Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Schellinkhout en Enkhuizerzand geblokt

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met Gunsails Bow en Simmer zeilen 2016

Schellinkhout en Enkhuizerzand geblokt

Bericht door Kapitein Rob »

Zo net lees ik in het Regio nieuws van het NHD, dat nadat Enkhuizerzand geblokt is voor auto’s, nu ook Schellinkhout in de ban gaat. De parkeerplaats wordt afgesloten en het parkeerverbod op de dijk gaat gelden!
Bijlagen
68BDBE35-829C-40DF-A774-8546B139860D.jpeg
68BDBE35-829C-40DF-A774-8546B139860D.jpeg (110.43 KiB) 3100 keer bekeken

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: North Volt's HD 3.7 t/m 5.9, Thommen wave 74

Re: Schellinkhout en Enkhuizerzand geblokt

Bericht door jeroentvb »

Ik ben vooral benieuwd hoe lang dit gaat duren en of we ook bericht krijgen als parkeren op de dijk weer gedoogd word.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Bericht door funride »

Gelukkig staat er voorlopig geen echte wind maar vind wel dat we met zijn allen een beetje aan het doorslaan zijn met het afsluiten van gebieden.
Ik hoop het niet maar ben bang dat dit zeker wel tot 28april zo blijft en als het tegenzit 1juni.

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jeroentvb »

funride schreef:Gelukkig staat er voorlopig geen echte wind maar vind wel dat we met zijn allen een beetje aan het doorslaan zijn met het afsluiten van gebieden.
Ik hoop het niet maar ben bang dat dit zeker wel tot 28april zo blijft en als het tegenzit 1juni.
Aan de ene kant slaan ze misschien een beetje door, maar snap wel dat ze met het steeds beter (warmer) wordende weer niet zoveel kiters op de parkeerplaats willen hebben. Alleen jammer dat wij daar ook de dupe van worden. Al is dat natuurlijk ook logisch. Als je parkeren op de dijk niet verbied gaan de kitesurfers daar natuurlijk ook staan.
Laatst gewijzigd door jeroentvb op za apr 04, 2020 12:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 »

Dit was al te verwachten en een grote groep mensen heeft dit in de hand gewerkt door zich consequent niet aan de geldende richtlijnen te houden.
Ik wil ook graag weer surfen en nog een aantal dingen doen maar doe dat juist niet vanwege de regels en dan is het raar om te zien dat op meerdere fronten grote groepen mensen lekker hun gang gaan met het risico tot verspreiding en besmetting als gevolg.
Dat er niet eerder is ingegrepen heeft mij eigenlijk meer verbaast.
En die 1,5m is echt een minimum en men is er al achter gekomen dat het eigenlijk een stuk meer moeten zijn..
Gezond verstand is op dit moment erg belangrijk maar als hier bv ook wielrenners in een treintje rijdend tegen komt dan vraag je jezelf echt af waar dat is gebleven.
Het is balen maar dood gaan nog veel meer.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met Gunsails Bow en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob »

Ik hoop alleen niet dat door deze regeling men nog dichter bij elkaar gaat komen. Het klinkt misschien hard, maar de Overheid had ook kunnen zeggen er wordt niet meer gevaren op zee/binnenmeren. Dit is duidelijk en controleerbaar.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Er zijn nog best leuke plekjes, maar zodra je lekker bezig bent en kiters zien dat je kan varen bellen ze hun vriendjes en is het ineens druk.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Bericht door Jeroensurf »

Waarom gaan jullie ervan uit dat het kiters zijn die ze willen weren?
Ik was vorige week bij een andere spot en zag daar meerdere surfers handje schudden, dicht bij elkaar staan en gewoon bij elkaar in de achterbak zitten kleppen om vervolgens nog ff wat uit de eigen auto te halen (dus was geen setje).
Mocht men eraan twijfelen, daar ga ik dus niet tussen staan of er in, dan zoek ik wel ff een ander plekje. Met een beetje creativiteit is er zat mogelijk, ook nu nog.

btw: vanmorgen van 7 tot 10.30 op zee gesupt op een andere "secret/ of the grid" spot met wel 1 andere surfer en heb 5 wandelaars gezien. Het kan dus wel...maar je moet ff wat moeite doen en niet naar een afgeladen wijk aan zee of zo gaan.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

Het grappige hiervan is, is dat men er dan op den duur niet onderuit komt om alles af te sluiten. Nu kun je nog een beetje spreiden maar door het een af te sluiten gaat men naar de volgende spot en daar wordt het dan weer drukker met als gevolg...... Je raad het al ☹️.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

@Jeroensurf

Ik ben op drie plekken wezen surfen en overal waren het kiters. Kite in de boom met groep kiters eromheen, ineens allemaal kiters op onze vaste surfstek waar je niet mag kiten... en van schellinkhout weten ook de insiders waar het mis is gegaan ook al wordt dat niet zo in de krant gezegd.

Dus ja. Bij ons zijn het wel heel erg vaak de kiters. Kan er ook niets aan doen.

