Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Curacao]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Marion
Deur-surfer
Deur-surfer

[Curacao]

Bericht door Marion » do jan 16, 2003 8:15 pm

Weet iemand waar je in Curacao moet zijn voor een surfvakantie? Zijn er goedkope hutjes op het strand? Bestaan er pakketten met vlucht, accomodatie en surfspullen ineen? Als je er bent geweest, laat het me even horen! Bedankt. Marion

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-190
Surf spul: Fanatic & Hot Sails Maui
Contacteer:

Re: Curacao

Bericht door RonvO » do jan 16, 2003 11:59 pm

Marion schreef:Weet iemand waar je in Curacao moet zijn voor een surfvakantie? Zijn er goedkope hutjes op het strand? Bestaan er pakketten met vlucht, accomodatie en surfspullen ineen? Als je er bent geweest, laat het me even horen! Bedankt. Marion
Nou Marion, wil de pret niet bederven. Maar als je echt op windsurf vakantie
gaat heb je op Curacao echt niks te zoeken. Er zit geen
verhuurcentrum, en hutjes op het strand kan je ook wel vetgeten.
Dan kan je beter naar Aruba of Bonaire. Een andere aanrader is El yaque.
Locatie is natuurlijk afhankelijk van wat voor omstandigheden je zoekt.
Maar curacao is een echte afrader, het is niet anders! :roll:

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » vr jan 17, 2003 12:03 am

RonvO schreef:Maar curacao is een echte afrader, het is niet anders! :roll:
En El yak ook.
Anders had ik nu niet op Aruba gezeten :(

(een hollander is ook nooit tevreden h°ƒÆ’°‚¨? :lol: )

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door RonvO » vr jan 17, 2003 12:06 am

Remco schreef:Anders had ik nu niet op Aruba gezeten :(
Jij zit nu ook helemaal niet op Aruba!!! :(
Dream on!!!

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » vr jan 17, 2003 12:38 pm

Hutjes op het strand zijn er WEL!

Alleen 't is een beetje *** windsurfen...

Je zou bijvoorbeeld gewoon kunnen gaan wildkamperen op Playa Canoa. Supermooie golven, maar precies in de break zit een windstilte, zodat je heel mooi op het rif word gespoeld.

Jan Sofat is goed surfbaar, maar daar kun je alleen varen als je illegaal op het terrein van de plaatselijke padvinders gaat optuigen. Moet je alleen wel je setje eerst over een heg gooien. Andere optie is om bij de watersportvereniging te varen, maar dan moet je eerst 150 meter door een luwte.

St. Joris is superrelaxed. Warm water, diep genoeg voor elke formulavin, en afgelegen genoeg om het hele meer voor jezelf te hebben. Overnachten is alleen niet aan te raden, omdat in die omgeving 's nachts nog wel eens wat gedaan wordt met bolletjes.

Zuid-kant: Overal kun je het water in, maar d'r staat een aardige stroming die OM het eiland heen loopt. Dus als d'r iets misgaat, dan kom je niet meer bij de kant maar ga je netjes op 200 meter langs de kust de oceaan op.

Mogelijkheden voor overnachting:
Dure hotelketens langs het water. 1 was d'r all-in en had ook surfverhuur, maar de zeilen zijn nog van stof... De andere stellen het niet op prijs als je op hun strandje gaat optuigen.

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door RonvO » vr jan 17, 2003 12:48 pm

w.eckhardt schreef:Hutjes op het strand zijn er WEL!
Ja hutjes met een bar erin. Zoals op Mambo's en CasAbao. (niks mis mee trouwens :P )
Maar hutjes op het strand voor de verhuur om in te pitten ben ik nog nooit tegen gekomen. :-?

En natuurlijk, overal waar water en wind is kan je surfen.
Maar Get real, voor een echte Windsurf vakantie zit je daar gewoon fout.

