Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windfoil ontwikkelingen

Foil Freak Forum

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Windfoil ontwikkelingen

Bericht door Nelson Foils » zo dec 31, 2017 12:39 am

Bijlagen
Flyer_main.jpg
Flyer_main.jpg (248.65 KiB) 2783 keer bekeken

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » do jan 25, 2018 4:00 pm

Vraagje aan de medefoilers onder ons, hoe trim jij je zeil voor foilen? Ik heb een hoop geëxperimenteerd en heb het voor mijn gevoel nu gevonden:

Ik vaar een 7.0 Severne Unit 5latten/1cam met een technolimitz mast die ietsje meer flex geeft in de top dan een Severne. Dit trekt de bolling wat naar voren. Daarbij doe ik ook 2,5cm minder dh dan aangegeven en vaar ik met een 430 in plaats van een 460. Zie foto's hieronder! Ik heb het idee dat de bolling goed voorin en relatief dichte leech echt enorm helpt voor foilen! Het zeil is daarbij in de lucht totaal niet "trekkerig" wat ik wel ervaar met sommige slalomzeilen op de foil. Het zeil is op deze manier heel goed pompbaar en lekker soft in de vlagen.

Loose in het bovenste paneel tot de helft, die daaronder alleen de achterste 10cm. Bolling voorin bij de camber en ter hoogte van de giek recht achter de mast ongeveer een hand, daarna vrij vlak.

En een noseprotector, want you never know :p
Bijlagen
IMG-20180125-WA0011.jpg
IMG-20180125-WA0010.jpg
IMG-20180125-WA0012.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » do feb 08, 2018 10:44 am

Lokefoil brengt in 2018 de LK1 uit. Zojuist contact gehad met William Huppert, de LK1 1200 wing zorgt ervoor dat je steady kan vliegen vanaf 5 knopen. Andere veranderingen zijn een beter profiel voor de fuselage en fuselage/vleugel connecties en vooral de mast heeft iets meer oppervlakte gekregen voor early planing en doorglijden in de gaten. Ook zorgt de nieuwe vorm ervoor dat de vleugels 1-2cm naar voren zijn verschoven. Ik vond de Envol nog vrij backfoot varen en daarmee iets lastiger (in de lucht) te gijpen met een conventioneel board. Als laatste is de mast 7cm langer geworden en zit er een normale tuttle met een plaat bovenop.
Als kers op de taart worden de vleugels met een adapter van 30€ compatible met de Envol hydrofoil! De vleugels kosten los allemaal 400, en 300 voor de stab. De complete foil gaat 1900 kosten met 100€ extra voor de cover en 350€ voor extra vleugels als je ze er gelijk bijkoopt.

Ik heb een PDFje met info, maar die is te groot om te uploaden. Als je hem wilt hebben kan je loke contacten op FB of mij een privéberichtje sturen ;).

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-207
Teamrider: S2Maui
Surf spul: Slalom, Speed, Wave
Contacteer:

Re: RE: Re: Windfoil ontwikkelingen

Bericht door marcoleer » do feb 08, 2018 11:01 am

WhiteofHeart schreef:Lokefoil brengt in 2018 de LK1 uit. Zojuist contact gehad met William Huppert, de LK1 1200 wing zorgt ervoor dat je steady kan vliegen vanaf 5 knopen en de vleugels worden met een adapter van 30€ compatible met de Envol hydrofoil! De vleugels kosten los allemaal 400, en 300 voor de stab. De complete foil gaat 1900 kosten met 100€ extra voor de cover en 350€ voor extra vleugels als je ze er gelijk bijkoopt.

