Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Test finish fast vin

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: Test finish fast vin

Bericht door Down the line » zo dec 10, 2017 5:24 am

Zelfde ervaring had ik ook samen met Leendert met testen van de 34 cm speedlayup met 65.5 cm breed board in combi met 7.1 . Daar was de 34 cm Finish speed layup wat te groot en lijkt 32 cm meer de maat voor deze combi met mijn 80 kilo. Je vaart de speed layup kleiner als de slalom layup maar ook als de gps6 bijvoorbeeld kwam ik zelf achter

@ Harry
Als je zelfde type vin als SLX zoekt en je gewoon lekker makkelijk controleerbaar wil varen door de chop en niet voor de allerhoogste gps snelheden gaat zou de slalom uitvoering misschien wel meer jouw type vin kunnen zijn. Zelf heb ik ook voor de 38 cm slalom layup gekozen voor combi 7.8 en 70.5 breedt slalom board omdat deze uitvoering zo relaxt vaart. Lijkt totaal geen kracht te kosten en deed bij mij in deze maat met mijn 80 kilo ruime wind niks/weinig onder kwa snelheid vergeleken met de speeduitvoering in dezelfde maat

Mijn advies zou zijn neem contact op met Leendert en hij kan je er alles over vertellen. Mocht je dan nog steeds twijvelen vraag dan of je de slalom en speed layup kan testen om erachter te komen wat bij jouw past.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Teamrider Windsportstrading
Surf spul: Starboard Isonic 90, 117 137 W54 NoveNove 109 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » zo dec 10, 2017 3:59 pm

Marco, John, Eric en Peter bedankt voor jullie info denk dat ik voor de 38 speed ga uiteindelijk is eindsnelheid ook belangrijk en met de SLX 37 en 39 is de 38 cm in speedlayup een mooie toevoeging voor de combi 109 en 7.8. Ik ga Leendert ook zeer contact opnemen met Leendert om zijn mening te horen.

Bossie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard isonics / Loft racing blades / Sonntag fins / Finish fins

Bericht door Bossie » zo dec 10, 2017 5:27 pm

Hoi Harry, ik zou zeker even contact opnemen met Leendert, hij is altijd erg snel met zijn reactie. Ik heb net zelf voor mijn Isonic 107 en de 8,6 een 36 cm speed besteld.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Isonic 90, 117 137 W54 NoveNove 109 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » zo dec 10, 2017 5:54 pm

Bossie schreef:
zo dec 10, 2017 5:27 pm
Hoi Harry, ik zou zeker even contact opnemen met Leendert, hij is altijd erg snel met zijn reactie. Ik heb net zelf voor mijn Isonic 107 en de 8,6 een 36 cm speed besteld.
Ja Leendert is zeker snel had binnen 1 uur al een reactie van hem advies was de 36 in speedlayup ga er even over nadenken

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di dec 12, 2017 4:02 am

Je kan om de cm bestellen

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » di dec 12, 2017 9:18 pm

Vandaag de 36 speed besteld ben erg benieuwd maar moet nog effe wachten word begin 2018 geleverd

Eric GvE
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: slalom/race\speed/b&J\wave 2.5 - 9.6

Bericht door Eric GvE » di dec 12, 2017 9:36 pm

Lekker Harry, daar ga je veel plezier van beleven denk ik.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo dec 13, 2017 4:43 pm

Ga je geen spijt van krijgen Harry. Laat even weten hier als je ermee gevaren hebt wat je er van vind

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » wo dec 13, 2017 7:55 pm

Down the line schreef:
wo dec 13, 2017 4:43 pm
Ga je geen spijt van krijgen Harry. Laat even weten hier als je ermee gevaren hebt wat je er van vind
Ga ik zeker doen, iedereen bedankt voor de reacties en het advies.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » wo jan 03, 2018 8:55 pm

https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... 2&uid=8545

Je kan de speedlayup echt klein varen

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » wo jan 03, 2018 9:14 pm

Down the line schreef:
wo jan 03, 2018 8:55 pm
https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... 2&uid=8545

Je kan de speedlayup echt klein varen
Ja ik had het al gezien Marco is inderdaad erg klein ben ik niet gewend maar proficiat mooi snelheid, voor mij nog effen wachten volgende week komt de 36 binnen

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr jan 05, 2018 4:55 pm

Ik ben niet Marco maar hoop zelf wel binnenkort de speed layup in kleine maat te gaan testen. Maar gezien koning winter is gearriveerd zal het nog wel even duren