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » za jan 18, 2003 1:11 am

Plaatsen met hutjes te huur en mogelijkheden voor water:

Dingo Baai
Hook's Hut (als je biologie studeerd en bij Carmabi stage loopt)
Een of ander resort bij westpunt (plaatselijke variant op Center Parcs)
Nog een ander strand met bar, ben naam kwijt, maar zit naast Daaibooi
Oppashuis regelen in Jan Sofat
Leegstaand huis huren/kraken op westpunt (wel 10 meter cliffdiven voordat je in het water ligt)

Maar had eigenlijk stukje tekst geschreven om aan te geven hoe verstandig het is om toch maar een ander eiland te pakken.

Sjoerdje
Deur-surfer
Deur-surfer

[Curacao]

Bericht door Sjoerdje » wo mar 26, 2003 12:18 pm

Aloha,

Ik ga eind August naar Curacao voor een stage, ben eigenlijk wel benieuwd of iemand daar als eens is geweest en weet of het daar een beetje goed windsurfen is.

Natuurlijk weet ik dat Aruba een stuk beter is, maar kon daar geen bedrijf vinden......
see ya

m.vrugtman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Mistral/NP
Contacteer:

Bericht door m.vrugtman » wo mar 26, 2003 5:13 pm

moet je ff aan w.eckart vragen die kan je alles vertellen

Jaks
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Flow v95, 6.4 trixx, 5.6 trixx, 4.7 craze, 4.0 impact
Contacteer:

Bericht door Jaks » wo mar 26, 2003 5:25 pm

Ik heb ook met de gedachte gespeeld om naar cur. te gaan. In mijn vooronderzoek (ongeveer het hele internet afspeuren) kon ik weinig tot geen positieve verhalen over het windsurfaspect van curacao vinden. Aruba is (helaas voor jou dus) toch the place to be.

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » wo mar 26, 2003 9:46 pm

No problem at all, op het windsurfen op Cur. na dan...

Verschepen van spullen zou ik je afraden. De kans dat ze een half jaar in een krat staan te staan bij de douane is namelijk nogal groot daar. Met het vliegtuig kan nog wel de moeite lonen.

Aan boards en zeilen moet je genoeg hebben aan een medium-freestyle of een 100 liter freerider, samen met een 5.5 en een 6.5. Het waait er namelijk altijd constant uit 1 richting. Jij gaat in het winderige deel van het jaar, dus dat is wel relaxed gekozen.

Qua spots moet je het doen met St. Jorisbaai (voorbij de autosloperij en dan gewoon immer gerade-aus door de mundi) en Jan Sofat (hierbij moet je wel lid zijn van de plaatselijke watersportvereniging. Heb je gelijk stalling. Anders kom je het water gewoon nergens op omdat er overal huizen met security en honden staan)

Ook kun je op Klein Curacao gaan waven. Maar dat is wel eerst een boottrip van 2 uur heen en terug...

Shops zijn op het eiland niet te vinden. Je hebt alleen Obsession, en die doen niet meer in materiaal. Een verplicht tripje met de boot naar Bonaire is dan aan te raden. Verschepen van Bonaire naar Curacao is ook een stuk makkelijker. Materiaal is daar redelijk goedkoop te krijgen, hoewel het wel zwaar te lijden heeft gehad onder de zon.

Op de watersportvereniging kun je misschien nog materiaal regelen van iemand die naar Nederland is vertrokken. Kon hier toen ik wegging nog een goede Skate 62 voor krap 250 euro van iemand kopen. Masten en gieken zijn helemaal een probleem.

Materiaal op het eiland verkopen kan, als je ruim van te voren met de locals hebt afgesproken dat ze het overnemen.

Op St. Joris vaart de oude garde en een aantal kiters, op Jan Sofat vaart de jeugd.

Maar je moet dus echt je eigen materiaal mee zien te krijgen, of op Bonaire wat geregeld zien te krijgen voor vervoer. (Boot kost ANG 75,- = € 50,- voor retourtje)

Ok, beetje chaotisch verhaal aan't worden, maar goed...

Surfen is er dus wel redelijk, als je van vlakwatercruisen of freestyelen in diep water houd. Surfbare breaks zijn er niet...

