Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Tribal Carbon MK2 ervaring

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

windmill
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: 99Novenove en PC2 49, ka koncept, Hurricane, Tribal

Tribal Carbon MK2 ervaring

Bericht door windmill » do jun 20, 2019 8:25 pm

Afgelopen zondag wezen surfen op het Amstelmeer met de Tribal Carbon MK2
Het setje Novenove 131, 85 breed en tribal 46 wat de ideale combi is voor m’n Ka Koncept 8.5.
Begonnen in lichtweer met matige omstandigheden om vervolgen door te gaan ik serieuze wind waardoor ik na wat extra downhall ben overgestapt op een Ka Koncept 7,5. (Eigenlijk te klein voor deze combi, maar werd aangenaam verrast)
Normaal zou ik van vin veranderen en kleiner gaan varen maar ik wilde de uiterste mogelijkheden opzoeken.
Ik had verwacht dat ik zou gaan vliegen en dat het board oncontroleerbaar zou worden, maar niets minder was waar. De vin bleef controle houden en bovendien doordat ik m’n giek iets lager had gezet bleef het board lekker vlak en los varen.
Conclusie: normaal zou ik per zeil een andere vin kiezen, deze vin werkt goed per board, wat er dan dus op neerkomt dat deze vin een erg grote range heeft t.ov. het gebruik met meerdere zeilen.
Afbeelding
Bijlagen
IMG_9952.JPG

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: Tribal Carbon MK2 ervaring

Bericht door Down the line » vr jun 21, 2019 7:19 pm

Ik hoor van de KA riders positieve verhalen. Aandachts puntje kan de adviesprijs zijn met 350 euro. In dat prijsniveau heb je stevige concurrentie. Maar misschien kan deze vin zich wel positief onderscheiden t.o.v. de concurrentie als een Z slalom of speed/slalom model en een Sonntag SL pro

Zelf een eerste proto gevaren waar ik al heel blij van werd maar eindproduct schijnt veel beter te zijn naar horen zeggen

Dus ben benieuwd wat de niet KA riders er van vinden en als het even kan vergeleken met andere high-tech carbon vinnen

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » ma jun 24, 2019 3:02 pm

Ik heb het ook gezien dat niet-KA-riders (als in: ECHT niet) een Tribal Carbon meenamen om te testen en 'm daarna weigerden terug te geven.
Ik ben surftechnisch niet zo'n pro maar dat lijkt me wel een redelijke indicatie dat Tribal iets bijzonders in de verkoop heeft.

LabirT
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door LabirT » ma jun 24, 2019 4:32 pm

Vaar geen KA en ben niet gesponsord door Tribal. Ik kan beamen dat het een wereldvin is op alle koersen. Ik heb een 34 en een 36. Eigenlijk kan je deze vin bijna nooit te groot varen. Super controle en laat het board net zo mooi los lopen.

WhiteofHeart
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui Dragon / Phantom Iris RF
Contacteer:

Bericht door WhiteofHeart » di jun 25, 2019 8:53 am

Down the line schreef:
vr jun 21, 2019 7:19 pm
Ik hoor van de KA riders positieve verhalen. Aandachts puntje kan de adviesprijs zijn met 350 euro. In dat prijsniveau heb je stevige concurrentie. Maar misschien kan deze vin zich wel positief onderscheiden t.o.v. de concurrentie als een Z slalom of speed/slalom model en een Sonntag SL pro
Wat die prijs betreft, ik heb 2 jaar geleden Peter Weitenberg horen zeggen dat ze alleen maar met de carbon bezig waren omdat het publiek dat wil/ liever 350€ betaald voor een carbon vin dan 200 voor een G10, maar dat er qua performance echt heel weinig verschil zou zitten tussen een goede G10 of een carbon. (Voor hem dus de Slalom MK1 en de Carbon)

Peter Weitenberg
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Peter Weitenberg » di jun 25, 2019 11:30 am

Ik kan mij niet herinneren wat ik 2 jaar geleden heb gezegd, maar op dat moment hadden we nog geen carbon productie en waren we deze mogelijkheid volop aan het onderzoeken. We stonden destijds en staan nog steeds 100% achter ons G10 product, ondanks de recente introductie van de MK2 Carbon TRIBAL slalom vinnen.

