Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Bonaire]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
MarliesT.
Deur-surfer
Deur-surfer

[Bonaire]

Bericht door MarliesT. » vr okt 29, 2004 3:50 pm

Onlangs heb http://bonaire.startkabel.nl helemaal geupdate. Het is non-commerciële site met een hele uitgebreide linksverzameling over Bonaire en natuurlijk met veel aandacht voor surfen op Bonaire. Hebben jullie suggestie voor deze site, dan hoor ik dat graag!

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Marlies,
http://bonaire.startkabel.nl

deGoudvis
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro, North Sails

Bonaire

Bericht door deGoudvis » do jun 02, 2005 10:47 pm

Hey mensen!

Wie heeft er wel eens op Bonaire gesurft? Zo ja?
Wat voor spul neem je mee/huur je? D.w.z. hoe groot?
Hoe is de wind? Wat kan je er nog meer doen?

De kans bestaat dat ik in november naar Bonaire ga voor 2 weken om daar eens lekker te gaan surfen... Dus ik wil alles weten!

Alvast bedankt!

Niekvdl
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bonaire

Bericht door Niekvdl » vr jun 03, 2005 8:35 am

Probeer in een andere maand te gaan.
November is de slechtste maand!
(Huricane season, en als er ergens in de caribbean zon stormpje rond zwerft, waait het in de hele caribic niet).
wil je racen, freeriden of freestylen???
Voor freeride en race kan je wel een 8.0 gebruiken dan!

Greetz, Niek
http://www.teamthebunch.com

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » vr jun 03, 2005 6:53 pm

Bonaire is heel mooi maar als je een auto hebt kan je in 1 dag alles gezien hebben. Het is alleen wel een heel rustig eiland, tenminste toen ik er was dan. Ideaal voor duikers maar voor windsurfers als het niet waait is er niet veel te beleven. Wel een aanrader: de ondergaande zon bekijken terwijl je aan de bar zit van .......... (shit hoe heet die tent ook alweer :-? ). Niet te missen, een kroeg in Kralendijk op steigers die in de zee staat met uitzicht op klein Bonaire.

Ik ben er in ieder geval helemaal tot rust gekomen, maar 1 dag daar gesurfd.

Surfbullit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboards & een heleboel KASAIL Koncepts
Contacteer:

Bericht door Surfbullit » zo jun 05, 2005 10:04 pm

Bonaire is absoluut de moeite waard. Op het eiland is duiken toch sport nr1. Windsurfen gaat er uitstekend behalve inderdaad in november. Normaal waait de passaatwind het hele jaar door behalve rond november. Dus beduidend minder wind. Zoals Jeroen D al vertelde kan je heel Bonaire in een dag vanuit een auto zien, maar dat hoeft niet. Je kan er veel langer over doen. Het windsurfen gebeurt allemaal in Lac bay. Hier zitten twee verhuurcentra die alles geheel verzorgen. Zelf je spullen meenemen kan ook. Zoek even op het internet wat de verhuur kost en check wat de kosten van meevliegen zijn bij de KLM. Neem op basis van het kostenplaatje je beslissing. Veel plezier

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » zo jun 05, 2005 10:34 pm

November is inderdaad net het moment dat je niet moet gaan... Vanaf december tot september waait het er wel.

Qua omstandigheden / sfeer is het er verder zeker een aanrader!

Berserker
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Futura 144, JP FS 103, EVO92, Mistral Naish 8.6, V8 8.1, Search 6.2,Naish Force 5.7, 5.0, 4.5

Bericht door Berserker » di jun 07, 2005 6:12 pm

Dit jaar in februari op Bonaire geweest. Weer was ook daar wat van slag. De passaatwind waaide nog niet. Regende (buien) zelfs na carnaval, wat nog nooit was voorgekomen. Gevaren bij Lac Bay / Jibe City. Appartement bij Kontiki beach, lekker eten daar! Een huurauto/Yaris zat bij de deal in en die heb je wel nodig om het eiland rond te crossen, dwz van appartement naar surfclub en terug :P. Slechts de helft van het eiland gezien te druk met surfen. Je kunt ook een kanotocht maken door de mangrove bossen en snorkelen in Lac Bay is op zich ook fantastisch.

