Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfcamping zomer 2019 voor tieners

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
twalis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: ouwe zooi, gestopt met windsurfen in Nl

Re: Windsurfcamping zomer 2019 voor tieners

Bericht door twalis » za feb 09, 2019 12:32 pm

Hawk, ik noem zijn naam toch niet? "de beer uit Wormerveer" is een vriendelijke goedzak waarmee ik veel schik heb gehad. Zijn vrouw noemde ik "het nachtegaaltje uit Wormerveer" vanwege haar luide stem, had af en toe het idee dat het brandalarm afging. :lol:

Voor Theo: dit is de camping tegenover Savel, ligt ook niet zo afgelegen als Savel: https://www.camping-dherbelon.fr/ en bij Treffort https://www.camping2laplage.com/#camping
Naast deze camping liggen grote parkeerplaatsen.

Overzichtskaartje:
https://www.google.nl/search?q=campings ... :1&rldoc=1

http://www.lac-monteynard.com/fr/12-Acces

hawk108
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Gun Sails, Neil Pryde, Fanatic

Bericht door hawk108 » za feb 09, 2019 1:08 pm

Twalis, je kent ze echt!

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: KAsail.com
Surf spul: Wanna try a -> KASAIL <- PB me!
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » vr apr 12, 2019 6:54 pm

FF meeliften al dat mag,

We willen graag naar Lac de Monteynard, voor mijn gevoel is een camping in Treffort de best stek maar twijfel sterk over het rotsen verhaal waar we overheen moeten. De kids zijn 10 en 11 jaar dus makkelijk het water in zou wel fijn zijn, welke camping kan ik dan het beste nemen? Camping in Savel is een heel mooi alternatief, is dat ook een mooie uitvalsbasis om te mtb'en?

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti » zo apr 14, 2019 10:21 am

als je het in Argeles te druk vind. op het water is dit zeker niet, maar het pretpark drukt wel een beetje de pret :)
, maar dan kan je wat noordelijker op kleinere campings vinden,
Ik vond het op camping Le Soleil wel top dat je kinderen de hele dag wat te doen hebben, voetbal, zwembad strand....
Meeste jaren 3 x in de week surfen, (voor mij 94 liter en 74 met grootste zeil 6.2) maar kan ook stuk minder zijn.
En je kan nog een dagje knallen op Leucate

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » zo apr 14, 2019 11:59 am

sgsdebruijn schreef:
vr apr 12, 2019 6:54 pm
FF meeliften al dat mag,

We willen graag naar Lac de Monteynard, voor mijn gevoel is een camping in Treffort de best stek maar twijfel sterk over het rotsen verhaal waar we overheen moeten. De kids zijn 10 en 11 jaar dus makkelijk het water in zou wel fijn zijn, welke camping kan ik dan het beste nemen? Camping in Savel is een heel mooi alternatief, is dat ook een mooie uitvalsbasis om te mtb'en?
Bij camping herbelon moet je inderdaad over wat rotsen naar beneden. Ik ben daar wezen kijken. Het leek mij erg onhandig. Bij camping de la plage heb je een grasveld met aan de waterkant keien en kiezels. Ik vond dit erg geschikt.
FB_IMG_1555235451245.jpg
FB_IMG_1555235469517.jpg
FB_IMG_1555235475387.jpg
Met een boottochtje zijn we ook langs de camping savel gekomen. Dat zag er ook leuk uit. Maar het meer is erg smal daar. Ik had het idee dat de wind het beste was bij herbelon.

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » vr mei 03, 2019 7:16 am

Savel is geboekt aankomst 25 juli, nu weer de surfspullen aanvullen.
Zeiltjes voor de Kids inmiddels gekocht, nu nog een extra mast en giek voor mezelf,

Fanatic Falcon 95 en 125
KA Koncept 6.6 en Race 7.1 en 7.9

Moet goedkomen zo, alleen afwachten of de waterstand een beetje ok blijft, zag dat afgelopen jaar er aardig wat was weggelopen en weinig aangevuld.

hawk108
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door hawk108 » vr mei 03, 2019 11:02 am

Hi Sebastiaan, mocht je nog een 8.5 m2 te pakken kunnen krijgen, neem deze dan mee! Mijn meest gebruikte zeil in 11 jaar Savel. Afgelopen zomer voornamelijk met 9.6 m2 gevaren maar dat komt omdat de zwaartekracht vat op mij heeft gekregen. Groeten, Gertjan

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » do jul 04, 2019 2:03 pm

hawk108 schreef:
vr mei 03, 2019 11:02 am
Hi Sebastiaan, mocht je nog een 8.5 m2 te pakken kunnen krijgen, neem deze dan mee! Mijn meest gebruikte zeil in 11 jaar Savel. Afgelopen zomer voornamelijk met 9.6 m2 gevaren maar dat komt omdat de zwaartekracht vat op mij heeft gekregen. Groeten, Gertjan
allen, we hebben dus gekozen voor Savel, lijkt een mooie camping en via het gras het water in wat wel zo fijn is voor de kinderen die nu echt surfen gaan leren op een F2 Discovery en met een 2.5 en 3.5 zeiltje.
Een vraag over wat nou wel en wat nou niet mee, we hebben namelijk ook al 5 of 6 fietsen (MTB en Race) mee (eerste deel ook nog 2 BMX'en voor het WK wat we rijden in België maar die nemen vrienden mee terug naar huis).