Op onze website hebben we wat meer uitleg gegeven over het verschil tussen G10 en Carbon. Het is volledig afhankelijk van het model of Carbon of G10 het juiste materiaal is. In een high-end slalom vin is er zeker met Carbon wat te winnen; in onze speed en weed vinnen is dit niet zo en is G10 geweldig en gebruiken we dit dus ook.

https://tribalwindsurfing.com/tech-talk/

De TRIBAL Carbon vinnen zijn de culminatie van vele jaren R&D. De meeste andere vinnen op de markt tegenwoordig volgen een algemene design formule, gebruiken een standaard profiel, en kiezen voor een outline die er mooi uit ziet. Hoe meer rake de vin heeft, hoe slechter de performance upwind, maar hoe vrijer de downwind prestaties. Een te recht profiel en de neus van je board draait weg van de wind… De outlines van de meeste hedendaagse “industrie standaard” vinnen zijn bijna identiek als je de producten van verschillende producenten met elkaar vergelijkt. Het is natuurlijk makkelijk om iets te kopiëren wat goed ontvangen wordt in de markt. Deze “standaard” outline resulteert in een hogere tip drag van de vin en houdt de neus van het board meer vlak dan de TRIBAL vinnen dat doen bij een bepaalde lengte.

Met onze eigen geoptimaliseerde profielen halen we het beste uit alle werelden naar boven in onze vinnen, zowel upwind als crosswind als in stabiliteit. Tel hier bovendien de vrije maar zeer stabiele downwind prestaties bij op, dankzij de gereduceerde oppervlakte van de tip van de vin. Deze outline werkt niet in standaard profielen.

Of de prijs hoog of laag is moet een ieder voor zich bepalen. Het R&D proces om te komen tot een goede vin is kostbaar, zowel het design- als het productieproces. De productie van al onze vinnen vindt plaats in Nederland met een zeer hoge kwaliteitscontrole, waarbij elke vin door mijzelf of Talitha is afgewerkt. We hebben een aparte CNC ruimte voor de G10 vinnen en een aparte ruimte voor de ALU mallen voor onze carbon vinnen, waar we ook de carbon vinnen op hoog niveau met een geheel door ons zelf doorontwikkeld RTM proces bouwen.

Is de MK2 een betere vin vergeleken met de MK1, hierbij de feedback van Chris Lockwood;

Mk1 optimised for g10. Slightly stiffer to prevent hydroelastic divergence. It’s also more rugged to impact and abrasion compared to carbon. Mk2 avoids divergence with specifically designed layup and has a smaller surface area and thus lower drag at higher speeds.

Kwibai
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Kwibai » di jun 25, 2019 11:52 am

The MK2 to me is the only PWA Fin I ever raced which keeps the boardangle neutral once powered up regardless of finlength (obviously within limits). The fin tracks upwind like a freighttrain when sailed big, while at the same time bearing off is still safe and (super) fast. In a slalomrace it is easy to start pin end and push competitors to windward from underneath. Especially in gusty conditions this is a big help. The same goes for going wide around a Mark and focus on entry and exitspeed while being able to rely on upwind speed when pushing for the next Mark. Sailing overpowered Fuerte style, you can go smaller in a safe way. All is depending on chosen style. The Fin will hold, feel secure and is superfast. As for G10 vs MK2, there is a lot to say about that as well. If people are Interested I can give an indeep experience based comment.

Gautier665
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Gautier665 » di jun 25, 2019 2:08 pm

Goedemiddag

I had the chance to try the Tribal MK2 carbon in 28, 30 and 36cm

To sum up I would say it's one of the only slalom fins you can trust!
It's neutral so you can trim your kit quite agressivly, base at the back and it won't spin out in the low and tail-dance in the gust.
The faster you go, the more stable it gets.

I would recommend to not down side. I did the mistake and like it has no drag you can use a 30cm with 55cm wide and 5.5

Really impressed by the acceleration down the wind as well! it's like being on a speed kit!

