Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Locosys GW-60 // afgesplitst

Voor al je tips, suggesties, flames, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande het Forum, Windsurfing.nl en Surfspullen.nl.

Moderators: RaymondW, Marcel

Plaats reactie
watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Locosys GW-60 // afgesplitst

Bericht door watermonster » zo feb 26, 2017 8:27 pm

Jeroensurf schreef:
za feb 25, 2017 9:46 am
....aan de waterkant en wat die gene met die 45cm SDM verlenger doet als jij net je pak om je knieen aan het ophijsen bent. :+
Allememagies...je doet het gelijk goed....ik had een RDM verlenger al :crazy: gevonden. Ik tuig gelukkig altijd op gras op...je zal maar op het strand staan...al dat zand er nog aan :x.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Locosys GW-60

Bericht door Jeroensurf » ma feb 27, 2017 7:32 am

Voor je geruststelling, ik heb geen SDM spul meer. :wink:

Serieus: het is altijd prima als er stevig gediscussieerd wordt, maar het is en blijft een hobby.
Een hobby die ons hier allen brengt en ook wel verbind en ga daarom ook netjes en respectvol met elkaar om.
Meningen hebben en ventileren is altijd goed,humor ook, kennis delen nog beter, maar de grens is als het ten kostte van anderen gaat.
Ik hoor ook van diverse kanten geluiden van mensen die hier niet meer willen/durven te posten uit angst neergesabeld te worden, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Het aantal keren dat ik per jaar ingrijp kun je op 1 hand tellen en dat hou ik graag zo, en wil je niet gecensureerd worden, post dan volgens de normale omgangsvormen/gebruikersovereenkomst van dit forum.

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » ma feb 27, 2017 12:39 pm

Jeroensurf schreef:
ma feb 27, 2017 7:32 am
......en wil je niet gecensureerd worden, post dan volgens de normale omgangsvormen/gebruikersovereenkomst van dit forum.
Dat is gebeurt. Echter wordt dat verwijderd omdat er geen onderbouwing bij zit?

2 postings verder staat het zelfde verhaal nog eens en dit keer met feitelijke onderbouwing er van. De boodschap is exact hetzelfde maar wordt niet verwijderd.... Vreemd.

En wat betreft al die mensen die niet meer durven/willen posten op dit forum... Wij kunnen als maatschappij toch niet alleen maar oog hebben voor de "zwakkeren" onder ons?

Misschien moeten de beheerders er maar een Hello Kitty forum van maken waarbij iedereen een mooie glimmende sticker krijgt als er iets leuks wordt gepost....

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » ma feb 27, 2017 1:02 pm

Zo, dat was de laatste post van opinion man. We zullen zijn meningen missen.

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom/speed

Bericht door Chris v B » ma feb 27, 2017 1:31 pm

Niels doe maar leuk, maar hij heeft wel een punt.

Het begint echt een waardeloos forum te worden met al die censuur en beheerders die berichten achteraf aanpassen in hun eigen voordeel.

Zo hebben wij in ons whatsapp groepje met bevriende surfers nogal wat screenshots van raymondW die in zijn gps topic en dit topic zijn berichten achteraf aanpast, berichten met kritische vragen (of uberhaupt kritiek) verwijdert, en zelfs berichten van gebruikers aanpast.
En dan ben je beheerder.....
Laatst gewijzigd door Chris v B op ma feb 27, 2017 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Re: Locosys GW-60 // afgesplitst

Bericht door niels40+ » ma feb 27, 2017 2:13 pm

Oeps dat klinkt niet goed... soort van trump gate in wording

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma feb 27, 2017 4:40 pm

Wel opvallend dat we dit soort reacties pas krijgen nadat ik heb gepost dat ik geen SDM verleners meer heb :lol:
OpinionMan schreef:
ma feb 27, 2017 12:39 pm
Jeroensurf schreef:
ma feb 27, 2017 7:32 am
......en wil je niet gecensureerd worden, post dan volgens de normale omgangsvormen/gebruikersovereenkomst van dit forum.
Dat is gebeurt. Echter wordt dat verwijderd omdat er geen onderbouwing bij zit?

