Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Portugal] Ericeira

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
h2ovin
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Rrd wavecult, Gun sails Hammer 3.3, 3.7, 4.2, 4.7 ,5.3 en Mc Wave 5.7

[Portugal] Ericeira

Bericht door h2ovin » do jun 21, 2007 3:25 pm

aankomende zomer in de maand augustus reis ik af richting Portugal we wel Ericeira.
voor het eerst neem ik ook mijn surfspullen mee, en probeer informatie te vinden omtrend windsurfen in de buurt (over golfsurfen genoeg te vinden, is een van de betere spots :P). in ericeira zelf staan wel bordjes die wijzen naar een windsurfstrand, maar tot op heden heb ik het nog niet gevonden (ben er al een aantal keren geweest)

heb een beetje voor onderzoek gedaan, en zijn een aantal mogelijk spots in de buurt. voor de duidelijkheid heb ik een overzichtje gemaakt.
Afbeelding

De spot Ribeira D'llhas
Op deze spot zijn de beste golven van portugal te vinden en worden ook de golfsurf wedstrijden gehouden. ik dacht dat de golf breekt op een landplaat die hoger is dan de omgeving (maar weet het neit zeker).
Afbeelding

De spot Ericeira zelf
Heb nog nooit iemand in ericeira zien surfen, maar er staan wel bordjes die een strand aangeven (nog niet gevonden).
Afbeelding

De spot Prairo Do Lizandro
op deze spot heb ik 2 jaar geleden een poging gedaan om te golf surfen, er waren alleen die dag geen golven. Voor zover mogelijk leek er weinig stroming te staan, braken de golven op verschillende zandbanken en was er een vrij ruim strand.
Afbeelding

en de spot Praira Do S. Juliao
zag deze spot door Google earth. lijk een vrij breed strand te zijn, maar meer weet ik er niet van
Afbeelding

nu is de vraag: heeft iemand meer informatie over de verschillende spots, of andere mogelijkheden in de buurt? Alvast bedankt voor de reacties!

GJMeijer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135

Re: [Portugal] Ericeira

Bericht door GJMeijer » wo mei 02, 2018 2:01 pm

Wij zijn net aangekomen in Ericeira. Ga denk ik maar eens golfsurfen. In Nederland best windje, hier weinig

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » wo mei 02, 2018 2:40 pm

First post: do jun 21, 2007 2:25 pm :lol: :lol:

ruben20
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door ruben20 » wo mei 02, 2018 4:42 pm

Ericeira werkt alleen als je in Guincho compleet van je plank wordt geblazen. Het aantal windsurfdagen in mei is er op één hand te tellen (Opgelet trouwens met Praia do Matadouro bij laagwater). Maar voor golfsurfen zit je uiteraard nergens beter, en bovendien nog lekker rustig in mei.

GJMeijer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket 135

Bericht door GJMeijer » ma mei 07, 2018 10:42 pm

Uiteindelijk geen surfer gezien, ook niet in guincho. Alleen 2 kiters.

Plaats reactie