Ik heb een PDFje met info, maar die is te groot om te uploaden. Als je hem wilt hebben kan je loke contacten op FB of mij een privéberichtje sturen ;).
Ja ziet er goed uit inderdaad. De folder geeft een goed beeld van een kwalitatief hoogwaardige foil. De medium wing zal zelfs ook al erg veel lift geven. Ik heb er wel een goed gevoel over en overweeg deze foil zelf ook. Ik heb ze al in mijn programma opgenomen. Als je via mij wil bestellen, kunnen we transport kosten minimaliseren :)

Hierbij ook een foto van de 1200 wing :)Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » ma feb 26, 2018 8:54 am

AHD-Surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door AHD-Surfer » ma feb 26, 2018 9:50 am

Wat meer info over de RRD windfoils, in het bijzonder de WH Flight Alu Foil http://www.robertoriccidesigns.com/equi ... -85/#video

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Bericht door barth » ma feb 26, 2018 9:59 am

Heb je die aluminium adaptor met voetplaat gezien waarmee je met een niet foil board (zelfs met powerbox!) zou kunnen foilen!

Afbeelding

Dat lijkt me een super idee, dan hoef je geen duur nieuw board te kopen om een keertje te proberen te foilen...

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » ma feb 26, 2018 10:15 pm

"een keertje" proberen kan wel met elk board met een deeptuttlebox hoor. De eerste keer gaat het echt niet kapot. Wel moet ik zeggen dat juist voor een beginner een foilboard heel makkelijk en fijn is, zeker vergeleken met een freeride shape. Ook vertrouw ik de powerbox niet echt, maarja, alles kan.

Een 120cm fuselage moet wel een ton lift geven zeg! Moet je kijken hoe lang dat ding is! Waarschijnlijk met wat meer wind of normalere maat zeilen wel lastiger om mee te varen, maar zodra je hem het water uit krijgt moet ie bijna gelijk wel goed op gang te krijgen zijn!

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » za mar 03, 2018 8:57 am

http://patrik-windsurf.com/formula-2018/

Patrik foil en formula online! De foil 91 is een formula waar in het midden gewoon 10cm is weggehaald. Super breed onder de achterste voet dus, duidelijk performance foilen, iemand die wil ruilen voor een nier?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di mar 13, 2018 11:54 pm

Vandaag de JP Hydrofoil 135 pro uitgebreid kunnen testen met de pryde alu en mijn eigen Lokéfoil Envol! Ik heb altijd gedacht dat een goed breed slalomboard bijna hetzelfde is als een dedicated foil board. Niet dus. Als ik na mijn zomerbaantje weer geld heb ga ik er eentje bestellen, en dit is waarom: De JP135 heeft de achterste straps ongeveer 10cm verder naar achteren dan een gemiddeld slalomboard; er is een stuk meer volume achterin onder de straps, dus je kan veel makkelijker voor je echt gang hebt in de straps stappen om te pompen, wat het echte 'lichtweer performance' opent; de breedte onder de achterste voet helpt echt als je hard upwind wilt en het board wilt 'banken' met een groot zeil; het board is super bouncy! Dit is denk ik de grootste plus die ik heb gemerkt. Als je met een normaal slalomboard het water raakt gaat die zuigen, je plakt aan het water en als je echt ongeluk hebt plakt het zo erg dat je onderuitgaat (lees: over de neus vliegt). De JP 135 doet dit niet! Je raakt het water en bounced gewoon weer omhoog, echt heel top!

De pryde foil vaart goed, voor zijn relatief kleine formaat vond ik hem verbazingwekkend vroeg vliegen. Vandaag 8-10 knopen met een 7.0. met de Loké kon ik in deze condities met een 5.7 soulwave ook vliegen. De pryde is minder stabiel op lage snelheid en moest dus even wennen. Inhaken in de lucht na het pompen ging aan het eind van de dag prima zonder te landen. De loke is een stuk stabieler maar heeft ook meer power, als de snelheid omhoog gaat wordt de pryde alu stabieler en blijft goed te controleren, bij de loké merk je dat de standaard vleugel is bedoeld voor licht weer. De performance frontwing zal hier beter in zijn. De Loké vaart met meer druk op de voorste voet en is daarmee iets geschikter dan de pryde alu voor slalomboards. De pryde alu heb ik gevaren met een ringetje tussen de voorste schroef van de stab, wat betekend meer lift en dat de power verder naar voren zit. Ik heb van de pryde alu niks gemerkt van het feit dat hij alu is of een stuk zwaarder is dan de carbon Loké. De stijfheid van de mast is naar mijn idee nagenoeg gelijk, de alu was ietsje minder stijf, getest op de kant, maar het was milimeterwerk. Over de topsnelheid kan ik niet zo veel zeggen, de pryde alu accelereerde voor mijn gevoel wel sneller, gaf gewoon een 'raciër feel'. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden, ik vind foilen vaak al snel eng hard gaan haha.