Ik heb de volgende spullen,
Falcon 95/125
KA Koncept 6.6
KA Race 7.1 7.9 8.7

Heeft het uberhapt zin om de kleine Falcon en de zeilen kleiner dan de 7.9 mee te nemen?
Giek en mast moeten toch mee

hawk108
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door hawk108 » do jul 04, 2019 4:14 pm

Als je het kwijt kan zou ik jouw 95 liter en 6.6 gewoon meenemen. In drie weken tijd staat er meestal wel 2 maal genoeg voor deze kombo. Tenzij je meer dan 90 kg weegt. Dan zou ik het thuis laten.

jabo1
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door jabo1 » do jul 04, 2019 5:33 pm

Ik zit 12-23/08 op camping mayres-savel.
Tot dan. gr. Jan

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » di jul 09, 2019 11:08 am

jabo1 schreef:
do jul 04, 2019 5:33 pm
Ik zit 12-23/08 op camping mayres-savel.
Tot dan. gr. Jan
Dan vertrekken wij net, helaas.

De 95 gaat wel mee maar dan i.c.m. de 7.1, met de 6.6 heb ik denk ik wel minimaal constant 15knts nodig.
Als ik de webcam de afgelopen week bekijk dan heb je max 20knts vlagen op een goede dag, al is de FF95 icm de Koncept6.6 wel een gouden combi

https://www.onekite.com/asso/webcams_on ... /full.html

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » ma aug 12, 2019 4:48 pm

Prima vakantie gehad op camping Savel.
8.7 met FF125 en F2 Discover 170L was prima, 1 middagje met 7.1 kunnen varen maar te vlagerig voor de FF95.

Kids ook kunnen surfen, mijn zoontje van 10 heeft in de ruim 2 weken stappen gemaakt, heen en weer surfen, planeren, trapeze en voetbandenvaren en al gijpjes, superleuk om te zien. Hij heeft veel op de FF125gevaren, helaas lukt het niet om daarmee voetbanden te vaten. Helaas ook geen trapeze, wel een paar keer kunnen lenen.
We overwegen volgend jaar terug te gaan.

Winkels zijn idd ff rijden, niet heel erg, je zit voor het fietsen ook wat geïsoleerd. Het stokbrood op de camping is niet te vreten, de pizza's zijn wel heel erg lekker. Toen de Fransen kwamen werden de toiletgebouwen uiteraard smeriger, daarvoor keurig netjes schoon.
Laatst gewijzigd door sgsdebruijn op di aug 13, 2019 9:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

EdwardS
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door EdwardS » di aug 13, 2019 9:29 am

Bij deze de beloofde terugkoppeling van de topic starter. Wij hebben 2 weken op camping Savel aan Lac Monteynard gestaan en dat is ons goed bevallen. Met dank aan Gert Jan hadden we een mooie plek gereserveerd met voor ons voldoende ruimte en privacy. De eerste week was het erg warm en daardoor ook niet veel wind. De thermiek komt nl op gang door het temperatuurverschil tussen het dal van Grenoble en het meer heb ik me laten vertellen. De tweede week hadden we meer wind. Twee keer heb ik (80kg) volle bak kunnen planeren met 6.5 m2 i.c.m. een 104L freestyle board (mijn grootste set). Een van die dagen heb ik zelfs nog om getuigd naar 5.3 maar toen werd de wind alweer minder. De wind is vrij vlagerig waardoor je ook als het waait wel eens stil staat. En op zoetwater heb je heel wat minder drijfvermogen.. De meeste mensen varen met wat grotere slalom sets. Met iets van 115L & 7.5m2 had ik in de tweede week dagelijks kunnen planeren denk ik. Tijdens het surfen heb je mooi uitzicht: het blauwe water wordt omringd door bergen en is lekker warm (shorty ruim voldoende en op warme dagen niet eens nodig). Als het niet waait, is suppen een prima alternatief. Vooral ’s morgens vroeg als alles en iedereen nog stil is, vond ik dat prachtig. Langs rotswanden peddelen is weer eens wat anders dan door de Nederlands poldersloten (ook mooi). De omgeving is erg mooi en biedt veel mogelijkheden als je van wandelen in de bergen houdt. Dat de supermarkt een stukje rijden is, is alleen lastig als je niet van plan bent van de camping af te komen. Als je een dagje op pad gaat, kom je er altijd langs. Het is elke dag weer afwachten wat de wind ’s middags gaat doen, niet te voorspellen blijkbaar. Dus als je een dagje van de camping wilt om iets anders te doen, is dat niet te plannen en moet je maar ‘hopen’ dat je geen middag met goede wind mist. De tienerdochters waar het allemaal om begonnen is, konden er ook prima surfen. Veel mensen komen hier al jaren en kennen elkaar. ’s Avonds is het overwegend rustig en na 23:00 stil. Dat veranderde wel na de invasie van Franse gasten in het eerste weekend van augustus. Kortom, een prima vakantiestek voor ons die zeker voor herhaling vatbaar is.
We zijn ook nog een middagje op camping Ser Sirant aan Lac Laffrey geweest waar vrienden van ons stonden. Leuk om even te kijken want deze camping hebben we ook overwogen. Voor echte beginners is het daar denk ik fijner surfen omdat de camping aan lagerwal ligt en je in het eerste stuk overal kan staan. Het strandje is daar heel klein en de camping zag er redelijk vol gepropt uit. Al met al waren wij op Savel beter af vonden wij.

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Future Fly Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH » di aug 13, 2019 9:22 pm

Wij zijn vanaf 22 juli twee weken in Savel geweest. En onze ervaringen komen overeen met Edward. De eerste week vanwege de hitte geen wind, de tweede week vijf dagen kunnen varen. Verder niks aan toe te voegen. Het brood was zeker aan de knapperige kant, de kaakspieren werden dus ook getraind. We overwegen volgend jaar weer te gaan.

Plaats reactie