Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Rosas 2019

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
leon01
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Re: Rosas 2019

Bericht door leon01 »

Niet op Las Dunas, maar wel weer op La Ballena in ongeveer dezelfde periode🤙🏻

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Bericht door sjoerdhuurdeman »

Wij hebben gereserveerd voor twee weken vanaf midden augustus bij las dunas. Ik moet nog met mijn vrouw vergaderen of we afreizen. Wat kunnen we nog aan ellende verwachten op corona gebied? Mijn vrouw is nogal gevoelig voor wat de autoriteiten zeggen. Ik wil graag knallen op het water, maar zie wel een beetje op tegen de lange autoreis , zeker met 3 kids op de achterbank. In eerste instantie wilden we met de trein gaan, maar zijn dan minder flexibel om te vluchten als er corona elende opduikt. :think: We hebben gereserveerd en moeten een maand voor vertrek de knoop doorhakken, anders worden de anuleringskosten steeds hoger.
Wat zouden jullie doen, gewoon gaan naar rosas gaan of annuleren en iets in nederland gaan zoeken? :problem:

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Spike_B »

Gaan, je hebt geen leven als je je door angst laat leiden.

RideWithUz
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door RideWithUz »

sjoerdhuurdeman schreef:
za jun 27, 2020 8:08 pm
Wat zouden jullie doen, gewoon gaan naar rosas gaan of annuleren en iets in nederland gaan zoeken? :problem:
Tja ik heb de cijfers de laatste weken goed in de gaten gehouden voor dit deel van spanje, denk dat je er net zo veilig bent als in NL, wij gaan over 3 weken ook met 2 kleine kids in de auto die kant op. Op de camping leef je grotendeels buiten en het besmettingsgevaar in de buitenlucht is sowieso minimaal. Gewoon je gezond verstand gebruiken en het nieuws volgen.
En lekker rammen als er tramontana komt :-)

RideWithUz
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door RideWithUz »

En wij doen het gewoon in 2 stukken, hotel bij clermont ferrand, autoreis gaat prima met de kids, doen we al vanaf dat ze babies waren

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SB Futura 97, Fanatic Falcon 112, Goya Bolt 125, KA Race 7.9 , KA Race 7.1 , Loft RB 6.3

Bericht door da lorch »

Iemand wellicht al ter plaatse om verslag te doen van het vakantiegevoel met Covid-19 maatregelen op La Ballena en omgeving?

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie »

Ik ben dan wel niet daar geweest, maar net terug van een bezoekje bij mijn ouders in spanje. Neem mondkappen mee. Deze zijn overal verplicht in openbare ruimtes waar geen anderhalve meter aangehouden kan worden. Je ziet iedereen er op straat mee lopen. Ook in Frankrijk bij benzinepompen ,winkels etc.

ThomasMZ11
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ThomasMZ11 »

Bijna! Ik ga zaterdag 11 juli naar rosas. Niet naar la ballena, maar naar castell mar, net ten noorden van Empuriabrava. Zodra ik er 2 dagen zit laat ik wel wat weten.

Zijn er overigens mensen hier die ook naar dat gebied van de baai gaan? Het strand heet Platja de la Rubina. Vorig jaar heb ik slechts 1 NL windsurfers gesproken.

(Ik zocht op het forum nog een voorsteltopic, kon het niet vinden. Staat dat ergens?)

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: SB Futura 97, Fanatic Falcon 112, Goya Bolt 125, KA Race 7.9 , KA Race 7.1 , Loft RB 6.3

Bericht door da lorch »

NIet op Platja de La Rubina gewwest maar wel op Laguna, de Tramontana waait daar meer aflandig dan zuidelijker in de baai bij la ballena.
Is er al iemand ter plekke? schijnt een mondkapjes verplichting te zijn overal op de camping???

ThomasMZ11
Deur-surfer
Deur-surfer

Ik lig er nu op het strand.!
Hier op het strand niemand met mondkapje.
Op Camping Castell Mar moet je een mondkapje op bij de receptie, winkel en in theorie ook bij de toilet/afwashokken. Maar dat laatste zie ik 50% van de mensen doen. Volgens de info van de camping moet je een mondkapje op in alle gemeenschappelijke ruimten. Maar vooralsnog gaat het behoorlijk ontspannen.
Buiten heeft vrijwel niemand een kapje op. Ik ben nog niet in Empuriabrava of rosas zelf geweest Dus weet niet hoe het daar is.

Wind nog te weinig helaas, maar begint langzaam op te steken.

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn

Bericht door Koffie »

Dat 50% zich er niet aan houdt wil nog niet zeggen dat het niet hoeft. Spanje heeft zeer zwaar te lijden gehad onder de lockdown die in geen enkel vergelijk met nederland staat. Hou daar dus een beetje rekening mee en volg de lokale adviezen gewoon op. Niet voor jezelf maar voor de bevolking aldaar, want jij bent na een paar weken weer lekker thuis en zij blijven met de consequenties achter.

Voor wie het nog steeds niet wil of kan begrijpen staan hier de regels nog eens haarfijn uitgelegd.
https://www.spanjevandaag.com/11/07/202 ... in-spanje/

Fijne vakantie verder.

ThomasMZ11
Deur-surfer
Deur-surfer

@koffie, Dit zijn slechts mijn waarnemingen van vandaag. Ik hou mij gewoon aan de regels :thumbup:

Er is wel bij een persconferentie aangegeven dat op het strand geen mondkapjes op hoeven.

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn

Bericht door Koffie »

:thumbup:
Dat van het strand had ik ook gelezen.