In het kort:
(+ Goed, = personal preference, - kan beter)

Loké:
+Stabieler op alle snelheden (breedtetrim & lengtetrim)
+Vroeg vliegen
+Upwindpower
=Acceleratie geleidelijker/lineair
=Veul lift
=Lift ietsje meer onder de voorste voet, werkt ook goed onder slalomboards
-iets meer controle/vaardigheid vereist op hoge snelheid omdat de foil zo veel lift geeft.

Pryde:
+Stabiel/goed te controleren op snelheid/overpowered
+Ietsje later vliegen dan de loké maar nog steeds goed/valt te compenseren met een groter zeil
=Snelle acceleratie
=minder lift
=Lift ietsje verder naar achteren / herkenbare surfstance, geschikter voor dedicated boards.
-nogal wiebelig op lage snelheid/als je net weg bent
-dat fluiten van de foil is zo hard dat mijn surfmaatje het 3+ km verderop nog makkelijk hoorde. Verder ben ik niet gegaan....

(Ik ben niet aangesloten bij JP/NP of Lokéfoil en probeer naar waarheid mijn ervaringen te delen, 86kg/192cm)
Bijlagen
IMG_20180311_152239.jpg
IMG_20180311_152951.jpg

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » vr mar 16, 2018 8:13 pm

LK1 getest door windmag! In het kort:

+Reactiviteit, stijfheid, acceleratie, topsnelheid, range of use, afwerking, hoes, made in france
- direct, 600 & 850 vleugels minder tolerant voor beginners dan de Envol

William huppert heeft momenteel het snelheidsrecord op de windfoil, gevaren met de LK1 + 600 vleugel.

We zoeken nog mensen om samen mee te bestellen om verzendkosten besparen, doe Marco een berichtje ;). Losse vleugels kunnen ook, die zijn met een adapter compatibel met de Envol.

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » ma mar 19, 2018 11:21 am

Mijn eerste ervaringen met de F-one convertible foil:

De meeste foils zie ik onder raceboards geschroefd worden. Een lange foil mast en een groot breed maar smalle voorvleugel. Leuk om hard te gaan dus! Echter mij trekt het niet aan, zeker niet om foilen te leren. Ik wil gewoon lekker rotzooien en op een gegeven moment in de golven uitvogelen wat er mogelijk is met een foil.

Na wat foilsup video's te hebben gezien was ik al snel overtuigd dat dit ook echt gaaf is! Mijn idee, maak een convertible board waarmee je kan suppen, supfoil en windfoilen. Doordat de sup al goed moet zijn in de golven, zou dit mogelijk meteen helpen in de golven met een zeiltje erop? Nadeel is dat je wel meer rocker nodig hebt wat niet helpt bij het opgang krijgen van de foil.
Ik had wel wat ideeën, maar dit custom laten maken bleek nogal een gedoe met mogelijk een slecht resultaat. Gelukkig was ik niet de enige met dit idee, afgelopen jaar hebben een aantal merken zo'n convertible concept gelanceerd!

Doordat ik een reisje had geboekt naar Guadeloupe waarvan ik niet wist hoe hard de wind nu zou zijn, werd de nood om er snel 1 te fixen hoog. Na nog wat meer online speurwerk kwam ik uiteindelijk uit bij een onverwacht merk, namelijk het kitemerk F-one. Ze hebben een convertible board op de markt gebracht met een matching beschrijving van wat ik zocht. Wat me daarnaast opviel was het uitgebreide assortiment aan foils, die onderling allemaal met elkaar te combineren zijn. Vooral dat laatste leek me een grote plus om uiteindelijk voor dit merk te kiezen en ik kon het direct ophalen.