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr jan 05, 2018 4:57 pm

Ook erg benieuwd naar de asy vinnen

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » vr jan 05, 2018 5:26 pm

Down the line schreef:
vr jan 05, 2018 4:55 pm
Ik ben niet Marco maar hoop zelf wel binnenkort de speed layup in kleine maat te gaan testen. Maar gezien koning winter is gearriveerd zal het nog wel even duren
Ja dat heb je met al die gebruikers namen en mensen die niet hun volledige naam vermelden sorry

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr apr 06, 2018 10:34 pm

Opvallende posting over de nieuwe speedlayup van Finnish fast

https://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=u ... 4&uid=8545

Normaal zou je hem ook iets groter moeten varen als de eerdere standaard speedlayup

@Marco (Bossie) zou je kunnen zeggen dat de nieuwe standaard speedlayup voor jou wat meer geschikt is voor binnenwater chop speed

En de eerdere standaard speedlayup beter tot zijn recht komt op vlakker water

En had je ook het gevoel dat je de nieuwe speedlayup wat groter moet varen als de originele standaard speed layup

Bossie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard isonics / Loft racing blades / Sonntag fins / Finish fins

Bericht door Bossie » za apr 07, 2018 12:02 pm

De 36 cm speed in de standaard layup gaf te veel power in de vlagen en in de choppy condities. De 35 cm in de nieuwe layup deed dat wel perfect, veel meer controle en het board bleef mooi vlak getrimd. Vin was wel een beetje aande kleine kant, buiten de vlagen om was er wat te weinig power en zou een 36 cm in de nieuwe layup misschien beter zijn geweest. Maar in de vlagen was de 35 cm super.

De 36 speed standaard layup heb ik ook genomen voor de 107 icm met 8,6. De 7,8 vaar met met de 97 cm en een 33 cm speed standaard layup.

Mijn conclusie is nu dat de standaard speed erg goed is in vlak water en heel klein gevaren kan worden, de nieuwe layup werkt super in choppy binnenwater. Op vlak water met veel wind kan je een 70 cm board met 7,8 wel met een 33/34 cm standaard speed layup varen. En in meer choppy omstandigheden zou ik een 35 of 36 cm in de nieuwe layup nemen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » do apr 12, 2018 8:11 pm

Ik heb 3 maal de nieuwe speedlayup B2 besteld voor isonic 97 , isonic 90 en falcon 89 . De vinnen zullen er met week of 3 zijn. Zal hier laten weten wat het doet

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » di apr 24, 2018 5:00 pm

Harry schreef:
di dec 12, 2017 9:18 pm
Vandaag de 36 speed besteld ben erg benieuwd maar moet nog effe wachten word begin 2018 geleverd
@Harrie . Had je vin al gevaren en zo ja wat waren je bevindingen

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za mei 12, 2018 3:59 pm

Ik heb ze binnen. De 34 en 31
Dus hopen op goede wind om ze te testen

Wat ik tot nu toe hoor en lees. De speed/slalom layup. Oftewel B2 vooral voor binnewaterspeed met chop

De originele speed layup. Oftewel B5 vooral voor écht vlak(ker) water

Ik hoop het binnenkort zelf te ervaren en dan zal ik dat hier delen. Niet alleen de positieve bevindingen maar ook de wat mindere wat ik met slalom layup ook hier heb gedaan

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr mei 18, 2018 12:11 pm

Ik heb de 34 cm fast speed/slalom layup 2 maal getest met isonic 97 wood 2015 en 7.1 op Amstelmeer en Uitgeestermeer met niet goede speedomstandigheden en is wat ik tot nu toe ervaar precies wat ik zocht. Een goede binnenwater speedvin die halve wind en aan de wind ook goed meekan met een slalomvin. Super controle, geen slipperig gevoel, kost weinig kracht en doet het halve en aan de wind ook prima maar zijn kracht ligt op ruime wind. Had beide dagen best wel chop op ruime baan maar dat kan deze vin prima aan

Ik heb tot nu toe weing slechte punten kunnen vinden.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr mei 25, 2018 1:22 pm

Nog aanvulling op laatste ervaringen. Op het vlakkere wad doet de vin het ook erg goed.