Flippie Flink
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic, Gaastra, Neilpryde, Ahd
Contacteer:

Bericht door Flippie Flink » wo mar 26, 2003 10:04 pm

als je met het vliegtuig gaat draai dan wel je ventieltje open van je board als die erop zit anders kan je plank ontploffen :x

m.vrugtman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Mistral/NP
Contacteer:

Bericht door m.vrugtman » wo mar 26, 2003 10:35 pm

hehe en zeg dat het golftassen zijn

vriend van me heeft een sailbag en een boardbag kunnen omlullen naar een golftas toen ie naar marokko ging (golftassen zijn gratiz)

Ik zit er ook over na te denken om eind August naar Curacau te gaan voor een stage van 27 week.
Maar alleen mn bank rekening is nu niet veel........ dus hoe veel geld zal ik ongeveer nodig hebben?
Krijg gelukkig dan wel meer studie financier

Bericht door Ik zit er ook over na te denken om eind August naar Curacau te gaan voor een stage van 27 week.
Maar alleen mn bank rekening is nu niet veel........ dus hoe veel geld zal ik ongeveer nodig hebben?
Krijg gelukkig dan wel meer studie financier
»
do mar 27, 2003 9:33 am

Ik zit er ook over na te denken om eind August naar Curacau te gaan voor een stage van 27 week.
Krijg gelukkig dan wel meer studie financiering

Markos
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
Contacteer:

Bericht door Markos » do mar 27, 2003 1:18 pm

ej sjoerd, voor wat ga je daar stage lopen, wlek opleiding doe je, moet over een jaar ook stage gaan lopen en wil ook graag naar daar

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » do mar 27, 2003 1:34 pm

jopiejo schreef:Maar alleen mn bank rekening is nu niet veel........ dus hoe veel geld zal ik ongeveer nodig hebben?
HEEL VEEL GELD!

Reken op:

ANG 500,- huur
ANG 100,- licht/elektriciteit (als je airco hebt, ANG 70,- zonder)
ANG 250,- eten

Dus ANG 750,- per maand ben je sowieso al kwijt.

Verder:

ANG 30,- per keer uitgaan
ANG 25,- benzine per week (met zuinige auto, ik ging voor ANG 60,-)

En dan de overige kosten:
Auto goede staat: ANG 5000,- of meer
Auto slechte staat: ANG 1500,- (niet meer, niet minder, moet alleen wel kunnen knutselen)
Golfsurfboard: ANG 700,-
Bier (bar): ANG 5,- per flesje
Cola (winkel): ANG 5,- per 2 liter
Chips/nootjes: Doe maar gewoon niet

Om een beetje relaxed te kunnen leven, is ANG 1500,- per maand eigenlijk een mooi streefbedrag. Voor ANG 1000,- kun je rondkomen maar moet je teveel dingen laten zitten.

Of je kunt als antiliaan onder een boom gaan leven, en dan kom je met veel moeite misschien rond van ANG 500,-

En om iedereen nog even te laten schrikken:

ANG 100,- = 65 Euro!!!

Wow dat is heel veel geld ja..... als ik het ooit voor die tijd bij elkaar kan werken
En dan komt de vliegreis er ook nog bij :(
Kan er ook heel wat surfspulletjes voor kopen

Maar ik heb nu een mooi overzicht dat wordt ff

Bericht door Wow dat is heel veel geld ja..... als ik het ooit voor die tijd bij elkaar kan werken

Maar ik heb nu een mooi overzicht dat wordt ff
»
do mar 27, 2003 6:24 pm

Wow dat is heel veel geld ja..... als ik het ooit voor die tijd bij elkaar kan werken

Maar ik heb nu een mooi overzicht dat wordt ff rekenen :)

TheHangLooseKid
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Bic Techno,Gaastra Charger 7.0,BIC TechnoLogic 5.6
Contacteer:

Bericht door TheHangLooseKid » do jun 05, 2003 11:40 pm

Marion schreef:Weet iemand waar je in Curacao moet zijn voor een surfvakantie? Zijn er goedkope hutjes op het strand? Bestaan er pakketten met vlucht, accomodatie en surfspullen ineen? Als je er bent geweest, laat het me even horen! Bedankt. Marion
Hoi Marion,

Ik ben er vorig jaar geweest, heb daar familie wonen die voor de Marine werken. Voordeel is dat je als familie een plank van de Marine kan lenen bij de Marine Watersport club 'de Brakke Put' aan het Spaanse water. Dit is een baai waar zo'n beetje alle (zeil)jacht eigenaren hun spul parkeren.