2 postings verder staat het zelfde verhaal nog eens en dit keer met feitelijke onderbouwing er van. De boodschap is exact hetzelfde maar wordt niet verwijderd.... Vreemd.
Je ventileert een mening, dat is wat anders als een feitelijke onderbouwing, of beter gezegd, wat jij als feiten ziet, zie ik anders en die hadden we ook kunnen verwijderen, maar volgens ons (ja wij mods overleggen dit soort discussies) zijn de antwoorden van Raymond erop duidelijk en voldoende.
OpinionMan schreef:
ma feb 27, 2017 12:39 pm
En wat betreft al die mensen die niet meer durven/willen posten op dit forum... Wij kunnen als maatschappij toch niet alleen maar oog hebben voor de "zwakkeren" onder ons?
Misschien moeten de beheerders er maar een Hello Kitty forum van maken waarbij iedereen een mooie glimmende sticker krijgt als er iets leuks wordt gepost....
Dit is geen maatschappij, maar een forum, met regels.
Staan die je niet aan dan, dan kun je altijd nog geluk gaan zoeken op: http://hellokitty.startpagina.nl/forum/ (hoewel zo ook daar forum en chatregels hebben). :wink:
voor de maatschapelijke discussie ben je wellicht beter af op: http://www.topix.com/forum/who/donald-trump of https://www.reddit.com/r/The_Donald/

Chris v B schreef:
ma feb 27, 2017 1:31 pm
Niels doe maar leuk, maar hij heeft wel een punt.

Het begint echt een waardeloos forum te worden met al die censuur en beheerders die berichten achteraf aanpassen in hun eigen voordeel.

Zo hebben wij in ons whatsapp groepje met bevriende surfers nogal wat screenshots van raymondW die in zijn gps topic en dit topic zijn berichten achteraf aanpast, berichten met kritische vragen (of uberhaupt kritiek) verwijdert, en zelfs berichten van gebruikers aanpast.
En dan ben je beheerder.....
Waardeloze forums kun je afkraken, verzieken of trachten een positieve impuls te geven.
Dat laatste is zeer welkom, mits je post volgens de daarvoor geldende gedragsnormen.
Uiteraard staat het eenieder vrij hier gewoon niet meer te komen als hij of zij dat niet meer de moeite acht. Er zijn vast Facebook en whatsappgroepjes zat met meer gelijkgezinden.

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Chris v B » ma feb 27, 2017 5:19 pm

Jeroensurf, je zou ook inhoudelijk in kunnen gaan op mijn bericht. Of keur je het gedrag goed van je mede forum moderator

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » ma feb 27, 2017 5:43 pm

Chris,
Ik ben geen waarheidszoeker of GPS deskundige en kies daarin ook geen partij dus zie ook geen voordeel voor deze of gene.
Het is voor mij heel simpel, je mag het grootste gelijk van de wereld wel of niet hebben, maar als er niet normaal wordt gereageerd in posts worden die verwijderd.

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Chris v B » ma feb 27, 2017 6:18 pm

Jeroen ik geef je helemaal gelijk maar dat was mijn punt niet. Mijn punt is dat RaymondW zijn recht als moderator misbruikt door berichten achteraf aan te passen, te verwijderen etc. En dat om er zelf beter uit te komen. Dat vind ik niet netjes

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » ma feb 27, 2017 6:19 pm

Een mening wordt een feit als deze veelvuldig op dezelfde wijze aantoonbaar kan worden gemaakt. Dan maakt het niet meer uit wie het er wel of niet eens mee is. Het feit ligt er.