Surfclubs:
Club 1 had Hifly en Gaastra. Club 2 Starboard,RRD en Hotsails. Lac Bay is ondiep dus die twinsers kwamen goed van pas. Verzekering is aan te raden heb 3 vinnen eronder uit gevaren. Gevaren met van 9.0 150l tot 5.0 op 104 liter. Bij eb en weinig wind kan er een te lage waterstand ontstaan. Dan kan je beter naar de laguna. Of met freestyle vin varen wat sowieso een aanrader is dan kun je langere rakken varen. Neem een zonnebril mee tegen de schittering op het water tijdens het varen (en snorkel :9~). Water is lekker vlak slechts af en toe een kabbeltje, dit door het beschermende rif. Medesurfers veelal Amerikaans. Verder kijk je je ogen uit wat voor trucks de locals daar uithalen ook bij weinig wind :9~. Tussen de middag hebben ze lekkere sandwiches bij de bar.

Voor meer info http://www.jibecity.com/ http://www.bonairewindsurfplace.com/index.html

johanklamer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door johanklamer » vr jun 10, 2005 2:34 pm

Over november werd al gezegd dat het niet al te best is. Echter vanaf half oktober tot half december heb je kans op minder tot geen wind.

ZeeArend
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: fanatic fish 250, north sails 5.4, art 6.3, neilpryde 4.2
Contacteer:

Bericht door ZeeArend » ma jul 11, 2005 2:43 pm

Ik ga van september tot en met december op stage naar Bonaire. Nu wil ik graag mijn surfspullen ook meenemen. Met het vliegtuig is het 160 euro voor 20 kilo surfspul. Ik zou het graag met de boot laten vervoeren, lijkt me goedkoper. Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervoeren van surfspul naar Bonaire of dergelijke
eilanden/bestemmingen?
En kan het ook goedkoper dan die 160 euro? Want waarschijnlijk wordt het nog wat duurder, omdat mijn setje op 24 kilo ongeveer uitkomt. En ik ben maar een arme student... :roll:

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » ma jul 11, 2005 2:52 pm

Ik zou niet met de boot gaan doen... Kost je op z'n minst 6 weken, en misschien zelfs wat langer.

Ik heb m'n verhuizing namelijk op die manier geregeld, en pas na 2 maanden was alles vanuit Curacao in Nederland gearriveerd (inclusief douane)

Op die eilanden is de douane meestal wat trager...

stripe
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Surf, Freesex, Start, Mistral Screamer, NS Superstar 4.2, 4.7, NS Duke 5.3, 6.2
Contacteer:

Bericht door stripe » ma jul 11, 2005 4:35 pm

surfspul in het vliegtuig weet ik ook niet.. als ik ze soms met al die tassen zie smijten.. :evil: leg hem er liever zelf ff in :x

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: go4watersport
Surf spul: Originele Echtzoslecht boards
Contacteer:

Bericht door Jeroen T » di jul 12, 2005 9:53 am

ZeeArend schreef:Ik ga van september tot en met december op stage naar Bonaire. Nu wil ik graag mijn surfspullen ook meenemen. Met het vliegtuig is het 160 euro voor 20 kilo surfspul. Ik zou het graag met de boot laten vervoeren, lijkt me goedkoper. Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervoeren van surfspul naar Bonaire of dergelijke
eilanden/bestemmingen?
En kan het ook goedkoper dan die 160 euro? Want waarschijnlijk wordt het nog wat duurder, omdat mijn setje op 24 kilo ongeveer uitkomt. En ik ben maar een arme student... :roll:
Niet alleen duurt het met de boot erg lang. Volgens mij is het ook niet echt goedkoper.