Omdat ik vorig jaar pas begonnen met surfen (op deuren) was ik errug blij met het Spaanse Water omdat het op zee daar nogal link is. Behalve gevaarlijke stromingen en aflandige wind heb je ook een hoop met gevaarlijke riffen en voor de liefhebbers...d'r zijn ook haaien. :evil: Maar goed, de stromingen zijn echt tricky en voor je het weet zit je in Columbia
of zo 8)
Wat de wind betreft: iedere dag hetzelfde ritueel: vanaf een uur of 2 'smiddags gaat het waaien, zo'n 4 a 5 Bft schat ik en altijd vlagerig in het Spaanse water. (zo hang je en zo lig je). Ik heb 2 andere surfers gezien, freestyle jongens en dat waren volgens de insiders de enigen op Curacao met fatsoenlijke gear :roll: Voor de rest moet je uitkijken voor vol planerende drugdealers die met hun speedboten terug komen of weggaan (en da's niet eens een grap!)
Dus resumerend: zoek iemand bij de Marine aldaar en d'r is altijd wel wat te regelen. Maar wil je °ƒÆ’°‚©cht goed surfen...waarschijnlijk is Curacao niet de meest ideale spot. Bonaire is meer geschikt....

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » vr jun 06, 2003 7:59 am

Marion,

Als je het nu eens een heel andere wending geeft! Ga bijvoorbeeld naar Egypte het plaatsje Dahab.

Maar dat heeft toch helemaal niets met Curacau te maken :-? Nee, maar ik had vorig winter wilde plannen om naar Aruba te gaan. Warm, veel zon, en aan de andere kant van de wereld!
Daar ben ik toch achtergekomen dat het hoofdzakelijk rete duur is. En dat wil een Hollander niet. :cry:

Op dit forum heb ik het plaatsje Dahab leren kennen. En dat is uiteindelijk mijn doel geworden. Niet zo ver van Nederland. Maar daar staat tegenover: Warm en veel zon, heel goed surf water, zeer goede wind en echt super relaxt. 8)

En voor de prijs hoef je het niet te doen. Regel alleen een vlucht en zoek daar een slaapplaats. Dit is overigens heel simpel en dan slaap je voor 3°ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬ per nacht. :z

Zie op dit forum ook het onderwerp: Egypt - Dahab
En mijn hele verslag, m°ƒÆ’°‚©t foto's staat op: http://www.oomkoen.nl

Vragen! Ik help iedereen graag verder...

Joost
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: wetsuit, shorty, trapeze
Contacteer:

Bericht door Joost » vr jun 06, 2003 10:20 am

Op het forum van de windsurf.pagina zag ik een vraag van ene Hein. Die schijnt daar te wonen. Zijn vraag ging over het varen van een downwind rak: http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=23 ... 11&t=14311 Op zich al leuk om te lezen. Misschien dat hij wat weet.

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » zo jun 08, 2003 10:15 pm

de topic vraag is van 16 januari ! kans zit er dus dik in dat ze al op vakantie is geweest. lekker op tijd met die suggesties :P :lol: :lol: :lol:

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » ma jun 09, 2003 7:42 pm

donlimas schreef:de topic vraag is van 16 januari ! kans zit er dus dik in dat ze al op vakantie is geweest. lekker op tijd met die suggesties :P :lol: :lol: :lol:
H°ƒÆ’°‚© dat klopt. Dat was mij nog helemaal niet opgevallen... Tja ik heb een excuus want ik zat de 16de van januari zelf in Dahab 8) 8) 8)

Ook wel jammer dat dit haar enigste berichtje is. Zou het wel leuk vinden om te weten waar ze nu is geweest en hoe het daar was °ƒâ€š°‚¿

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » wo jun 11, 2003 9:57 pm

die zal wel gedacht hebben ; jullie krijgen maar de tering. geen suggesties, geen berichtjes :+ :lol: :lol:

Sjoerdje
Deur-surfer
Deur-surfer

[Curacao] Windsurfen op Curacao??

