Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Advies gevraagd: snel Slalomboard 100 liter

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Advies gevraagd: snel Slalomboard 100 liter

Bericht door Zeelandsurfer » vr okt 08, 2010 1:04 pm

Ik heb deskundige adviezen nodig nu mijn Starboard Isonic 105 uit 2006 voor 99% verkocht is, en ik vanaf dit weekend serieus op zoek ga naar een jonger, sneller en tevens controleerbaar slalomboard van rond de 100 liter.

Ik wil gaan kiezen uit:

1. Fanatic Falcon (Voldoende aanbod, maar naar horen zeggen erg harde boards onder je voeten, technisch te varen)
2. Tabou Manta 64 (Soms aangeboden, Super controleerbaar in de chop)
3. Een jongere Starboard Isonic (Beter dan de 105, Wel aan te komen maar erg duur aangeboden)
4. Een Exocet Warp slalom (moeilijk aan te komen, Wel zeer comfortabel door de hiel dempers die ik ken van mijn TB58)
5. JP Slalom 2010 (Boven mijn budget dus eigenlijk geen optie, maar wel rete snel en deze zomer veel rond zien varen aan de Kabbelaarsbank.)

Wie kan me helpen met mijn keuze?

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Re: Advies gevraagd: snel Slalomboard 100 liter

Bericht door NielsvdB » vr okt 08, 2010 1:18 pm

Volgens mij heb je/had je met de isonic een controleerbaar board in handen.

Je zou aan een nieuwer model Futura kunnen denken, zijn snel en controleerbaar. http://www.star-board.com/2010/news_eve ... eadid=9603

Nieuwere isonic is beste overjarig nieuw te kopen, 2de hands zijn ze zeker prijzig. Manta is ook overjarig nieuw te koop met 40% korting op een 2010 model.

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » vr okt 08, 2010 2:19 pm

Nu ik zo'n jaartje op deze Isonic 105 heb gevaren heb ik een goede indruk van dat board, en ben er ook een beetje op uitgekeken. Ik heb ook duidelijk gezien dat het 107 liter board dat ik daarvoor had en mijn oude vertrouwde 120 liter board (Dat ik nooit weg doe) allebei exact even snel waren dan de Isonic 105. (alle drie 58/59 kmpu. max.) Daarom zoek ik iets dat gewoon duidelijk meer snelheid potentieel heeft en wat mij wat meer uitdaging geeft om harder te gaan.

En als er wat chop staat, dan heb ik sinds een paar maanden een AHD G-ride 95 liter erbij gekocht. Dit board vaart echt heerlijk comfortabel en aardig snel op choppy water. En dan heb ik er alleen nog maar met 3 voetbanden op gevaren met een oud powerwave zeiltje 5.3 meter! Ik vraag mezelf wel eens af hoe hard dat boardje kan met een snelle powerbox slalom vin, vier voetbanden in de slalomposities en een stevig aangedraaid slalomzeil in maatje 6.2 meter. Wie weet kan ik met dit oude beestje de 60 wel halen!

Het board dat ik zoek rondom de 100 liter moet dus echt rete snel zijn! En ik moet er mee kunnen varen vanaf 17 knopen. De dagen dat mijn TB58 en de Missile nog ruimschoots te klein zijn.

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door NielsvdB » vr okt 08, 2010 3:01 pm

een manta is iig zeker een controleerbaar en snel board.

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » vr okt 08, 2010 3:46 pm

Als jij de Isonic 105 niet sneller kreeg als je andere vertrouwde boards dan ben je er zeker nog niet op uitgeleerd. Ik heb de 105 ook gehad en vind het voor slalom nog steeds het lekkerste board wat ik ooit onder mijn voeten heb gehad. De 105 liep zo makkelijk hoogte en vloog op alle koersen over het water. De slalomboards die ik daarna heb gehad hebben mij dat gevoel nooit meer kunnen bieden en de snelheid die de 105 op halve wind had heb ik ook niet kunnen evenaren. Ik vrees voor jou dat je op een ander board waarschijnlijk ook op die 58/59 per uur blijft steken. Vooral omdat ik lees dat je dit board ook niet sneller kreeg.

