Dacht eigenlijk dat deze voor de scheepvaart waren om de ondiepte aan te geven.
Maar gister viel me op dat er midden in het ondiepe stuk een paal staat met een bord en een boei midden in het ondiepe gedeelte aan de kant van de meeuwen kolonie.
Vandaag uit nieuwsgierigheid het bord beter bekeken en nu blijkt het bord aan te geven dat dit een kite gebied is, wel raar want het strand waar de kiters opstappen licht helemaal aan de andere kant van de kom. lijkt me dan logisch dat je daar het bord plaatst...
Op de gele boeien staat dezelfde sticker met "kite gebied" en zijn dus niet voor scheepvaart maar voor het markeren van het kite gebied.
Dit moest er een keer van komen dat het gedoog beleid zou worden omgezet in een verbod of toestaan.
Het is dus toegestaan geworden en dan ook meteen de hele kom inclusief het stuk waar de mooiste golfjes lopen.

Beter hadden ze kunnen kijken naar een verdeling kite zone en windsurf zone ( water recreatie) zoals ook in Muiderberg en Strand Horst is gedaan.
Maar blijkbaar heeft de kite lobby flink zijn best gedaan bij de gemeente.

Voordeel is natuurlijk dat je achter de boeien kite loos kan windsurfen echter is dit behoorlijk ver naar achter in het diepe gedeelte waar ook geen brekende golven meer zijn.
Vraag is überhaupt, mag je in een kite gebied nog wel windsurfen? of is het echt de bedoeling van deze boeien/borden dat windsurfers er achter moeten surfen.
Ik kan het ook verkeerd hebben hoor en zijn de boeien borden bedoelt om een Kite EN windsurf gebied aan te geven. werkt alleen in dat geval erg verwarrend omdat het symbool op de sticker alleen kite gebied aangeeft.