Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Nieuwe WINDSURFER lt jullie opinie

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Nieuwe WINDSURFER lt jullie opinie

Bericht door Nelson Foils »

Cobra brengt een nieuwe versie van de in Australië en Italië zeer populaire oer windsurfer.
13016439.jpg
Zijn er in de Benelux mensen mee bezig en lijkt het jullie de "golden bullit" om de sport weer naar 1 miljoen deelnemers te krijgen ?
Cobra-CS-WhiteBoard-v2.compressed.pdf
(1.13 MiB) 129 keer gedownload

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Re: Nieuwe WINDSURFER lt jullie opinie

Bericht door niels40+ »

Ohhhh die is leuk! Benieuwd naar de specs. En uiteraard de prijs. Zou fantastisch zijn als er weer een betaalbaar en vaarbaar board komt. Ik zeg doen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ »

De antwoorden
http://windsurferclass.com/listino/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rvdhorst
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door rvdhorst »

Ziet er super uit. Maar twijfel of ie net zo duurzaam is als de origineel van polyethyleen Ook de prijs zou lager moeten zijn. En is ie met 74cm niet te breed geworden om te kunnen kantje-rijden? :lol:

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: slalom georiënteerd

Bericht door Robke »

via FB liep er volgens mij via de "oude deuren cup" een inkoopactie
volgens mij kunnen er 10 naar NL worden gehaald
voor 1.700 euro voor een compleet setje
mooie concurrentie voor de Kona klasse :thumbup:
Laatst gewijzigd door Robke op di apr 24, 2018 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: slalom georiënteerd

Bericht door Robke »

Paul van der Sluijs schreef op FB het volgende:

Windsurfer LT 2018 komt dit jaar beschikbaar
De Originele Windsurfer komt terug in een 2018 jasje:
+ LxBxD 366 x 73.9 x 13.8
+ volume 230 liter (originele +-200)
+ 15 kg
+ epoxy bouwwijze
+ softdeck
+ mastrailtje
+ volledig wegklapbaar zwaard
+ serieuze vin
+ 3 hoeks 5.7 m2 mylar tuig (licht en universeel inzetbaar)
+ er komen ook 2 kleinere maten beschikbaar voor les en kinderen (zie foto)
+ Windsurfen van 0-25 knopen
+ SUP-pen

Deze plank is ontwikkeld in samenwerking tussen de Windsurfer Class (Italië en Australië) en Cobra met als motief om windsurfen als recreatiesport weer een nieuw leven in te blazen. Ik draag daar graag mijn steentje aan bij.

Ik heb contact met Edoardo Thermes (Windsurfer Class Italië) over het leveren van een eerste serie planken voor een introductieprijs.
De adviesprijs wordt later 1745 eur als je lid bent van de Windsurfer Class tenminste. Compleet: board met vin en zwaard en tuig (mast giek en zeil). Ook een boardbag zal leverbaar worden.
De bijgevoegde foto's spreken voor zichzelf.

Ben je geïnteresseerd in deze nieuwe plank laat het me dan weten: ik mik op een eerste bestelling van 10 planken. De beschikbaarheid is dit jaar nog beperkt dus wacht niet te lang met het kenbaar maken van je belangstelling. De eerste leveringen tegen de introductieprijs zullen naar verwachting rond juni 2018 zijn.

NB ik heb hier geen commerciële belangen in, maar wil de introductie een stapje verder helpen

Barbatruc
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Quatro, Goya, 5-Oceans, CAAS masten, Srface pak

Bericht door Barbatruc »

Niet zozeer de oerwindsurfer toch? Meer de One Design. Dat vaart toch wel wat anders.

[Edit] sorry, de verwarring komt denk ik van de naam "Windsurfer One Design", dat was denk ik toch de 'oerwindsurfer'.. Leuk om te zien als je wat googled.
Laatst gewijzigd door Barbatruc op wo apr 25, 2018 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met Gunsails Bow en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob »

Ik vind het wel een leuk initiatief en dat Cobra dit wil oppakken.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 »

Het is een leuk initiatief en het ding ziet er leuk retro uit .
Alleen zal het in de doelgroep van overwegend beginnende surfers hier moeten concurreren met de startsets die de surfshops hier samenstellen aan aanbieden voor een behoorlijke scherpe prijs.
Dan zal het board best wel wat in huis moeten hebben.

