Ik ben in ieder geval op zoek naar een board dat snel en makkelijk aanplaneert.
Ikkie schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe!
@ Niels, De blast neem ik ook serieus in overweging. Ik wil echter wel naar free race toe en de dikke tail waar Tristan het over heeft lijkt me wel wat, omdat ik denk dat de Jag daarmee sneller aanplaneert dan de Blast.
@ Tristan, Die Patrick is iets te klein. Ik zoek meer iets van 130+ Liter. En de Firestorm heeft volgens mij een redelijk beperkte zeil range….
En je wil iets van een dikke tail?Ik ben in ieder geval op zoek naar een board dat snel en makkelijk aanplaneert.
Enigszins off topic. De Phantom 9.2 is een topzeil. Bij 11 knopen pomp ik hem simpel in plané, bij 12-13 knopen komt hij passief in plané. En hij is door te varen tot 20 knopen. Wel een beetje bijtrimmen. Dan zijn er al 6.5-tjes op het water te vinden.tristan55555 schreef: ↑ma aug 13, 2018 6:09 pm Zo een Phantom is toch best een lomp en technisch zeil dat je een meter groter moet varen dan de rest??? Ze hebben mij bij Telstar in 2010 als herintreder een Gaastra GTX Race 8.5 aangesmeerd als lightwindsail op een Tabou Rocket 145. Slechtste advies dat ik ooit heb gehad. Het planneerde pas als de rest 6.5 vaarde.