De setup: F-one Papenoo convertible 110 liter, mast 65cm en de 1200 wing.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afijn, januari 2018: luchttemperatuur 30 graden, zeewater 27 graden en zon, alle nieuwe toys zijn op Guadeloupe! Met hardere wind zou ik gaan knallen op het buitenrif met 5,5 en 98 liter. Zou de wind te weinig zijn, dan zou ik eerste gaan leren windfoilen. Uiteindelijk waaide het 3 keer goed voor mijn 5,5 icm de foil. Het was eigenlijk gewoon een top bestemming om in de golven te knallen!
Na die 3 keer kon ik gewoon lekker heen en weer foilen.
De eerste keer lukte na een kwartier kleine stukjes. Aan het eind van de middag begon ik eens in te haken. Dit was nog zonder voetbanden wat bij vallen wel een veilig gevoel geeft haha. Dag 2 met voetbanden (alleen voor). Dag 3 vooral de focus op controle door het board zo horizontaal mogelijk laten gaan.
Hoe hard het nu echt waaide om te gaan ben ik nog niet 100% uit. Kleine fransozen met groot materiaal 9m2 + gingen met nog minder wind. Met mijn 87kg en 5,5 kon ik gaan als ik net aan kon waterstarten. Ik schat het op zo'n 12 knopen.

Met het board wilde ik ook gaan suppen in de golven. Dit viel me eerlijk gezegd nog wat tegen en zal nog wat doorzettingsvermogen gaan kosten. Ik had ook mijn Flikka 115l sup mee, die is 5cm breder en is veel stabieler. Deze pakte ik uiteindelijk dan ook ipv de F-one.
Van het voorjaar maar gaan oefenen, want uiteindelijk wil ik natuurlijk ook gaan foilsuppen!

Terug in Nederland mocht het 2 mnd duren voordat het eindelijk weer eens warm genoeg was. Eerst in HvH met zuiden wind en minimale deining en minimale wind. Meer dobberen dan foilen. Maar wat me wel meteen opviel was dat de minimale deining (10cm) al hielp met het opgang komen, veel meer dan met een waveboard. De tweede keer was vorige week in Ter Heijde met pal aflandige wind en surfbare golven. Te aflandig om echt goed mee te komen. Maar eenmaal op gang kon ik behoorlijke stukken hoogtelopend met de deining meekomen, dat gaf wel echt het gevoel dat dit echt vet is en er nog mooie tijden aan gaan komen!
Wordt vervolgd...

Wat foto's van dag 1:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fimpje op insta:

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » ma mar 19, 2018 12:56 pm

Het zou vet zijn als we meer gebruikerservaringen bij elkaar kunnen krijgen. Een maatje van me heeft net zijn starboard gt +foilboard binnen, misschien mag ik daar binnekort ook wel een rondje op doen om mijn impressies te delen 🙆

@Tidalwave , hoe bevalt de relatief korte mast? Heb je al in chop gevaren? Ik kan ondertussen met de Loké in 10 knopen met 5.7, zal bij jou ook wel komen met wat meer tijd ;). Hoe vond je het strapless foilen? Ik heb het geprobeerd maar vond het om eerlijk te zijn veel lastiger leren dan met gewoon alle 4 de straps op het board. De voorste straps zijn naar mijn idee het belangrijkste, maar beginnen met de achterste straps op het board zorgt ervoor dat je gelijk je voet gewoon op de goede plek hebt. In filmpjes van mensen die zonder backstrap varen lijkt het opstijgen allemaal heel moeizaam te gaan enzo, terwijl ik net als jij na 2 uur vrolijk rondvloog.

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » ma mar 19, 2018 2:19 pm

Straples vond ik prima gaan. Maar wat je zegt, je stijgt met minimale wind wel makkelijker op met voetbanden. Ik wil in ieder geval wel verder leren zowel met als zonder straps. Wie weet kom ik zonder juist nog tot andere ingevingen, positie voetbanden, juist wel of niet relaxed met golven en wie weet een betere start voor het foilsuppen.

