben, als deze ook kwalitatief ook top is dan is er zeker wel een markt voor! Als voorbeeld: De laffe actie foto ben ik zelf en ik ga de foto kopen en dan gaat ie aan de muur :clap:

De knetterharde cutback is Martin ten Hoeve en ook die krijgt JEPE scherp, recht en op het juiste moment op de plaat.

Succes!
Bijlagen
12687820_10153901030144771_5738272605840163234_n.jpg
IJmuiden winter
12341598_1029233900469791_5837161215501822603_n.jpg
Lampie

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » ma feb 22, 2016 7:06 pm

proshot schreef:Jij hebt het ook over ( vind ik leuks ) nou gaat het er mij niet om, om er zoveel mogelijk te krijgen, maar ik zie het als een stukje waardering voor je werk.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat fotografie, net als muziek, iets meer een consumeren ding geworden is. Doorklikken, even een vind ik leuk erbij, en weer door naar de volgende. Mensen hebben niet altijd door hoeveel tijd en moeite je moet doen voor een bepaalde foto.
proshot schreef:En als je de 400 nog eens voor een prikkie wegdoet hou ik mij aanbevolen...... :clap:
Ha ha, die gaat nog steeds niet weg hoor.

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » ma feb 22, 2016 7:39 pm

Nelis schreef:Er is hier in de buurt ook een fotograaf die dit "erbij" doet en ik vermoed ook dat hij iets meer spullen heeft en wat meer ervaring heeft ;-)

Succes!
Dan noem je ook iemand, als er iemand is die juist wel bij weer en wind op het strand staat is hij het wel... En hij heeft zekers mooi apparatuur waarmee je lekker veel kan zoomen...
proshot schreef: Maar goed mijn bijdrage van vandaag kun je hier vinden, https://www.facebook.com/pages/Ed-Bulk- ... 9018613385

Ed
Mooie foto's Ed, erg netjes!

proshot
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door proshot » ma feb 22, 2016 7:51 pm

De laffe actie foto ben ik zelf en ik ga de foto kopen en dan gaat ie aan de muur
Begrijp me niet verkeerd, heel veel van mijn foto`s hangen ook wel ergens aan een muur, als die mensen er blij mee zijn dan is dat een hoop waard. Dat is ook altijd het uitgangspunt geweest trouwens, maar uiteindelijk wil je toch een andere weg inslaan.

haha dat is nou jammer van die 400. :D

En het consumeren ding wat je noemt Arthur is inderdaad ook wel een ding!!! een matige of slechte foto met een berg likes, dat is gewoon even, nou zeg het maar..

En JEPE ja mooi, altijd wel ergens aanwezig of onderweg naar iets nieuws...

Dus moeten we weer terug naar alleen de website, met het trouwe gastenboek?? of zoiets, tijd zal het leren.

Valt mij wel op met dit soort discussies dat bergen met mensen mee lezen maar er zich niet in mengen, dat is jammer want dat zou wel een boekje open doen wat betreft de andere kant van de lens. :devil:

Ed

proshot
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door proshot » ma feb 22, 2016 7:55 pm

proshot schreef: Maar goed mijn bijdrage van vandaag kun je hier vinden, https://www.facebook.com/pages/Ed-Bulk- ... 9018613385

Ed
Mooie foto's Ed, erg netjes![/quote]

Je was me net voor Marcel, maar dank je voor het compliment....

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » ma feb 22, 2016 10:33 pm

Mooie platen! ze laten de Westeinder er nog knap radicaal uit zien :).

Wat betreft fotografen:
Ik denk dat het ontzettend lastig is goede surffoto,s te maken zonder zelf fanatiek te surfen of er compleet idolaat van te zijn zoals o.a Jepe omdat outsiders moeilijk kunnen voorspellen wat je gaat doen en/of niet snappen wat leuk is om vast te leggen en wat niet.
Mijn vriendin heeft met tig duizend series inmiddels aangetoond dat het haar niet lukt. :z
Een camera maakt wel een verschil, maar zegt ook niet alles want een collega van me die als hobby al tig jaar vogels fotografeerde met een enorme high tech foto uitrusting om een tureluur 2km verderop vast te leggen heeft wel eens geprobeerd een middag surf foto,s te maken. Daar zat tot zijn eigen schaamte geen een behoorlijke tussen omdat hij totaal niet begreep wat ik deed en ging doen waardoor hij me consequent voor de helft miste. :lol:
Tegelijkertijd schoot Surfjunky zondag "even" tussen het surfen door in een paar runs van me 3-4 mooie platen. Dat is gaaf, maar ik kan niet zeggen dat ik er een minuut minder lekker om vaar of heb gevaren als ik er niet tussen sta.

proshot
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door proshot » di feb 23, 2016 12:13 am

Jeroen,

Je raakt hierbij natuurlijk iets, en inderdaad in de jaren 70 heb ik heel fanatiek aan een houten giek gehangen, en dat is ook voor iedere vorm van fotografie het kleine geheimpje en dat heet gevoel.
Dat is gaaf, maar ik kan niet zeggen dat ik er een minuut minder lekker om vaar of heb gevaren als ik er niet tussen sta.
Tot 30 jaar later en blijkt dat je uit nostalgie geen foto`s van jezelf hebt, ik heb er een stuk of vijf waar ik zuinig op bent Jeroen.
Hier gaat het ook om, een herinnering voor jezelf, niets meer en niet minder maar ik denk ook dat ieder daar weer anders over denkt.
Mooie platen! ze laten de Westeinder er nog knap radicaal uit zien
Dank je en ook voor je reactie.

