Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Hier kan je al je sterke surfverhalen kwijt zoals afgelopen zaterdag mega hoge golven bij windkracht 12 etc.

Moderators: Jeroensurf, super_ik, christiaan1111

Plaats reactie

Wat is jou ergste crash???

Geen erge crash gehad
81
20%
Spullen kapot
167
40%
Ontwrichte arm
19
5%
Gebroken botten
18
4%
Bewusteloos geraakt
11
3%
Tanden uit de mond
2
0%
Combinatie van bovenstaande
37
9%
Anders....
80
19%

Totaal aantal stemmen: 415

Haijo
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: P7 AC1 zeilen met wat snelle boardjes

Re: Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Bericht door Haijo » ma feb 14, 2011 4:06 pm

Mijn duurste crash:
Ik had een nieuwe F2 SX L gekocht en wou hem eens testen. Die dag was het windkracht 6/7 en ik had nog geen kleiner board dus ben toen met de SX het water opgegaan. Na een tijdje surfen (dik overpowerd) maakte ik een katapult en land ik met de trapezehaak op de neus van het board. Laat die nou net terecht komen op een 3-kleuren punt, dus dat was een dure reparatie. :cry:
Laat dat toen ook mijn enigste board zijn geweest, dus twee weken niet kunnen surfen.

Luc Salomons
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Funsport-Duotone-Fanatic-ION
Surf spul: North Sails Warp 5,4/6,2/7,0/7,7/8,4 Fanatic 45/50/56/99/121
Contacteer:

Bericht door Luc Salomons » wo mar 23, 2011 12:13 pm

Bij Makkum: ik vaar hoog aan de wind en een Duitser zet (boven mij) een gijp in. Aanvaring niet meer te voorkomen. Ik met plank over zijn plank heen. Mijn vin 15 cm in zijn board gesneden (een nieuwe JP FSW). :roll: Was ook mijn eerste sessie op nieuwe plank etc. Bij mij alleen de rails ietwat geschuurd en na het uitrukken van mijn vin :( , daarop geen krasje te zien. :D Allebei zeer geschrokken maar hij (collega surfer/Duitser) putte zich uit in excuses en baalde tegelijkertijd als een stekker. Behalve kramp in mijn kuit, gelukkig beide geen lichamelijke schade.

Luc Salomons
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Funsport-Duotone-Fanatic-ION
Surf spul: North Sails Warp 5,4/6,2/7,0/7,7/8,4 Fanatic 45/50/56/99/121
Contacteer:

Bericht door Luc Salomons » wo mar 23, 2011 12:18 pm

Mijn duurste crash: katapult met mast of giek op punt van de plank. Giek in 3 stukken, 20 cm punt van de plank af geslagen. Beschadigingen in het zeil na een klauterpartij over de basalt keien toen ik na een uur aanspoelde. En meerdere gaatjes/scheurtjes in mijn board door mijn pogingen om (met trapeze om) op het board te klimmen. Toch vooral blij dat ik heelhuids op de kant stond. Ik was aleen aan het surfen in December in diep water :oops:

MME
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD/S2Maui

Bericht door MME » do mar 24, 2011 11:13 am

Teveel gieken al gesloopt met crashes en dan maakt het niet uit of ze nu van aluminium, carbon of staal zijn kapot krijg ik ze wel.
Een keer na een katapult dwars door het zeil heen geklapt welke dus ook afgeschreven kon worden.
Mijn heftigste crash was afgelopen augustus op Strand Horst. Volle bak met de RAMF8 5.8 op Isonic 87 over het vlakke water totdat ik in een windzak kom en totaal geen druk meer heb. Val achterover met 75 km/h, klap dus hard met mijn rug en hoofd op het water. Stuiter weer omhoog(voor mijn gevoel een meter of 2) maak een salto achterover en land weer op het bovenste gedeelte van mijn rug, nek en hoofd. Weer een kleine salto en sta stil. Volgens de GPS duurde dit een seconde of twee. Op het moment dat ik stil lig direkt geprobeerd alles te bewegen want ik wist dat dit een beste was. Wat ook af te lezen was van de gezichten die het zagen gebeuren. Een paar minuten blijven drijven om bij te komen en toen de rest van de dag maar door gesurfd :)
De dagen daarna deed elke spier zeer in mijn lichaam en mijn nek kon ik niet draaien. De weken daarna werd mijn vermogen om normale zinnen te vormen en mijn geheugen steeds minder. En als ik ging sporten waanzinnig misselijk en werd ik steeds depressiever. Niet best dus maar eens naar de neuroloog. Niets te zien op de CT maar rustig aan aandoen was niet onverstandig.
Nu zes maand zo goed als nergens last meer van en weer zin om te surfen. Btw een helm had niet geholpen maar het HANS systeem uit autoracerij wel.