Wel merkte ik laatste keer toen ik te veel loose leech had gegeven voor de wind die er stond omdat de wind snel afnam dat de vin 2 maal in uurtje tijd klein beetje weg gleed, maar deze lichte spin out was heel makkelijk eruit te halen . Toen ik wat loose leech uit mijn zeil had gehaald en deze goed getrimt was voor de wind die over was , was het weg. Dus had meer met trim van het zeil te maken

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za jun 02, 2018 6:25 pm

Paar dagen terug de 34 cm speed/slalom gevaren met goede wind onder de Isonic 97 en de 7.1 KA race. Heerlijk en totaal geen slipperig gevoel

Verder nieuwe info over maatvoering, etc

https://www.finish-fins.com/product/finish-fast/

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » wo jun 06, 2018 11:18 pm

Vandaag voor het eerst de speed/slalom 38 gevaren met Novenove WCS 109 en 7. 8 op de Brouwersdam met flinke chop (klotsbak 2.0) wat een super vin vooral halve en ruime wind een hele goede controle zonder uitbreken of wat dan ook. Upwind ook goed maar bij veel chop achter elkaar heb ik 2x een licht spinout gehad die redelijk snel was te herstellen, vind dit zeker geen nadeel want upwind geef ik erg veel druk op de vin en dat in omstandigheden van klotsbak 2.0 dus zeer tevreden over de speed slalom

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr sep 14, 2018 1:39 pm

Zelf afgelopen maanden in Nederland en Karpathos vooral de B2 speed/slalomlayup getest.

Bevalt mij erg goed, heerlijk controleerbare snelle vin die board ruim goed los laat lopen maar ook weer niet te los met chop.

Heel soms met echt minimale druk/lift dat de vin aan de wind heel licht weglijd maar zonder spin out en je trekt je board dan zo weer terug. Mocht je dat absoluut niet willen is de slalomlayup de vin voor je. Deze vaar je wel wat groter als de B2 speed/slalom layup

Zelf vervang ik mijn 38 slalomlayup voor een 36 cm speed/slalomlayup. Is voor mij de vin gezien ik vooral met gps speedsurfing bezig ben en heb dan van 28 tot 36 cm allemaal in zelfde B2 speed/slalomlayup.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za sep 22, 2018 7:37 pm

Gisteren PR voor Uitgeestermeer verbeterd met de finish vin. :D

Omdat ik mijn 28 cm finish speed/slalom eerder deze week had laten vallen moest ik noodgedwongen de 31 cm finish speed/slalom (die ik normaal voor de Isonic 90 gebruik) onder de Isonic 80 varen.

Dit was met mijn 80 kilo soms echt wat te groot. Te veel lift in harde vlagen waardoor board soms ongewild omhoog kwam en ruime wind voelde je vin wat remmen/bokken , maar ondanks dat met de wat te grote vin 68+ gemiddeld en zelf een 70 km/h run gemaakt uitgehaakt :oops: .

Dus super tevreden maar verwacht met de 28 cm finish speed/slalom als Leendert hem gemaakt heeft een gemiddelde van 70+ mogelijk met zelfde type omstandigheden

Ook de 34 cm speed/slalom onder de Isonic 97 doet het super. Zonder glippertje en vol vertrouwen ruim in een vlaag de chop in op Uitgeestermeer met ZW en bijna 71 max

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » za sep 22, 2018 7:59 pm

Die lange is lekker bezig!
En gefeli met je PR John!

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za sep 22, 2018 8:13 pm

Thanks ex wave maatje :wink: soms twijvel ik wel hoor met een goede zuiden wind en de gedachte hoe de golfen dan binnen kunnen rollen op Wijk

Die lange kan zeker goede vinnen maken !!

Feel the need for speed 8)

JohanT
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: te veel

Bericht door JohanT » za nov 10, 2018 8:38 pm

Zijn er al ervaringen met de grotere maten? Ik ben op zoek naar een vin voor een red X-Fire v10 122 in goed gepowerde omstandig heden met een 8.4 in meestal lichte choppy omstandig heden.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo nov 11, 2018 10:52 pm

Kijk even op gps-speedsurfing bij onder andere Marco Bos, zag vandaag een 40 cm onder een Isonic 127 met 8.6

BK
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door BK » ma nov 12, 2018 9:55 am

Johan t
Ik vaar met een 83 breed board en 8.6 . Heb twee vinnen voor deze set een 41 speed uitvoering en een 43 speed/ slalom uitvoering. Echt super happy mee. Vinnen doen echt wat Leendert mij vertelt heeft. Ik vaar al een poosje met de 43 sp/sl . Snelle vin met veel lift. Kan nog behoorlijk hoogte lopen en vaart geweldig door shoppy omstandigheden. Zelfs goed in lichte tot hardweer condities met deze set.
De 41speed heb ik nog maar net. Kan je vertellen dat die echt snel is. Maar kan daar eigenlijk weinig over vertellen over het complete vaargedrag.. Wel dat het werken is om hoogte te lopen. Maar daar heb je deze vin niet voor .
Ik denk Johan T dat je met Leendert moet overleggen wat je verwacht van een vin . Zelf denk ik dat je met een 9.4 voor de speed/slalom uitvoering moet gaan. Welke maat vin ( overleggen dus) 🤔

Plaats reactie