Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Voorstellen

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
VintageSurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

Voorstellen

Bericht door VintageSurfer »

Hoi,

Net een account aangemaakt en het lijkt me netjes om me even voor te stellen.

Ik ben Matthijs, 52 jaar en heb meer dan 30 jaar niet gesurft. Het leek me een leuk plan om Corona door te komen, door mijn oude hobby weer op te pakken. Dat liep even anders omdat ik door Corona genoodzaakt was mijn personeel te ontslaan en mijn kantoor op te geven, waar de afgelopen maanden alle energie en tijd in is gaan zitten.
Maar inmiddels is dat allemaal gebeurd en heb ik alweer 2 keer op het water gestaan. (lees 2 x een middag geploegd)

Ik heb op marktplaats allemaal oude toei uit de 90's gekocht, maar dat is voor nu modern genoeg aangezien mijn referentiekader een Ten Cate Leaper was ;-)

Matthijs

LRS
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Voorstellen

Bericht door LRS »

Hoi Matthijs, goed dat je weer leuke dingen doet na die klote zooi met je bedrijf en Corona. Hoop dat je er snel weer bovenop bent man!
Ben zelf ook weer net begonnen afgelopen maand na 27 jaar op het droge te hebben gestaan (let op! anders dan “droog te hebben gestaan”!), zondag ga ik voor de tweede keer. Ook hier “oud” marktplaats spul, dat stuk voor stuk moderner is dan toen ik ermee ophield. Cool man! Goed bezig, hoop dat je er veel plezier uit haalt!
Groet,
Chris

VintageSurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

Hoi Chris, dank je voor je steunbetuiging, het is een moeilijke periode geweest, maar ik ben niet failliet, dus ik kom wel weer ergens "bovendrijven" ;-)

Kanarie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Magnum135 Falcon120 Ray111 GSR9.4 Vapor8.6 GSR7.9+7.1 Helcat6.2

Bericht door Kanarie »

Windsurfen is de ideale en gezonde manier om je hoofd leeg te maken.
Wederom welkom tot de club. :)

claus3
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 »

VintageSurfer schreef: di sep 15, 2020 1:07 pm Ik ben Matthijs, 52 jaar en heb meer dan 30 jaar niet gesurft. Het leek me een leuk plan om Corona door te komen, door mijn oude hobby weer op te pakken.
Goed plan, in 2016 heb ik in exact dezelfde situatie hetzelfde gedaan en ik heb er geen moment spijt van gehad. Als je regelmatig vaart zul je vanzelf progressie boeken en passant sterker en fitter worden. Er is nog een heel behoorlijk aantal windsurfers in Nederland in alle leeftijden (8-80) en alle niveaus door elkaar. Het plezier is in de reis.

Nog een tip: probeer de herfst door te varen. Nogal wat mensen haken af als het koud wordt maar als je eenmaal een beetje gewend bent is het met een 5 mm pak goed te doen. Koude handen is vaak het grootste probleem. Het is de overgang in de herfst die het lastigste is als je het eenmaal gewend bent zul je merken dat je het in februari niet koud meer hebt (althans bij mij werkt dat zo). Ik zeg dit omdat de maanden december tm maart de meeste wind hebben.

VintageSurfer
Deur-surfer
Deur-surfer

claus3 schreef: di sep 15, 2020 8:10 pm Nog een tip: probeer de herfst door te varen. Nogal wat mensen haken af als het koud wordt maar als je eenmaal een beetje gewend bent is het met een 5 mm pak goed te doen. Koude handen is vaak het grootste probleem. Het is de overgang in de herfst die het lastigste is als je het eenmaal gewend bent zul je merken dat je het in februari niet koud meer hebt (althans bij mij werkt dat zo). Ik zeg dit omdat de maanden december tm maart de meeste wind hebben.
Dat was ik idd van plan. In mijn "vorige surfleven", stond ik meestal met Pasen al op het water (dikke wollen truien onder je pak, wat geen feest was met de pakken van toen) ;-)

Maar eerst maar weer eens een beetje leren varen. Ik weet uit ervaring dat hoe sneller je leert, hoe hoger de funfactor is. Ik hoop dat als de najaarsstormen beginnen, ik weer een beetje kan gijpen / trapeze varen, want dan begint het eigenlijk pas.

Plaats reactie