Jip
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Pro-Intro windsurfschool
Contacteer:

Bericht door Jip » di feb 23, 2016 12:59 am

Voor mijn windsurfschool zijn foto's ook zeer belangrijk. Maar ik ondertussen kan ik uit mijn 25.000 foto's, maar 5/6 vinden die ik ECHT goed vindt. waarom? Het heeft te maken met wat je wil communiceren. Welke sfeer het moet geven. Wie het moet aanspreken. En dat is voor iedereen verschillend.

Jeroensurf ziet graag de spray van de bottomturn(of top), waarom je goed kan zien dat hij een goede techniek gebruikt en ook spectakel geeft.

Een beginnende windsurfer is al blij met een aktie overzicht foto. Terwijl Niels een goede sfeer foto aan de muur hangt.

Voor mijn windsurfschool zie ik vanuit onze slogan en visie een bepaald beeld, en een emotie. Pas nu ik precies weet wat ik wil communiceren, weet ik ook wat ik precies wil zien. En helaas heb ik dat niet eerder geschoten.

Ik heb het nu niet eens over het technisch goed zijn van een foto of niet.

Een fotograaf die 'even' komt kijken en zich verder niet in de sport verdiept, tja die zal niet een grote doelgroep aanspreken omdat hij de eisen niet kent.
Surfjunky is hier in positieve zin een voorbeeld van. Niet het duurste spul, maar weet wat hij wil zien in de wave. Maar als hij bij een freestyle wedstrijd komt kijken, is het misschien wel totaal anders.

Op facebook in de slalom groep staan zijn ook andere eisen, dan aan de foto's die je aan je familie laat zien. Doelgroep is hier ook cruciaal.
Jepe heeft zoveel ervaring dat hij kan schakelen tussen de doelgroepen. 'mooie' platen, maar ook aktie.

Het is niet zo makkelijk als het lijkt.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » di feb 23, 2016 6:40 am

proshot schreef:
Dat is gaaf, maar ik kan niet zeggen dat ik er een minuut minder lekker om vaar of heb gevaren als ik er niet tussen sta.
Tot 30 jaar later en blijkt dat je uit nostalgie geen foto`s van jezelf hebt, ik heb er een stuk of vijf waar ik zuinig op bent Jeroen.
Hier gaat het ook om, een herinnering voor jezelf, niets meer en niet minder maar ik denk ook dat ieder daar weer anders over denkt.
Ik heb er ook wel een paar waar ik echt trots op ben hoor, alleen ik heb niet zo,n picture or it didn't happen mentaliteit. :wink:
Maar wat je zelf zegt, het iseen herindering/nostalgie. Foto,s zijn voor mij ook pas echt belangrijk als de sessie magisch was. Bijvoorbeeld door een topsessie met vaste maatjes, briljante omstandigheden, of nog mooier een combinatie van die twee.

Mijn mooiste is nog steeds uit Cornwall wat voor mij een magische plek is waar een bevriende fotograaf en zeilmaker deze van me schoot:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De grap is dat Matthew die ze schoot ze NIET goed vind, want hij is licht uit focus, maar het was een supersessie en de foto,s kloppen bij het gevoel van die dag. Dat maakt ze voor mij bijzonder.
Daarnaast had hij de foto,s uberhaupt niet kunnen schieten als hij de spot niet goed kende (Gwithian in dit geval) en me niet kende en dus ook niet wist dat ik in tegenstelling tot de meeste ook nog de end bowl daar mee pak omdat ik diezo lekker vind (met het risico nemend dat ik in een redelijk windstil gat val vrij dicht op heel onaardige rotsen).

Bij Jimmy Hepp zie je dat ook op Maui, die kent de point van Hookipa en sommige surfers zo goed, dat de foto,s die hij daar schiet onderhand bijna perfect zijn, in tegenstelling tot wat hij op andere spots schiet. Die zijn aardig, maar bij lange na niet zijn "office" nivo.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door theArthurrrr » di feb 23, 2016 7:48 am

Jeroensurf schreef:Ik denk dat het ontzettend lastig is goede surffoto,s te maken zonder zelf fanatiek te surfen of er compleet idolaat van te zijn zoals o.a Jepe omdat outsiders moeilijk kunnen voorspellen wat je gaat doen en/of niet snappen wat leuk is om vast te leggen en wat niet.
Dus dat.
Of gewoon een camera die veel fps doet.
Ik zie nog al eens wat (wind)surf foto's langskomen die bij mij zo de prullenbak in gaan.
Jeroensurf schreef:De grap is dat Matthew die ze schoot ze NIET goed vind, want hij is licht uit focus, maar het was een supersessie en de foto,s kloppen bij het gevoel van die dag. Dat maakt ze voor mij bijzonder.
Snap ik helemaal. Heel afentoe heb ik ook een foto die net niet goed gefocused is, maar toch super is qua actie. Die gooi ik dan toch ook online, ondanks dat ik eigenlijk vind dat dat niet kan.

Plaats reactie