Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Kevlar schoentjes

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Nick_66
Freeride pro
Freeride pro

Kevlar schoentjes

Bericht door Nick_66 »

Ik heb een tijdje geleden bij Brouwersdam in een oesterbankje getrapt en had gewone neopreen schoentjes aan. Dwars door de zool natuurlijk en een diepe wond in mijn voetholte.
Nu heb ik schoentjes van Prolimit gekocht met een kevlar zool, maar zijn dit soort schoentjes nu echt oester/mossel proof?? Loop je nog steeds het risico dat een oester of mossel dwars door de zool kan gaan?

kerrefen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: jazeker

Re: Kevlar schoentjes

Bericht door kerrefen »

Nick_66 schreef:Ik heb een tijdje geleden bij Brouwersdam in een oesterbankje getrapt en had gewone neopreen schoentjes aan. Dwars door de zool natuurlijk en een diepe wond in mijn voetholte.
Nu heb ik schoentjes van Prolimit gekocht met een kevlar zool, maar zijn dit soort schoentjes nu echt oester/mossel proof?? Loop je nog steeds het risico dat een oester of mossel dwars door de zool kan gaan?
Nick, ik heb vorig jaar in het veerse meer ergens ingetrapt, en kreeg toen 5 hechtingen in mijn voet. Ik kon bovendien een maand niet varen. Daarom toen Ion winterlaarsjes met kevlarzool gekocht, en voor de zomer promlimits met kevlar zool. Daar gaat een oester zeker niet doorheen. De buitenzool is van neopreen, dus soms kun je een steentje of zo tussen de buitenzool en binnenzool trappen, maar de binnenzool blijft heel! Heb sinds ik kevlar zooltjes heb geen wonden meer aan mijn voeten gehad.

Overigens, een scherp voorwerp als een oester of stukje glas doet nog wel flink zeer als je er hard op neerkomt dus je moet nog wel goed uitkijken waar je je voeten neerzet. Ook niet zomaar van je board springen maar gewoon rustig afstappen - scheelt ook een hoop ellende.

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Flikka, Severne, Finish

Bericht door TheoB »

Idem hier Nick, ik heb de zomer versie van ion voldoen prima maar door het soort rubber kom ik met die ion's iets moeilijker in de voetbanden.

Voor van de winter de pro-limit global gekocht, inmiddels net als bij de ion's de nodige sneeen in de buitenlaag maar niets erdoor dus ook daar ben ik tevreden over.

vichelli
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starb. Kombat-87, NP Zone/Alpha, ,tect.select

Bericht door vichelli »

Die kevlar zolen zijn een zegen. (ik heb alleen nog de winter versie.)
Bij gewone schoentje heb je ook nog wel eens last van sneetjes waardoor kleine steentjes in je schoentjes komen.
Als je volle bak aan het varen bent en er komt er een tussen je wreef onder de voetband is dat verre van plezierig.
Hopelijk zijn de zomerversies even dik want dat gepiel met die voetbanden elk voor- en najaar is toch wel lastig.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Bericht door Jeroen1970 »

Even een kik van deze topic.

Heeft iemand tips voor een schoentje met een kevlar zool voor een nette prijs? Vroeger had ik altijd tiki schoentjes maar die bestaan niet meer en ik heb nu atan's "barefoot" die super varen maar de naden scheuren snel uit.

Van de ion balistic hoor ik dat ze goed varen maar ook snel slijten.

Wie heeft een tip?

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

die Atan's zijn echt super, ja ze scheuren snel uit vanwege het latex materiaal, maar zitten zo fijn voor de barefoot surfers.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

Jeroen1970 schreef:
zo mei 24, 2020 2:31 pm
Even een kik van deze topic.

Heeft iemand tips voor een schoentje met een kevlar zool voor een nette prijs? Vroeger had ik altijd tiki schoentjes maar die bestaan niet meer en ik heb nu atan's "barefoot" die super varen maar de naden scheuren snel uit.

Van de ion balistic hoor ik dat ze goed varen maar ook snel slijten.