Bericht door Sjoerdje » wo sep 24, 2003 9:38 pm

Hey dudes,

zit hier nu 6 maanden voor mijn stage op Curacao (ja ik weet het, voor het surfen had ik beter Bonaire kunnen kiezen, maar voor de rest is het hier perfect :lol: ) maar weet iemand waar ik misschien een beetje goed windsurfspul kan huren/kopen. Tot nu toe alleen nog maar van die oude dikke deuren gevonden.......is natuurlijk niks.....begrijp er ook helemaal niks van de watertemperatuur altijd rond de 27-28 graden en altijd minstens windkracht 5........heb mijn trapeze en mijn licratje al bij........nu de rest nog.......

stupid stupid stupid dat ze hier niet wat meer surfverhuurs hebben

alvast bedankt.

Sjoerd. 8)

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » wo sep 24, 2003 10:07 pm

Hey Sjoerdje wat grappig, mijn broerdje zit er ook nu ook net met een vriend voor een half jaar bij Baya Beach....

Volgensmij moet je in het noorden wel wat kunnen huren...

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door RonvO » do sep 25, 2003 2:03 am

Er is hier al meer over geschreven (ff zoeken) en je zegt het zelf ook al, Voor het surfen zit je op Curacao niet echt goed.
Heb er zelf ook 9 maanden gezeten en toen was er gewoon NIKS, ik herhaal HELEMAAL NIKS, te krijgen.
Had een keer met een crash m'n giek gebroken en moest voor een nieuwe helemaal naar Aruba.
Nou was ik gelukkig in de gelegenheid om gratis ff heen en weer te vliegen. 8) :lol:

Wat je evt zou kunnen proberen is bij de div. watersport verenigingen kijken naar advertenties.
Ik heb toen bv bij Brakkeput via een adv. een board kunnen kopen.
Maar het blijft lastig daar.
Succes!

Sjoerdje
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Sjoerdje » wo okt 08, 2003 5:40 pm

Yo heb al wat ondekt hiero....op het spaans water.....nu nog even kijken of ze daar ook spullen verhuren. please please....
Wel raar surfen ze hier allemaal op binnenwater........ :-?

achja ik ben al blij als ik eindelijk weer eens kan gaan rippen, en ik zeg maar zo iemand moet toch beginnen op zee......

ayo dudes

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » wo okt 08, 2003 10:11 pm

Surfen op zee is hoogstens wat cruisen op de oceaan. Een goede, veilige break zul je er bijna niet vinden.

Als je echt wilt waven, zul je op een dag met goede wind een boot moeten nemen naar Klein Curacao.

Verder heb je alleen het Spaanse water en Jan Sofat.

Bij Obsession Watersports hebben ze geen boards te koop, maar hangen soms wel tweedehands-advertenties.

Verder kun je altijd even vragen bij de watersportvereniging op Jan Sofat of er nog iemand is die iets verkoopt. Met wat geluk loop je nog tegen iets leuks aan.

Zo niet, dan zul je gewoon even naar Bonaire moeten en daar afgeschreven huurmateriaal moeten zien te regelen. Boards zijn dan nog wel goed, zeilen zijn helemaal dood!

Piter Zwanenburg
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Quatro, MFC, Windhouse

curacao en bonaire

Bericht door Piter Zwanenburg » di apr 26, 2005 2:14 pm

eey dudes ik weet nie of er nog meer mensen zijn die op curacao hebben gesurft ?!
ik heb er zelf 11 jaar gewoont en 4 jaar gesurft.
ik ben begonnen in jibe city met surfen in bonaire. maar zijn er nog veel forum mensen die op curacao of bonaire zijn geweest om te surfen ?! ik hoor het graag :D

hangloosse piter

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: go4watersport
Surf spul: Originele Echtzoslecht boards
Contacteer:

Re: curacao en bonaire

Bericht door Jeroen T » di apr 26, 2005 3:43 pm

Dit jaar van 7feb-7mrt lekker gesurfd op Bonaire bij Jibe City.

Ik heb dus net alle echte kou en sneeuwpret in nederland gemist dit jaar :wink:

Plaats reactie