Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Cuba]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
bramsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Cuba]

Bericht door bramsurf » ma nov 30, 2009 8:11 pm

Van de winter ga ik een week op vakantie naar Cuba. Zou graag willen weten of er nog mensen sinds 2006 op dit forum naar cuba zijn geweest? Is het de moeite waard om surfspullen mee te nemen of niet? En is het een beetje windzeker? Als ik bij de statestieken van windguru kijk, is het er vaak 4+ of 3+, maar dit is slechts gebaseerd op gemiddelden voorspellingen. Weet iemand hier meer over?

alvast bedankt!

Herman Dailybits
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: B-58
Surf spul: Ray 125, AHD SL1 95 & SL1 80 - NP RSS
Contacteer:

Bericht door Herman Dailybits » di dec 01, 2009 9:55 am

Je kan beter je week anders besteden in Cuba...

Verlaten het toeristenhol/costa del sol²/... Varadero en trek rond op Cuba en geniet van dat land! Voor het windsurfen/cocktail-zuipen boek je dan maar een vakantie in Fuerte/Tarfia/.. (waar niets te zien is), want Cuba is voor mij één van de meest unieke landen, die je kan bezoeken (enja heb er enkele weken rondgetrokken vele jaren geleden).

j0nas
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: www.kasail.com
Surf spul: www.boarderzone.nl www.kasail.com

Bericht door j0nas » di dec 01, 2009 9:58 am

Ik ben er dit jaar in de lente geweest,
een erg Indrukwekend eiland.

Heb een tijd aan de kust bij Santiago de Cuba gezeten daar waaide het bijna nooit zo 2-3 bft.
En daarna heb ik ook nog een tijdje in Havana gezeten daar kwam veel meer wind door had ik het idee daar heb ik wel regelmatig 5 bft en zelfs een paar keer denk ik 7bft gehad met dikke stort regen.
Zelf heb ik nergens gesurf gezien maar ja dat is natuurlijk ook logies als je super arm bent en niets mag importeren en de meeste mogen geen eens de zee op om te vissen.
Maare misschien dat er wel gesurft word in het toeristen gedeelten rond Varadero

Nog een tip als er op de bus geen dienst staat rijden ze wel hun dienst :P
Afbeelding

Als je voor een weekje gaat dan zou ik niet het surfspul mee nemen er valt zo veel te zien in dat land.

lekkerlos
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: freerace + freewave

Bericht door lekkerlos » di dec 01, 2009 2:53 pm

Watersporttip: Eilandje Cayo Levisa, een paar uur rijden (en stukje met de boot) ten westen van Havana. Er staan maar een paar hutjes op waarin je kunt overnachten. Ze verhuren er geen windsurfspullen maar wel kano's. Ben met zo'n kano om het eiland gevaren 8)

bramsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bramsurf » wo dec 02, 2009 8:03 am

Bedankt! Had ook begrepen van het reisbureau dat surfspullen meenemen erg duur is. Dan wordt het maar een weekje touren in Cuba. Grote Sigaren en oude Amerikanen :P
In het hotel waar we zitten kan je wel surfspullen huren, maar er staat nergens aangegeven in welke staat dit is, verwacht dus dat het enigzins gedateerd materiaal is.
Maar dit laat ik wel weten als ik terug ben uit cuba :)

bramsurf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door bramsurf » do dec 24, 2009 3:02 pm

Zoals beloofd nog wat informatie over Cuba. Ben net een uur thuis, dus alles zit nog goed in me hoofd :P
In deze maanden (december) is het in Cuba het regenseizoen, al hebben we maar van de 7 dagen dat we er waren 1 dag regen gehad. 2 Dagen bewolkt en de rest heerlijke zon. Ik heb zelf Cuba als super ervaren, we verbleven dan in een all-inclusif hotel met me ouders. Had maar geen surfspullen meegenomen maar had bij het hotel gratis surfspullen gehuurd. Het was een 5.5 zeil en een Bic 120 Liter board. Kon af en toe planeren.
De dagen dat ik er was, was het windbericht ongeveer zo:
Woensdag: 4 Bft
Donderdag: Sochtends 4 Bft, Smiddags 3Bft
Vrijdag: 4 Bft
Zaterdag: 3 Bft
Zonddag: 1 Bft
Maandag: 2 Bft
Dinsdag: 3-4 Bft

Het land is (Ivind ik ) zeker de moeite waard om heen te gaan, prachtige omgeving. Ondanks dat de mensen er behoorlijk arm zijn, zijn ze toch erg vriendelijk. En als je ze een fooitje geeft, zijn ze super vriendelijk de hele week lang :P Super trots volk, al lijkt het soms of ze niet helemaal voor hun mening uit kunnen komen. Heb op internet opgezocht: er is wel vrijheids van mening uiting maar als je daarmee het communistische syteem in gevaar brengt zou dat nog wel eens een paar jaar cel kunnen opleveren.
Laatst gewijzigd door bramsurf op vr dec 25, 2009 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr dec 25, 2009 2:34 pm

Zijn er afgelopen zomer 2009 ( augustus ) 3 weken geweest.

1 woord top.

Cuba is een land met een trotse bevolking, zeer open en vriendelijk.
Als het niet communisties was, zou ik er NU een duik en wind/kite school hebben geopend :D

Hotel Tropical Amigo in Varadero, hotel kamer op 3de verdieping met strand voor de deur.
Kids eigen kamer met airco, wij ook en aparte huiskamer, alle voorzien van TV.
'S morgens om 7.30 uur dolfijnen voor de deur, geweldig.
Het weer was super, heerlijk gesnorkeld.
Verder naar Havana geweest 2daagse trip, met Tropicana show.
Pics bay, crocodile farm etc etc.
Prive yacht naar de dolfijnen op open zee en naar een bounty eiland.

Bij Barracuda diving 30 duiken geboekt, ( voor mij en 2 zoons )
1ste 2 duiken local, tussen riffen door en een metertje of 10 diep, heerlijk warm water en veel vis.
Relaxed 2 duiken van een uur.

De andere duiken met een boot naar open zee, waar de dolfijnen in de hek golven mee springen.
Russian Patrol boat 30 mtr en als 2de duik een kleiner wrak op 15mtr
Verder een olie tanker gedoken en nog wat andere wrakken en riffen ( Cuba duiken is niet te vergelijken met Egypte )
Maar de wederom super vriendelijke Cubaanse crew, maakte het een feestje.
Niet te vergeten de Langoustines die vers klaar werden gemaakt na het duiken ( John two Lobster ) ja lekker :9

Dan het windsurfen, 1 een woord top, MITS ik spullen had.
Had elke dag kunnen varen met een 125 of 110 ltr board met zeilen van 6.7 en 7.7,er is daar niks te krijgen of zwaar overjarig spul met de nodige schade.
Een local bood mij aan om zijn board te gebruiken, maar durfde het niet aan, div latten kapot, giek inferieur etc, wat als ik het kapot zou maken, je hebt daar gewoon niet ff een winkel of waar dan ook nieuw spul.

Tip voor die gaan, neem buiten je eigen spul eventueel ook een oud setje mee 125 ltr of meer zodat zei ook kunnen leren surfen, kite spul is helemaal hot, en ook dit kun je er zo verkopen, je krijgt er kijharde dollars voor terug.

Gaan zekers nog terug, een aanrader voor vooral mensen die er cultuur willen zien, duiken of gewoon willen relaxen

Plaats reactie