Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wijk aan Zee woe 1 Juli

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Wijk aan Zee woe 1 Juli

Bericht door Ron Gijzen »

Ik parkeer bij Peter Volwater-pad van ca. 14:30 tot 17:00
Grijze VW Passat, blauw petje.
Laatst gewijzigd door Ron Gijzen op wo jul 01, 2020 8:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Global 90 + 110 & Naish Force 3.7-4.2-4.7-5.3-6.2
Contacteer:

Re: Wijk aan Zee woe 31 juni

Bericht door Naishman »

In welk jaar hebben we een 31 juni? ;-)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy,s 2 Witchrafts, div Sups en een Wingset.

Re: Wijk aan Zee woe 31 juni

Bericht door Jeroensurf »

Wat wil je gaan doen daar naast parkeren? :-?
Ik hoop niet windsurfen want de wind is minimaal en met de restjes SW golven en inkomende noordswell kun je een klotsbak verwachten waar niemand blij van word.

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Re: Wijk aan Zee woe 1 juli

Ziet het er zo slecht uit dan? 18-23 knopen geeft Windfinder, met golven en wind uit dezelfde hoek (ZW)?
Waar kan ik die 'north-swell' zien aankomen dan?
Nou ja, ik moet toch al in Beverwijk zijn (is een flinke rit uit Brabant) dus ik neem wat surfspul mee en ga het gewoon ff proberen.
Als het een vreselijke klotsbak wordt waar ik niets mee kan heb ik in elk geval weer wat geleerd.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Re: Wijk aan Zee woe 1 Juli

Ik heb een abonnement op surfweer, maar je kunt dat ook prima in de kaarten zien als je die regelmatig checkt en patronen gaat herkennen.
De noordswell komt van de depressie waar we zondag en maandag van hebben genoten.

Als je toch in de buurt bent niet geschoten is altijd mis, maar ik zou er zeker niet speciaal voor in de auto stappen vanaf Brabant!

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 + Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force V, Alpha & Combat, Maui Sails gieken
Contacteer:

Bericht door ultraprime »

#windsurf56
Alweer goede timing 😀
Begon helemaal plat net net aan windje na 13u.
Opkruisen naar de pier. Kwam al wat meer beweging.
En om 14u ging ie aan 🤗
Golven werden toch nog schouderhoog en lekker kunnen poinken en slingeren.
Soms lekker veel spray en slippend de bocht door 🤩
( het magische uurtje na hoog)
Even na 16u eraf in de zon 5.3/84
Screenshot_20200701-174436_Samsung Internet.jpg
Ps, geen klotsbak gezien 😃

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Tja, met de waarschuwing van een klotsbak van Jeroen in mijn achterhoofd, en de verwachting dat ik wel alleen zou zijn in Wijk aan Zee, uiteindelijk uitgeweken naar het Uitgeestermeer.
Was ook wel verleidelijk; parkeren aan het water, optuigen op gras, relaxed freeriden en gijpjes oefenen. Maar mijn zee-skills worden daar niet beter van natuurlijk. Binnenkort toch weer eens de zee opzoeken.

Pipeline Master
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Pipeline Master »

Klinkt toch als surfweer als ik Ultraprime zo hoor. Zo te zien zat de wind erg in de West hoek voor wave riding (clew first na bottom turns en dan cut back). Wat ik mij afvraag is hoeveel er nu waren gaan varen afgelopen Woensdag middag in Wijk aan Zee? Windsurfers dan. En waarschijnlijk zag het wel zwart van de kiters?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Met genoeg techniek kun je ook bij 250gr nog goed frontside rijden, maar dat is wel vrij lastig.
Wat betreft de wind: die was een stuk harder als voorspeld wat waarschijnlijk de Noordswell heeft geblokt want die liep gisteren ook nauwelijks terwijl dat wel de voorspelling was.
Kiters: die tel ik niet.

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 + Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force V, Alpha & Combat, Maui Sails gieken
Contacteer:

Bericht door ultraprime »

Pipeline Master schreef: do jul 02, 2020 11:00 pm Klinkt toch als surfweer als ik Ultraprime zo hoor
240grd is goed te doen hoor.
20 windsurfers 30 kiters? (De meeste met bij de pier)

Pipeline Master
Deur-surfer
Deur-surfer

Net als die anderen in dit draadje. Ik woon niet in de buurt. Maar wil best op een door de weeks dagje nog eens naar jetty break WaZ. Bij voorkeur mijdt ik de drukte en "die gestapo" in het weekend. Die twintig windsurfers zal wel na 1700 uur zijn? Is er daar 's middags (1200 tot 1700) ook windsurf actie?

Als de wind en swell in de Noordhoek zit, dan hoor je iedereen te keer gaan. "Er zouden alleen close-outs zijn". Zou het niet ook een beetje kunnen liggen aan dat men in Nederland wind van links gewend is?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Nee, wel veel meer met de oriëntatie van de kustlijn en de banken.
Persoonlijk maakt het mij bar weinig uit of de wind van links of rechts komt.

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Bericht door EdwinR »

Laatst was er een dag een stevige zuidwester gecombineerd met Noord-swell en dat was geen makkelijk dagje Wijk aan Zee. Inderdaad veel close-outs en vaak golven die ineens opdoemden die je normaal niet hebt met zuidwesten-wind. Iets dichter bij de pier varen was toen mijn oplossing 9en die van vele anderen) om toch tussen de brekers door naar buiten te kunnen komen.

Pipeline Master
Deur-surfer
Deur-surfer

Als je in WaZ dichter bij de pier gaat varen kom je al snel bij de surfers in hun vaarwater. Golven die ineens opdoemen, daar had ik vroeger bij pal West last van. Het lijkt even rustig en net als je het niet verwacht donderd er ineens een jetser van een golf in je rug (en zeil). Ingehaakt "over the falls".

Over bakboord vaar ik beter dan over stuurboord naar buiten (springen) en bij golfrijden maakt links/rechts me niets uit. Liever wind van rechts en als de swell Noord is neem ik dat voor lief.

Plaats reactie