Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Iemand al ervaring point 7 acz

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
radical roodje
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: tabou rocket 115 sb futura 134 serene ncx 9.0/7.5 gaastra phantom 9.2/ matrix 8.0/ savage 6.7

Iemand al ervaring point 7 acz

Bericht door radical roodje »

Heeft iemand al ervaring met de point 7 acx 2020. Nieuw ontwerp sinds 2020
Dit zeil heeft 2 cams onder de giek en lijkt mijn inziens op de severne gt turbo in prestaties.

Ik heb nog hardtop masten van gaastra en die zouden hierin moeten kunnen. Bij aanschaf severne zou ik anders ook een nieuwe mast moeten kopen.

Maar ik heb geen enkele ervaring met point 7. Je ziet ze weinig op het water.
De testen van hun andere zeilen staan ze bekend als beest dat getemd moet worden en vragen om een actieve en fysieke vaarstijl.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Re: Iemand al ervaring point 7 acz

Bericht door oossie71 »

Geen persoonlijke ervaring met de ACZ wel met alle AC1
De Z heeft net zoveel top end speed als een slalom zeil van P7, de Z is makkelijker in handling van wat ik hoor van diegene die ze hebben.
Die ik ken zijn er erg enthousiast over. Makkelijk te varen.

Ik herken het beeld niet dat P7 technischer is, ja ze varen anders dan een GA of Severne. Maatje van me stapt zonder problemen over van een S-type naar de AC1 als ik ff aan de kant zit.

ErikdeBier
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket Wide 120 (2018), NP Hellcat 6.7 (2014), NP RSS MK4 7.0 (2011), NP H2 Racing 8.7 (2014)

Bericht door ErikdeBier »

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen! Het klinkt als een ideale combinatie tussen cam en nocam, lekker licht en smalle masthoes en toch de stabiliteit en het doorplaneren van een camberzeil.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone »

Volledig off topic maar ben ik de enige die telkens aan een asielzoekerscentrum moet denken bij die naam? Ook al is de volgorde anders.

poehaaa
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door poehaaa »

Ik heb sinds kort een setje AC-Z (6.4 t/m 8.5). Het begon met een 6.4 en een 7.2, maar dat vaarde zo lekker dat ik de grote maten ook gelijk gehaald heb. Ik heb de afgelopen jaren van alles geprobeerd. Van full on race zeilen tot wave zeiltjes en alles ertussen. Voor mij als typische freeracer, is dit zeil het ideale compromis. Er zijn dagen dat ik graag een maatje kleiner pak (dan de speedsurfers) en dat vaart heerlijk relaxt. Gaat goed door de windgaten en planeert vlot aan. En er zijn dagen dat ik ook gewoon (te) groot optuig. De AC-Z is dan opvallend lang te controleren. Doet volgens mij (qua controle) niet onder voor een race zeil en een echte speedsurfer kan er ongetwijfeld veel meer snelheid uithalen dan ik. Cambers slaan probleemloos om en qua afwerking ziet het er allemaal top uit. Heerlijk zeil. Ik hoop dat ze dat nog jaren blijven produceren. Ik heb ze bij Intersurf gehaald. Daar hebben ze volgens mij ook een testzeil en tuigen ze het zeil even voor je op in de winkel, zodat je kunt zien of het zeil op jouw mast ook werkt. Prima service dus. (Alleen wel een gevaarlijke snoepwinkel met teveel mooi speelgoed ...)

Ps mijn niveau: ik ga nooit snel (vmax van 59), maar draai op een goeie dag wel een @ van 42 (bij snelheden van 53 km/u). Typische freeracer dus (en geen talent voor speed)
Laatst gewijzigd door poehaaa op wo jun 03, 2020 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

poehaaa
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door poehaaa »

Boarderzone schreef: wo jun 03, 2020 5:00 pm Volledig off topic maar ben ik de enige die telkens aan een asielzoekerscentrum moet denken bij die naam? Ook al is de volgorde anders.
Beter de naam van een asielzoekerscentrum dan de kleuren van de circustent van Bassie&Adriaan :+

(Al varen de KA Koncepts ook erg lekker)

ErikdeBier
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket Wide 120 (2018), NP Hellcat 6.7 (2014), NP RSS MK4 7.0 (2011), NP H2 Racing 8.7 (2014)

Hoi Poehaaa,

Goed om te horen dat de zeilen zo goed bevallen! Kun je nog wat meer vertellen over de low end van de 8.5? Ik dacht namelijk dat P7 bekend staat om meer high end gericht te zijn. De reden dat ik het vraag is omdat mijn huidige v8 heel makkelijk passief in plane gaat.