Bozzywave
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Witchcraft | Ezzy

Bericht door Bozzywave » wo jun 01, 2011 2:48 pm

Ben een paar jaar geleden op het Wad bij een sprong met een hoge voorwaartse snelheid voorover gelanceerd. Mast gebroken, sleutelbeen gebroken. Vervolgens anderhalf uur geploeterd om met één onbruikbare arm terug te komen bij de kust. Ik werd gelukkig wel in de gaten gehouden door een vriend die in direct contact stond met de SAR heli van vliegbasis Leeuwarden. Het was gelukkig ook afgaand water waardoor ik net kon staan een kilometer uit de kust. Sindsdien overweeg ik een impact vest te nemen, maar heb de stap nog niet gezet. was ook eigenlijk de eerste keer in 25 jaar dat ik iets ernstigs opliep tijdens/door het surfen. 8)

legolasbo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door legolasbo » do aug 25, 2011 10:56 am

Mijn pijnlijkste crash was toen ik net een onverwacht vlaagje pakje en mijn vin gelijktijdig de bodem van het gooimeer (bij huizen) wilde omploegen. Het resultaat was een mega katapult waarbij ik met mn hoofd net niet tegen de bodem klapte. Toen ik bovenkwam vroeg ik me af hoe ik aan die hoofdpijn kwam. Bleek (getuigenverslag) head first, dwars door het venster van mijn mistral 5.6 racezeiltje gegaan te zijn.

Ben maar even een kwartiertje blijven zitten voordat ik terug ging naar de kant om mn 4.7 op te tuigen waar ik de rest van de middag heerlijk mee geknald heb.

Spijker
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Spijker » vr aug 26, 2011 3:55 pm

ik sprong en kreeg in de lucht een katapult lande toen met mijn borst op de giek deed ff heel veel pijn :x :razz:

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: Loft Sails
Surf spul: Loft Sails 2019
Contacteer:

Bericht door Marco B » zo okt 16, 2011 8:43 am

Vorig jaar in Spanje (rosas).
Zeer ruige zee, en laatste rakje met de 125 liter en de 7.9 erop. Daarna was ik gaan downsizen.
Plots kwam ik 3 golven tegen. Alleen de eerste zag ik. Ik stond al niet helemaal lekker op het board en had bij de 1e golf eigenlijk de rem erop moeten gooien. Ik ging echter downwind om de golf te kunnen toucheren (anders was ik er stijl tegenaan gegaan). De 1e golf ging goed. Hierna iets upwind, en kwam de 2e tegen .. die ging ook nog goed (mijn snelheid was door het downwind gaan flink gestegen). De 3e golf kwam plots en ik maakte ongewild flink airtime. De wind rukte in mijn zeil en ik hield vast. Een ongewilde halve looping was het gevolg (alles ging heel snel, binnen een paar seconden). Ik ging uit de voetband en stootte erg hard met mijn onderbeen tegen (volgens mij) de rail van m'n board.
Gevolg:
- een hele nare rare "bobbel" vlak boven mijn achiles en daarnaast een "kuil" in mijn been
- het zag er gebroken uit en ik kon op 1 been waterstarten en terug dobberen
- naar het ziekenhuis en eigenlijk niks aan gedaan
- weken later in NL naar het ziekenhuis. Foto's en echo en bleek dat mijn onderliggend bindweefsel door de klap los was gescheurd en verschoven (vandaar de bobbel)
- gevolg daarvan is, dat ik minder gevoel op een plek heb (zenuwen beschadigd) en het is nu naar meer dan een jaar nog steeds wat verdikt, vooral tijdens inspanning.