Die 24 Kilo lijkt mij wel heel erg optimistisch. Ik nam °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n board 3 zeilen 2 masten en °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n giek mee en dat kwam op iets van 37Kg en dan had ik alles nog zoveel mogelijk gestript en dat verdeeld over gewone en handbagage. 115Euro bijbetalen voor overgewicht op de heenreis en 35Euro op de terugreis was het resultaat.

Ik maakte mij niet echt druk om die extra kosten want ik had het daar wel naar mijn zin :wink: Komt ook nog eens bij dat ik toen net een jaar geen arme student meer was en me dus niet zoveel zorgen hoefde te maken over de centjes. :z

ZeeArend
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door ZeeArend » di jul 12, 2005 1:13 pm

en ik ben wel zo'n arme student... :(
maar ik heb mn setje gewogen. 1 plank, 2 zeilen, 1 mast, 1giek. dat was ongeveer 24 kilo.
dus 115 euro voor die 17 kilo extra? Dat valt nog mee als ik er maar een paar kilo overheen ga.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie, ik laat nog wel weten wat ik uiteindelijk doe (komt er op neer dat ik mn spullen toch gewoon meeneem, k kan het niet laten 8) )

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Jeroen T » di jul 12, 2005 2:48 pm

ehm... officieel was het heel wat meer geweest :wink:

De officiële prijzen kun je trouwens vinden op de site van de KLM. Ik dacht trouwens dat het 80E voor 23Kilo per enkele reis was maar dat weet ik niet zeker.

En dat gewicht... vergeet niet dat er ook een boardbag en wat extra bescherming rond je spullen moet.

Lekker op je eigen spullen rondvaren is gewoon het lekkerst :) !!

Niek had het trouwens wel op een andere manier die goedkoper uitkwam geregeld.

Geen gewone bagage meenemen en je handbagage te vol douwen en dan het luchthavenpersoneel ervan overtuigen dat je die twintig? kilo van de normale bagage ook vast wel mag gebruiken om extra kilo's surfspullen te vervoeren :wink:

Misschien ook een poging waard?

ZeeArend
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door ZeeArend » do jul 14, 2005 1:33 am

:D das wel een goeie, was het hem ook gelukt?
het klopt inderdaad, 80 euro voor 23 kilo. Inderdaad anders laten vervoeren kwam voorlopig niet echt goedkoper uit. Ik ga pas eind augustus, heb nog ff de tijd om het te regelen. Eerst maar eens op vakantie naar italie!

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Jeroen T » do jul 14, 2005 8:30 am

Volgens mij is het bij hem zowel op de heen en terugreis gelukt.

Niekvdl
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bonaire

Bericht door Niekvdl » do jul 14, 2005 9:06 am

Zware dingen in de handbagage,
Verder: weinig meenemen en alles in je boardbag.
Ik zat aan 45 kilo, = 2 teveel (20 kilo gewone bagage, 23 kilo windsurf).

Ik betaalde heen 40 E, terug ook.

Greetz, Niek

p.s.: Als je in het najaar gaat, neem grote boards en zeilen mee!!

SharkeY
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Mistral & North Sails

