Paars en rood zijn de extremen. Paars is minder en minder sterke westenwind dan normaal. Rood is juist meer.

Tot windkracht 6 vind ik het leuk om te slalommen, maar vanaf 7 tot ... bft, dan pak ik gwn een leuk wave setje en ga ik lekker springen. Is ook gewoon heerlijk om te doen.Reindt schreef:Voor ieder wat wils.
En zo ieder zijn ding.
Voor mij hoeft het NOOIT meer harder te waaien dan een goede 5 BFT, dat vind ik nl het prettigst, heerlijk rammen met mijn 8,5, omstandigheden vaak beter dan bij 7,8, 9 enzovoort BFT hahahaha, maar zoals gezegd voor ieder wat wils.
Ik vind windsurfen heel erg leuk, maar als het overleven wordt, vind ik er geen zak meer aan en ga ik niet eens op pad.
Ben dus gewoon een mooi weer surfer![]()
, maar ook in de winter hoor
Ik woon ongeveer 20 minuten rijden van Domburg en het Veerse Meer, dus zowel zee als binnenwater heel dichtbij.FroukeW schreef:Ik surf op binnenwater, in Friesland... Dat zal het zijn denk ik. Jullie allen op zee of aan de rand van?
Zo nog afgelopen zondag. Ik stond met een 96 waveboard + 5.3 blade aan de kabbelaarsbank flink overpowered, terwijl andere mensen in het noorden nog met 8.6 hebben gevaren.FroukeW schreef:Ik heb een aantal dagen gemist, maar wat me wel opviel in deze maanden dat, per km landinwaarts de wind drastisch afnam. Veel dagen gehad waarbij je met 7 meter van de Houw waaide terwijl thuis, in Leeuwarden, geen zuchtje wind stond. Ik surf ook het liefst in 4-5 bft omdat ik me daar prettig bij voel. Surfen op zich kost niet veel tijd, maar alles erom heen neemt minstens zoveel tijd in beslag bij mij dat je al gauw een halve dag of meer weg bent.
Afgelopen zondag was voor mij volle bak met 4.4 op het Veerse Meer. Heb er zelfs nog even 4.0 opgehad, maar dat was net te klein.WindSurfBoy1999 schreef:Zo nog afgelopen zondag. Ik stond met een 96 waveboard + 5.3 blade aan de kabbelaarsbank flink overpowered, terwijl andere mensen in het noorden nog met 8.6 hebben gevaren.