Anyway ik zou voor een nieuwe overjarige Isonic 101 gaan als ik jou was.

Windsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonic 100, fanatic falcon 56 2015 missile 63l , sl7,26,30,33,39 warp 2012

Bericht door Windsurfer » vr okt 08, 2010 4:02 pm

met die isonic kan je wel over de 60 geen punt kijk maar eens op de gps site

(zelf in bezit van een sonic 100

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire AvantiMachine M7 fins

Bericht door PieterW » vr okt 08, 2010 4:20 pm

De manta is super controleerbaar en controle is snelheid.
Bij Telstar zijn alle 2010 modelen met grote korting ivm bedrijfs verplaatsing.

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Avanti Sails
Contacteer:

Bericht door Hans Kleingeld » vr okt 08, 2010 6:19 pm

De iSonic 105 gaat makkelijk over de 60. Verkijk je niet te veel op andere boards, want je zult waarschijnlijk geen snelheid winnen. Ik heb de afgelopen vijf jaar (te) veel boards versleten. Het enige wat mij met al die verschillende slalomboards winst opleverde was goed trimwerk en surfen, als ik dat al de kans gaf. De winst zit hem in principe dus in je materiaal goed kennen en dan het geluk hebben van de juiste condities om hard te gaan en doorzettingsvermogen.

Alle boards die jij wilt zijn snel en jij bent de 'beperkende' factor. Ik vaar nu met 2 futura's 2011. Deze varen gemakkelijk en daarom vaar ik er nu hard mee en heb zelfs pr's kunnen varen :) , maar niet omdat ze sneller zijn. Een iSonic had mij geen winst geboden, alleen meer complexiteit. Kijk dus ook eens naar een freeracer zoals de Fanatic Ray, JP supersport of iets dergelijk.

Overigens lijkt mij de Futura 101 ook wel een gaaf board voor een 7.0, optimale opvolger van je 105 :) .

Board, 10sec, max speed
F2 Thommen medium: 66.9, 70
Exocet warp slalom 62: 63, 66
Starboard Isonic 87: 65, 67
Tabou Manta 67: 65.5, 68
Tabou Manta 59: 64, 68
Falcon 102: 65.5, 67
Starboard Futura: 65.8, 69

De afgelopen 5 jaar heb ik mijn 10sec en max nog niet kunnen verbeteren. Blijkbaar was er voor mij niet veel winst te behalen met een ander board, vooral niet door het snelle wisselen :oops: .

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » vr okt 08, 2010 6:36 pm

Ik heb een vermoeden dat Hans gelijk heeft! Ik schreef eerder in dit topic dat ik zo blij was met deze AHD G-ride 95 liter die ik deze zomer voor 60,- euro van iemand over kocht. Ik wist totaal niet hoe zo'n board zou varen. Dit board vaart heerlijk. Zoals ik al schreef, heb ik nog nooit op zo'n heerlijk board gestaan.

Op de Isonic stond ik ook wel lekker. Zolang de wind strak en regelmatig in mijn zeil kwam wel ja. Maar zwaar overpowered kon ik het board niet stil op het water houden en had ik in de chop bovendien het gevoel dat ik van golf naar golf werd gesmeten. Door het harde werken kreeg ik er niet meer snelheid uit. En dat gevoel had ik die laatste paar keer op die oude AHD totaal niet. Dat board bleef perfect controleerbaar. Ook als de wind echt hard ging beuken.
Deze AHD is 33% wave, 33% freestyle en 33% freerace volgens AHD.

