Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.
Ik heb onlangs een beginnerscursus van deze geweldige sport gevolgd en ben dol enthousiast geraakt (was ik al maar na de cursus nog meer

Ik kan al aardig heen en weer varen en wil graag doorpakken maar zonder de hele tijd een setje te moeten huren of op marktplaats iets te kopen waarbij je maar moet afwachten in welke staat het setje zich bevindt.
Ik wil daarom een nieuw setje kopen waar ik de komende jaren mee uit de voeten kan (waarschijnlijk op termijn wel extra zeiltjes).
Mijn vragen:
1. Ik heb de cursus op een board met zwaard gevaren. Is de overstap naar een board zonder zwaard nu al te groot of is dit met wat doorzettingsvermogen prima te doen?
2. Na het lezen van wat reviews en het kijken van YouTube filmpjes zat ik te denken aan een van de volgende boards: JP Magic Ride 139 liter, Tabou Rocket 135 liter en de Fantic Gecko 135 liter. Heeft iemand ervaring met een van deze, welke zou je adviseren of zijn er nog andere (betere) alternatieven?
3. Als ik wil beginnen met 1 zeil welke maat kan ik dan het beste nemen?
Iets over mij (weet niet hoe relevant): Ik ben 40 jaar, 1 meter 92, ongeveer 92 kg en zal de aankomende tijd verwacht ik voornamelijk op Brouwersdam gaan surfen.
Groet,
Henk