Amazing quality of construction and finishing too

Looking forward trying others sizes now

All the Best

G

fc.rozendaal
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Falcon/PD/LoftSails

Bericht door fc.rozendaal » wo jun 26, 2019 8:16 am

Ik ben geen KA Rider, maar wel inmiddels zeer enthousiast over Tribal Fins. Ik vaar nu 3 seizoenen voornamelijk met Tribal sym speeds (G10) , vaareigenschappen vind ik persoonlijk top, kan deze vinnen klein varen, goed druk opbouwen en blijft volledige controle in de downwind run houden. Ik heb de reeks in de loop van de seizoenen dan ook uitgebreid. Met de komst van de MK2 heb ik diverse riders ontmoet, die erg enthousiast waren. Ik heb de proef op de som genomen door een MK2 (38) aan te schaffen voor het grotere spul (PD115). Ik heb al diverse merken carbon fins onder het board gehad en kan uit mijn ervaring zeggen, dat de MK2 perfecte slalom vaareigenschappen heeft en ook als je nog een downwind run wilt maken, een zeer verassende hoge eindsnelheid heeft. Doet wat die doen moet, bij alle koersen. Ik ga niet zeggen dat de MK2 beter is dan merk x, maar wel dat de afwerking van zeer hoog niveau is! Een ieder moet zijn eigen keuze maken, maar mijn advies neem de MK2 mee in je keuze en test het eens! Grtz Fred

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma jul 01, 2019 5:47 am

Klinkt positief. Zal Peter binnenkort vragen of ik de vin een keer kan testen in 38 of 39 cm voor onder mijn Isonic 107 met 7.7 met wat minder wind

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » ma jul 01, 2019 7:12 am

Down the line schreef:
ma jul 01, 2019 5:47 am
Klinkt positief. Zal Peter binnenkort vragen of ik de vin een keer kan testen in 38 of 39 cm voor onder mijn Isonic 107 met 7.7 met wat minder wind
Als ie reageerd, ik kreeg helemaal geen reactie van hem.

Peter Weitenberg
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Peter Weitenberg » ma jul 01, 2019 9:37 am

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » ma jul 01, 2019 9:52 am

Surfrider schreef:
ma jul 01, 2019 7:12 am
Down the line schreef:
ma jul 01, 2019 5:47 am
Als ie reageerd, ik kreeg helemaal geen reactie van hem.
Geregeld, als ik volgende week terug ben uit Karpathos

Woeroe
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Woeroe » do jul 11, 2019 5:28 pm

Na een grote zoektocht vorig jaar naar de vin die voor mijn het beste werkten kwam uit een 4 tal merken uiteindelijk de Tribal(G10) het beste uit de bus. Sinds dit voorjaar al met diversen Tribal Mk2 (Carbon) gevaren en tot de conclusie gekomen dat deze toch weer even next level zijn.

Wat mijn het meesten opviel is de range van een vin. Gebruik onder mijn 85breed een 44 met 9,4 maar kan ook gemakkelijk een 7,9 erop varen. Heb het ook nog geprobeerd met een 7,1 met deze combi wat ook nog vaarbaar is als er een beetje snelheid in zit.

Tevens denk ik dat je ze gemakkelijk 4cm kleiner kan varen dan een G10. Met mijn 72breed en een 36 met 7,9 is het nog mogenlijk om goed hoogte te lopen op snelheid zonder dat je hem weg trapt. Over weg trappen gesproken met de lichtweerset ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn benen nog dikker mag trainen omdat ik het gevoel heb dat ik er oneindig veel druk op de vin kan uitoefenen.

Met betrekking tot prijs vs kwaliteit denk ik dat ze netjes geprijsd zijn. "It's what you see what you get" hiermee bedoel ik dat ze zo uit de mal komen zonder al te veel afwerking. Dus geen gelcoat of andere lak wat pinholes en ander oneffenheden verhullen. Gewoon een mooi made in Holland product!

Ben heel benieuwd wat de meer ervaren windsurfers die niet product gebonden zijn ervan vinden en de vergelijking kunnen maken met andere carbon fabricaten?

Ik ben ieder geval een blije Tribal gebruiker.

Btw bijna vergeten. Ik heb al meerdere mensen blij kunnen maken met de reparatieservice die Tribal bied. Je kan gewoon elke vin langs brengen ook voor het reboxen.