Bericht door SharkeY » di jul 26, 2005 10:06 pm

Hey man,

5 jaar op Curacao gewoond en ook vaak op banaire gevaren. Echt super daarzo (om te surfen dan). De standaard surfspot is inderdaad Lac. Vlak water (let op! erg ondiep, dus de zeilmaten hierboeven met de bijbehorende grote maten skeggen gaan niet al te best). Maar ja vanuit Lac kun je dus ook de zee opgaan waar bij de "ingang" het vaak nogal goede waves staan om lekker te rippen.
Mocht het wat minder waaien op Lac, kun je altijd richting Pink Beach gaan, Daar staat over het algemeen wat meer wind omdat daar de zoutpannen het zo mega opwarmen dat er daar altijd een knoopje of 3/4 meer staat.
Verder wordt er heel actief en heel veel gesurft op Bonaire. De eigenaar van een van de zaken op Lac, motiveert het surfen onder de jeugd en er varen momenteel dan ook 2 jongen in de worldtour mee van bonaire die een jaar of 8/9 geleden daar begonnen zijn. Toen ik er woonde was er eens per jaar een surfwedstrijd waarbij er naar curacao gesurft werd (via Klein Curacao) Als deze er nog is en toevallig tijdens je stage, moet je dit zekers doen. Is nl echt te gek.
En dan over het transport. Wat ik altijd doe (en vaak hoef je dan niet zo heel veel extra te betalen, vaak zelfs niets) is al mijn kleding etc gebruiken als bescherming in de boardbag en de sailbag. De wat zwaardere dingen doe ik in de handbagage (let op! over skeggen in de handbagage kan moeilijk gedaan worden). ZO heb ik dus nooit een koffer, en alleen maar mijn boardbag en de sailbag (hier passen giek en mast ook prima in). Ga vervolgens inckecken en als de dame achter de bali naar je bagage vraagt zeg je dat je 2 stuks hebt voor de excess bagage. Met een beetje geluk zegt ze ok (ligt vaak aan hoe vol het vliegtuig is) en vraagt ze of je weet waar het is. (niet doen alsof het de eerste keer is dat je vliegt en je shit meeneemt want dan willen ze je juist een poot uitnaaien). Breng de spullen naar de excess bagage en doe daar alsof er niets aan de hand is.
Zo is het mij al een aantal keertjes gelukt om onder hoge kosten uit te komen.
O ja, wat ook helpt is een paar flippers en een duikbril in je tas te doen. Deze laat je zien bij het inchecken en je zegt dat je duikspullen bij je hebt. Zo mag je ineens 30 (of 40 dat weet ik niet precies) meenemen. Werkt ook wel goed.
en als laatste. Vergeet niet heel groot en heel veel op je materiaaltassen te zetten dat de zooi die erin zit ZEEEEER BREEKBAAR is, ze willen er nogal eens mee gooien

ZeeArend
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door ZeeArend » do sep 08, 2005 1:50 am

ik zit inmiddels op Bonaire en t is hier super!!
ten eerste vermaak je je bij geen wind met je duikbril, want onder water is het hier werkelijk prachtig!
verder heb ik toch mn surfspullen meegenomen. en het kostte me maar 40 euro. ik had 25 kilo (2 kilo overgewicht) want je mag maar 23 meenemen. ik had nog even nagevraagd bij KLM en naar de Nederlandse Antillen kost 40 euro ipv 80 euro naar andere bestemmingen.

Sorobon (de spot bij Lac Cai) is heel gaaf. Het water is zo helder, dat zie je bijna nergens. Verder is de wind er nu wat minder, dat is gewoon de periode van het seizoen. Vanaf eind oktober begint het feest weer. Ik zit er gelukkig nog tot eind december, dus pak ik ook nog wat van de goeie wind mee.

verder heb ik ook mensen gewoon bij Kralendijk, de 'hoofdstad' van Bonaire, zien surfen. Het kan daar dus ook, alleen is de wind dan offshore. maar ik ga het zeker ook daar nog een keer proberen, mede omdat het ook dicht bij mn huis is.

ik zou zeggen, check it out here.

ow ja, het cocktailbarretje bij het water is ook echt heerlijk... :D

ZeeArend
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door ZeeArend » wo jan 04, 2006 12:57 am

ik ben inmiddels weer terug van Bonaire. De maanden dat ik er was, waren eigenlijk de minste maanden van het hele jaar. Toch heb ik nog best leuk kunnen surfen!
De wind is meestal vrij constant, dat is een groot voordeel hier. Daarnaast ook het ondiepe gedeelte.

