Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wave trip Fuerte. Wanneer gaan?

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met wave, feestyle en sup.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen, Surfjunky

Plaats reactie
CoenMan
Deur-surfer
Deur-surfer

Wave trip Fuerte. Wanneer gaan?

Bericht door CoenMan » vr mar 23, 2018 3:57 pm

Ik ben wat plannen aan het maken en probeer wat vrienden enthousiast te maken voor een windsurftrip naar Fuerte. Nu zijn wij nog niet erg bedreven in het zeilen van echte golven. Iedereen heeft wel eens op zee gesurft maar de golven op de Noordzee zijn toch van een ander kaliber dan die rauwe bakken water die je op Fuerte op de kust krijgt. Normaal varen we op het IJsselmeer en/of de Waddenzee. Dus chop en harde wind zijn we gewend.

Ik vraag mij alleen wel af of er iemand informatie heeft over de beste tijd om te komen als het om leren golfrijden / springen gaat. De niveaus liggen wat uit elkaar, maar iedereen kan gijpen, waterstarten en heeft de voetbanden en trapeze onder controle. Wat ik tot nu toe heb uit weten te vogelen is dat het in de zomer het hards waait en dat er in de winter betere golven zijn. Maar wat is de beste tijd om te golf windsurfen voor het Noorden van Fuerte.

Wellicht is een lokale gids ook handig die ons kan helpen bij het uitzoeken van de beste spots?

Alle informatie is welkom 8)
Laatst gewijzigd door CoenMan op vr mar 23, 2018 7:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Re: Wave trip Fuete. Wanneer gaan?

Bericht door rvdhorst » vr mar 23, 2018 5:56 pm

Ik plan zelf ook een weekje Fuerte. Heb nu 1 medestander voor aanstaande mei. april schijnt beter te zijn. Hieronder wat Bouke mij mailde:
April en Mei zijn redelijk goed, April gemiddeld beter dan Mei. Hier meer info: http://witchcraft.nu/fuerteventura/spots/

Je kan hier meestal tussen verschillende spots kiezen met verschillende golfhoogtes en en vaak ook tussen wind van links of rechts. Naar gelang je liever van links of van rechts vaart kan je ongeveer 20% tot 80 van links en 20% tot 80% van rechts varen. De wind is meestal tussen de 15 en 25 knopen waarbij de 15 knopen beter is dan de 25 knopen dagen omdat je hier veel side tot side off condities hebt en je daardoor veel meer snelheid krijgt en alles veel makkelijker wordt. Ook is de golfhoogte en kwaliteit veel minder afhankelijk van de windsterkte zoals in NL of de andere eilanden hier. Ik denk dat de allerbeste dag golfrijden over 10 jaar op Gran Canaria of Tenerife niet onze top 30 over 1 jaar haalt. En dan onafhankelijk van hoe groot je de golven wilt. Ook is 4m golven hier nog heel makkelijk en safe te varen, makkelijker en safer dan 1,5m golf in NL, Pozo of Tenerife. Je hoeft er in principe niet eens voor te kunnen gijpen, het risiko dat je neemt is afhankelijk hoe hoog aan de wind je op de golf gaat zitten voor ie steil wordt en zolang je niet de lip opzoekt en crasht kan je er altijd er nog vooruit varen tot je in het kanaal bent. Je hebt ook amper stroming.

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Re: Wave trip Fuerte. Wanneer gaan?

Bericht door surfingshrink » vr mar 23, 2018 9:57 pm

Er is al best wat geschreven op het forum over fuerte. Even zoeken dus..
In de zomer meer wind, in de winter hogere golven. Daar tussenin kan je een van de twee hebben, of geen van de twee....
En idd kan je bij witchcraft info krijgen, en evt spullen huren.
wat bouke zegt klopt op zich, Met reefbreak is golfrijden op zich makkelijker, maar de ondergrond en de kant zijn wel rotsen. Dus als je ligt te spoelen in de break voelt dat toch net ff anders dan met zand.
In de zomer heb je in het zuiden ook prima wind en soms ook golf, met zandstrand.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » za mar 24, 2018 9:56 pm

surfingshrink schreef:
vr mar 23, 2018 9:57 pm
In de zomer heb je in het zuiden ook prima wind en soms ook golf, met zandstrand.

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » za mar 24, 2018 9:59 pm

Ook in t zuiden:

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » za mar 24, 2018 10:05 pm

En omdat het zon mooie spot is:

Meneerklaag
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Single Thruster & Naish Freestyle & Simmerstyle 3.7 t/m 6.5

Bericht door Meneerklaag » zo mar 25, 2018 5:27 pm

http://windsurfing.tv/video/lapocalypse ... -taboulet/
Hoog genoeg om te oefenen ?

Even serieus als je een auto wilt huren zal ik dat bij cicar doen. Volgens mij één van de goedkopere aanbieders

Loop
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Eurofun
Surf spul: JP Speed / IS97-107 / NP Evo7, vinnen C3/IFins/Z / Waveboards Flikka / SUPs Gong en zelfbouw quad

Bericht door Loop » zo mar 25, 2018 7:13 pm

Gaaf, veel plezier!
In het verre verleden ging ik iedere zomer 3 weken, was altijd leuk. Het was wel vooral zoeken naar combi van golven en wind.
Nu met SUPpen zou ik zeker iedere dag aan mijn trekken komen daar!
Cicar idd voor auto huur.
Vliegen deed ik altijd met LTU en later Air Berlin vanuit Dusseldorf en spullen gingen dan (bijna) voor niks mee, maar dat is al lang geleden.
In de zomer is de zuidkust leuk bij Sotavento, maar verwacht dan weinig echt golven.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » zo mar 25, 2018 8:36 pm

3 jaar terug op fuerte geweest in laatste week april en 1 e week mei , 10 dagen.
We waren met 5 man, en hebben een camper gehuurd, echt ideaal , mits je niet erg vind om zelf wat te doen.
Voordeel, je kan op het punt blijven waar je die dag gevaren hebt.
Maar we hadden niet veel geluk met wind, en op Pozo was het veel meer, , daarom met de camper naar Pozo gegaan, met pont over gevaren, wel een wat duurdere vakantie daardoor geworden maar wel een super ervaring.
Spul gehuurd bij Bauke , was echt tof.

CoenMan
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door CoenMan » zo mar 25, 2018 10:09 pm

Alvast bedankt voor de tips en filmpjes. Ik begin al een aardig beeld te krijgen ;-)

Plaats reactie