Ik zou graag wat reacties van anderen horen die van puur slalom naar freerace of bijvoorbeeld naar een freeride board zoals de S3 van Tabou zijn overgestapt, en daardoor juist beter en ook sneller zijn gaan varen. Of mischien niet harder maar wel veel meer lol hebben op het water. Vaarplezier dus.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: T1 CrossX 97 Witchcraft Custom Shaman 83. Set Ezzy Elite,s
Contacteer:

Bericht door Ouwe » vr okt 08, 2010 7:11 pm

Hoi. IK vaar zelf de T1 crossx97,dit is in mijn beleving een super board met zeer veel controle.
Ik heb ook op de 3S en de fanatic freewave gevaren en (mijn mening) vind dat dat board`s zijn die als een konijn over het water gaan en de t1 als een poema.
Kan idd een beetje waven ,en freeriden en toch ook wel speeden.
Vaar met dit bord,mits het niet te klotserig is van 3,7 tot 7,0.
En klotserig is zoals de brouwersdam is met noordwest.en 7 bft.
Lees ook de vaarimpressie van dit board mits je intresse hebt, in vaareigenschappen.
Ps. ik ben niet de enige die dit een lekker los varend bord vindt.
Verschillende mede forumes hebben deze ook onder de voeten gehad en waren onder de indruk,zeker op snelheid,en nee het is geen slalom bord.En je kan er zonder probleem ook mee op zee in golven van 1,5 meter.
http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13855725
Laatst gewijzigd door Ouwe op vr okt 08, 2010 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Evert van Ingen
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: starboard futura 122 en 93 serverne 8.6, 7.5, 6.5 en 5.6
Contacteer:

Bericht door Evert van Ingen » vr okt 08, 2010 7:16 pm

Ik heb 5 jaar op falcons gevaren (120, 111 en 90) maar heb ook besloten om ze te vervangen voor meer freerace-freeride gerichte boards.
Surfen is mijn grootste hobby het is alleen een nadeel dat m'n andere 'hoby' (werk :lol: ) het grootse gedeelte van de tijd opslokt. Met het gevolg dat ik niet zo heel veel vaardagen per jaar heb. Met de falcons had ik altijd het gevoel dat ik er nooit helemaal lekker in kwam, altijd weer wennen aan het vaar gedrag.
Op dagen dat de omstandigheden precies klopten had je een perfect surfdag.
Op de dagen dat de wind net te weinig of te veel stond of uit een lastige hoek zodat je op Horst niets anders doet dan hoogte lopen, heb je gewoon een mindere surfdag. Je moet dan gaan tunen, maar daar heb je als je niet zo heel veel vaart ook minder gevoel voor(kost gewoon heel veel tijd).

Afgelopen maand na een paar mindere sessies heb ik dus besloten om de falcons te verkopen. Ik wil evenals Hans Kleingeld overgegaan op Starboard Futura's in de maten 93 en 122.
Ik heb inmiddels een futura 93 maar heb er nog niet mee kunnen varen, ik zie er wel erg naar uit :P
Ik hoop en verwacht op de futura's een stuk meer surf plezier te hebben en denk zelf dat ik er niet minder hard op zal varen. Hoop stiekum zelf wel een beetje sneller.
Ook denk ik met de futura's op groter water, Ketelmeer, IJsselmeer en op vakantie in Frankrijk op zee beter uit de voeten te kunnen.

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » vr okt 08, 2010 7:21 pm

Zeelandsurfer schreef:1. Fanatic Falcon (Voldoende aanbod, maar naar horen zeggen erg harde boards onder je voeten, technisch te varen) ?
Let op, dit commentaar is van toepassing op de monoconcaaf Falcon's tot en met jaargang 2008, de 2009 modellen zijn heel andere boards , juist soft en makkelijk te varen (ten koste van echte topsnelheid)

Of je het extra snelheids potentieel van een echt slalom board tov een snelle freerider er uit haalt hangt behalve van je eigen vaar kunnen ook af van de omstandigheden (op vlakker water is dat makkelijker,in choppy condities verlies je juist eerder de controle en dan ben je mischien sneller met een freerider).

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » vr okt 08, 2010 8:21 pm

Interessante reacties! Verbazingwekkend dat een Freeracer zeker zo hard kan gaan als een full-slalom board dat een stuk moeilijker te varen is. Nooit bij stilgestaan eigenlijk.