Wie heeft een tip?
Welke maat heb je?
Ik heb hier nog twee paar Tiki’s liggen met kevlar zool die wij slechts 2 keer gedragen hebben omdat ze bij ons knellen in de breedte... p.s het zijn wel winterboots.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish force/session, Moo custums en flikka boards, amex en se masten, mu fins, serverne boom

Reindt schreef:
zo mei 24, 2020 3:02 pm
Jeroen1970 schreef:
zo mei 24, 2020 2:31 pm

Welke maat heb je?
Ik heb hier nog twee paar Tiki’s liggen met kevlar zool die wij slechts 2 keer gedragen hebben omdat ze bij ons knellen in de breedte... p.s het zijn wel winterboots.
Ik heb maat 40. Winterboot is ook wat ik zoek dus dat is top. :D

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone »

De Tiki Wanna zomerschoentjes heb ik nog in alle maten. De winterschoenen zijn in de meeste gangbare maten uitverkocht en heb ik nog in 35/36, 37/38, 42 en 47/48

jipsteenbrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Veel

Bericht door jipsteenbrink »

Toevallig vrijdag nog in iets scherps gaan staan zonder schoentjes m'n oude waren kapot, meteen naar de shop en ion ballistic toes gehaald. Za en Zo mee gevaren en zijn prima schoentjes.

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Boarderzone schreef:
ma mei 25, 2020 8:49 am
De Tiki Wanna zomerschoentjes heb ik nog in alle maten. De winterschoenen zijn in de meeste gangbare maten uitverkocht en heb ik nog in 35/36, 37/38, 42 en 47/48
He Hans. Kocht ze altijd bij jouw en heb de lage zomer schoentje ook gehad. echter als je loopt tussen de basaltblokken met al die zeepokken en schelpen liggen je uitstekende stukjes bot van je enkel / been gewricht steeds open.
zou jij moeten weten als wadden piloot;-)
Die atan,s die ik nu via jouw heb zijn super maar naden laten snel los.
Is die tiki man dr mee gestopt? Was altijd nette prijs voor prima schoen. de helft van wat de merken nu vragen.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Jeroen1970 schreef:
ma mei 25, 2020 7:39 pm
Boarderzone schreef:
ma mei 25, 2020 8:49 am
He Hans. Kocht ze altijd bij jouw en heb de lage zomer schoentje ook gehad. echter als je loopt tussen de basaltblokken met al die zeepokken en schelpen liggen je uitstekende stukjes bot van je enkel / been gewricht steeds open.
zou jij moeten weten als wadden piloot;-)
Die atan,s die ik nu via jouw heb zijn super maar naden laten snel los.
Is die tiki man dr mee gestopt? Was altijd nette prijs voor prima schoen. de helft van wat de merken nu vragen.
Oude Simon van Tiki kreeg die hoge schoenen niet meer geleverd en is eindelijk met pensioen. Zijn opvolger heeft nog wel de lage geloof ik maar ik verkoop vooral Atan. Lage schoenen draag ik zelf niet omdat ik een hekel aan zand tussen mijn tenen heb 8)

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Atan,s zijn heerlijk maar die naden schuren al na keertje of 6 gebruiken, ook die garantie schoenen die ik van je heb gehad begint de stik/ lijm naad alweer open te staan. Vandaar dus

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Flikka, Severne, Finish

Bericht door TheoB »

niet zeuren ies made in zee france, mooi lekker en schnell oud

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Mag best zeuren voor 60 euro. Zelfs al is it made in zee-france;-P.

Wellicht heb je als waver een kritischere blik op schoentjes dan als slalomer.. wij bewegen nogal in de voetbanden. En de basaltblokken waarover wij lopen om t water in en uit te gaan met alle mossels en oesters bij de Waddenzee liegt dr ook niet om.

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Jeroen1970 schreef:
vr mei 29, 2020 1:22 pm
Mag best zeuren voor 60 euro. Zelfs al is it made in zee-france;-P.

Wellicht heb je als waver een kritischere blik op schoentjes dan als slalomer.. wij bewegen nogal in de voetbanden. En de basaltblokken waarover wij lopen om t water in en uit te gaan met alle mossels en oesters bij de Waddenzee liegt dr ook niet om.
En dan gaan ze ook sneller kapot. 8)

Jeroen1970
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Duhhh Hans die tiki's van net 40 euro deed ik 2 jaar mee. Dit komt gewoon van aan en uittrekken. Naad is gewoon te zwak.

Maar goed ga nu iets heel anders uitproberen. Krijg 2 paar om te testen..

