Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windfoil ontwikkelingen

Foil Freak Forum

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Windfoil ontwikkelingen

Bericht door Nelson Foils » za jan 26, 2019 1:37 pm

Zien er leuk uit , best wel indrukwekkend gamma !

Voor die prijs denk je twee keer na voor je een board verkracht dat je nog had liggen om te gaan foilen

Even een tegelzetter of loodgieter hier in de buurt zoeken om de site te vertalen ...

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds speedboard, North / Severne Freeks / Unit

Bericht door To surf or not to surf » vr feb 01, 2019 12:51 am

Horue nieuw.JPG
Lijkt wel een met zacht materiaal gecoate wing? ..... ben benieuwd!

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » vr feb 01, 2019 8:29 am

Ik kan me voorstellen dat als je geen extreme snelheden nastreeft die tips en zo helemaal niet zo knijterstijf en scherp hoeven te zijn.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds speedboard, North / Severne Freeks / Unit

Bericht door To surf or not to surf » vr feb 01, 2019 3:21 pm

Zo te zien gaan ze echt zoiets maken... zag dat ze nu hadden laten vallen dat dit het probleem van "no-foil" zones zou oplossen bij drukke gebieden dus het zal wel echt een flex-tip foil / wing worden.

Goeie ontwikkeling vind ik...maakt het een stuk minder eng om een foil loopje te springen of iets waarbij je mogelijk een oor kwijt raakt. :D
horue.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui

Bericht door WhiteofHeart » za feb 02, 2019 3:03 pm

To surf or not to surf schreef:
vr feb 01, 2019 3:21 pm
Zo te zien gaan ze echt zoiets maken... zag dat ze nu hadden laten vallen dat dit het probleem van "no-foil" zones zou oplossen bij drukke gebieden dus het zal wel echt een flex-tip foil / wing worden.

Goeie ontwikkeling vind ik...maakt het een stuk minder eng om een foil loopje te springen of iets waarbij je mogelijk een oor kwijt raakt. :D

horue.jpg
Dat zo iets mogelijk is met de stab geloof ik wel, die doet helemaal niet zo heel veel. Het verschil in power ga je wel voelen denk ik. Met de front wing naar mijn idee echt no go. Die moet echt wel heel stijf zijn, anders krijg je wiebels! Ik draai mn wings ook vast met alle kracht die ik kan zetten, ook maar een beetje speling is echt desastreus voor de stabiliteit. Kan dat met een “soft” front wing niet voorstellen.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » za feb 02, 2019 3:07 pm

WhiteofHeart schreef:
za feb 02, 2019 3:03 pm
To surf or not to surf schreef:
vr feb 01, 2019 3:21 pm

horue.jpg
Dat zo iets mogelijk is met de stab geloof ik wel, die doet helemaal niet zo heel veel. Het verschil in power ga je wel voelen denk ik. Met de front wing naar mijn idee echt no go. Die moet echt wel heel stijf zijn, anders krijg je wiebels! Ik draai mn wings ook vast met alle kracht die ik kan zetten, ook maar een beetje speling is echt desastreus voor de stabiliteit. Kan dat met een “soft” front wing niet voorstellen.
Volgens mij zit de oude carbon vleugel er nog steeds, alleen is deze gecoat met dat fluor flex laagje!

Eerst draaide ik mijn voorste vleugel ook best wel vast, alleen ik dacht later dat dat misschien wel die gescheurde fuselage heeft veroorzaakt.....dus nu zet ik het gewoon vast met ongeveer 6-8Nm... minimale van een m6 bout zegmaar. (moment is voor een 8.8 bout normaal 8-10Nm)

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster » ma feb 18, 2019 10:11 am

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » ma feb 18, 2019 5:17 pm

watermonster schreef:
ma feb 18, 2019 10:11 am
Meerdere malen met vissen gedaan, niet zo heftig als het eruit ziet, alleen een gat in de neus van je board erbij..

