Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Zoontje van 8 op zoek naar zijn eerste setje.

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Hardyke
Deur-surfer
Deur-surfer

Zoontje van 8 op zoek naar zijn eerste setje.

Bericht door Hardyke » di jul 31, 2018 9:02 am

Hoi,

Mijn zoontje heeft de surfkriebel te pakken. Vorig weekend na lessen op Brouwersdam heeft hij leren surfen. Heen en weer surfen, overstag en opkruisen ging na 2 dagen heel vlot. Op het einde nog een clew first trucje erbij en hij zag het helemaal zitten.
De lesplank was een hifly mambo2 met 165liters en een zwaard. Als zeil gebruikte hij een 1.0 want er was 4bft.

Ondertussen hebben we een 1.5 setje gekocht maar we zijn nu op zoek naar een ideaal board.
Hij weegt slechts 23kg en ik had eerst gedacht aan een Starboard Start maar er werd me aangeraden om toch te kiezen voor iets kleiner zoals een Fanatic Ripper.

Ondertussen zijn we in contact met iemand dat een Mistral Takeoff verkoopt. Dit is een kloon van het ripper board.
240L, 69 breed en 110 liters. Middenvin en eva foam deck. Wel nog aan de prijs (400) voor een board van 10 jaar of ouder.

Is dit het juiste board of zoek ik toch beter naar iets breder en met meer volume?

Het nadeel is dat ik het zelf niet kan gebruiken als herintreder maar als het board beter is voor hem dan zoek ik zelf verder naar een dat geschikt is voor mezelf.

Alvast bedankt voor de nodige tips.

Ikkie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Boards: Fanatic Jag 135L / Zeilen: Gaastra Phantom 9.2 Matrix 8.0 en Swift 6.5

Re: Zoontje van 8 op zoek naar zijn eerste setje.

Bericht door Ikkie » di jul 31, 2018 9:25 am

Voor je zoon lijkt dit board groot genoeg. Ik zou altijd voor 2 boards gaan. Met z'n tweeƫn met 1 board wordt slaande ruzie en huilen :cry: Gewoon lekker naast elkaar heen en weer knallen.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » di jul 31, 2018 9:27 am

Kijk hier eens naar https://www.marktplaats.nl/a/watersport ... ousPage=lr
Dat lijkt mij een setje voor de komende jaren šŸ‘ later wat serieusere zeiltjes er op en nog lang plezier van hebben.en zeker voor twee boardsgaan, wat is er nou leuker dansamen het water op.

Hardyke
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Hardyke » di jul 31, 2018 9:38 am

Het gaat over dit board. De juiste prijs?

https://www.marktplaats.nl/a/watersport ... ousPage=lr

Bedankt al voor de feedback.

martijn73
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: severne fox 120, NCX 6.5/7.5

Bericht door martijn73 » di jul 31, 2018 2:40 pm

Ik heb voor mijn dochter van 7 een Naish inflatable windsup ( 9'10") met 2.0 zeiltje en daar gaat ze super op, Ik zou er ook nog op kunnen ( 85kg) maar dat gaat toch niet gebeuren, zij surf met windje 1 a' 2 en ik niet.

Hardyke
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Hardyke » zo aug 19, 2018 4:54 pm

ondertussen is de zoon volop in de weer met de mistral. Gaat prima, drijft enkel af als het zeil valt.
Ik zet nu de kleine vin achteraan en de grotere vin in het midden (zoals zwaard). Is dat verstanding of kan ik beter iets anders doen?

Plaats reactie