Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

arc wing sail

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: ka sail
Surf spul: KA: Race, Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Re: arc wing sail

Bericht door Huug »

Nelson Foils schreef:Er stonden toch 2 Streepjes ;-)
Strafpunt voor mij :oops:

Agent Mulder
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SEVERNE REFLEX, FANATIC, THUNDERBIRD, SELECT, IFINS

Bericht door Agent Mulder »

Als je met iets nieuws komt, kun je commentaar verwachten, zeker op een forum! Gewoon doorgaan, geloof in jezelf en in je ideeën. En wordt het niets, heb weer wat geleerd, maar laat je vooral niet gek maken door kritische geluiden.
Just my 2 cents.

Wilco1
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Supersport 100, iSonic 125 - Code:Red & Overdrive 6.5;7.5

Bericht door Wilco1 »

Ja, maar dat een auto die een week rijdt met 1 liter het niet redt is vrij logisch. De halve wereld wordt geregeerd door olie en gas bedrijven.
maar de windsurfwereld is veel kleiner en heeft ook meer ruimte denk ik om als particulier initiatiefnemer een product succesvol op de markt te brengen. Denk dat de wing eerder niet op de markt gekomen is door of het niet goed functioneren ervan of slecht gepromoot.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils »

Hi Wilco1

Er is altijd een baas boven baas , of het nu bij de mieren , gorilla's is of in de achterkamers van de financiële- of grondstoffen wereld .

In de tijd van onze overgrootouders het je kunst- en ambacht mannen en vrouwen die met passie en inzet een mooi product maakte en steeds naar beter op zoek waren .

De elite had hier buiten wat belastingen weinig aan dus zijn die de grondstoffen markt gaan controleren en met wat hulp van de kerkelijke macht hebben ze de ambachtsmannen verplicht om met hun grondstoffen eenheidsproducten te maken die dan op grote schaal verkocht konden worden en veel winst voor de steeds rijker wordende elite opbracht .

De gewone mensen hebben nog even terug gesparteld maar hebben hun hoofdje moeten buigen en moeders, de school en die man in het zwart op zondagmorgen heeft ze geleerd dat ze zich maar beter konden schikken , op tijd op het werk verschijnen en doen wat de baas zegt , dan hadden ze ten minste te eten en een dak boven het hoofd .

En daarom is ieder groot bedrijf hoofdzakelijk bezig met verdedigen wat ze hebben en niet blij met alles wat dat bedreigd .

Oplossing , go your own way ! plaats zonnepanelen , boor een waterput , plant een moestuin , hou kippen , leer een koe melken en jagen . ;-)

Oh en weet dat het geen zin heeft om de mensheid uit deze collectieve hypnose te ontwaken .

Fijne middag

Wilco1
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Wilco1 »

Ja, maar in de ene bedrijfstak worden de banden harder aangetrokken dan in de andere ;)

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Is zo .

Heb net een gesprek gehad met een man die 35 jaar van ze leven aan een multinational gegeven heeft die kankerstokjes promoot als het opperste geluk en de snelweg naar een gelukkig seksleven en succes op alle vlakken van het leven en volgend jaar niet meer weet hoe hij zijn kinderen moet te eten geven en laten studeren ( de I-Phone en mode verslaving van zijn vrouw en dochter zullen een groter probleem zijn , maar ja... ) .

Studeer hard want met een goede baan kan je veel geld verdien en met geld is alles te koop ... toch ? nee ?

Wilco1
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Wilco1 »

Niks is zeker in het leven en ook zeker niet alles is te koop, maar wel veel.
Het is ook een beetje afhankelijk van wat je wil bereiken in het leven. Als je genoegen neemt als pizzabakker ergens in een plaatsje aan de middelandse zee en verder gewoon geniet van vrouwen, alcohol en windsurfen is dat hartstikke mooi. Maar als je een groot huis met 3 kinderen wil en 2 dikke auto's moet daar wel wat tegenover staan. Tenzij je veel geluk hebt in het leven, maarja wie heeft er nou veel geluk in het leven.

Wilco1
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Wilco1 »

Ja als gezond persoon hier levend in nederland heb ik heel veel geluk. Bedoelde ook niet dat geluk, maar meer het geluk met de staatsloterij ofzo :P dan hoef je niet per se meer heel hard te werken.

Het is niet zo dat je al je geld nodig hebt voor het groen laten zien van al je vrienden en andere mensen, maar we leven wel in een wereld waar je geld nodig hebt om ook maar iets te doen. Geluk is niet te koop, maar het leven wordt wel een stuk makkelijker met veel geld

Jacques P
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcon 89 115 & 140 . Warp 2019

Bericht door Jacques P »

Zo nu genoeg geluld kom maar op met je wing sail

Jacques P
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcon 89 115 & 140 . Warp 2019

Bericht door Jacques P »

Bij ons thuis is het , niet lullen maar poetsen !!! :)

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Zwemer Watersport
Surf spul: Starboard & MB boards
Contacteer:

Bericht door Jeroen T »

Dussss...