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee »

Ilja1974 schreef:
wo apr 25, 2018 7:36 pm
Het is een leuk initiatief en het ding ziet er leuk retro uit .
Alleen zal het in de doelgroep van overwegend beginnende surfers hier moeten concurreren met de startsets die de surfshops hier samenstellen aan aanbieden voor een behoorlijke scherpe prijs.
Dan zal het board best wel wat in huis moeten hebben.
Dat was ook een van de zaken die ik bedacht. Altijd spannend bij nieuwe iniatiatieven hoe die ontplooien.
Qua gebruikers zou het juist mooi zijn als het niet alleen voor beginners geschikt is. Dan heb je materiaal waar je veel langer op kan doorleren en indien gewenst laagdrempelige wedstrijdvormpjes kan varen.
De Konaboards zijn daarin ook fantastisch qua eigenschappen maar ondanks dat toch nog niet breed uitgerold qua gebruikers.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Er blijken nog mensen te zijn die het een goed idee vinden...
13079361.jpg
Het is een "White Brand" board dat Cobra aanbied aan eenieder die mee wil.
Wie weet is er binnenkort ook een bij jou favoriete merk ...

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door NielsvdB »

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Bijna alle merken hebben toch al windSUP's, ook zo'n beetje in die maten en prijzen? Dit is gewoon meer van hetzelfde volgens mij.

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door NielsvdB »

1100 is een mooie prijs voor een windsurfboard/WindSUP/SUP

harrie11
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door harrie11 »

Leuk ding om weer eens wat volk op de plaatselijke zwemplas in actie te krijgen.
Laatst gewijzigd door harrie11 op zo sep 16, 2018 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door NielsvdB »

Zo enthousiast alom

Lucky luciano
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Lucky luciano »

Aloha alle Windsurfers,

De windsurfer LT heeft afgelopen jaar zijn her intrede gedaan.
De oudste windsurfer one designe klasse.
Afbeelding

als je meer informatie wil ontvangen.
Zie www.windsurferclass.nl

De Windsurfer Klasse is aanwezig bij de 1ste HWS van het jaar 2019 in ter Aar ± 10 windsurfer LT´ers.

Go on water Allways, go windsurfing!
ALOHA De Windsurfer

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Ik zie de Windsurfer LT steeds vaker opduiken. Leuk om te zien en zelf helaas nog niet op gevaren. Toch begrijp ik het succes niet zo. Als ik de voor -en nadelen op een rijtje zet:

+ Stukje nostalgie
+ One man, one board, one sail (eenvoud, geen geklooi, geen tuning e.d.)
+ Ideaal familieboard (stabiel, stevig, ook leuk om niet mee te planeren, aardig om mee te suppen of te surfen)
+ Nieuwe eenheidswedstrijdklasse

- Reteduur (2300 euro!) als instapboard (moeten we hiermee nu het windsurfen nieuw leven in blazen?)
- De eenvoud (zwaar, geen voetbanden om op te monteren als je die zou willen)

Als ik dan deze punten afweeg tegen een ouderwets raceboard , dan zie ik eigenlijk het grote voordeel niet zo:

+ raceboard heeft ook stuk nostalgie
+ raceboard kun je ook simpel varen met 1 simpel zeil
+ raceboard is ook ideaal familieboard (is vaak zelfs lichter en voetbanden kun je eraf halen)
+ raceboard compleet kun je onder de 500 euro scoren (afhankelijk hoe veeleisend je bent)
+ raceboard vaart in principe sneller (zou ik denken, niet zelf ervaren)

- geen eenheidswedstrijdklasse (in ieder geval niet vergelijkbaar zoals de Windsurfer LT klasse)
- raceboard is minder breed
- raceboards worden niet veel aangeboden
- geen softpad over het dek
- minder nieuw, hip, hot of hype en wat minder all round.

Als zo'n Windsurfer LT nu echt een beduidend voordeel zou hebben, bijvoorbeeld een echt baanbrekende instapprijs o.i.d dan zou ik het wel snappen. Is het dan vooral beleving en het idee? De Kona-klasse had toch eigenlijk grotendeels hetzelfde principe als de Windsurfer LT? Waarom hoor je daar nu zo weinig over? (of ligt dat aan mij?) Is dit dan weer een stukje slimme marketing die inspeelt op de herintreders die nu kids hebben of wordt dit iets blijvends?
Deze gebruikers waarderen eckerdt voor dit bericht:
Barbatruc

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Er zijn toch 3 merken die er in gestapt zijn, dus ergens zal er markt zijn. (I99, Starboard en Naish)

Ja grappig ding, duur ook, en dat is jammer van deze eenheidsklasse. Jammergenoeg past zon windsrufer LT niet in de auto... zou een mooi board zijn voor de misses.

