Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Zondag 19 maart schelinkhout

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
stefdesurfer
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: 5.8 4.7 ezzy en 4.0 simmer 90 liter jp en 76 liter seatrend

Re: Zondag 19 maart schelinkhout

Bericht door stefdesurfer » ma mar 20, 2017 5:26 pm

Zowel gisteren als vandaag heerlijk gevaren ook al was het vandaag wel standje overleven met vlagen van 40+.
Wel heb ik aan de spierpijn gemerkt dat ik te lang niet meer gevaren heb

funride
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: allemaal ouwe troep.

Bericht door funride » ma mar 20, 2017 9:45 pm

Gister ook weer heerlijk gevaren na een jaar niet op het water te hebben gestaan, was eigenlijk van plan om mijn nieuwe freeride set te testen maar toch wel blij dat ik mijn speelsetje ook mee had.
Na uurtje ruzie maken met mijn thruster set-up toch maar over gegaan naar single en daarna heerlijk kunnen varen.
Hebben jullie daar geen last van op schellinkhout dat je met twin of thruster alle kanten op vliegt?
Met minder wind en grotere zeilen heb ik er niet zo veel last van maar met de rommelige breeklijn en harde vlagen van zondag had ik grote moeite om achterin mijn lijn te houden en tussen de chop te gijpen.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » di mar 21, 2017 11:22 am

Ik heb een thruster board geprobeerd en vond het wel fijn en gecontroleerd varen. Vond alleen aanplanneren veel vermoeiender, dus ben terug gegaan naar Single Fin.

bobphilipse
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Severne Fox 95, RRD Wavecult 75, RRD FSW 88, Simmer Icon, Severne Unit/Gator
Contacteer:

Bericht door bobphilipse » di mar 21, 2017 11:05 pm

Zondag voor het eerst mijn RRD Wavecult 75 (quad) kunnen varen. 4,7 erop en gaan. Veel controle, geen spinouts, even afvallen, aanplaneren en gaan. Ben zeer content met dit board. Als het flink waait is het een top board.

bobphilipse
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Severne Fox 95, RRD Wavecult 75, RRD FSW 88, Simmer Icon, Severne Unit/Gator
Contacteer:

Bericht door bobphilipse » di mar 21, 2017 11:52 pm

bobphilipse schreef:
di mar 21, 2017 11:05 pm
Zondag voor het eerst mijn RRD Wavecult 75 (quad) kunnen varen. 4,7 erop Veel controle, geen spinouts, even afvallen, aanplaneren. Ben zeer content met dit board. Als het flink waait is het een top board.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » wo mar 22, 2017 7:10 am

Bob, heb je die mooie zwarte exocet weg gedaan?

DouweM
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic,Witchcraft, Simmer

Bericht door DouweM » wo mar 22, 2017 8:44 am

Sinds overstap naar multifin wil ik ook niets anders meer. Zoveel rust en ontspannen varen. Kan soms beetje stuiteren zijn maar dat is te verhelpen met trimmen. Mastvoet iets naar achter/voren downhall enz. Gewoon nog even proberen funride geef het wat tijd tis ook wel anders varen meer rechterop dan met een singlefin

bobphilipse
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door bobphilipse » do mar 23, 2017 7:16 pm

Ha Tristan, Ja de Exocet is exit. Kon het er niet mee worden. Vond hem te breed.

funride
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: allemaal ouwe troep.

Bericht door funride » do mar 23, 2017 7:47 pm

DouweM schreef:
wo mar 22, 2017 8:44 am
Sinds overstap naar multifin wil ik ook niets anders meer. Zoveel rust en ontspannen varen. Kan soms beetje stuiteren zijn maar dat is te verhelpen met trimmen. Mastvoet iets naar achter/voren downhall enz. Gewoon nog even proberen funride geef het wat tijd tis ook wel anders varen meer rechterop dan met een singlefin
Goed trimmen helpt al een hoop inderdaad, met wat mindere wind en grotere zeilen (5.4 en 6.2) werkte dat ook wel.
Maar overpowered met mijn 4,7 afgelopen zondag lag ik meer naast mijn board ipv er op.
Heb de afgelopen 20 jaar gevaren op een no nose board uit 1998 en dan is zon breed board met multifin wel even wennen.

Het gaat om een Tabou pocket wave 93l uit 2011.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo board's powered met P7 ACX en Simmer Icon 2016 zeilen

Bericht door Kapitein Rob » vr mar 31, 2017 7:01 pm

funride schreef:
do mar 23, 2017 7:47 pm
DouweM schreef:
wo mar 22, 2017 8:44 am
Goed trimmen helpt al een hoop inderdaad, met wat mindere wind en grotere zeilen (5.4 en 6.2) werkte dat ook wel.
Maar overpowered met mijn 4,7 afgelopen zondag lag ik meer naast mijn board ipv er op.
Heb de afgelopen 20 jaar gevaren op een no nose board uit 1998 en dan is zon breed board met multifin wel even wennen.

Het gaat om een Tabou pocket wave 93l uit 2011.
Een tip. Begin "Wide stands" dus de achterste voetband helemaal achterin en de voorste helemaal voorin.
Voordeel van deze setting is dat je nu je lichaamsgewicht veel beter over je board kunt verdelen.
Theoretisch ga je minder snel, maar dat is bij kleine zeilen niet zo interessant. Deze truc werd mij vertelt door Jem Hall, maar later ook Pieter Bijl. Dit geldt voor singel vin als ook voor een thruster. Bij mij werkt het super. Ik heb meer controle over het board, het board planeert door tijdens het gijpen en en het board voelt wendbaarder.

Plaats reactie