Maar wel op één nacht tot de grond afgebrand....

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen
Kijk that's the spirit!Nelson Foils schreef:[/i]Met net mailcontact met de "nieuwe" zeilmaker gehad en we gaan er voor .
Gerrit, misschien moet je het wat zakelijker aanpakken. Gewoon met bouwtekening onder de arm wat offertes vragen. Daarna een prijs en termijn overeenkomen, dan heb je iig een prototype. Vandaaruit kijk je wat er nog moet veranderen en ga je met de nieuwe plannen terug naar de zeilmaker. Dat is voor hen niks anders als een buiskappie maken....Nelson Foils schreef:Bart
Jongen ik heb 4 van de "zeilmakers" die je noemde bezocht ( en nog een hele rits andere waar ik niet eens hoefde beginnen met te vragen wat ik wil want ze zijn enkel dealer van een van de grote merken en alles wordt in een ver buitenland gemaakt) , ze hebben vol belangstelling , alles willen weten , hoe het werkte , waar de verschillende onderdelen vandaan kwamen , kortom ze kunnen het onderhand namaken zonder er ook maar iets voor gedaan te hebben .
Had met verschillende een vaste afspraak om samen een prototype te maken en dan door te ontwikkelen tot een leuk , verkoopbaar product ( ze mochten en de eer , rechten en opbrengst van hebben ) maar toen ik na 3 weken "durfde" vragen of er al enige vooruitgang was werd ik afgeblaft en voor "hoefde het voor hun niet meer !"
Gevolg , ik heb sinds mei 3 maanden (en dus een testjaar) verloren aan de angst van "very in the box" denkers verloren die best iets nieuws willen maar door hun omgeving en traditie heel snel weer aan de buiskappen , dekzeilen en Genua herstellingen gaan .
En groot gelijk hebben ze er moet tenslotte iedere dag eten voor vrouw en kinderen op tafel staan en wat zou de buurt niet zeggen als ze ineens vleugels gingen bouwen ...
De Tiga 270 SLR heb ik gehad en de mXr Lovemachine 54 heb ik.MartiniRacing schreef:Hugues.... de illustere shaper van Tiga. Tiga in de jaren 90 produceerden zijn boards van plastic waar in de huidige tijd lacherig om gedaan. Ja, ik heb een Tiga gehad. Een Tiga 270 SLR. Bodemshape, in grote lijnen althans en volgens mijns inziens, die heden ten dage door MxR in een modern jasje wordt terug gebracht.... Vooral full gepowerd was het een board om soms bang van te worden qua snelheid.