Lees net dat Thommen/vdBerg ook een LT in het assortiment heeft.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door matchbox008 »

@eckerdt :

In de basis is het een terugkeer naar het plankzeilen.

Die keuze voor mij werd bepaald doordat het competitieve element stevig op de agenda blijft maar dat de winst aan plezier groter is dan het verlies aan performance.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat een raceboard beter vaart, meer uitdaging geeft en vooral een grotere kick geeft. Mijn keuze om te switchen heeft dan ook niets te maken met het verschil in performance van het varen op het ene of andere board. De keuze is elementair bepaalt door het feit dat dit het enige board is die alle nu voor mij belangrijke overwegingen in zich verenigt. En daarin staan de keuzes voor meer plezier, TOW en vooral het delen van de sport met kinderen en vrienden voorop.

Een phantom deel je niet met kinderen van 11 en 13 en ook niet met vrienden die nauwelijks kunnen varen. Enorm kwetsbaar en beslist geen allemansvriend. De LT kan ik meenemen als ik met de kinderen en/of vrienden naar de lokale plas ga bij mooi weer, erop lesgeven en zelf klooien. Wat maakt het dan uit dat een LT minder hard gaat of minder snel planeert dan een raceboard? Je staat immers op het water en dat is altijd leuk. Daarnaast kan je er zondere verdere investeringen op een ander moment mee deelnemen aan de grootste eenheidsklasse in Nederland zodat het competitieve aspect ook bevredigd kan worden.

Feitelijk was er met die overwegingen geen andere keuze dan een LT want ik zie geen alternatief voor 1 enkel board waarop ik de sport kan delen met mijn kinderen en vrienden, dat ook competitief een uitdaging is en een dermate grote eenheidsklasse is geworden dat laagdrempelige deelname aan een elfstedentocht en zelfs de ronde van Texel mogelijk is.

Als er een ander board was geweest met dezelfde kwaliteiten, inzetbereik en populariteit als de LT dan had ik ook daarvoor kunnen kiezen maar die is er niet. Ik vind overigens dat de prijs wel redelijk is. Je krijgt er een stevig gebouwd maar toch licht board voor dat gewoon goed vaart. De running cost zijn na de aanschaf gewoon laag. Zelfs als je superfanatiek traint en wedstrijden vaart blijven de kosten heel laag. Een zeiltje vervangen kost iets meer dan 300 euro, een vin 50 euro.

Ik ben echt van mening dat Cobra een hele slimme en verstandige zet heeft geplaatst met de LT. Als fabrikant zagen zij natuurlijk dat de verkopen van surfplanken alleen maar minder en minder werden en de versnippering van de markt met het foilen en kiten maakte de toekomst op de langere termijn onzeker. Juist de mogelijkheid van merken om het board te promoten onder eigen naam was een geniale zet. Dat was een grote gok maar het succes van het concept heeft de merken gedwongen om overstag laten gaan. Daarmee leg je als fabrikant de drempel voor een concurrerende eenheidsklasse wel erg hoog en weet je dat als OD varen een overweging voor je is, je feitelijk geen breed gedragen alternatief hebt voor nu en de toekomst.

De grote bonus daarbij is dat het board ook weer beginners en recreanten naar het windsurfen trekt en het recreatief varen met licht weer weer gedaan wordt, dat zag ik de afgelopen jaren als licht weer liefhebber niet meer. Dat zorgt weer voor aanwas voor de sport en zou zomaar de redding kunnen zijn van de surfsport in de toekomst. Ik breng graag in herinnering hoe ikzelf en velen onder ons in de jaren 80 op precies deze manier gegrepen werden door de mooie surfsport. De keuze om dat plezier in combinatie met een laagdrempelige competitie weer terug te halen naar het surfen vind ik heel slim en toen ik het voorstelde aan mijn kinderen was de beslissing snel genomen.

Het plankzeilen is weer terug zou ik zeggen.