Kaj
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Witchcraft Wave V3, JP FSW 98, Gaastra Manic 3.7-5.7

Bericht door Kaj »

Spike_B schreef:
za jun 27, 2020 8:14 pm
Ben het hiermee eens. Op de vraag van een verslag 'ter plaatse': mijn ouders (eind 60) zitten al een paar weken in Pals, één baai zuidelijker dus. Als je je gezond verstand gebruikt en - zoals Koffie al zegt - je houdt aan mondkapjesplicht in openbare ruimten heb je gewoon een relaxte tijd. Restaurants op het strand hebben hun terrassen flink mogen uitbreiden dus er is altijd een plekje. Bovendien is het tot nu toe rustiger dan normaal. De locals zijn erg blij met je komst, zeker als je je ook een beetje behoorlijk gedraagt en de voorschriften respecteert. Have fun, wij gaan eerste twee weken van augustus naar Pals - ik hoop op een paar dagen Tramuntana, het gezin hoopt daar niet op :D

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door da lorch »

Kaj schreef:
ma jul 13, 2020 12:00 pm
Spike_B schreef:
za jun 27, 2020 8:14 pm
Ben het hiermee eens. Op de vraag van een verslag 'ter plaatse': mijn ouders (eind 60) zitten al een paar weken in Pals, één baai zuidelijker dus. Als je je gezond verstand gebruikt en - zoals Koffie al zegt - je houdt aan mondkapjesplicht in openbare ruimten heb je gewoon een relaxte tijd. Restaurants op het strand hebben hun terrassen flink mogen uitbreiden dus er is altijd een plekje. Bovendien is het tot nu toe rustiger dan normaal. De locals zijn erg blij met je komst, zeker als je je ook een beetje behoorlijk gedraagt en de voorschriften respecteert. Have fun, wij gaan eerste twee weken van augustus naar Pals - ik hoop op een paar dagen Tramuntana, het gezin hoopt daar niet op :D
Dank Kaj zo te horen valt er prima te genieten zeker als je alleen op het strand, het water en je campingplek leeft. Inmiddels zit ik in een FB groep van La Ballena gangers en hoor ik ook positieve verhalen. Mondkapjes zij wij ook gewoon niet gewend in de supermarkt en andere openbare ruimtes waar afstand houden lastig is maar dat went snel schijnt..

ThomasMZ11
Deur-surfer
Deur-surfer

Een vraag, wie kan mij vertellen wat goeie parkeerplekken zijn dichtbij het t strand in de omgeving van las dunas en la ballena?
Ik had zelf via t forum parking san pere pescador net ten noorden van las dunas gezien. Iemand tips?

Namelijk morgen vr 17 juli wordt er NW 18-28 kts verwacht volgens windguru. Waar ik zit, camping castell mar, is dat pal aflandig. Gezien ik niet zo'n ervaren surfer ben even denken of dat wel handig is.

leon01
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door leon01 »

Voorbij La Ballena is Platja El Riuet misschien een goede plek. Daar komen vaker mensen die niet op een camping verblijven. Er zijn daar ook parleerplaatsen maar weet niet precies hoe ver het lopen is naar het strand.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: T1 CrossX 97 Witchcraft Custom Shaman 83. Set Ezzy Elite,s

Bericht door Ouwe »

Als je deze camping even opzoekt , sta je direct aan het strand .Wel veel kiters.
En kwa richting zit je daar goed , hoop voor je dat de tram een beetje door zet.
Eerste keer in 21 jaar dat ik daar niet ben. :cry: :cry: :cry:
Càmping La Gaviota Costa Brava

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door da lorch »

Platja El Riuet is een mogelijkheid maar daar zijn weinig parkeerplaatsen beschikbaar dicht bij het strand, wat je ook kunt doen is als je vanaf noord komt net voorbij La Ballena linksaf slaan langs de zijkant van de camping kom je gewoon bij het strand of de parking tussen Las Dunas en La Ballena net voorbij Fata vanaf noordelijke richting gezien.

ThomasMZ11
Deur-surfer
Deur-surfer

Thanks! Moet gaan lukken. Morgenochtend eerst maar eens naar t strand lopen om te kijken hoe het ervoor staat :cheer:

ThomasMZ11
Deur-surfer
Deur-surfer

Morgen weer naar huis helaas, wel een paar keer lekker kunnen varen.
Mijn gear: T1 thommen x135
T1 thommen crossX117
Naish rally 7.9
Naish sprint 6.6
( de rest niet gebruikt)
Ik surf nog niet lang dus extra lekker om een aantal keer kort achter elkaar te kunnen oefenen.
M'n eerste gijpen zijn gelukt :cheer:
In de eerste week een keer met thermisch wind, naish rally 7.9 en thommen x135. Net genoeg om te planeren.
Een dag wat officieel tramontana zou heten. Maar was ook net genoeg om met 7.9 te planeren. Wel mooi vlak water
Overige dagen niks.
Tweede week een dag de grecale wind gehad. Side shore bij dit stuk strand, volle bak met 7.9 en x135
Daarna nog drie dagen thermische wind, afgewisseld tussen Overpowered de 7.9 en de 6.6 en de crossX 117 en x135. Voor de wat meer ervaren of iets minder zware surfer was 6.6 ruim voldoende geweest.
Totaal een dag of 6 kunnen planeren van de 12 dagen op locatie. 50% score voor een niet al te lichte (wel sportieve) jongeman die 1.5 jaar surft. Ik ben niet ontevreden.

matito
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: mistral emotion 151,jp supersport 69 pro,light wind 90 pro

Bericht door matito »

Hoy, ik vertrek normaal 30/7naar rosas hoe is de toestand daar nu met covid

Grts matito

Plaats reactie