Die Futura 101 spreekt me wel aan. Mooie maat en prima inzetbaar voor de zeilen die ik er op wil gaan varen. Ik ga eens rondneuzen wat er te koop staat. Ik zou dan gaan voor een Wood edition. Lichter, stijver en mooier. Ik heb zojuist deze test gelezen:

http://www.isthmussailboards.com/review ... ura101.asp

Een paar vragen:
1. Kan ik mijn Select SL7 vinnen gebruiken in dit board? Ik heb een 33 en een 37 cm. en zoek nog een 35 cm. SL7.
(tenzij er een 35 of 36 cm. vin bij het board zit wat ik wil gaan kopen)
2. Gaat het varen met widesleeve racezeilen gewoon prima op dit freerace board?
3. Hoe gaat zo'n Futura upwind? Zeker zo goed als een Isonic of juist minder goed?
4. Hoe functioneren die Drake vinnen die er in 2008 en 2009 bij verkocht zijn. Of kan ik beter een C3 vin kopen die vanaf nu bij dit board word geleverd?

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Hans Kleingeld » za okt 09, 2010 8:24 am

Zeelandsurfer schreef: Een paar vragen:
1. Kan ik mijn Select SL7 vinnen gebruiken in dit board? Ik heb een 33 en een 37 cm. en zoek nog een 35 cm. SL7.
(tenzij er een 35 of 36 cm. vin bij het board zit wat ik wil gaan kopen)
2. Gaat het varen met widesleeve racezeilen gewoon prima op dit freerace board?
3. Hoe gaat zo'n Futura upwind? Zeker zo goed als een Isonic of juist minder goed?
4. Hoe functioneren die Drake vinnen die er in 2008 en 2009 bij verkocht zijn. Of kan ik beter een C3 vin kopen die vanaf nu bij dit board word geleverd?
1. Ik heb SL7 39 met 7.8, SO7 37 met 7.0 gevaren icm met FU 122. De FU93 heb ik met 6.2 gevaren icm een fin die lijkt op de SL7 31. De boards doen het prima met SL7 en SO7. Met andere finnen heb ik geen ervaring
2. Zowel Race als Freerace is perfect
3. De FU122 vaart prima upwind. De iSonics zullen het zeker beter kunnen, maar iemand als ik haalt dat er niet uit.
4. Heb een FU122 2008 getest en met een drake 36 gevaren en de 7.0. De fin was te klein, dus kan daar weinig over zeggen. De venoms, heb ik 2 bij de boards gekregen, 36 en 42, maar nog niet geprobeerd. Deze finnen moet je groter varen dan een SL7 of S07

Let er wel op dat er vooral op het gebied van controle tussen de eerste versie futura's en de 2010 en 2011 reeks nog wat winst geboekt is.
Mijn eerste indruk van de 93 en 122 is prettig. De 93 heb ik echter maar één keer kunnen varen en toen veel trimwerk moeten doen, dus bij lange nog geen compleet beeld van het board. De 122 heb ik 2 keer gevaren in het windbereik waarbij ik zelf het beste tot mijn recht komt 8) . De 7.8 is een perfecte maat op dit board. Met de juiste trim kun je dit board dan heel lang doorvaren :P .

De opmerking van Frank is niet onbelangrijk. Op Horst vaart bijna alles makkelijk, vooral als het echt vlak is.Ik kan dus niet iets zinnigs zeggen hoe de Futrua gaat op de Grevelingen. Prettig is wel dat je met de boards geen volgas hoeft te geven om bij flinke wind om hem op het water te houden :) .

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » za okt 09, 2010 9:55 am

Helemaal duidelijk. Mijn interesse voor de Futura 101 is opgewekt. Ik ben al aan het rondneuzen op marktplaats, surfspullen, surfforum.be.

Djeez
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: 929

Bericht door Djeez » za okt 09, 2010 10:52 am

Als je een zeer snel en makkelijk varend slalomboard zoekt kan ik je de HTS SR 59 aanraden.
Dit is een van de snelste boards van rond de 100l (is 96 liter) waar ik vooral erg van onder de indruk ben bij dit board is het enorme inzet bereik, je kan varen op dit board van windkracht 4 tot 9 zonder controle problemen.
Heb met dit board al over de 74 km/u gevaren en dit is zeker niet de top, het board kan zonder problemen over de tachtig (nu ik nog :+ ).