Als iemand meer info wil, hoor ik het wel!

madsurfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Isonic 101 & 121, V8 6.0, RS Slalom 6.7, 7.8, 8.6
Contacteer:

Bonaire, Curacao

Bericht door madsurfer » wo jan 04, 2006 4:38 am

Hallo,

Ik wilde nog even wat kwijt over het vervoer van surfspullen. Als je je spullen gaat verschepen is het belangrijk om de aankoop papieren goed op orde te hebben.

Ik heb mijn spullen met het vliegtuig meegenomen en heb ze op de boot terug gezet aangezien ik nog aan het rond trekken ben in Centraal Amerika. Omdat je geen bewijs hebt dat je ze uitgevoerd heb moet je kunnen aantonen dat je ze hebt gekocht in NL. Anders moet je nl. nog een keer de BTW betalen over je spullen die je al betaald hebt...

Pak ze goed in en op je boardbag kan je naast fragile ook nog zetten dat het bedoelt is als topload only. Dus alleen boven op de stapel. Of ze zich daar aan houden is een 2de.

Nog een puntje, het klimaat is tropisch. Je spullen slijten zeer hard door de heftige uv stralen en zout water. Zo heb ik ook gehoord dat het zeil ingesmeerd kan worden met autowas voor betere bescherming tegen de UV stralen. Ik weet niet met wel merk en heb het ook niet uitgeprobeerd. Door het op en aftuigen zullen er snel cracks ontstaan die zorgen voor scheuren. Mijn zeil, arrows tomahawk 2000, was al vrij oud en het monofilm is dus vrij stug en ik heb de nodige scheurtjes erbij. Dus houd je spullen zoveel mogelijk uit de zon. Je kan er voor kiezen om je spullen opgetuigd te laten en alleen de spanning van de mast af te halen. Dat heb ik niet gedaan omdat ik een 100% carbon mast heb. Je spullen afspoelen met zoetwater is ook belangrijk.

De spullen worden verscheept met http://www.seawings.an/ maar er zijn ook andere bedrijven.

Heb je verpakkings materiaal nodig dan kan je dat halen bij caribbean package company (Moet ik ff checken of dat correct is).

Op curacao heb je een surfcentrum zitten nl. http://www.windsurfingcuracao.com/. Zij zijn minder goed uitgerust dan op bonaire maar zijn hard aan het werk om het centrum uit te bouwen en het materiaal te verbeteren.

En als je op zee gaat bij curacao is heb belangrijk te weten wat je doet. De stroming kan erg sterk zijn.

bnannin
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP freestyle pro edition, Jp freeride. Np zeilen

Bericht door bnannin » di aug 15, 2006 8:35 pm

Ik kan bijna niet meer wachten
Van 18 november tot 22 mei naar Bonaire :9~

Hier is nog een mooi filmpje.

http://www.kitesafe.nl/movies/2006_08_1 ... ighres.wmv

erik4fun
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Naish Hybrid met Stealth 6.5, Supernova 7.5, Fanatic Skate Simmer XD, matrix Naish Wave
Contacteer:

Bericht door erik4fun » do aug 17, 2006 8:40 pm

Ik denk eraan om ook een tijd naar bonaire te gaan,
Weet iemand of er veel vraag is naar surf en/of kite instructeurs ?

Lac Bay lijkt me een ideale werkplek!

Greetz Erik

Rem75
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Kode 74l,Tabou 3s 87l, SB Futura 133, Severne Blade 4.5, 5, 5.5, 6, North Daytona 7, 8.4

Bericht door Rem75 » ma sep 11, 2006 1:03 pm

Wij willen ook naar Lac Bay ergens volgend jaar juni/ juli.

Hebben jullie nog tips waar te blijven slapen? Lac Bay Resort kwam ik al tegen, is dat wat? Schijnt aan t strand te liggen?

Ben benieuwd!

T-J
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: ezzy/naish/starboard/tabou

Bericht door T-J » wo sep 13, 2006 7:58 pm

Mijn vader kan voor zijn werk gratis naar Aruba toe en als het zou kunnen wil ik natuurlijk mee.