Hangloose en vele blije waterkilometers

Fredtje91
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Fredtje91 » wo aug 14, 2019 7:56 pm

Hallo, ik heb zojuist 3 vinnen 44, 38 en 36cm in mijn bezit, mijn ervaren zal
Ik even kort omschrijven in een perfecte surf dag.

Ik was bezig met mijn isonic 127 Carbon 85b met C3 venom
9.2 2017 Point-7 Ac1 Tussen de 12 en de 16knp dat ging al super aangezien ik behoorlijk gewend ben aan deze vin. Maar halver wegen de sessie werden mijn nieuwe vinnen bezorgd en nartuurlijk gelijk onder het board gezet, op het eerste moment dat ik wou aanplaneren ging net als normaal, maar toen ik mijn achterste voet in de voetband zetten en volledig ging hangen wist ik niet wat ik mee maakte! Zoveel rust dat deze vin mij gaf. Gelijk volledig vertrouwen, dus opbouwen... hoogte lopen was geen probleem.

Dus daarna maar eens downwind, geen probleem, oké wat verder downwind nog steeds geen probleem, en de laaste poging downwind, oké dit gaat wel sireus hard en ik heb nog steeds volledige controle!

Dit is mijn gedachte gang toen ik hem als eerste proberende
Hellaas zonder gps als.

Heb tevens ook maar gelijk de andere maten bestelt.

spridget
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door spridget » wo aug 14, 2019 9:49 pm

ik heb er zelf inmiddels ook een aantal ondanks dat ik ook diverse zfins en fhot vinnen in de kar heb liggen. Ben er zeer tevreden over, laat het board mooi vlak lopen en door de chop super !

MR Brick
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD 128 II / PD 110 II / JP IV 60 / Falcon Speed/ Sailloft Ultimate 2018 7.0 / 7.8 / 8.6

Bericht door MR Brick » za sep 21, 2019 7:33 pm

Vandaag kunnen varen met een MK2 44cm carbon onder mijn Patrik Slalom 128 V2 met 8.6
Dat was een hele positieve ervaring kan ik wel zeggen. Normaal vaar ik dat board met een Sonntag SLX44 .
Vandaag de vinnen een paar keer gewisseld om een goed vergelijk te maken. Voor mij heeft de Tribal gewonnen. Ik was sowieso 3km/u sneller dan met de Sonntag. De sonntag laat bij mij de neus was meer omhoog komen en dat effect is dan sterker als je een golf tegenkomt of met een flinke vlaag. De Sonntag is wat dat betreft een stuk technischer om te varen. De Tribal reageert wat dat betreft minder, het blijft een constant vaargevoel. Maar de prijs is best wel om even over na te denken.
Zijn er nog meer vinnen dien het board wel goed liften maar de neus laag laten zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid?

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » zo sep 22, 2019 9:28 am

Ik heb de Patrik Slalom 130 gevaren met de Hurricane SRD 44 (naast Sonntag SLX42). Vaarde de Hurricane met een 8.5. Vaarde heerlijk, maar was te weinig wind om echt een goede test te doen. Leek in eerste instantie aan je eisen te voldoen :-).

_Dekker
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door _Dekker » zo sep 22, 2019 12:55 pm

Ik heb dezelfde Tribal Slalom 44 mk2 vin als MrBrick gisteren onder mijn setje geprobeerd: Simmer Slalom 126L V2 (83breed), Gunsails Bow 8.7. Normaal vaar ik dat met een Sonntag SLX-45. Opvallend bij de Mk2: als je al in plane bent en je krijgt een vlaag dan voelt de vin ongelooflijk wrijvingsarm, het board versnelt heerlijk door. Ook doorplaneren in windgaten gaat beter, de SL-X remt eerder af waar de mk2 vaart blijft houden. Hoogtelopen boven verwachting goed ook. Had er eerst nog een Tribal 46mk2 onder (MrBrick had de 44 gekaapt voor mij, grr), aanplaneren wel beter maar hoogtelopen vergelijkbaar en niet perse sneller.
Met de 44 ook meteen al snellere runs dan met de Sonntag.
Het van je af railen van het board gaat ook prima en je kunt echt veel druk zetten op de vin.
Het vaargevoel is iets harder, ik denk omdat er minder flex in de tip zit dan bij de SL-X maar ik heb ook het idee dat de controle bij aan de windse koers beter is met de mk2: vliegneiging is minder.
Kortom, ik ben overtuigd en de 44 is in bestelling. Vooral dat wrijvingsloze gevoel moet je meegemaakt hebben.
Bijgevoegd nog een foto met het verschil in outline/oppervlak tussen de 45 SL-X en de Tribal 44 Mk2.Afbeelding