Maar achterste voetbanden wil ik ook graag proberen, het 2017 model kwam nog zonder inserts achter. Er een keer in laten zetten dus.

De laatste keer was in de golven, dat noem ik redelijke chop van bijna een meter ;) Dan vind ik zelfs 65cm nog wel veel, voor je eens op kan stappen ben je de branding al bijna doorgewaden hehe. Windchop moet ik eigenlijk nog meemaken. Denk je dat 65cm dan te kort wordt?

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » di mar 20, 2018 9:40 am

Ligt eraan hoe hoog de chop is haha, vooral downwind is het fijn om wat spelingsruimte te hebben vind ik. Upwind soms een chopje raken met je board prima, maar downwind is wel eng soms en dan houd ik het liefs flink wat van mijn foil in het water (opstijgen gaat harder dan zakken), maar wel vrij, zodat bij dikke vlagen of gaten ik niet ineens uit het water kom of juist op een golf klap

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » vr mar 23, 2018 11:27 am

Test LK1!

http://m.windsurfjournal.com/article,ne ... -2018,6840

Samenvatting:
Grote vleugel 1200: makkelijk, stabiel, veel lift, met een klein zeil in weinig wind vliegen, top snelheid van 24kts mee gevaren, is al best goed.
Slalom vleugel 850: minder vergevingsgezind, geeft nog steeds vrij veel lift, erg snel, goede acceleratie, snelheid van 29kts mee gevaren
Kleine vleugel 600: makkelijker te varen dan de 850, power is goed te regelen, voor de rest idem 850. Snelheid van 30 knopen mee gedaan in de test.

De snelheden waren met wavezeiltjes gevaren. Vliegen vanaf 6 knopen was zonder de hoek van de stab te vergroten, kan waarschijnlijk nog wel een knoop omlaag met trim.

Ohja, en hij drijft! 3,2Kg met de grote vleugel, 2,7 met de speed vleugel.

Tidalwave
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » za mar 24, 2018 10:53 am

Gister voor het eerst met wat hardere wind gegaan. 4.6 vlak opgetuigd met deining kort op elkaar. Dat was wel echt wennen! Ik ben eigenlijk constant aan het corrigeren en dat ging niet altijd even goed 😌
Zeker als ik volledig los kom door een golf dan zou een voetband achterop wel mogen!

Bij deze wat beelden:

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » za mar 24, 2018 1:06 pm

Leuk om te lezen. Hopelijk wordt dit snel meer mainstream zodat er betaalbare setjes op mp komen.. Het is nu een hoop extra geld bij de bestaande gear.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » za mar 24, 2018 2:42 pm

Barbatruc schreef:
za mar 24, 2018 1:06 pm
Leuk om te lezen. Hopelijk wordt dit snel meer mainstream zodat er betaalbare setjes op mp komen.. Het is nu een hoop extra geld bij de bestaande gear.
Een nieuwe manta, horue of JP alu heb je al voor 700-800€, en het versterken van je board is rond de 200€, dat is minder dan 2/3e van de prijs van een nieuw slalomzeil van sommige merken.. Daarbij hoef je niet gelijk je board te versterken, ik zou dat later doen als het nodig blijkt. Als dit betekend dat je geen 9.4 en 8.6 + 490 mast + langere carbon giek hoeft te kopen is dat volgensmij alleen maar een win. En dan kan je met je 7.8 nog eerder varen dan je nu met 9.4 doet

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » za mar 24, 2018 4:28 pm

Hmm, op mijn boards heb ik nog geen deep tuttle box kunnen ontdekken. De oude ahd (zie profiel) heeft een gewone tuttle, maar racen is niet mijn ding. Ik zou een windfoil interessant vinden voor light wind freestyle/freeride/bump 'n jump vanaf zo min mogelijk knopen, om de TOW op te krikken en gewoon altijd als je zin hebt te kunnen gaan varen (minder afhankelijk van de vraag of er überhaupt wind is aangezien ik niet altijd zo flexibel ben in de agenda). Tja, misschien zou t wel werkwn met die ahd en mn 6.0, ik weet t niet.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » zo mar 25, 2018 3:10 pm