Nelson, Is het profiel van je zeil ook achteraf te beinvloeden. En dan bedoel ik niet alleen maar dikker of dunner maar ook echt een ander profiel.

Loefzijde bol naar hol veranderen of het dikst punt naar voren of naar achter verplaatsen?

Afbeelding

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Ha eindelijk eens een inhoudelijke vraag over vleugel , profielen en hoe ze werken .

( Het ander Gelul ben ik de hele dag al mee bezig maar dan verdien ik er tenminste een zeer aanzienlijk bedrag aan ;-) , maar je moet ook zo af en toe iets gratis terug doen voor de gemeenschap , toch ? )

Ja eerst en vooral gaat het van zeg maar bakboord naar stuurboard ( ga er vanuit dat jullie die termen kennen al merk ik op het water wel eens iets anders..) en alles daar tussen dus niet enkel 100% het ene of 100% het ander .

Zeg maar van een naca 4412 over 2412 naar 0012 en dan de andere kant uit je kan tot een 6412 gaan maar dan krijg je weer veel druk in het achterlijk een dat willen we net niet .

(geef nu misschien wat veel weg maar de € 5.0000 om een patent te nemen en dan een veelvoud voor de heren in 3delig maatpak om mijn gelijk te halen zijn niet mijn ding en volgens iemand die het kan weten speel je best open kaart dan ben je tenminste moreel winnaar)

Heb je misschien tekeningen gezien , er zijn er een paar die de ronden doen bij zeilmakers bij jou in de buurt , vandaar ?

Minder bol , zeg een 4409 of zelfs een 4415 en zijn varianten is kwestie van wat andere onderdelen , de meer exotische zeg maar 23012 of de zelf zijn instelhoek zoekende variant met holle achterkant zit niet direct in de pijplijn al zou het misschien wel kunnen .

Bedankt voor de belangstelling

Gerrit

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Om het allemaal iets aanschouwelijker te maken volgende tekening .

De groene is de nul stand , neutraal .

Enjoy

Gerrit
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op di mei 20, 2014 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Ten opzichte van de windrichting ziet het er dan zo uit .

Wel te verstaan kan de hoek ten opzichte van de wind aangepast worden in functie van hoeveel (of weinig) druk in je zeil je wil .
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op di mei 20, 2014 11:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilco1
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Wilco1 »

Oke,

En die gast van facebook creeerde deze stand met een carbon frame in het zeil.
Hoe creeer jij dat dan? Of is dat geheim? :P

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Tot nu toe de zeillatten die op de markt zijn , maar die zijn niet ideaal maar met wat aanpassingen werkt het prima .

Hij heeft een profiel dat van vol bakboord naar vol stuurboard gaat , niks tussen en zeker niet neutraal (niet echt nodig misschien maar wel handig ) zie het als plankgas vooruit of vol achteruit in tegenstelling van een automaat ( zeg maar de variomatic van de DAF van je oma ) .

Wat er tussen de twee delen zit is he clou en juist hou ik nog even geheim ( tenzij je een stapeltje van die groene briefjes deze kant op stuurt ;-) )

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Zwemer Watersport
Surf spul: Starboard & MB boards
Contacteer:

Bericht door Jeroen T »

Nelson Foils schreef: Heb je misschien tekeningen gezien , er zijn er een paar die de ronden doen bij zeilmakers bij jou in de buurt , vandaar ?
Ik heb een tekening van een doorsnede gezien van een vleugelzeil. Soort van camber wat vom geeft aan de voorkant van de latten, Twee vlakken die met stokkies verbonden die schever gaan staan naarmate ze meer richting de trailing edge zitten...

Die tekening zit al een tijdje tussen andere tekeningen ergens in een map hier :)
Het idee was destijds om met twee camberzeilen te gaan knutselen (NP MKIV's).

Maar eh... Bij deze een stapeltje groene briefjes:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

:+

Dieder
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Ray 130, Guns Sails GSR 8.7

Bericht door Dieder »

Aan de twee "tussen steunen", lijkt het een beetje op de volgende werking: (zelfde als bij de festo AirJelly "tentakels")
[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=RtLCbvUvhRs

Als het goed gedaan wordt, Is het een best mooi systeem om een mooi profiel te houden!

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua »

Dieder schreef:Aan de twee "tussen steunen", lijkt het een beetje op de volgende werking: (zelfde als bij de festo AirJelly "tentakels")
[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=RtLCbvUvhRs

Als het goed gedaan wordt, Is het een best mooi systeem om een mooi profiel te houden!
Dit zou een top camber zijn, maar maakt geen wing..
De lucht stroming blijft aan beide zijde gelijk..

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Jullie gaan me écht verplichten om een video te maken van de constructie geloof ik ...

Misschien als jullie het hééééééééééél lief vragen .

Is trouwens best een leuk dingetje maar heeft weinig uitstaans met wat ik maak .

lekkerlos
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: freerace + freewave

Bericht door lekkerlos »

Nelson Foils schreef:Jullie gaan me écht verplichten om een video te maken van de constructie geloof ik ...
Twee video's graag, één van de constructie en één op het water 8) .

