Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wayler surfplank 360

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Surfer123
Deur-surfer
Deur-surfer

Wayler surfplank 360

Bericht door Surfer123 » wo sep 11, 2013 4:40 pm

Heey!
Heeft iemand ervaring met een Wayler surfplank 360? Is deze plank geschikt voor beginners?
Gr

WouterB
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic Techno 283, Tabou Dacurve, NP Expression 6.5,Gaastra Poison 4.7 & 5.4

Re: Wayler surfplank 360

Bericht door WouterB » wo sep 11, 2013 5:10 pm

Ik ken het board op zich niet, maar Wayler klinkt als een flink oud board. Waarschijnlijk is deze lang (ik gok 3.6 meter), zwaar en (naar huidige begrippen) relatief smal.
Als je hem gratis of voor een tientje kan overnemen dan is het wel OK om op te klooien. Meerdere generaties hebben immers het surfen geleerd op zulke boards.

Ideaal is het waarschijnlijk niet, dus als je hiervoor meer dan 50 euro zou moeten betalen dan zou ik even verder zoeken naar iets moderners. Vooral een breed board is wel lekker, aangezien dit stabieler is dan de smalle boards van vroeger.

futura
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 141. Rocket 115. JP freeride 282. H2 8.2 Matrix 7.0 H2 6.2 Combat 5.0

Bericht door futura » wo sep 11, 2013 5:32 pm

Vergeet ook het gewicht van een kilootje of 20-25 niet ;)) goed om wat spierballen te kweken..

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » do sep 12, 2013 9:41 am

WouterB schreef:...Meerdere generaties hebben immers het surfen geleerd op zulke boards.....
Daarom is de sport ook van 1.000.000 regelmatige beoefenaars teruggegaan naar 10.000 8)
ter zake:
Alle geld is eigenlijk te veel voor zo'n plank, maar als de plank door jou in elkaar te zetten is en er niets ontbreekt kun je er wel plezier aan beleven.

Nestorix
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: tweede hands

Bericht door Nestorix » do sep 12, 2013 9:13 pm

Waarschijnlijk is ie al zo verglaasd dat ie bij de eerste stevige tik al uit elkaar valt.
Dat overkwam mij tenminste al bijna 20 jaar geleden met zo'n board van dat merk

Kirpeknots
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Equipe II, Thommen Experience 165, Vandal Mission 6.8/8.8
Contacteer:

Bericht door Kirpeknots » zo sep 15, 2013 12:17 am

Volgens mij heb je een 350 en geen 360.

Er bestond een 350a die rothomoulded was en een 350p die blowmoulded was. Dat scheelde iets in gewicht.

Wayler had wel een 365. Dat was de Breez (met pintail)
Later ook de Breez Tr met masttrack ipv 2 mastvoet gaten. 1 maatje groter was er de Ypsi (later de Ypsi tr). Die had een diamond tail met wingers. Vrij diepe V bij de punt die licht bol naar achteren liep. Ik heb zon ding gehad in 1988 tot 1991. Nog groter was de wayler one design waar heel veel mensen in nl (zoals ik) het op hebben geleerd. Dat was het standaard lesboard van o.a. Vinea.

De 350 is een zware lange instabiele plank. Wel een hele stevige plank. Ik zou zelf voor iets anders kijken.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » zo sep 15, 2013 8:14 am

Surfer123 schreef:Heey!
Heeft iemand ervaring met een Wayler surfplank 360? Is deze plank geschikt voor beginners?
Gr

Hoi Max,

ik kom zelf ook uit zeeland en surf in Wolphaartsdijk, maar nu je vraag, is het voor je zelf, een heel gezin met kinderen en hoe oud ben je zelf, stomme vragen denk je waarschijnlijk, maar: Wanneer je zelf volwassenen bent en wilt leren surfen en nog niet zoveel geld wilt spenderen, is het een optie, waarom, ik probeer het uit te leggen van wat ik om me heen zoal gezien heb van de zomer en geef niet alleen maar een ja moet je niet doen antwoord: als volwassene heb je nu eenmaal meer doorzettingsvermogen dan een kind, je moet je voorstellen, zo'n lange smalle plank heeft wel veel drijfvermogen maar is verre van stabiel, het wordt dan vooral eerst leren staan op zo'n plank, zeiltje optrekken...plons en dat heel erg veel keer (vaak) dat vind een kind na een keer of 10 niet meer leuk, die wil surfen.
Heb je echter een modernere plank die veel breder is, zeg 80cm dan is het balanceren al vele malen eenvoudiger en zal men sneller kunnen beginnen met het feitelijke windsurfen, dus daarmee ook meer plezier. Gaat het daadwerkelijk ook om kinderen en dan afhankelijk van de leeftijd zou ik ook altijd een kindertuig aanschaffen, ok kost ook weer maar hier geld het zelfde, een groot (lees normaal) tuig is vaak om het te leren groot en zwaar, men is dan alleen maar bezig het zeil uit het water te trekken en eindelijk men staat, oeps wind er in... plons. Hier spreek ik echt uit ervaring, die kleine gast van mij, nu inmiddels 12 jaar is vorig jaar precies zo begonnen, dat heeft een dag geduurd toen ben ik om zo'n kindertuig gegaan, heeft ie maar een paar keer nodig gehad, maar nu spettert hij mij voorbij hè, dat ventje gaat als een raket.
Wat ook niet onbelangrijk is bij de zoektocht naar een juiste plank is je gewicht, hier is op dit forum veel te lezen, gehanteerd wordt, eigengewicht + 30 liter, maar dat is wel voor mensen die al wat gevorderd zijn vind ik, dus ik zou daar boven gaan zitten als beginner.dus dit is wat uitleg, maar resumerend is mijn advies, huur eerst eens wat of ga voor moderner spul, houd hiervoor bijvoorbeeld de topic die door Bartsurft http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... &start=240(ook een zeeuw dus dat zit wel goed :D ) wordt gevoed in de gaten, succes en veel wijsheid, heb je vragen, kom er gewoon mee.

gr Rein

Jawohl
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Jawohl » wo mei 15, 2019 11:22 am

Ik heb zelf ook zon plank, mijn ervaring is dat hij wel redelijk stabiel is, daardoor goed voor beginners. Hij gaat alleen niet snel, en planeren kan er ook bijna niet mee. Als je er niet te veel voor hoeft te betalen is hij prima, anders zou ik wat moderners zoeken.

Nestorix
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: tweede hands

Bericht door Nestorix » wo mei 15, 2019 1:48 pm

Dit was wel een vraag uit 2013...…..

jabo1
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door jabo1 » wo mei 15, 2019 2:50 pm