MR Brick
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: PD 128 II / PD 110 II / JP IV 60 / Falcon Speed/ Sailloft Ultimate 2018 7.0 / 7.8 / 8.6

Bericht door MR Brick » zo sep 22, 2019 4:44 pm

Mooi plaatje _Dekker (Bert)! Had ik ook even moeten doen met de 44.
Ik heb de 44 ook in bestelling! Het niet willen vliegen bij vlagen en chop én 3km/u sneller varen én de ervaringen die beschreven zijn in dit topic zijn doorslaggevend geweest om te bestellen.
Tribal heeft niet zo'n naam als Z en Sonntag dus verkoopwaarde zal lager zijn, gebruikt, maar ik denk dat dit een blijfertje is.
3 weken levertijd :-(

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » ma sep 23, 2019 11:08 pm

MR Brick schreef:
zo sep 22, 2019 4:44 pm
Tribal heeft niet zo'n naam als Z en Sonntag dus verkoopwaarde zal lager zijn, gebruikt
Niet zo'n naam...Hoe zou het komen... als de jongste op de markt. OP de één of andere manier hoor ik alleen maar goeie verhalen van nieuwe gebruikers. Nu kan dat komen omdat ontevreden gebruikers worden vermoord, maar mijn indruk is toch dat er geen ontevreden testers zijn.
Ik heb zelf één keer, heel kort, met een beetje kleine tribal gevaren en dat bleef maar versnellen.Die vin ging serieus harder dan ik durf. IK ben niet de beste tester, maar wel een van de tevreden testers.
Als de kwaliteit van Tribal nog wat in het algemeen bewustzijn in daalt zit het met de restwaarde ook wel snor.
Waarom zou je een goeie vin trouwens willen verkopen :lol:

MR Brick
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door MR Brick » di sep 24, 2019 9:13 am

Waar ik vaar kom je bijna geen Tribals tegen. Ik associeer Tribal met G10 wiervinnen voor Hosrt.
Niks tegen G10 vinnen want ik heb jaren keiterhard gevaren met de G10 van Vector.
En je hebt gelijk: waarom zou je en goede vin verkopen?! Dat is ook de reden dat ik er 1 heb besteld.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » di sep 24, 2019 11:39 am

Zoals de betere verkopers zeggen: ik heb hem zelf ook ;-) Mijn 38 en 42 heb ik beschikbaar om mee proef te varen. Met de 42 heb ik met 8.7 op mijn Magnum 115 laatst bijna 60km/h gehaald wat ik voorheen nooit haalde met die set.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 » di sep 24, 2019 12:44 pm

Hoi Meneer boarderzone :-).

Vaar je de vin als allround vin voor deze set in de maat 42, of is het specifiek je high-wind of low-wind vin?

Groeten Tristan

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Flikka
Surf spul: Flikka SL88 Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » di sep 24, 2019 12:52 pm

en welke vin had je hiervoor er onder mr. Boarderzone :) waarmee je dus de 60 niet haalde

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone » di sep 24, 2019 4:34 pm

tristan55555 schreef:
di sep 24, 2019 12:44 pm
Hoi Meneer boarderzone :-).

Vaar je de vin als allround vin voor deze set in de maat 42, of is het specifiek je high-wind of low-wind vin?

Groeten Tristan
In combinatie met de Magnum 115 en 8.7 gebruik ik de 42. Dat is in het hogere bereik van de 8.7 want anders pak ik de Magnum 135. Voor de Magnum 135 met 8.7 vind ik de 42 te kort. De range van de Tribal vinnen is groot: je kunt er veel druk op zetten en omdat ze goed blijven versnellen hoef je ook niet per se een kleinere maat te pakken voor meer topsnelheid.