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Hoi Lekkerlos

Zoals je ouders je al je hele leven zeggen : is geduld een schone zaak ...

Voor de andere die denken dat dit puur een virtueel project is wil ik dit wel laten zien .

Die op de voorgrond is die uit 1997 en de achterste de nieuwste .

Fijne dag
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op di mei 20, 2014 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Hier is onze goede oude TIGA shaper tegenwoordig mee bezig

vooral de wanhoop bij de carbon jongens net voor de 2 min spreekt boekdelen...

Dan toch liever dit , nee?

De neutrale foto wil de server nu even niet hebben ...????

Fijn weekend

Gerrit
Laatst gewijzigd door Nelson Foils op di mei 20, 2014 11:51 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Bericht door Bartsurft »

Misschien dat ik het gemist heb, maar hoe verander je het profiel tijdens het varen? Klapt het zeil gewoon om door winddruk net als conventionele zeilen?
Blijft het profiel intact bij hoge winddruk? Wordt het profiel gelocked?
Hoe zit het met de giekbevestiging nu je de mast heel ver in het zeil hebt zitten? gaat dat met een adapter of een ander systeem?

Ik moet zeggen dat het profiel er veelbelovend uit ziet. Erg KISS...

Ga hier vooral mee door :thumbup: en wanneer je een testpiloot zoekt om de duurzaamheid te testen... :wink:

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bedankt man !

Ben ik niet alleen van plan maar ook concreet mee bezig...

Ook leuk dat je een deel van de zelfde vragen stelt die ik zelf over de verschillende proto's gehad en opgelost heb .
Je kan die binnenkort ontdekken en zelf ervaren .

Als je dat roze varkentje op je slaapkamer wil laten sneuvelen dan natuurlijk , enkel de grote jongens in dit wereldje werken voor niks , toch ?

Ben niet echt van plan om er mee op Jaws mee te gaan varen , daar zijn heel andere zeiltjes voor .

Het hoofddoel is vlakwater en geen branding , de speedwereld en America's cup kent het dat tuigen en boten het niet overleven als ze omslaan , zoek die filmpjes maar eens op en wees blij dat je de 3D puzzle naderhand niet in elkaar hoeft te zetten of de bergingskosten te betalen ... met dat geld bouw ik voor iedere surfer in Nederland een wing...

Fijn weekend

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark »

Erg leuk om te volgen, ga zo door. :-)

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Bericht door Bartsurft »

Nelson Foils schreef:.....Ook leuk dat je een deel van de zelfde vragen stelt die ik zelf over de verschillende proto's gehad en opgelost heb .
Je kan die binnenkort ontdekken en zelf ervaren ......
Ik vraag ook niet om al je ontwerpen hier op tafel te gooien. :+
Maar misschien kun je wel antwoord geven of het gelukt is om deze vraagstukken op te lossen of dat dat nog in de ontwikkelfase zit?

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Er zijn oplossingen voor gevonden maar ieder nieuwe oplossing werpt licht op een ander probleem en dat straalt dan weer af op een ander , je moet het gewoon even loslaten en op en dag wordt je wakker met de oplossing en dan kan je je voor je kop slaan hoe simpel het is...

Ben vanochtend wakker geworden met een heel leuke en simpele verbetering voor het regelen van de twist en dan heb je de hele dag een gezicht of je een banaan dwars in je mond heb :)

Ik ben niet bezig met Box rules voor een nieuwe eenheidsklasse te maken (Is de race kiters ook niet best bevallen die staan nu allemaal op hydrofoils en zelf Mike labs kan zijn superboards stoppen waar Uv er geen invloed op heeft...)

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua »

De latten die je nu hebt, nemen een automatisch profiel aan of dat waar ruimte is door je zeil profiel.
Latten zou je moeten kunnen tunen, naar gelang bolling profiel. dwz profiel bolling verder naar voren of ff naar achteren.
Of bijvoorbeeld, loef en lij verschillend, ivm speedkoers vaak maar over 1 boeg goed is en je de andere nodig hebt om op te loeven.

Mooi man....

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Hoi Joshua

De Nasa heeft jaren onderzoek gedaan naar waar het dikste punt moet liggen , hoe de bolling zit tov de middenlijn , kan je grijs en rimpelig van worden om dat allemaal na te lezen op zoek naar een paar promille verbetering .

Het grote verschil zit in de +/- rechte binnenkant en dus een dubbel zeil .

Maar als je het wil kan ik wel een variabel profiel maken boller naca 2415 of zo of dunne 2408 is kwestie van een variabele camber en andere (korte of langere tussenstukken tussen de latten ) de positie van de onderdelen ( meer naar voor of achter ) kan de plaats van de bolling beïnvloeden .

De curve die de latten aan nemen zijn helemaal niet zo "automatisch" hoor en al helemaal niet door de zeilsnit of zie jij een zeil op de foto...;-)

Je wil natuurlijk weten wat er onder de A4 tjes zit maar het echt mooie staat op de achterkant van die papiertjes ... het hele ontwerp .

See you

Hoe bevallen die Gallische boards eigenlijk ?

Plaats reactie