Dat was de Drops witchwave 80 classic shape.
Doordat daar de bodem los ging moest er wat anders komen, door zoeken op internet kwam ik op marktplaats de Cutre tegen.
Omdat ik in 2007 ook een paar weken een cutre te leen gehad heb om te ervaren en evt. te kopen wist ik wel wat het was.
Nu blijkt dat het inderdaad 2 broertjes waren die op aanvraag van Custom (David) in 2001 gebouwd zijn.
dat board beviel mij prima ,maar omdat ik inschat dat die ongeveer 78 liter is, dus toch bij dobberen te kort kwam.
Mijn gedachte ging vanaf het moment dat ik de Cutre ging varen, nooit geen fabriek board meer.
Mijn voorkeuren waren dan ook Witchcraft en Flikka.
Doordat er een Shaman te koop kwam bij de winkel (test board) werd de keuze toch wat makkelijker, en natuurlijk goedkoper.
Want ik wil de sterkste versie.Als ik vaar moet ik niet denken oja opletten om niet plat te landen, breken of iets dergelijks.
En omdat er mede surfers op de Brouwersdam ook een Shaman 84 hebben.( Kees en Nathalie Poel.)
En die zo vrij waren om deze mij 1 middag te laten varen werd de keuze nog makkelijk gemaakt.
Mijn eerste ervaring was dan ook , zo dat vaart lekker.
Tot nu toe nog niet echt alles er uit kunnen halen doordat de wind niet mee werkt.
Wel heb ik er wat keertjes met 6,3 op gevaren en ook dat gaat goed.opgave site 5,8 max.
Met 6,3 gaat goed en in mijn beleving nagenoeg net zo snel op gang als mijn T1.
T1 zal de eind snelheid wel meer zijn, dat verwacht ik wel,Komt later wel met gps op de juiste omstandigheden.

Wel heb ik 1 middag met 4,5 en even met 3,7 er op kunnen varen maar dat was op plat water.
Wat mij toen erg opviel dat de Shaman erg rustig is , en doorsnijdt in de gijp.(ook al ervaren door mede surfers)

Hier wat gegevens van de witchcraft Shaman 84 liter.
Lengte 224,7 (ook opgegeven door site)
Breedte 58,5 op 130 cm af achterzijde.
Gewicht incl voetbanden en vinnen 7,9 kg
Afstand voetbanden Shaman 44 cm (ben er al erg aan gewend)

Afstand voetbanden T1 38 cm
Hierboven een foto van de Cutre en de Shaman achter elkaar, vergelijking met bodem vorm en lengte.
Ook hier de bovenzijde van de 2 board`s
Hier mijn 3 paardjes.

Shaman Bodem op vin kast.
Boven de bodem van de T1 op vinkast.
Shaman bodem op breedste punt
Boven de bodem van de T1 op het breedste punt.
Bodem Shaman tussen breedste punt en achter, en lichte concaaf te zien.
Boven de bodem van de T1 tussen midden en achterzijde.
Omdat mijn Thommen Xcross 97 mijn board hierboven is heb ik wat vergelijkingen met bodem en concaaf (geprobeerd) vast te stellen.
Hier onder een foto van de bodem (concaaf) over de lengte vanaf voetbanden tot achter.
Hieronder het verschil met de Shaman.
Zodra de wind het toelaat om met kleine lappies op te gaan zal ik de ervaring hier bij voegen.
Ik heb nog een filmpie in elkaar geflanst om wat verschillen kwa varen te zien met de Cutre.
[/youtube]
Ik hoop dat je er wat aan hebt als je op zoek bent.
De foto`s zijn genomen met m`n telefoon maar er zit iets aan wazig op de lens, sorry hiervoor dat ze niet echt scherp zijn.

Surfse .