Kent iemand deze trouwens?
https://m.facebook.com/theviruscarbon/

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » zo mar 25, 2018 3:32 pm

Barbatruc schreef:
zo mar 25, 2018 3:10 pm
Kent iemand deze trouwens?
https://m.facebook.com/theviruscarbon/
Ik heb met ze gesproken, maar was niet overtuigd. Als je een veel te lange vin vaart gaat je board ook plakken, en ze konden geen goed argument varen waarom dat met deze foil/vin niet zo zou zijn. Daarbij hebben ze eigenlijk nergens goed bewijsmateriaal dat het werkt... De conclusie was uiteindelijk dat hij niet bedoelt is om eerder mee het water op te kunnen, maar meer om de momenten dat je niet lekker druk kan zetten in te weinig wind wat beter te maken.
Aan de andere kant, 390€ ofzo geloof ik voor 1 vinnetje valt wel mee, een Z kost ook zoiets en dan zit er geen foil aan. Kan je het net zo goed proberen, maar mij niet gezien haha.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » zo mar 25, 2018 3:53 pm

Een Z
..?
Kern is met zo min mogelijk wind al plezier kunnen hebben.. Dwz voor mijn 63kg al ónder de 10kn tot 14/15kn liefst gewoon met 6.0m2 zeil

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » zo mar 25, 2018 9:53 pm

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » zo mar 25, 2018 10:14 pm

watermonster schreef:http://frpgear.com/
Ik heb wel mijn twijfels of dat goed werkt, vergeleken met "normale" windfoils.. in ieder geval erg weinig ruimte om te vliegen dus je zal veel met het board het water blijven raken en. En het lijkt mij veel drag geven?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » zo mar 25, 2018 10:56 pm

Die FRP Gear gast lijkt totaal onbetrouwbaar ala je de site bekijkt. Zie ook:
http://forums.boards.co.uk/showthread.p ... 6SKBlSo.97
Jammer!

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door WhiteofHeart » ma mar 26, 2018 11:47 am

Barbatruc schreef:
zo mar 25, 2018 3:53 pm
Een Z
..?
Kern is met zo min mogelijk wind al plezier kunnen hebben.. Dwz voor mijn 63kg al ónder de 10kn tot 14/15kn liefst gewoon met 6.0m2 zeil
Z-fins kost ook zoiets. Onder de 10 knopen varen is gewoon best wel een magic barriër, dat gaat niet zomaar.. daarbij dus dat je met zo'n foil niet vliegt, maar dat hij de achterkant van je board omhoog drukt en de voorkant dus naar beneden, snelheid zal tegenvallen verwacht ik. Misschien kan je wel een knoop of 2 van je ondergrens afsnoepen met zo'n vinnetje, maar het echte lichtweer heb je toch echt een foil voor nodig. Ik wou dat ik jouw gewicht had, 10 knopen, gewoon kunnen optrekken met een 86L Horue Femto, Vini XLW en 4,5m2 erbij en dan vliegen! En loopjes maken, bij mij heb ik toch wel echt 15 knopen nodig ofzo voor ik dat soort dingen kan gaan proberen lijkt het nu op.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Barbatruc » di mar 27, 2018 1:40 pm

€3,512.20 (incl BTW en verzenden) dat is leuk als je veel geld te besteden hebt. Ik reken slechts met €1.000 en dat vind ik al een serieus bedrag. Vandaar dat ik hoop op een tweede hands een keer en dat de prijzen sowieso wat lager gaan worden

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » wo mar 28, 2018 1:51 pm

Ook bij GA/Tabou vind er ontwikkeling plaats op het foil gebied. Keep you updated!

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door marcoleer » wo mar 28, 2018 2:12 pm

Marco B schreef:Ook bij GA/Tabou vind er ontwikkeling plaats op het foil gebied. Keep you updated!
Ja waar niet

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Plaats reactie