Gr MB
Deze gebruikers waarderen matchbox008 voor dit bericht (totaal 2):
Barbatruceckerdt

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Ik zie het aantrekkelijke van een LT voor 2300,- niet echt.
Ik denk dat een ervaren surfer na enkele tientallen sessies wel een beetje is uitgekeken op de LT, en dan toch meer performance zoekt (dus raceboard of shortboard of foil of light-wind freestyle of SUP).
Natuurlijk is het leuk om met vrienden en kinderen het water op te gaan, maar dat kan ook met een 2e hands lesboard met zwaard. Eigenlijk nog beter, want die zijn stabieler dan de LT. Die koop je dan NAAST je eigen (high-performance) board, zodat je met de vrienden en kinderen mee het water op kunt.
Ik heb ook een pposje overwogen om nieuw groot en gebruiksvriendelijk materiaal te kopen om met de kinderen en vrienden plezier te hebben op het water. Maar ik realiseerde me dat ik het eigenlijk vooral zelf was die dat erg zag zitten. De realiteit was dat vrienden en kinderen alleen naar het water willen als het echt heel mooi weer is en er nog aan allerlei andere voorwaarden is voldaan. Ik projecteerde mijn eigen enthousiasme op hen. Na deze 'reality-check' heb ik besloten in principe alleen in materiaal te investeren dat aansluit bij mijn eigen behoeftes op het water. Iedereen is welkom om mee te gaan maar ik ga er geen 1000 of 2000 aan materiaal voor aanschaffen, tenzij zij ZELF echt gemotiveerd zijn.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

@Ron Gijzen , snap ik, maar ieder heeft zijn eigen ervaringen. De kracht voor mij zit er juist in dat zelfs als de kids het board uitspugen, er nog steeds een matchrace platform overblijft met de grootste eenheidsklasse in Nederland. Performance kan relatief of absoluut zijn. Heb altijd veel wedstrijden gezeild, zowel onder handicap als in OD. Ik heb daar een hart voor OD racen aan overgehouden en feit is feit daarin valt binnen de surfsport niet zo veel te kiezen. Had bijvoorbeeld best graag een Kona gehad, wellicht een betere keuze dan de LT, maar helaas een zieltogende en stervende wedstrijdklasse.

Een beginnersboard of een LT voor erbij is voor mij geen optie. Wil met een zeilboot, een racesup en het freeride setje de cumulatie van spullen juist beperken ipv uitbreiden en wat logischer en kostentechnisch beheersbaar inrichten. Ik had twee 14' race sups bijvoorbeeld en daarvan heb ik er nu eentje verkocht omdat de kids ook op de LT kunnen suppen.

Ik blijf het zeggen, de keuze is bepaald door de combinatie van factoren en de absolute performance van het board was daarin ondergeschikt vanwege het strikte OD element.

Daarbij kan ik overigens uit ervaring zeggen (heb er natuurlijk eerst op gevaren) dat het beslist geen schande is om erop te varen. Het board vaart eigenlijk gewoon goed. Denk zelfs dat met een 7 of 8 m2 erop het gevoel al weer richting een raceboard belevenis kruipt.

Je mag er altijd een keer op varen als je het een keer zelf wil ervaren.

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

matchbox008 schreef:
do jun 11, 2020 12:23 pm
Je mag er altijd een keer op varen als je het een keer zelf wil ervaren.
Leuk!

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Ik zou het wel mooi gevonden hebben als de prijs een stuk lager zou liggen. De “onderhoudskosten” vallen weliswaar mee, maar gezien de eenvoud van al het spul (geen voetbanden(plugs), geen moeilijke graphics, bijna geen zeillatten, veel gewicht, etc. , had ik een prijs ruim onder de 2000 euro verwacht. Een beetje leuk instapsetje is voor zo’n prijs wel te vinden dus waarom het voor dit model zo hoog moet liggen snap ik niet.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Tja @eckerdt , dat zou iedereen mooi vinden. Toch is het board het goedkoopste hardboard in de prijslijst van Starboard, en zeker niet de kleinste. Als je uitgaat van een marge voor de winkelier, de importeur, invoer transport uit Thailand en btw, schat ik dat er ruwweg zo'n 700 euro overblijft voor de fabrikant (o.b.v. een Starboard van 1.429 verkoopprijs) board-only. In die prijs zitten de kosten voor de mallen r&d, uitval en de opslag voor winst en risico etc. Kan me voorstellen dat de prijs wel zal kunnen dalen in de toekomst als de kosten voor de mallen terugverdiend zijn door de grote aantallen maar dat moet zich eerst bewijzen en dat is in dit geval een risico voor de bouwer zelf die in de kostprijs voor het product is ingecalculeerd.