Afgezien van bovenstaande, 3 gebroken ribben, een ingescheurde knieband en de gebruikelijke sneetjes valt het best wel mee.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » wo okt 19, 2011 11:24 am

Afgelopen Zondag 9 oktober
beetje vermoeid op surfdag no 3. Met uitvaren teveel op cameraman letten :oops: en de golf vang ik met mn lijzijde v board op.... board klapt dubbel met voet nog in schuine voetband. Board en voetband winnen :evil: Ik dacht aan opgerekte enkelband en na week "shufflen" en klooien met krukken bleef het maar dik.. In ziekenhuis foto gemaakt en ja hoor gebroken kuitbeen. vd week operatie want er moet een plaat in omdat het de breuk niet recht is :roll:

Ben er minimaal tot begin december uit :cry:

Taan
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Skate112ltd, Freewave86, Witchwave70, Hotsails liquid7.0 Fire6.0 Smack5.3, Gun WaveMC 4.7, 4.0

Bericht door Taan » wo okt 19, 2011 4:10 pm

Een nadeel van bredere boards. Grotere hefboom voor het breken van je benen.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » wo okt 19, 2011 4:24 pm

56.7 breedte... :-? Als ik nu op een formula plank had gevaren dan had je een punt... maar goed voetbanden RUIM(er) is mijn nieuwe spreuk voor 2012 ;-)

WilliamS
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: North Warp & RAM, F2 SX S & L, Vector Fins Canefire 32 & 40

Bericht door WilliamS » wo okt 19, 2011 5:54 pm

Nelis schreef: In ziekenhuis foto gemaakt en ja hoor gebroken kuitbeen. vd week operatie want er moet een plaat in omdat het de breuk niet recht is :roll:
Das idd geen leuke ervaring :thumbdown:
Toch maar ruimer zetten :)

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 85 liter. north sails en Severne zeilen

Bericht door stylo » do okt 20, 2011 7:31 pm

Het beste met je herstel!
Maar wat wel erg jammer is dat de najaarsstormen nog moeten komen, en die zal je wel moeten missen denk ik.
(net als mij vorig jaar sept. gekneusde ribben, en de weken erna waaien als een gek natuurlijk :-? )

vinnieman1
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135L, Fanatic Hawk 93l, Ka Koncept 8.5, Ka Koyote 6.6, Ka Kult 5.8

Bericht door vinnieman1 » wo okt 26, 2011 1:17 am

Gister nog wel een mooie gehad.. ik voet paralel aan de waterkant met goede vaart, blijft me vin ineens hangen achtet een stuk klei o.i.d. gevolg was een flitsendsnelle klap op het water. Gelijk board omgedraaid, maar de vin zat er nog aan! Ik wilde me zeil pakken om door te gaan, maar dat was een vodje geworden. De 40% oersterke carbonmast bleek helemaal versplinterd.
Soort bootje van me plank gemaakt met onderdelen erop gebonden en dan maar lopen door het water.
Verder gelukkig geen schade:)

Gerard B
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 SX M 2006 / North Sails warp f2008 5,8 / North Ram F8 7,8

Bericht door Gerard B » wo okt 26, 2011 11:29 am

mijn mooiste crash staat op film: ik vaar overpowered en je hoort op de achtergrond iemand zeggen 'hij houdt hem wel hoor' en op dat moment maak ik een flinke katapult :P
[/youtube]
mijn beste sloop was die zelfde dag toen ik ineens door mijn zeil heen ging :wink:
Laatst gewijzigd door Gerard B op wo okt 26, 2011 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jenss
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jenss » zo jan 08, 2012 11:22 am

Mooiste: Mijn mooiste crash was toch wel in een gijp met windkracht 5-6 lekker planerend en dat dan midden in je bocht je voetband losschiet waardoor ik vol naar achter viel doordat mijn voet weggleed.