Er zullen denk ik binnenkort wel enkele 2010 modellen op de markt komen.

Ben niet gesponsord door HTS ofzo gewoon een welgemeende tip.

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Hans Kleingeld » za okt 09, 2010 2:22 pm

Ik heb zelf ook een paar keer met de HTS 59 gevaren. Het werkelijke volume ligt rond de 90 ltr. Echter de breedte van de tail is 32.5 cm. Dit is zeer smal. Vooral voor een wat zwaardere recreant is dit lastig wegkomen en minder vergevingsgezind. Hiermee zeg ik overigens niks over andere eigenschappen zoals gypen en controle. Vergelijk de tail van de HTS met de kleinste iSonic 80 (2011) die een breedte heeft van 36.5 en de iSonic 105 die rond de 44 zit met de breedte van de achterkant.

Ik wil niemand een rank slalomboard afraden, maar over het algemeen zie je het inzetbereik en surfplezier met zo'n board sterk afnemen naarmate je:

- op een meer recreatief nivo vaart
- zwaarder bent
- op binnenlandspots met vlagerige wind vaart.

Ik heb zelf de manta 54 en HTS59 gehad en met mijn gewicht en vaarniveau waren deze boards gewoon te klein om fun te hebben, ook bij hardere wind. Met een wat groter en bredere board had ik dan gewoon veel meer lol en ging nog harder ook :) .

Voor een lichte en betere surfer kan ik me echter voorstellen dat een board als de HTS 59 voordelen heeft tov de boards waar ik het meeste uithaal:)

jadveder
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: mXr Monster 66, mXr Lovemachine 54, FF 132 met Avanti, Loft, mXr vinnen

Bericht door jadveder » za okt 09, 2010 2:56 pm

Je hebt nog maar weinig over jezelf verteld. Hoe zwaar ben je, kun je gijpen en welke zeilen (merk,type en jaargang) ga je op het board varen?

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » za okt 09, 2010 3:39 pm

Ik weeg 83 kg. Ik kan aardig de bocht om, vaar graag hard. Ik vaar het meest met Gunsails Mega XS zeilen waar ik een 6.2 en een 7.4 van heb. Daar tussen in heb ik nog een oudere Severne SSR 6.6 meter. Groter en kleiner wil ik er niet op gaan varen.

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire AvantiMachine M7 fins

Bericht door PieterW » za okt 09, 2010 8:49 pm

De zeilen die je noemt zijn puur race zeilen dan zou ik ook voor een echt raceboard gaan.
Zeker omdat je zegt dat je graag hard vaart.
De keuze wordt zo wel moeilijk.

BicElectricRock
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: KA Race 7.9/7.1/6.3 JP VI 68 2010, Falcon89 2013
Contacteer:

Bericht door BicElectricRock » za okt 09, 2010 10:48 pm

Denk ook eens aan een RRD X-Fire. Heb zelf een 98. Snel maar ook veel controle. Heerlijke comfortabele footpads (zoals Exocet). Vaart prima met zeilen tussen 7.5 en 6.0.

Google maar eens op "RRD X-Fire 98" en je krijgt een mooi testverslag van Martin van Meurs

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » za okt 09, 2010 11:40 pm

Die heb je me nog laten zien afgelopen zondag op Hoge Bijssel. Jij stond tegenover me met die Saab stationwagon. Dat was inderdaad een erg mooi board. Ik zal daar ook eens wat meer over gaan lezen.

Ik zou zeggen... Kom morgen ook gezellig naar de Kabbelaarsbank in Zeeland. Daar gaat het morgen waaien!