Je ziet toch wel prijsverschillen en dat verschillende merken/leveranciers verschillende prijzen rekenen voor hetzelfde board met andere stickers. De oorzaak daarvoor zit in de fysieke distributie, kosten voor marketing, voorraadrisico en service naar de klant. Zodra een board een of twee extra tussenstops maakt en individueel naar een winkel wordt gebracht komen er extra distributiekosten en marges bij. De goedkoopste nieuwe set in Nederland is nu volgens mij 2.090 incl boardbag (rechtstreekse internetdistributie en zelf uitpakken). Dezelfde set met Naish stickers en dealer distributie wordt aangeboden voor 2.490 euro.

De eerste productie werd door Cobra rechtstreeks aan klasseorganisaties aangeboden voor een setprijs van (ik dacht) zo'n 1.750 euro inc. btw. Dat zou een kale prijs zijn ter promotie en introductie voor de early-adopters. Die prijs gold toen voor de afname van minimaal 10 stuks dacht ik zonder tussenkomst van importeurs en detailhandel.

Dat kan overigens nog steeds, je kan Cobra bellen en zeggen dat je 20 lt's wil zonder merk erop, de container in je voortuin laten afleveren en de boards zelf uitpakken en monteren. Je kan dus zelf de prijs voor een deel bepalen omdat het een white-label board is.

En dat is volgens mij wat er met het Thommen board gebeurt. Op die manier kan het board voor 100 euro minder verkocht worden terwijl er wel een boardbag bij geleverd wordt en je toch de service en verhaalsmogelijkheid hebt bij een detaillist.

De prijzen zullen uiteindelijk wel dalen naar een prijspunt die voor de reguliere detaillist niet meer echt interessant is door de concurrentie en parallelimport. Dat is goed voor de consument maar jammer voor de reguliere windsurfwinkels.

gr MB

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

16482014.jpg
16482012.jpg
16482010.jpg
16482008.jpg
16482006.jpg
16482004.jpg
16482002.jpg
Deze gebruikers waarderen Nelson Foils voor dit bericht:
Ron Gijzen

petervandervliet
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door petervandervliet »

Waarom zit er zo’n ouderwets driehoek zeiltje bij? Iedereen wordt toch nog af en toe zwetend wakker snachts terwijl hij een loeizwaar driehoekzeil vol water staat op te trekken?

Er staat er trouwens een op marktplaats voor 1150.

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Waarom worden er weer LP's en platenspelers verkocht?
Volgens mij moet je dit produkt door de roze bril van nostalgie en 'vroeger was alles beter' bekijken.
De wat mindere aspecten met de mantel der liefde bedekken.
Het vaart ongetwijfeld prima, het ziet er in elk geval schitterend uit en bij weinig wind lijkt het me een leuke plank, voor een bepaalde doelgroep.
Maar ik houd het toch bij MP3 en spotify.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX & Isonc101, Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 »

Als muziek liefhebber word ik niet blij van mp3's en Spotify en zo zijn er mensen die wel op voor de doelgroep gegronde reden van die LP houden. Ik vind deze overigens gewoon onhandig en stream liever de betere audio formaten.

On topic! Voor de Windsurfer Lt is gezien de aantallen op het water de doelgroep best wel groot!

Ik raceboard nu al sinds de introductie van de OD en de laatste 20 jaar voornamelijk als enige op mijn lokale wateren in 5 tot 10kn omstandigheden en sinds de Windsurfer LT er is is dat steeds minder vaak het geval.

Arnoh
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Best veel....

Bericht door Arnoh »

Ik kan bevestigen dat Windsurfer prima vaart. Vanwege gelijke overwegingen heb ik hem vorig jaar ook gekocht (meer TOW, combi met kids, sup, etc) desondanks toch weer verkocht en vervangen voor een Starboard windsup... omdat opbergen wel een dingetje was met zijn lengte, ook vond ik de Windsurfer eigenlijk te zwaar. Zeker vergeleken met windSUP, die bevalt me dan nóg beter!

Plaats reactie