Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windfoil ontwikkelingen

Foil Freak Forum

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Re: Windfoil ontwikkelingen

Bericht door christiaan1111 » vr mei 11, 2018 5:02 pm

Gisteren mijn eerste meters met de Fanatic Foil gemaakt.
Moet zeggen dat ik erg verbaast was over het gedrag van deze foil. Makkelijke in de lift. Lift makkelijk te controleren, en best stabiel. Voelt direct lekker en gecontroleerd aan, wat wel voor wat momentjes van overmoedigheid heeft gezorgd 🚀
Ben er erg happy mee

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Northsails/Lokefoil

Bericht door WhiteofHeart » di mei 15, 2018 6:16 pm

de nieuwste F4 (Neil Pryde) proto foils maken net als Starboard gebruik van een alu fuselage! ik dacht zelf dat dit was omddat er dan makkelijk verschillende lengten fuselage getest kunnen worden, zonder elke keer weer een nieuwe mal etc te hoeven maken. tetsuo beweert echter dat alu torsioneel stijver is! Op het franse forum komt naar boven dat met de langere fuselages het vervoer een probleem wordt en ze daarom demontabel moeten zijn (dus alu fuse voor stijfheid). Iemand die hier een goed onderbouwde mening over heeft?

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » wo mei 16, 2018 8:05 pm

Dat F4 kiest voor een alu fuselage is meer een verkoop criterium.
Er zijn er genoeg klanten die in de winkel staan en kiezen voor een windfoil die wel demontabel is. Aan de andere kant zijn er ook veel die de mast en fuselage niet uit elkaar schroeven, omdat het zo veel gedoe is. Daarnaast is een alu fuselage sneller en goedkoper te produceren.
Qua performance gaat een foil met een schroef verbinding er niet op vooruit. Netto gaat de F4 er wel op vooruit, omdat de fuselage langer zal zijn dan de vorige vaste versie. (we gaan langere fuselages zien)

Elk materiaal heeft zijn voor en nadelen. In mijn optiek gaat er niets boven carbon, omdat je daarmee alle krachten kunt ondervangen met de lengte richting van de vezels/draden.
Wanneer iemand roept dat een alu fuselage torsioneel stijver is, dan denk ik dat dat gebaseerd is op een aanname die als waarheid wordt verkondigd.
(Dat geldt overigens ook voor alles wat ik hier heb geschreven.(ha ha))

Plaats reactie