Vind het overigens ook een leuk merk met een zeer bevlogen eigenaar.

poehaaa
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door poehaaa »

De bevlogenheid van de eigenaar merk je aan de details. Gewoon kleine simpele dingen die het leven makkelijker maken. De lengte van de verlenger die je kunt nameten op het onderlijk bijvoorbeeld. De gieklengte die vermeld staat waar je het nodig hebt (bij de giek).

Enige nadeel is het optuigen “in spiegelbeeld”. Zoals ook bij Severne. Daar heb ik me 5 minuten aan geïrriteerd, maar uiteindelijk was ik er na twee sessies al aan gewend.

Ik had ook gehoord dat de low end slecht zou zijn bij een P7, maar de AC-Z planeert niet eerder of later aan dan andere freerace zeilen die ik heb gehad. Ik heb nooit met een V8 gevaren, dus daar kan ik hem niet mee vergelijken. Je trekt er gewoon de juiste downhaul in en vervolgens zet je hem zo bol als je nodig hebt. Plug&play.

Nog een voordeel: gewoon een realistische prijs en geen onzin adviesprijs waar je dan aan het begin van het seizoen gelijk korting op krijgt.

Probeer hem gewoon even te testen. Het zeil verkoopt zichzelf.

Ps geen aandelen P7 of Intersurf en gewoon de volle prijs betaald (en geen dag spijt van gehad)
Deze gebruikers waarderen poehaaa voor dit bericht (totaal 2):
oossie71tristan55555

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone »

poehaaa schreef: wo jun 03, 2020 5:23 pm
Boarderzone schreef: wo jun 03, 2020 5:00 pm Volledig off topic maar ben ik de enige die telkens aan een asielzoekerscentrum moet denken bij die naam? Ook al is de volgorde anders.
Beter de naam van een asielzoekerscentrum dan de kleuren van de circustent van Bassie&Adriaan :+

(Al varen de KA Koncepts ook erg lekker)
Haha op mijn verzoek hebben we dit jaar de kleuren van FC Cambuur

blauwgele groet uut 058
Deze gebruikers waarderen Boarderzone voor dit bericht:
jipsteenbrink

Nicooodc
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Nicooodc »

Ben eens benieuwd hoe die zich verhoudt tegenover de Severne Turbo GT aangezien ze beide van die low twin-cams zijn

poehaaa
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door poehaaa »

Ik heb maar 1 keer met de Turbo GT gevaren, dus misschien maar beperkt relevant: maar de Turbo GT lijkt een ander concept. De Turbo GT voelde bijna aan als een wavezeil met cambers. De AC-Z voelt wel echt als een racezeil. Qua vaargedrag lijkt de AC-Z meer op de Overdrive (die ik ook heb gehad). Als je normaal met wavezeilen vaart en je zoekt een mooi lichtweer zeil, dan zou de Turbo GT weleens een heel lekker zeil kunnen zijn. Als je racezeilen gewend bent, dan zal de AC-Z natuurlijker aanvoelen denk ik.

racefoil
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya Bolt 105 - 125 & Point-7 & Finish, Mistral & Ezzy

Bericht door racefoil »

Ik heb kortgeleden 4 Point-7 zeilen aanschaft bij Intersurf. Vanaf het eerste mailcontact tot en met het afhalen goed geholpen met ook de juiste tips&tricks. ik heb een 6.0 en 7.0 ACX (snel - zonder cambers) en de 7.8 en 8.5 ACZ. Deze laatste heb ik afgelopen weekend voor het eerst gevaren met helaas vlagerige wind. Wel een aantal "snelle" ragjes kunnen maken en ik ben onder de indruk van het stabiele drukpunt/het comfort op snelheid. Ik heb de bijbehorende P7 masten (80% is wat betaalbaarder + iets degelijker dan de 100%) er bij gekocht en zou persoonlijk geen andere masten er in steken zonder dit met "het origineel" te vergelijken. Bij het optuigen met je eigen mast ga je al wel snel zien of je met de downhaul de juiste afstelling kunt krijgen. Ik zou gewoon even met Ronald bellen van Intersurf. Die heeft vast een nog completer antwoord...
Succes met je keuze verder!