Hardste: Een catapult met bft 7-8 waarbij ik vol met mijn rug om de mast heen sloeg doordat ik toch maar vast bleef houden aan mijn giek inplaats van los te laten en te vliegen. Resultaat: 3 dagen pijn in mijn rug en nog een week moeilijk kunnen lopen.

boris150
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door boris150 » wo feb 08, 2012 10:01 pm

ik zie het topic nu pas en dit topic geeft je echt wel zin om te gaan surfen!

mooiste; deze zomer in martigues, +40kn.
En met als kleinste zeiltje een4.5m. (grootste zeiltje op het water :D )
waar ik een forward inzet en toch maar moet lossen omdat ik los overpowered zat.
Het gevolg hiervan was dat ik op een metertje of 3 over het water vloog en in ster vorm een paar salto'tjes maakte.
Het moet er fantastisch hebben uitgezien.

pijnlijkste::
ik wou een backloop springen maar besliste op het roteerpunt om toch maar gewoon te landen waardoor m'n setje voorover wordt getrokken. Dan ben ik zo op de een of andere manier met mijn voet onder m'n vin geraakt en zo geland.
gevolg: een snee van +-2cm in m'n hiel. Rap laten verzorgen en ductape erop :D

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Horue Tiny 110 + Vini pro foil, Fanatic skate's, highwinds, Severne Unit/ Freeks / Blade

Bericht door Ilja85 » vr mar 30, 2012 9:16 pm

Middagje surfen met 3.5m+85L freerider halverwege afgelopen januari... Eind van de middag, laatste rakje downwind terug naar de kant was ik echt kapot en mn benen hielden het amper meer...vlaagje van randje 9bft eroverheen... dus toen werd ik opgetild en ik raak het water weer in forward/katapult mode... en land vol met mn snuffert dwars op de mast..
Dacht even dat mn oogkas verbrijzeld was..
Twee dagen duizelig thuis gezeten van t werk... :roll: Maar wat een dag was het!
Afbeelding :lol: :lol:

watermonster
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg ;-)..
Contacteer:

Bericht door watermonster » vr mar 30, 2012 9:36 pm

Het was nog de tijd van de neil pryde world cup slalom zeilen, was vol powered lekker aan het cruisen op mijn tiga 268slr en kreeg steeds wat meer power maar kon niet ontdekken wat het nou was, dacht dat mijn giekuiteinde inschoot, 2 sec later vol op mijn plaat met een giekbuis in mijn hand.
Tevens in die tijd van de tiga's. Je kon toen je mastbox omdraaien (dus het punt waar het boutje erin gaat niet naar achter toe maar naar voren) en de mastvoet weer 2 cm verder naar achter plaatsen..............een lekker hoge jump op full speed en tijden het landen schiet dus de mastvoet eruit......werd ingehaakt het water ingetrokken.

Jannes Boonstra
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: zie biografie

Bericht door Jannes Boonstra » wo mei 09, 2012 5:00 pm

Twee weken geleden, was ik aan het varen met 5.3 en mistral screamer concept II. het ging steeds harder waaien tot bijna 30 Knts het ging een hele tijd goed, maar was wel zwaar tot ik na een tijdje een golfpakte en met nog in me voetbanden een katapult krijg door de kracht mijn niet heel oud trapezelijntje brak! :D en had ff hoofdpijn maar het was wel gaaf!!

grazylegs72
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard evo 74ltr jp rww 74ltr starboard acid 68ltr Naish force

Bericht door grazylegs72 » di jun 12, 2012 12:08 pm

Nou,afgelopen vrijdag(8-6-12WIJKaanZEE) was dus mijn fijnste ervaring qua crashen ik zit hier nu 3 dagen aan de ibuprofen en heb binnenkort misschien de crash op foto (hoop ik haarstig op zoek naar de fotograaf)
Mega bummer dat ik na een fucked up foreward gelijk richting huis kon,condities waren in mijn ogen perfect
zuidwest 7 uitlopend naar 40 tot 45 knopen later in de middag
Na een paar rackkies mn nieuwe voetbandjes en trapeze lijntjes goed te hebben gezet ging t erg lekker met mn 4.m
Blauwe lucht 2,5m tot misschien 3m golven achterin en genoeg telelens fotograven op t strand?
Zo'n plaatje krijg je niet elke dag en ik moet er 1 hebben,aardige gast met donkere krullen zegt ,tuurlijk welk zeil is van jou.Die van mij is die zwart met gele naish force daar.Ok ik volg je.
Hij volgt me dus daar gaan we,vlieg lekker door de shop eerste breker mooi overheen aanloop...LEKKERE DIKKE..
mooi omhoog ....maar op een of andere manier doe ik mn mast niet lekker naar voren en trek wel mn benen in en achterhand in wat er daar na precies gebeurt is laat te raden over.Mast gok ik eerst int water en ik klap met mn kop en schouder(die al niet meer zo best)via mn giek in t zeil denk ik(herinner duidelijk een doing)
Al liggend in t water voel ik mn arm terug in zn socket schieten maar kan niet zomaar naar rechts draaien met mn nek naar links ook niet trouwens.Gelukkig drijft mn board vlak bij,mn linkerarm heeft geen zin meer om mee te doen.Dus met rechts mn mast bij die giekkoppeling omhoog en staan en inhaken want het is nog een rackkie terug naar t strand.Gelijk t strand op en zoek naar mn buddy Bertus die t gezien had met de fotograaf.
Dat ging niet zo lekker he'.....Nee dat zag je goed...niet echt nee,staat tie erop?
Nou dat dan weer wel en via facebook zou god mag weten hoe die heet,ze wel naar me poste via fb
aftuigen inlaaien en naar huis.Dood zonde mooie condities
Krijg 1 ding niet uit mn hoofd,dat gehaast voor een foto dat is duidelijk niet mijn ding,windsurfen doe je van uit t moment voor jezelf 100 x gaat t goed en beleef je s,avonds de na pret van een topdag
maar die ene keer niet en die is KUT!
(vervolgt)

