De plank is inmiddels geplakt en geverfd. Vandaag heb ik ook een poging gedaan zeilnummers te plakken. De eerste mislukte volledig; ondanks natmaken met sopje schuift de sticker niet. De stickers zitten ook op 1 groot achtervel geplakt dus je kunt niet 1 deel vast tapen en het andere lostrekken. Ook lag het zeil niet helemaal recht. Als ik komende week alleen thuis ben doe ik het stiekem binnen
En verder begin ik zo langzamerhand aardig de kriebels te krijgen. Afgelopen dinsdag crashte ik met mn mountainbike. Binnen een nanoseconde een enorm ei op mijn scheenbeen. Ik dacht die is gebroken en ik zag heel Texel aan mijn neus voorbij gaan. Bij de huisarts bleek het allemaal reuze mee te vallen tot grote hilariteit van vrouw en dochter vooral omdat ik in de brandgang al van de fiets kukelde.
Wel besefte ik me hierna dat een "gebroken been" maar ook te veel of te weinig wind het feest al kunnen verstoren. Of ik kom niet door de branding of wel maar ben daarna zo moe dat ik Oudeschild niet meer haal.
Of er gaat iets kapot. Ik heb van alles 1, geen reserves. Of ik train te fanatiek en loop nog net voor De Ronde een blessure op. De kans dat ik de finish haal is eigenlijk helemaal niet groot.
Maar:
Ik ben voortdurend aan het werken aan het materiaal. De plank/ zwaard / voetbanden lijken in orde na een eerste testvaart.
Ik wil nog een goedkope 7.5 m2 aanschaffen voor het geval dat. Ik hoop binnen enkele dagen een NS Quatro over te kunnen nemen. Die past op mijn 490 mast.
Ik heb inmiddels ook een camelpack en deze getest. Ik heb ook nog een GUN XR Race 6.8 die mee gaat voor nood gevallen naast de SGR 8.5 en 9.5. Ik vaar pas een jaar op de Mistral OD en merk dat ik nog techniek tekort kom. Upwind railen gaat nog niet voluit. Als ik met de 9.5 vaar heb ik veel moeite de balans te houden. Werken met de variabele outhaul en downhaul gaat aardig maar onder het varen nogal eens mis. De laatste sessies train ik op een relaxte houding en duurvermogen. Bij weinig tijd train ik op techniek.
(Ondertussen probeer ik ook nog een HBO propedeuse te halen en werk ik 32 uur onregelmatig..)
Daarnaast:
- voel ik dat mijn conditie enorm vooruit is gegaan. Ik probeer twee maal per week te trainen. Of op de fiets of op de plank. Op beide doe ik een sessie van minimaal twee uur, als ik tijd heb langer. januari tot april heb ik ook gefitnest wat een aardige basis heeft gelegd.
Ik ben inmiddels 2 kilo afgevallen. Dat lijkt niet veel maar sinds 25 jaar ben ik alleen maar aangekomen.
Ik rook nog wel maar eigenlijk alleen tijdens nachtdiensten.
Het is voor het eerst in mijn leven (ben bijna 50) dat ik een sportief doel heb waar ik bewust naar toe werk. Dat vind ik erg leuk om te doen en dat is wat ik ook voor ogen moet houden.

- voetband.jpg (74.33 KiB) 3623 keer bekeken