Het zijn er getalsmatig natuurlijk ook meer en je moet samen al je setje oplaten. Dus is misschien ook niet zo gek.

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jeroentvb »

Jeroensurf schreef:
za apr 04, 2020 2:38 pm
Kitefeel spreekt van een te grote groep kitesurfers: http://www.kitefeel.nl/kitespot-schellinkhout-gesloten/

Natuurlijk willen ze ook niet dat er grote groepen windsurfers bij elkaar komen, geen idee of dat het geval is geweest.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

jammer dat ze het dan zo verpesten en reden te meer om als we zelf gaan dat verstandig te doen.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

jeroentvb schreef:
za apr 04, 2020 3:27 pm
Jeroensurf schreef:
za apr 04, 2020 2:38 pm
Kitefeel spreekt van een te grote groep kitesurfers: http://www.kitefeel.nl/kitespot-schellinkhout-gesloten/

Natuurlijk willen ze ook niet dat er grote groepen windsurfers bij elkaar komen, geen idee of dat het geval is geweest.
Op een hele goeie dag zijn het max 20 windsurfers op s’hout.
Dat stelt niks voor in vergelijk met de 100+ kiters.

Viel mij inderdaad ook al op dat ik groepen kiters zag varen op plekken waar ze normaal niet komen.
Bijvoorbeeld twee weken geleden stonde ze op de dijk richting marken.
Benieuwd of gouwzee nog wel open is.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

lees op kitefeel dat hem 30 kiters zou gaan, dat vind ik nog geen eens zo veel eigenlijk ..

Ook vermelden ze dat Wijdenes dicht is, blijft er nog weinig over.
Laatst gewijzigd door funride op za apr 04, 2020 5:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Hangt er vanaf in hoeverre je dan afstand houdt.
Laatst gewijzigd door tristan55555 op za apr 04, 2020 5:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

GJEldering
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Severne Reflex 5.6 6.2 7.0 7.8 8.6- Falcon131 - iSonic107 en 90 - Sonntag & BPF
Contacteer:

Bericht door GJEldering »

[/quote]
Viel mij inderdaad ook al op dat ik groepen kiters zag varen op plekken waar ze normaal niet komen.
Bijvoorbeeld twee weken geleden stonde ze op de dijk richting marken.
Benieuwd of gouwzee nog wel open is.
[/quote]

En op de Gouwzee bij de Nes en het surfstrand Hemmeland is kiten niet toegestaan!
Reken er maar op dat deze plekken ook afgesloten worden als het ineens vol staat met auto's.
Het is even niet anders, laten we maar hopen dat het snel verdwijnt, maar ik vrees dat het lang gaat duren.
Laatst gewijzigd door GJEldering op zo apr 05, 2020 8:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Overwaaien vind ik in deze tijden niet leuk. :(
Deze gebruikers waarderen Jeroensurf voor dit bericht:
tristan55555

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, Goya, 5-Oceans, CAAS masten, Srface pak

Bericht door Barbatruc »

Het is triest, maar die brutale k#ters verpesten de lol voor veel mede-watergebruikers. Je ziet overal dat er door een flink deel te weinig rekening met anderrn gehouden wordt met gevaarlijke situaties en spanning als resultaat. Daarom zie ik helaas maar één oplossing en dat is hard je best doen te voorkomen dat er op plekken waar geen expliciete ontheffing/toestemming is gekite wordt, ook niet als het er maar eentje is want het zijn er snel tig. Dus de BOA/politie bellen met melding van illegaal kiten:
0900-8844
Is het enige wat gevaar kan voorkomen en ook het aluiten van windsurf spots. Als niet gehandhaafd wordt kun je nog een forneel handhavingsverzoek doen.
Deze gebruikers waarderen Barbatruc voor dit bericht:
tristan55555

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Op zich een heel goed idee, maar aan de andere kant ga ik dan de hulpdiensten die het nu al zwaar hebben belasten met iets wat niet levensbedreigend is op dit moment. Ik weet het niet.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 »

Alle mensen die boter op hun kop hebben gaan steeds andere plekken zoeken omdat ze gewoon persee het water op moeten ipv even alle sociale dingen te mijden!
En daar vallen alle surfers en kitesurfers onder die nu nog het water op gaan!
Hoe naïef ben je als je denkt dat je ergens alleen bent als je alle windsurf of kitesurf plekjes af gaat,los staande van dat je iets gaat doen waarmee je de hulpdiensten extra kunt belasten als het fout gaat.
Als je de afgelopen periode onder een steen hebt gezeten dan had je het niet kunnen weten maar er zijn op dit moment bepaalde maatregelen om een virusje in te dammen waar de een drie keer van hoest en een ander los staande van zijn of haar conditie dood aan gaat.
Ze vragen niet voor niet om social distancing op dit moment, hou je daar ook aan!
Of moet er straks een dierbare van je overlijden, voordat je het begrijpt?
Deze gebruikers waarderen Ilja1974 voor dit bericht (totaal 4):
BarbatrucJ666stjg71Flitz

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Goed verhaal Ilja, voor beide kanten is wat te zeggen.