De laatste reactie van Raymond geeft wat mij betreft ook precies weer waar deze hele discussie over gaat. Het gebral over technische feiten en het wel of niet weerleggen daarvan heeft wat mij betreft niks te maken met het door mij, en in mijn optiek in mindere mate door Chris, aangedragen punten over de wijze waarop door Raymond gereageerd wordt.
Alles wat in geen velden of wegen in de buurt komt van zijn Gyro wordt met een duidelijk aanwezige minachting bejegend door hem. Waarbij het nogal opvalt dat in zijn eigen "GPS open source"-topic, of hoe dat ook moge heten, je bijna bij iedere posting diverse met zijn lichaamssappen bevuilde tissues je om de oren vliegen. Het is onnodig om als moderator/admin/beheerder zo te reageren en men kan zich afvragen of hij mensen die anders denken en doen wel zo serieus neemt op dit forum. Wellicht zou het verstandig zijn dat hij zijn postings en reacties eens terug gaat lezen en analyseert of het bovenstaande hout snijdt. Echter denk ik dat het antwoord op die vraag op voorhand al wel duidelijk is.
Laat het wel duidelijk zijn dat ik de inspanning van Raymond voor wat betref de bouw van zijn eigen GPS-device zeer waardeer maar de arrogantie waarmee dat soms gepaard gaat mag wat mij betreft wel wat minder. Zoals met alles zijn er altijd mensen die beter/slimmer zijn.

"De maatschappij, dat ben jij!"
Een welbekend slogan waaruit blijkt dat alles en iedereen deel uit maakt van deze maatschappij. Hoe groot of hoe klein de groep ook is... ze maakt er deel van uit. Dus ook dit forum.
Ook in het echte leven hebben we te maken met wet- en REGELgeving. Dus ook in dat opzicht ben ik het niet met je eens.

Marcel
Beheerder
Beheerder
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bericht door Marcel » ma feb 27, 2017 7:04 pm

Openheid/veiligheid op het forum vinden wij een groot goed. Het forum is dé bron van informatie over onze mooie windsurfsport. Toegankelijk voor iedereen van beginner tot expert. Je moet vrij over een onderwerp kunnen discussiëren alsof je aan de waterkant staat. Wanneer het teveel op de man gespeeld wordt komt dit niet ten goede aan de inhoudelijke discussie en verzand snel in een modder(eer)gevecht. Persoonlijke vetes los je niet via het forum op. Ga dan liever 1-1 het gesprek aan. Zie ook onze forumrichtlijnen: ucp.php?mode=register

Voor vragen en/of opmerkingen pb aub.

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » ma feb 27, 2017 11:32 pm

Liever het 1 op 1 gesprek aan gaan.... De meesten, ik schat zo'n 99%, kiezen daar niet voor. Die kiezen de weg van de minste weerstand. "Zeiken" bij de mods om een permanente ban voor die irritante OpinionMan, die niet tot onze surfclup behoort, ipv een fatsoenlijk onderbouwde vraag te stellen.

1 iemand geef ik de credits voor het benaderen van ondergetekende. Halloween.
Kreeg van hem wel de wind van voren en hij van mij. Maar tot op heden is hij de enige, op de mods na dan, die mij rechtstreeks heeft benaderd. Hulde!

De rest zijn [CENSUUR]...
Laatst gewijzigd door OpinionMan op ma feb 27, 2017 11:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door niels40+ » ma feb 27, 2017 11:33 pm

Gaaaaaaaaap

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » ma feb 27, 2017 11:34 pm

Slaap lekker Niels :)

Kolina
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Windsurfparts.nl Vinnetjes.nl
Surf spul: Ja een beetje veel

Bericht door Kolina » di feb 28, 2017 11:10 am

En dat terwijl het waait.....meestal verzanden we in dit soort discussies in windstille perioden.

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Slalom 49, 59, 69 (85 en 63cm zijn nu in de maak :-)..) - Gun GS-R 5,6 tot 8,7
Contacteer:

Bericht door watermonster » di feb 28, 2017 12:19 pm

Beste Opinionman,
Ik heb nog nooit bij een moderator gezeikt (ook niet over jouw :) ) en heb zelfs nog nooit het uitroepteken bij berichten gebruikt. Ben een fervent tegenstander van censuur maar nog meer tegen het publiekelijk betichten van personen. Ik ben hier zelf ook weleens gemodereerd of, zoals jij noemt, gecensureerd. Iets waar ik ze achteraf (een paar dagen later, toen het verstand boven mijn blinde frustratie zegevierde) gelijk in moest geven. Een pb heb ik je nooit gestuurd en zal ik je hoogstwaarschijnlijk ook nooit sturen maar wil best een keer 1 op 1 het gesprek met je aangaan. Ik val klaarblijkelijk toe tot DE REST en ben volgens jou dus censuur....over arrogant gesproken. Je schrijft te houden van argumenten, onderstaand enkele argumenten die je misschien doen inzien dat je er misschien een beetje naast zit?!
- Je vind het vervelend dat iemand arrogant is of doet maar je mag het blijkbaar wel zelf zijn (zie de 2e zin hiervoor),
- je generaliseert en denkt mensen te kennen terwijl dat dus niet zo is (ik val toch echt niet in je genoemde 99% en heet geen Halewijn),
- je denkt 'stuitende arrogantie te lezen' terwijl dat misschien je eigen interpretatie is (ik lees namelijk vooral veel enthousiasme),
- je schrijft 'discussiëren doen we hier op basis van argumenten en niet op de man gespeeld' maar zie toch echt dat je letterlijk namen noemt
- je.....

Je huldigt mensen die een 1 op 1 een gesprek met je aangaan en al hoef ik niet gehuldigd te worden wil ik die best met je aangaan. Het liefst wel persoonlijk en dan ook nog het liefst aan de waterkant...dan hou ik mijn pak aan en mag jij je SDM verlenger meenemen :wink: PS. voor het geval je e.e.a. anders opvat dan ik bedoel, schrijf ik het maar even op,....bovenstaand is grappig bedoelt.

Bovenstaand kan een eindeloze discussie worden en lijkt me wijs die niet schriftelijk en/of hier verder te voeren, het is niet interessant en/of van toegevoegde waarde. Het gaat over een gevoel, over gelijk en/of ongelijk over waarheid en/of onwaarheid over interpretatie, over... zaken waar soms helemaal geen eenduidig en passend antwoord op te vinden is en je soms ook niet op moet willen vinden, laat staan schriftelijk over discussiëren. En al vind ik dit soort discussies wel grappig, geldt dat zeer zeker niet voor iedereen.

Iets anders.
Het aanpassen van berichten voelt misschien als censuur maar zou je toch anders moeten zien. Dit is een prive website waar je aan deel kan nemen met inachtneming van regels en soms de interpretatie daarvan. Valt iets buiten de regels dan kan een rechter wekenlang nadenken over de vraag of een uiting ongepast is waar een moderator dat al lezend vaak binnen enkele seconden of uren moet beslissen. Het is niet zo vreemd dat de nuance daarbij soms verloren gaat. Om een forum geen zooitje te laten worden wordt er gemodereerd. Om dat te voorkomen, wees beleefd, geef argumenten, scheld niet, gebruik geen schuttingtaal, maak je niet schuldig aan digitaal schreeuwen (overmatig gebruik van kapitale letters, vraag- en uitroeptekens), discrimineer en generaliseer niet, maak het niet persoonlijk etc etc.... Resumé....als je je aan de regels houdt wordt je ook niet gemodereerd, je hebt het dus zelf in de hand.

Als deze post niets toevoegt mag ie trouwens verwijderd:-)....zullen we nu lekker gaan surfen.

OpinionMan
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door OpinionMan » vr mar 03, 2017 11:07 am

Sorry watermonster maar dan lees je toch echt niet goed wat ik schrijf.

In mijn posting heb in het toch duidelijk over mensen die een probleem met mijn wijze van uiten hebben en die daardoor contact zoeken met een mod om mij zodoende een ban "ban aan te smeren". Dat is heel iets anders dan wat jij in het begin beschrijft. Zulke mensen vind ik [CENSUUR].

PS ik heb geen Sdm of rdm verlengers nodig om een punt duidelijk te maken in 1 op 1 gesprekken aan de waterkant. Kan dat prima op een rustige, kalme en intelligente manier verwoorden wat ik probeer duidelijk te maken.

Plaats reactie