Madje
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou Twister 100L 2013, Gaastra Pure 2013 4.4, 4.8, 5.4
Contacteer:

Bericht door Madje » di jun 12, 2012 1:43 pm

grazylegs72 schreef:...
Krijg 1 ding niet uit mn hoofd,dat gehaast voor een foto dat is duidelijk niet mijn ding,windsurfen doe je van uit t moment voor jezelf 100 x gaat t goed en beleef je s,avonds de na pret van een topdag
maar die ene keer niet en die is KUT!
(vervolgt)
Ik heb dat ook altijd, net als ik even wil laten zien wat ik kan, gaat het faliekant mis. Gelukkig doe ik nog niet van die extreme dingen. Dus heb ik me nog nooit zo bezeerd.

Wat is de prognose? Lang uit de running.

Beterschap!

grazylegs72
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard evo 74ltr jp rww 74ltr starboard acid 68ltr Naish force

Bericht door grazylegs72 » di jun 12, 2012 2:40 pm

prognose= geen breuken 1 verschoven wervel en prothese in linkerarmbot(humerus) heeft haarscheurtjes om de schroeven het is nog even afwachten
thanks.

Martijn K.
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Puls Boards
Surf spul: Pulsboards

Ervaring: jouw mooiste/hardste crash

Bericht door Martijn K. » do jun 14, 2012 1:08 pm

Nieuwe hardste crash voor mij.

Katapult afgelopen zaterdag brouwersdam.
Geprobeerd de giek te koppen maar die won. En sloeg mn onderlip goed kapot, vervolgens door mijn zeil heen..

Arthur S
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD, JP, Fanatic, F2, SOS, Starboard, Tabou, North Sails, Ka Sail, C3, mXr, Hurricane, Streamlined

Bericht door Arthur S » za jul 14, 2012 1:25 pm

Een jaar terug op mijn verjaardag in Wijk aan Zee. Ingehaakte katapult en met ribbetjes op giek. Een impactvest met wijde armgaten (bewegingsvrijheid) helpt dan dus niet. 2x breuk en 2x kneuzing. Gelukkig geen verkoudheid de weken daarna.

Vrijdagochtend 22 juni 2012 op Wijk aan Zee, ca. 15 m/s met Evo 62 en 3,7. Veel ruimte tussen de golven om vaart te maken, geen shorebreak, maar wel stijl brekende golven bij volgende banken. Bij derde bank moeten kiezen tussen omslaande golf pakt mij of ik neem hem. Flink vertikaal omhoog, prima landing op tail, maar daarbij schoof mijn achterste voet uit de voetband. Hierdoor kwam de onderkant van mijn voet op de harde dunne rail te snel tot stilstand en dat was auw. Waterstarten, terugvaren en wat afkoelen in koude water en toch maar gestopt. Maandag weer (mijn wijdste) schoenen aan en dat was toch wel vervelend, dus even bij huisarts langs. Naar ziekenhuis, foto en mogelijk een scheurtje in wigbeentje achter grote teen. Twee weken gips en nu loopbaar. Hopen dat dit niet te lang duurt. Kan me niet herinneren dat het in juli zo veel redelijk tot hard heeft gewaaid.

