Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Mening over Neil Pryde RS Flight F4 Foil

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met windfoiling.

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
968mint
Deur-surfer
Deur-surfer

Mening over Neil Pryde RS Flight F4 Foil

Bericht door 968mint »

Sinds kort aan het foilen (poging daartoe) op een JP hydrofoil met een starboard Freeride foil. Ik heb tevens een Neil Pryde RS Flight F4.
De hoop was de Freeride foil op het Tjeukemeer te kunnen gebruiken, maar dat gaat vooralsnog niet (ken net) net te ondiep, hoewel afgelopen weekend iemand vaarde op een Naish foil (circa 5 cm korter) en die had geen problemen. Misschien had ik de eerste keer net het ondiepe stuk gevonden? Het plan was later (op andere locaties ivbm de 95 cm mast) over te gaan op de Neil pryde F4 (die eigenlijk bij het board hoort. De Starboard foil kan dan evt door gebruikt worden op de Isonic 83 (zoon).

Vaart de F4 (geen evo) veel moeilijker dan de Starboard freeride? Moet de F4 met grote racezeilen gevaren worden of gaat dat ook met kleinere lichtere freeride, wavezeilen.

Na een zondag sleuren met 8.4 op een slalomboard en iemand op een naish foil met een 5.5 "ontspannen" plezier zag hebben, lijkt het mij ideaal (ook voor het wat oudere lichaam) voor het "lichtweersurfen" over te gaan naar het foilen (en dan niet met 8-9 meter foil racezeilen)

jipsteenbrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Veel

Re: Mening over Neil Pryde RS Flight F4 Foil

Bericht door jipsteenbrink »

Gewoon lekker gaan proberen, ik geloof dat ik wel eens filmpjes gezien heb van Taty frans die met een klein freestyle zeiltje met race foil en race foilboard vaart. Ideaal is misschien anders maar je weet het nooit totdat je het lekker zelf hebt geprobeerd.

Plaats reactie