ErikdeBier
Deur-surfer
Deur-surfer

Op het Seabreeze forum staat ook nog een leuke ervaring van iemand met de AC-Z:

https://www.seabreeze.com.au/forums/Win ... ail?page=1

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met P7 ACZ en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob »

Terug van weg geweest.
Ook ik heb vandaag mijn gele ACZ 7.8 2020 op gehaald.
Met de originele 80% mast, welke een beetje lijkt op de oude dorps shape van North.
Wat ik nog storend vind is dat de ritsen van cambers aan de andere kant zitten dan waar de verlenger hun klem hebben zitten.
Maar gelukkig kon Dirk (contact persoon P7) mij uit de brand helpen met een originele P7 verlenger. (Met nu aan weerszijden een klem)
Waarom P7 en Severne dit hebben is mij een raadsel.
Ook het klepje van Al360 zit dus aan de andere kant, maar daar is wel mee te leven. Ik zet mijn erop als het zeil al op volle spanning is.
Met een ACX heb je hier minder last van, maar toen viel het mij al op. (Ik was even aan het priegelen met de giekkop)
Nu 2 keer opgetuigd. De mast ging er na de 2e keer al weer wat makkelijker in. Het trucje om de cambers zonder giek erop te klikken heb ik nu door. Ik had gehoopt dat de latten vanaf fabriek al juist afgesteld stonden, maar na de 2 keer staan ze nog niet naar mijn zin.
Maar....tov mijn vorige zeil (Bow, gunsails) is de ACZ is super licht, gedetailleerd en ziet er snel uit.😎
Dit was voorlopig mijn droge ervaring.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Natte ervaring zondag: 13-9
Optuigen ging al weer een stuk makkelijker.
Mast ging in 2x naar de top en zat meteen goed in de plug.
Cambers klikte ik zonder giek er zo op.
Verlenger nog niet op de juiste afstand 22 ipv 24 kunnen varen, maar tijdens het varen weinig van gemerkt.
Het zeil is niet alleen super licht, maar vaart ook super licht. Er lijkt wel geen druk in te zitten, terwijl de set wel snel versnelt.
Ik mis dus wel de power van de Bow. Ik vraag me nu zelfs af of de maat die erop staar wel klopt. Komende dagen gaan we zien of er verandering komen tijdens het varen. Komt iets meer wind aan en de locatie wordt Andijk/Enkhuizen. Hier staat echt meer wind dan op het Uitgeestermeer.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Verlenger zou op 24 moeten staan, bij P7 nog niet meegemaakt dat die maat niet klopt.

Bedenk wel dat het een stiefzusje is van de AC1, en ook zoveel downhaul nodig heeft.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Daar gaat de verlenger ook weer naar toe, echter ik miste de power van de AC1.
Vandaar minder downhaul, maar hield dus qua power niet over

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Aha duidelijk.
Misschien eens via Dirk proberen met een 100% mast en kijken of die dan wel de power geeft zoals je verwacht.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

ga ik zeker een keer doen wanneer er weer een demodag komt. Ik heb een set ACX gehad (7.0 2015 en 7.5 2016) en met beide masten kunnen gebruiken. Ik had de luxe van 2x 4.60 masten (een 80 en de 100). En toen lag mijn voorkeur duidelijk bij de 80. Zeker bij meer wind vaarde de 80 super. Dit gevoel heb ik nu ook (dus bij meer eind super) Komende dagen ga ik het zeil weer aan de kaak stellen. Hier zitten dan ook de meningen van andere met grote waarschijnlijkheid bij.
Deze gebruikers waarderen Kapitein Rob voor dit bericht:
oossie71

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

En zelfs een originele mast kan afwijken van de curve. Schijnt wel minder voor te komen bij RDM.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

2021 versie al weer.
Bijlagen
2021 versie
2021 versie
C4ED025B-B4B0-44D2-B828-77DE9C2DF23F.jpeg (238.04 KiB) 167 keer bekeken

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Ze geven echt wel een flinke bak downhaul zeg!

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Er gaat inderdaad heel wat vierkante meters verloren. Zeker als dit vergelijkt met de Bow van GunSails. We gaan het komende dagen mee maken.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Valt wel mee hoor de downhaul

Plaats reactie