Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

vlot vraagje over 1K lak

Tips, vragen en of problemen die je tegenkomt bij het doe-het-zelven aan je surfspullen. Bespreek ze hier.

Moderator: Hansie

Plaats reactie
Rwuijster
Deur-surfer
Deur-surfer

vlot vraagje over 1K lak

Bericht door Rwuijster »

Twee jaar geleden heb ik wat reparaties aan mijn board gemaakt met epoxy.
In mijn eigenwijsheid niet geverfd en geen uv blocker aangebracht. Ik merk nu dus dat de epoxy slechter word en ga opnieuw epoxy aanbrengen. Dit maal ga ik het wel tegen uv beschermen.
Nu heb ik nog een potje RUWA jachtlak 1K hoogglans staan.
Vroeg me af of ik dit goed kan gebruiken op m'n board en of ik nog rekening moet houden met bepaalde dingen? Las namelijk dat 2k niet op 1k kan maar andersom wel.
Gr.
Rick

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Re: vlot vraagje over 1K lak

Bericht door Ron Gijzen »

1K zegt eigenlijk alleen maar dat het 1 component is, dus gebaseerd op een oplosmiddel dat moet verdampen. Dan kon het nog steeds van alles zijn: Alkyd, Acryl, PU, zelfs de plakkaat-verf van mijn dochter van 11 is 1K.
Anyway, epoxy is niet zo kieskeurig als ondergrond. Gewoon lichtjes opschuren en onvetten met spiritus of ammoniak of desnoods water en zeep, en lakken maar. Alleen Alkyd (terpentine-basis) over acryl (water-basis) gaat niet zo heel best.
Deze gebruikers waarderen Ron Gijzen voor dit bericht (totaal 2):
watermonsterRosas1969

Plaats reactie