Ja ze kosten wel wat maar je kunt met minder vinnen toe en er zit jaren ontwikkeling in van o.a. Chris Lockwood. Daarnaast vind ik het ook leuk om een ' made in Holland ' product te hebben van makers die ik al jaren ken en echt passie voor de producten hebben.

DickfeeCie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Wat eigenlijk niet?

Bericht door DickfeeCie » zo sep 29, 2019 8:58 pm

Gisteren voor het echies met redelijke wind (bfr 6 vlaag onderkant 7) de Tribal MK2 30cm mogen testen op het Oostvoornse meer. Ik vaar daar bijna altijd. En met mijn board en zeilset doe ik al voor het zesde seizoen. Dus ik weet redelijk hoe de set reageert. Al jaren blijf ik met 5 runs rond de 64km/h hangen. Vaar zelf met een uitgebreide set custom vinnen van Boss en Winheller. Dus mooi vergelijkingsmateriaal.

Het water op met de Lorch freeslalom 64 in combinatie met de Naish Bullit 5.8 (Ter info: freerace zeil met 3 cambers. Voorloper van de huidige Naish SL)
De Tribal vin voelde met hoogte lopen naar de speedspot meteen goed aan. De eerste run: met vreemd materiaal vaar ik toch altijd een beetje op de rem voor de veiligheid. Maar ook op de eerste downwind voelde het safe. Terwijl ik op het Oostvoornse meer toch al aardig wat jaartjes mijn best doe om met mijn gemiddelde snelheid boven de 65 uit te komen, lukte het met de tribal vin er onder direct de eerste keer. Voor mij dus een spot PR met een gemiddelde snelheid van 65,90 km/h en een 2 sec top van 68,95.

Mijn ervaring:
De vin sneed als een mes door de boter. Versnelt goed door bij een vlaag. En het board bleef mooi rustig, ook bij de downwind chop testruns. Vooral dit laatste nodigt uit om er vol voor te durven gaan. Hoogte lopen ging prima ondanks de relatief kleine maat vin in verhouding tot mijn board breedte. Al met al ben ik uiterst positief over deze MK2 vin. Vin is niet te technisch en zeker geschikt voor de gevorderde surfer waartoe ik mij ook reken :) . Je vaart niet zomaar een PR onder relatief relaxte omstandigheden.
Bij de koffie pauze de vin helaas ingeleverd want later in de middag nam de wind aardig toe. Had hem onder die omstandigheden ook graag willen varen.

Als je de kans krijgt, zeker een keer proefvaren met een Tribal MK2 vin. Kan je zelf beoordelen of het wat voor je is. Wat mij betreft een blijvertje.
Dick van Citteren

poehaaa
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door poehaaa » ma sep 30, 2019 11:11 am

Gefeliciteerd met je PR! Sowieso erg mooie snelheden. Heb je dezelfde set ook met een 30 cm van de andere merken gevaren of gebruik je normaal gesproken een langere vin?

MR Brick
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door MR Brick » ma sep 30, 2019 11:50 am

Het effect bij DickFeeCee is best interessant: eerste een PR varen met de MK2 en vervolgens met zijn eigen set er nog eens 2km/u AVG bovenop gedaan.
Zou het zo zijn dat de MK2 heel veel vertrouwen heeft gegeven en dat Dick dan vervolgens mijn zijn eigen spullen nog harder durft?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Contacteer:

Bericht door Huug » ma sep 30, 2019 2:08 pm

Ik moet misschien weer eens naar de opticien maar ik zie bij het verslag van Dick alleen getallen van de Tribal MK2 in combinatie met zijn eigen setje. vanwaar dus deze reactie?
MR Brick schreef:
ma sep 30, 2019 11:50 am
Het effect bij DickFeeCee is best interessant: eerste een PR varen met de MK2 en vervolgens met zijn eigen set er nog eens 2km/u AVG bovenop gedaan.
Zou het zo zijn dat de MK2 heel veel vertrouwen heeft gegeven en dat Dick dan vervolgens mijn zijn eigen spullen nog harder durft?

Plaats reactie