Maar hij moet daar het eerste weekend van de herfstvakantie zijn, het idee is dan om gewoon de hele herfstvakantie te blijven. Voor mij is dit van 21-10 t/m 29-10. Maar nu hoor ik jullie tot mijn verdriet ;( zeggen dat dan juist niet meer zoveel wind is. Ik hoef geen extreme wind want ik ben nog maar een surfer die nog niet heel veel ervaring heeft (en al helemaal niet op zee).

Dus wat raden jullie mij aan, doen of niet doen? (geld speelt dan even geen rol, alleen de wind en de mogelijkheden voor mij).

Edit: Naar het reisbureau geweest om te vragen hoeveel een ticket kost, niet onder de duizend euro omdat het zo kort tijd is. Ze vertelden me als je 11 maanden van tevoren (!!!!) boekt dat je dan vijfhonderd betaald. Een stuk minder maar nog steeds een smak geld. In de toekomst zeker nog om te overwegen maar nu dus niet.

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Jeroen T » za sep 16, 2006 10:32 am

Als je je surfspullen niet meeneemt. Is het dan geen mogelijkheid om, via Curacao en met zo'n klein vliegtuigje, goedkoper op Bonaire te komen?

Tailwalker
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Tailwalker » zo sep 24, 2006 8:00 pm

volgend jaar februari heb ik de kans om een weekje naar bonaire te gaan, probleem is alleen dat ik op een budget reis dus vroeg ik me af hoe je zo goedkoop mogelijk kunt verblijven (kamperen?).

bnannin
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door bnannin » za nov 04, 2006 9:56 pm

Ik ben nu bezig met alles inpakken en wegen, en kom als het goed is onder 25 kilo. dus dat komt wel goed.

Maar ik heb nog een mastvoet, mastverlenger, trapeze en vin.

Ik zat te denken om mischien wel trapeze aan te doen onder mn trui zonder de haak. Weet niet of dat slim is.

En zouden de vin en mastvoet en mastvoetverlenger desnoods in handbagage kunnen? of kunnen ze dan bang worden dat ik mensen ga dood knuppelen met mn mastverlenger en dan wurgen met het touwtje van de mastvoet en dan open snij met de vin :-?

Enig idee of ze daar echt moeilijk over kunne doen?

T-J
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: ezzy/naish/starboard/tabou

Bericht door T-J » za nov 04, 2006 10:00 pm

bnannin schreef:Ik ben nu bezig met alles inpakken en wegen, en kom als het goed is onder 25 kilo. dus dat komt wel goed.

Maar ik heb nog een mastvoet, mastverlenger, trapeze en vin.

Ik zat te denken om mischien wel trapeze aan te doen onder mn trui zonder de haak. Weet niet of dat slim is.

En zouden de vin en mastvoet en mastvoetverlenger desnoods in handbagage kunnen? of kunnen ze dan bang worden dat ik mensen ga dood knuppelen met mn mastverlenger en dan wurgen met het touwtje van de mastvoet en dan open snij met de vin :-?

Enig idee of ze daar echt moeilijk over kunne doen?
Tja, in principe zou het in je handbagage kunnen. Ik denk wel dat ze moeilijk doen omdat een vin nogal scherp kan zijn en een mastvoetverlenger zoals je zegt als een knuppel kan werken. Ik raad je aan om even iemand die hier verstand van heeft (of er werkt) te contacteren of gewoon een mailtje naar schiphol sturen. Je kan beter het zeker voor het onzekere nemen want als het niet mee mag sta je daar.

Maar waarom huur je trouwens niet? Loont het echt om alles mee te nemen?

bnannin
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door bnannin » za nov 04, 2006 10:08 pm

T-J schreef: maar waarom huur je trouwens niet? Loont het echt om alles mee te nemen?
Jah, ik ga namelijk voor 6 maanden :9~

Plaats reactie