Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

De Houw

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Re: De Houw

Bericht door FroukeW »

Zaterdag aanstaande wordt er een heerlijke windje verwacht. Is er iemand afgelopen week of 2 nog wezen surfen op de Houw? Zo ja, hoe zit het met het wier? Als er teveel is wijk ik liever uit naar een andere spot.

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69, Angulo Release W, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7,0&7,8&8,3
Contacteer:

Bericht door Endewerf »

Weinig wier en redelijk goeie waterstand. Heb vorige week 2x lekker gevaren.
Deze gebruikers waarderen Endewerf voor dit bericht:
FroukeW

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 »

Heb Geen ervaring met de jouw. Wil iemand morgen gijp training geven en zoek vlak water.

Is daar te surfen zonder wier vin op een groot wave board?

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Vandaag geweest. Je kan met 29cm varen maar moet dan wel weten waar je vaart. Met 26 wiervin kon ik overal varen. Maar..... dat verschilt echt per dag!

En echt vlak was het vandaag ook niet ;-)

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 »

Uiteindelijk bij Roptazijl gaan varen 3,6 volle bak. mooie deining. was niet echt een dag om iemand gijp les te gaan geven

Marco P.
Freeride pro
Freeride pro

Re: De Houw onderwater liggende strekdammen

Bericht door Marco P. »

Ik heb laatst een strekdam geraakt langs de Makummerdijk op de Houw die geheel onder water lag en wel 50 a 80 meter lang is. Ik was eigenlijk stom verbaast dat er op dit onzichtbare GEVAAR geen paal stond met een geel X(kruis)
Toen ik mijn schade meldde bij RWS kreeg ik meteen een bericht terug dat ik mij op een verboden plaats bevond, nl. Makkumer Noordwaard en dat zij mijn zaak hierom niet in behandeling namen.(zo makkelijk komen ze er wmb niet mee weg)

Nu ben ik even gaan kijken waar Makkumer Noordwaard ligt en dit is het eiland waar water van "De Houw" omheen ligt. Dit gebied, het water van "De Houw" is gewoon toegankelijk tussen 16 juni en 1 september.

Ik vraag mij dus af waarom de verplichte markering van onderwater liggende gevaar niet aanwezig is.

Misschien weet een lezer van dit forum hier iets van?
Marco

Plaats reactie