Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

(Test) Fanatic Gecko 133 foil edition met Fanatic foil H9

Foil Freak Forum

Moderators: RaymondW, Mark

Plaats reactie
christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

(Test) Fanatic Gecko 133 foil edition met Fanatic foil H9

Bericht door christiaan1111 » ma jul 30, 2018 7:29 pm

Sinds een tijdje heb ik een Fanatic Foil H9 die ik een 2 tal keer gebruikt heb onder mijn 135 liter slalom board.
Ging niet verkeerd, en kon al snel een aantal meters "vliegen" . Echter had ik het probleem dat het niet stabiel was.
Nu had ik het geluk dat ik een Gecko 133 foil edition kon krijgen, en de gok genomen of het hiermee beter zou gaan.

Dit weekend was het eindelijk zover. :cheer:
Ben begonnen met de voetbanden in de binnenste positie. Voelde voor de eerste keer heel save aan.
Het eerste wat ik merkte, is dat het board stabiel bleef tijdens het vliegen. Alleen had ik wel nog het "dolfijnen" , echter niet zo dus danig dat ik met de neus het water indook. Kon daarna gewoon verder varen. Hoogte controle was ook nog wel een puntje, maar kon al na een 2 uurtjes oefenen een paar rakken maken zonder in het water te liggen.
De 2e dag eerst de voorste voetband naar buiten gezet. Merkte direct dat ik hierdoor de hoogte controle beter onder de knie kreeg, alleen ten koste van de stabiliteit. Door nog rechter op te gaan staan, ging dit ook al weer beter. Uiteindelijk aan het einde van de dag ook de achterste voetband naar buiten gezet, waardoor ik meer en meer het vertrouwen kreeg. Dit resulteerde natuurlijk in overmoedigheid met de nodige crashes ( zonder schade) tot gevolg. Kan nu wel makkelijker veranderen van koers en beter hoogte lopen.
Na 2 dagen vaar ik met beide voeten in de voetbanden al foilend, en in de trapeze. Haak alleen uit al foilend en er komt een vlaag. Als ik dan ingehaakt blijf, dan komt de vin te hoog, en kan ik hem niet meer naar beneden corrigeren.

Ik heb ook voor de eerste keer met een KA Sail Koyote 7.4 gevaren i.p.v een Race zeil. Dit zorgt ook veel een veel makkelijkere handeling, en is zoveel lekkerder in de hand. De KA Sail Koyote is een goed stabiel freeride zeil, wat toch voldoende druk geeft met weinig wind.

Kortom: Ik heb 2 super sessies gehad met deze combi en heb nu verschrikkelijk veel spierpijn, maar wel veel geleerd.
De set zou ik aan iedere beginnende foiler kunnen aanraden. Je moet deze set zien als een entree level foil. Beginners set.
Net zoals we vroeger bij het begin zijn begonnen met een makkelijk board, en zijn we stap voor stap hogerop gegaan.
Dus een 2e foil in de toekomst als ik wat meer geoefend heb sluiten we niet uit. Niet tegen de vrouw zeggen :wink:

Plaats reactie