Erg leerzaam dergelijke fouten. Hoop ze nu gehad te hebben.

timhietbrink
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2, NortSails, Vandal, NeilPryde, Gaastra, MauiSails, JP

Bericht door timhietbrink » wo sep 19, 2012 9:31 am

De eerste keer dat ik mijn mooie F2Stoke 116 te water liet...
in frankrijk, had hem zelf gekocht gloednieuw en was 15 jaar, ik maakte een paar rakkies, was helemaal weg van me nieuwe boardje... stapte op na een paar keer mooi heen en weer gevaren te zijn, kreeg een katapult, BAM!
op me neus van me board... heele neus kapot, ik was er kapot van hahaha maar heb hem zelf beetje gerpareerd dicht gesmeerd en daarna nog witte tape overheen geplakt, vaar der nog steeds mee als er weinig wind is en werkt super! :P onderhand al een 2e F2 Stoke 95 Liter gekocht! net een nieuwe F2Chilli der bij gekocht, nog geen schade gevaren en houden zo! :D

nickyb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Nog niet genoeg!
Contacteer:

Bericht door nickyb » za nov 17, 2012 5:11 pm

Eerste keer vol in planee, met golven van ongeveer 1,5m op de Punt met oosten wind, ging er vol af door een katepult en kon dagen lang niet goed lopen, kruipen ging de eerste paar dagen nog sneller.

RV 125
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Carve 144 Wood - North Sails RAM 9.0 - North Sails S-Type 7.3 - Simmer Style ZeroFive 5.4

Bericht door RV 125 » ma aug 26, 2013 9:20 pm

In het begin van de vakantie werd ik gelanceerd maar doordat ik nog was ingehaakt kwam ik met mn hoofd op de punt van de plank. Was daarna bewusteloos in het water gevallen.. Vrienden waren mij komen ophalen met een moterbootje. Heb de hele vakantie niet meer kunnen surfen door pijn aan mn hoofd en nek. :cry:

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » wo aug 28, 2013 2:44 am

Ergens oktober 2012, KATAPULT met hoofdletters, hoe wat enzv weet ik niet meer maar ik slingerde, rond mijn mast en op de een of andere wijze sloeg ik met mijn bovenbeen op de giek die daardoor gelijk een flinke deuk opliep. Ik bleef ingehaakt boven op mijn zeil liggen en kon me niet of nauwelijks bewegen, ik had het idee dat mijn bovenbeen gebroken was en dat het nog door mijn surfpak bij elkaar gehouden werd. Ben even blijven liggen in het zeil totdat ik weer enig gevoel in mijn been kreeg, ben toen heel voorzichtig uit gehaakt en van het zeil af gegleden het water in, ik kon daar gelukkig staan maar op mijn geraakte been viel dat niet mee, wel kwam ik er op die manier achter dat er gelukkig niets gebroken was en ben zo naar de kant gestrompeld +/- 50 meter dus dat viel gelukkig mee.
Ik heb hier zeker anderhalve maand behoorlijk veel last van gehad, hoewel er aan de buitenkant niets te zien was, was het schijnbaar aan de binnenzijde bont en blauw. Het was tevens gelijk de laatste surf sessie van dat jaar, maar alles is gelukkig goed gekomen. :)

Jolle13
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: fanatic shark 145, fanatic ride 5.5, north natural 6.6

Bericht door Jolle13 » ma sep 02, 2013 12:10 pm

Ik had laatst een (kleine) crash bij strand horst, ik voer rustig naar de kant de wind was net even weg dus ik dacht dat ik wel rustig naar de kant kon varen, nog een beetje opgeloefd om nog meer snelheid te verliezen komt daar opeens een vlaag aan ik lekker planerend naar de kant toe komt mijn vin opeens in de grond, plank stil ik ga door maar ik hield mijn giek nog vast dus het zeil ging naar voren zodat er meer druk in het zeil kwam waardoor ik nog harder weg vloog en BAM in het zand. Deed maar klein beetje pijn maar mijn vader stond net met iemand te praten en ze hadden het over mij en mijn broertje en ze stonden net naar mij te kijken :(

Plaats reactie