Ik zou in ieder geval zeggen blijf op 6 meter afstand en als het ineens druk wordt op de stek, houd de eer aan jezelf en ga gewoon weg.
Deze gebruikers waarderen tristan55555 voor dit bericht:
Naishman

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

We gingen in dit topic die discussie niet aan?
Kappen dan!
Deze gebruikers waarderen Reindt voor dit bericht (totaal 3):
OuweJeroensurfharrie11

Guus
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Rocket 145LTD + 95,JPsuperride 124, Starboard carve 111 en NP zeilen

Bericht door Guus »

En mensen, heb gewoon geduld. Hoe beter we dat met zijn allen kunnen bewaren hoe sneller we weer gewoon overal het water op kunnen

Master of Disaster
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: 3x F2 Silberpfeil, 4x GA sails Phantom, 3x North Sails Ice.

Bericht door Master of Disaster »

Ilja1974 schreef:
za apr 04, 2020 10:27 pm
Alle mensen die boter op hun kop hebben gaan steeds andere plekken zoeken omdat ze gewoon persee het water op moeten ipv even alle sociale dingen te mijden!
En daar vallen alle surfers en kitesurfers onder die nu nog het water op gaan!
Hoe naïef ben je als je denkt dat je ergens alleen bent als je alle windsurf of kitesurf plekjes af gaat,los staande van dat je iets gaat doen waarmee je de hulpdiensten extra kunt belasten als het fout gaat.
Als je de afgelopen periode onder een steen hebt gezeten dan had je het niet kunnen weten maar er zijn op dit moment bepaalde maatregelen om een virusje in te dammen waar de een drie keer van hoest en een ander los staande van zijn of haar conditie dood aan gaat.
Ze vragen niet voor niet om social distancing op dit moment, hou je daar ook aan!
Of moet er straks een dierbare van je overlijden, voordat je het begrijpt?
Ilja, je kan het allemaal ook overdrijven. Als iedereen gewoon die 1,5 meter afstand houd is er helemaal niks aan de hand. En over hulpdiensten belasten slaat natuurlijk helemaal als een tang op een varken. We moeten nu niet net gaan doen of alles nu niet meer kan. Ja er heerst een virus dat onder controle moet worden gebracht, maar om dan maar alle surfspots te sluiten omdat die idiote kiters het verzieken voor iedereen vind ik erg overdreven. Pak die gasten aan die zich niet aan de geldende regels houden, maar laat mensen gewoon hun geliefde sport beoefenen. Op het water heb je genoeg afstand tot elkaar, en op de wal moet je die 1,5 meter waarborgen.

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee »

Master of Disaster schreef:
di apr 07, 2020 11:59 am
Ilja, je kan het allemaal ook overdrijven. Als iedereen gewoon die 1,5 meter afstand houd is er helemaal niks aan de hand. En over hulpdiensten belasten slaat natuurlijk helemaal als een tang op een varken. We moeten nu niet net gaan doen of alles nu niet meer kan. Ja er heerst een virus dat onder controle moet worden gebracht, maar om dan maar alle surfspots te sluiten omdat die idiote kiters het verzieken voor iedereen vind ik erg overdreven. Pak die gasten aan die zich niet aan de geldende regels houden, maar laat mensen gewoon hun geliefde sport beoefenen. Op het water heb je genoeg afstand tot elkaar, en op de wal moet je die 1,5 meter waarborgen.
Voor alle betrokkenen een hele lastige casus.
Als voorbeeld: Ik woon vlakbij recreatiegebied het Twiske onder de rook van Amsterdam.
Na een drukke zaterdag (waar veel mensen zich niet aan de 1,5m hielden) is daar besloten geen auto's meer toe te laten.
Het gevolg is zeer zeker veel minder drukte in het gebied. En daardoor minder werk voor de politie en boa's.
Helaas daar dus ook minder beweegruimte voor mensen die wel de 1,5 meter aanhouden...

"pak die gasten aan die zich niet aan de regels houden" is in praktijk eigenlijk niet te handhaven. Juist gezien de capaciteit van personeel.
In die zin snap ik wel dat hierin belangen worden gewogen en bij meldingen gebieden worden afgesloten.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

Hoe is het eigenlijk bij Andijk? Is deze spot nog wel open?

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jeroentvb »

Schellinkhout gaat weer open http://www.kitefeel.nl/kitestrand-schel ... r-geopend/
Vraag me wel af of dit betekent dat wij weer bij het windsurfstukkie op de dijk mogen parkeren zonder op de bon geslingerd te worden.
Deze gebruikers waarderen jeroentvb voor dit bericht:
funride

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Dat zou voor spreiding van mensen wel beter tegen Corona zijn in ieder geval.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door funride »

Nu nog wind uit W-ZW-Z :lol:

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru