Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windfoil ontwikkelingen

Foil Freak Forum

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Windfoil ontwikkelingen

Bericht door Nelson Foils » za jan 26, 2019 1:37 pm

Zien er leuk uit , best wel indrukwekkend gamma !

Voor die prijs denk je twee keer na voor je een board verkracht dat je nog had liggen om te gaan foilen

Even een tegelzetter of loodgieter hier in de buurt zoeken om de site te vertalen ...

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate98+skate110, highwinds 60L speed, North+loft+Severne

Bericht door To surf or not to surf » vr feb 01, 2019 12:51 am

Horue nieuw.JPG
Lijkt wel een met zacht materiaal gecoate wing? ..... ben benieuwd!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr feb 01, 2019 8:29 am

Ik kan me voorstellen dat als je geen extreme snelheden nastreeft die tips en zo helemaal niet zo knijterstijf en scherp hoeven te zijn.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate98+skate110, highwinds 60L speed, North+loft+Severne

Bericht door To surf or not to surf » vr feb 01, 2019 3:21 pm

Zo te zien gaan ze echt zoiets maken... zag dat ze nu hadden laten vallen dat dit het probleem van "no-foil" zones zou oplossen bij drukke gebieden dus het zal wel echt een flex-tip foil / wing worden.

Goeie ontwikkeling vind ik...maakt het een stuk minder eng om een foil loopje te springen of iets waarbij je mogelijk een oor kwijt raakt. :D
horue.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui

Bericht door WhiteofHeart » za feb 02, 2019 3:03 pm

To surf or not to surf schreef:
vr feb 01, 2019 3:21 pm
Zo te zien gaan ze echt zoiets maken... zag dat ze nu hadden laten vallen dat dit het probleem van "no-foil" zones zou oplossen bij drukke gebieden dus het zal wel echt een flex-tip foil / wing worden.

Goeie ontwikkeling vind ik...maakt het een stuk minder eng om een foil loopje te springen of iets waarbij je mogelijk een oor kwijt raakt. :D

horue.jpg
Dat zo iets mogelijk is met de stab geloof ik wel, die doet helemaal niet zo heel veel. Het verschil in power ga je wel voelen denk ik. Met de front wing naar mijn idee echt no go. Die moet echt wel heel stijf zijn, anders krijg je wiebels! Ik draai mn wings ook vast met alle kracht die ik kan zetten, ook maar een beetje speling is echt desastreus voor de stabiliteit. Kan dat met een “soft” front wing niet voorstellen.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » za feb 02, 2019 3:07 pm

WhiteofHeart schreef:
za feb 02, 2019 3:03 pm
To surf or not to surf schreef:
vr feb 01, 2019 3:21 pm

horue.jpg
Dat zo iets mogelijk is met de stab geloof ik wel, die doet helemaal niet zo heel veel. Het verschil in power ga je wel voelen denk ik. Met de front wing naar mijn idee echt no go. Die moet echt wel heel stijf zijn, anders krijg je wiebels! Ik draai mn wings ook vast met alle kracht die ik kan zetten, ook maar een beetje speling is echt desastreus voor de stabiliteit. Kan dat met een “soft” front wing niet voorstellen.
Volgens mij zit de oude carbon vleugel er nog steeds, alleen is deze gecoat met dat fluor flex laagje!

Eerst draaide ik mijn voorste vleugel ook best wel vast, alleen ik dacht later dat dat misschien wel die gescheurde fuselage heeft veroorzaakt.....dus nu zet ik het gewoon vast met ongeveer 6-8Nm... minimale van een m6 bout zegmaar. (moment is voor een 8.8 bout normaal 8-10Nm)

Plaats reactie