Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Maandag 17 April Bloemendaal aan zee

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Maandag 17 April Bloemendaal aan zee

Bericht door Nelis » di apr 18, 2017 10:44 am

Omdat ik geen tijd had gisteren toch maar even een post na afloop.

Omdat de wind erg Noord was leek het mij dat deze erg matig zou doorkomen op zee en dus ipv waveset ( 5.5 en 99l) mijn freeride spul gepakt.

Kinderen op bed check
Spul in de auto Check
14 min rijden naar zee check

Zeil pas 1 keer eerder gebruikt en plank 3de keer. Sailworks Retro 7,5 en een SX 120 x75 met 36 choco Op binnenwater al een paar keer gevaren en daar werd ik matig enthousiast van en erg snel vermoeid. Nu dus op zee en.. de wind was iets meer dan ik had gehoopt :wtf:
Alles strak gezet en voetbanden lekker ruim om er diep in te kunnen zitten, giek relatief laag( iets boven het midden) en masttrack bijna in het midden. Toch ineens was een laf noordwindje met wat golfies spannend! Bij eerste keer wegvaren achterste voet er niet goed in en spinout into plons :confused: Daarna even pompje geven en.. wow wat een power geeft een 7,5 zeg :roll: en ow ja er waren toch iets meer golfies dan op de laatste sessie op Westeinder plassen :lol: Maar wat ontzettend gaaf is het om echt vol gas downwind uit te varen en bij een golf er NIET tegenaan te smijten maar juist nog ruimer te gaan en dieper in je trapeze te zitten! Ik had bijna gedacht om de set te verkopen omdat ik geen lol had op binnenwater maar nu op zee FANTASTISCH om zo een kick te halen en met bijna 50 vol op je vin te dansen en het board nog verder van je af te duwen als je denkt controle te verliezen. Ook hoogte lopen is een eitje ondanks het verkeerde tij. Gijpen maakt alles wel weer leuker omdat je de golf kan gebruiken om snelheid te houden, maar het gaat ook soms te hard en ik dacht even op mn wave plank te staan en dit draait iets minder kort :mrgreen:

Opvallend dat ik terug naar de kant varend met de deining mee een stuk minder hard ging (durfde). Omdat ik een paar keer niet de juiste hoek van de deinig afging en bijna nose dive ging. Met uitvaren kun je juist anticiperen door dieper door je knieen te gaan maar met terugvaren weet ik even niet hoe dat werkt.
Aandachtspunten:
- Zeil moet echt behoorlijk loose leech hebben anders ga je het niet houden
- De huidige lijnen die er nu op zitten( zie foto) buigen constant naar binnen en waardeloos voor inhaken
- "Never skip a leg day" Man wat een kracht komen er op je benen zeg!
- Vindruk geven met achterste voet mag / kan nog meer. Lap op het dek zetten, lichaam naar voren en achterste voet met tenen naar achter laten wijzen en dicht trekken maar.
- Variable outhaul zou een welkome aanvulling zijn

Met een donkere lucht / bui die er aankwam kreeg ik het nog even zwaar maar geen echte problemen gehad met controle.
bloemendaal 17-4.png
17-4 Bloemendaal
bloemendaal 17-4.png (20.69 KiB) 303 keer bekeken
bloemendaal 17-4.png
17-4 Bloemendaal
bloemendaal 17-4.png (20.69 KiB) 303 keer bekeken
Totaal anderhalf uur gas gegeven en toen was ik wel redelijk op. Totaal bijna 30 km afgelegd en met grote smile naar huis. Ik weet nu vanaf hoeveel wind ik kan en ook TOT hoeveel wind ik nog met plezier deze set pak.
IMG-20170417-WA0005.jpg
setje

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Re: Maandag 17 April Bloemendaal aan zee

Bericht door Nelis » di apr 18, 2017 10:46 am

Krijg foto's ondersteboven of scheef excuus
Bijlagen
bloemendaal 17-4.png
set