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » di feb 19, 2019 4:15 pm

Jaws zal het ook wel nie meer zo fijn hebbe na die carbon-kennismaking.
Sterven ze alsnog uit door de opkomst van de foil. :+

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster » ma feb 25, 2019 5:10 pm

Ga gaat ook in de foils…
GAFoils2019_WindsurfFoilMach1_by_ArnoUfen.jpg
GAFoils2019_WindsurfFoilMach1_by_ArnoUfen (3).jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di feb 26, 2019 7:58 am

20 minuten aan Dorian, Kiran en Aaron McIntosh over racefoilen, materiaal en setup. (Nog een beetje wazig met de settings, maar ze zeggen een paar coole dingen) Ze hebben het ook over een nieuwe 900 starboard wing waarmee ze in 6 knopen vliegen maar die ze makkelijker kunnen houden in de topend, waarschijnlijk wordt dit de wing voor de olympische one design klasse die starboard wil gaan leveren. Daarbij hebben ze het over 9.0 glide voor de mannen en 8.0 glode voor de damens.

P.S. Die GA foil ziet er uit als een rebranded Moses, net als de Ghost Whisperer van Slingshot.

To surf or not to surf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door To surf or not to surf » wo mar 06, 2019 11:53 am

Horue komt nu ook met de XXLW... 1349cm^2 :wtf:

Naast andere zeiltjes is het zo tegenwoordig ook andere vleugels steken t.o.v de omstandigheden. :D

xxlw+1349.png
big wing horue.jpg
XXLW.jpg
https://www.horue.fr/spare-parts2/light ... bwzb-kmsjl

sjaakvd
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door sjaakvd » ma mar 11, 2019 9:21 am

121 cm is wel heel erg breed, de grootste mij bekende foil is de Gofoil Maliko met een breedte van 109 cm
Maar die is 2400 cm^2 en waarschijnlijk veel dikker.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » ma mar 11, 2019 12:16 pm

sjaakvd schreef:
ma mar 11, 2019 9:21 am
121 cm is wel heel erg breed, de grootste mij bekende foil is de Gofoil Maliko met een breedte van 109 cm
Maar die is 2400 cm^2 en waarschijnlijk veel dikker.
Om eerlijk te zijn denk ik dat je voor een licht weer windfoil wing juist geen low aspect en dikke supachtige wing wilt hebben. De reden dat mijn 1200 en 1000 zo snel weg zijn zeker ook vergeleken met veel andere veel grotere vleugels is juist de high aspect / low drag shape. Ik denk dat horue precies het goede idee heeft gehad! Je set moet kunnen accelereren om te blijven vliegen, en met zo'n 2400cm2 gofoil maliko zit dat er echt niet in, een 121cm brede wing met 1350cm^2 is super highaspect en daardoor lowdrag met early lift. Zal je alleen wat harder moeten pompen, maar als je niet kan / wil pompen heeft een foil kopen toch geen zin.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » zo mar 17, 2019 5:45 pm

The "spaceship" proto van JP.
@Rob Rock check die bodem!

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-207
Teamrider: S2Maui
Surf spul: Slalom, Speed, Wave
Contacteer:

Bericht door marcoleer » zo mar 17, 2019 6:20 pm

Mooi filmpje uit het leven van Nico. Zo zie je maar, het is niet altijd rozengeur en manenschijn als pro! Ook bij 2 graden moet er getest worden.
En wat hij vind van het board.. dan moet je zelf maar even kijken allemaal
Mooi te zien dat er wel degelijk geexperimenteerd wordt met nieuwe protos

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » zo mar 17, 2019 7:28 pm

Tja, zo zie je maar.
De conclusie na een sessie is natuurlijk teleurstellend. Ik ben het er ook helemaal niet mee eens. Een board heeft veel meer testen/verschillende condities nodig om een goede beoordeling te kunnen maken.
Wat ik en JP hebben bedacht ligt wel in het verlengde van elkaar, maar als je alleen met heel weinig wind wil foilen, dan neem je gewoon een formula-achtig board met een vlakke bodem. Mijn insteek is veel breder. Speed en veel controle bij veel wind en met een knoop of 15 comfortabel foilen op een smaller board. Wat volgens mij de toekomst heeft.

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » zo mar 17, 2019 9:09 pm

De hoofd reden waarom Nico dit board niet waardeert is de diepe concaaf in het dek, waardoor gijpen problematisch wordt. Niet verwonderlijk overigens. Dit antwoord van hem is te vinden onder mijn reactie op zijn video. (wel leuk te lezen dat mijn video's hem niet vreemd zijn)

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard - NoveNove - Gun - Naish

Bericht door barth » zo mar 17, 2019 9:29 pm

Heey rob, wat een gave filmpjes heb je op je youtube kanaal staan en wat een creativiteit en vernuft zit in je!

Plaats reactie