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: witte boards & sailworks & tectonics

Bericht door Robke » zo okt 10, 2010 12:10 am

heb je al eens nagedacht over de Naish SP95 van na 2008 ?
een erg makkelijk varend slalomboard
in Duitsland kom je ze voor erg scherpe prijzen tegen

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » zo okt 10, 2010 1:56 pm

Ik denk dat ik het bij Starboard ga houden. Futura of Isonic? Welk jaar? Ik denk aan 2008 of 2009. 2010 en 2011 zijn me nog te duur. Ik heb namelijk ook nog wat euro's nodig voor andere zaken binnen mijn windsurfhobby. (gebroken 520 mast :cry: )
Ik heb het dus ook maar eens gevraagd op het forum van Starboard:

http://www.star-board.com/forum/showthread.php?t=9665

Qua merkkeuze zijn ze daar natuurlijk niet objectief. Maar de binnen de range van de Starboards en diverse bouwjaren kunnen ze me vast wel een goed advies geven. Daarna verzamel ik wat extra euro's en ga ik winkelen! :P

kerrefen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: jazeker

Bericht door kerrefen » zo okt 10, 2010 5:57 pm

Ik had een futura 2008 en heb die weggedaan voor een isonic 2010. Grootste verschil is dat een isonic veel hoger aan de wind vaart vanwege de scherpere rails; vaart ook harder/ directer, sportiever. Verder vind ik het inzetbereik van de isonic superieur: van een 8.4 tot een 6.2 gaat goed; futura heeft een kleinere range. Om die twee redenen ben ik geswitched.

Voordelen van de futura zijn vaargemak, opstappen en gaan, 'speed with ease', en heerlijk controleerbaar op vette chop waar de isonic toch meer input (techniek) van de surfer vraagt. Verder vraagt de isonic om vinnen van een maatje groter. Overigens voer ik de futura met race/ freerace zeilen als de RS4 en RSS, geen probleem. Op de futura word je niet moe, op een isonic moet je meer je best doen.

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » ma okt 11, 2010 7:34 pm

Je hebt PB Jurjen.

Jille
NED-900
NED-900
Zeilnummer: NED-900
Surf spul: Starboard & Gaastra Vapor

Bericht door Jille » ma okt 11, 2010 8:11 pm

Zeelandsurfer schreef:Ik denk dat ik het bij Starboard ga houden. Futura of Isonic? Welk jaar? Ik denk aan 2008 of 2009. 2010 en 2011 zijn me nog te duur.
Afgelopen vrijdag was ik bij surfcenter.nl en daar lag de eerste inruil-Isonic 2010 al (als ik me niet vergis).

Niet een van de groteren, dus wellicht iets wat jij zoekt?

Je zou ze eens kunnen bellen (ze versturen ook per post).
www.surfcenter.nl, daar staat het telefoonnummer wel op.

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » di okt 12, 2010 9:17 am

Tot zover bedankt voor de reacties. Ik ga het allemaal eens rustig bekijken. Er komt de komende weken veel te koop van wedstrijd surfers en snelle GPS-recreanten die weer iets snellers of wat jonger materiaal zoeken, of van hun sponsor nieuw 2011 materiaal in huis krijgen. Ik hou de advertenties de komende weken goed in de gaten, en hoop dat er iets bij zit rondom de 100 liter waar ik beter gecontroleerd en later harder op ga varen.

Ik heb de laatste dagen veel tests gelezen van slalom boards en heb er een goed beeld van. Ik heb gelezen dat sommige slalom boards absoluut niet aan sluiten bij mijn behoeften en vaar niveau. Blijkbaar moet ik een board hebben dat me veel vertrouwen geeft en vooral blijft geven als de wind echt toeneemt en de chop soms lastig wordt. Controle moet dus belangrijker zijn dan snelheid.

Hieronder geef ik 100% eerlijk weer zoals het in mijn eigen geval zit.

Minder controle = onzekerheid
onzekerheid = bang zijn om te crashen
Bang zijn om te crashen = halve wind blijven varen of wat upwind gaan varen i.p.v. downwind varen.
Harde vlagen missen omdat ik op dat moment niet downwind durf te gaan = slechte/matige GPS resultaten.

-----------------------------------

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » wo okt 13, 2010 10:25 am

isonic 101 van 2009 te koop. Misschien duurder dan andere merken maar heeft ook meer restwaarde

Zeelandsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Zeelandsurfer » wo okt 13, 2010 11:27 am

Wie weet past jouw aanbieding net in mijn budget.

Ik stuur je een wel een bp.

Plaats reactie