Schrijf later wel een revieuw

iHans
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Futura 121, SB S-Type 93, Neilpryde Hellcat 7.2 en 6.2 Severne Blade 5.3 4.7 4.2

Bericht door iHans »

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude »

Ik heb nu prolimit predators en deze zijn naar minder dan een jaar en 40 surfsessies eigenlijk wel versleten. Ik heb vrij brede voeten en daarom zijn schoenen bij mij in de lengte gauw iets te lang. De predators beginnen na een sessie of 10 al erg ruim te zitten. Grootste probleem daarbij was dat als ik veel druk op mijn achterste voet geef dat ik een duidelijke rand onder mijn voeten voel. En na 1 km of zo werd dat ook pijnlijk. Ik ben nu bij 2 surfshops geweest en heb wat gegoogeled maar kan eigenlijk maar twee type vinden. De prolimit predator of de ion ballistic. Die laatste heb ik ook gepast maar deze komt alleen nog maar in split toe. Met passen voelt dat al ongemakkelijk. De windsurfende verkoper gaf aan het ook niks te vinden. Welke merken / type zijn nog meer ergens te koop? Die Atans hierboven vallen een beetje af gezien de ervaringen hierboven.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

@heydude denk toch dat je eens door moet bijten en de ions moet proberen, ik heb zelf ook een brede voet en deze zijn dan absoluut the best. De Prolimit staat bekend om zijn smalle leest dus niks voor ons. Ik heb ze zelf ook al eens gepast maar idd niks!
Voordeel van de splittoe is dat het schoentje dus nooit gaat draaien rond je voet.
Je moet de nieuwste versie wel een maat groter nemen dan voorheen want de nieuwe versie valt wat kleiner, ik denk dat dat komt omdat er gelukkig weer meer rubber gebruikt wordt daar waar nodig.
Ik had al jaren 43/44 maar nu moet ik de 45/46 hebben.

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Spike_B »

Die split toe ben je na 1 minuut vergeten en de rest van je surfsessie merk je niet meer dat ie er is.

JP-T1surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door JP-T1surfer »

Spike_B schreef:
di jul 07, 2020 9:26 pm
Die split toe ben je na 1 minuut vergeten en de rest van je surfsessie merk je niet meer dat ie er is.
+1

heydude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 135/115 Tabou 3s 96L

Bericht door heydude »

Heb de ballistics aangeschaft en er al weer 2 sessies opzitten. Ze zitten een stuk beter dan mijn predators. Sluiten veel beter aan rondom mijn voeten. Voetbanden moest ik krapper afstellen omdat ik er te diep in kwam met de ballistics. Split toe is inderdaad even wennen maar valt goed mee te leven :)

LabirT
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door LabirT »

heydude schreef:
di jul 07, 2020 8:59 pm
Ik heb nu prolimit predators en deze zijn naar minder dan een jaar en 40 surfsessies eigenlijk wel versleten. Ik heb vrij brede voeten en daarom zijn schoenen bij mij in de lengte gauw iets te lang. De predators beginnen na een sessie of 10 al erg ruim te zitten. Grootste probleem daarbij was dat als ik veel druk op mijn achterste voet geef dat ik een duidelijke rand onder mijn voeten voel. En na 1 km of zo werd dat ook pijnlijk. Ik ben nu bij 2 surfshops geweest en heb wat gegoogeled maar kan eigenlijk maar twee type vinden. De prolimit predator of de ion ballistic. Die laatste heb ik ook gepast maar deze komt alleen nog maar in split toe. Met passen voelt dat al ongemakkelijk. De windsurfende verkoper gaf aan het ook niks te vinden. Welke merken / type zijn nog meer ergens te koop? Die Atans hierboven vallen een beetje af gezien de ervaringen hierboven.

Ik heb precies hetzelfde probleem dat heel veel zomerschoentjes midden onder mijn voet dubbel gaan. Dus die rand onder mijn voeten. Heel irritant. Ik heb allerlei verschillende merken schoentjes geprobeerd maar continu hetzelfde probleem. Misschien komt het door mijn lange maar zeer smalle voet? Bij mijn XCELL winterschoenen heb ik dit probleem niet. Ik had voor mijn vakantie in Zeeland echt schoentjes nodig met kevlar zool maar deze staan na 3 sessies alweer op Marktplaats want de rand onder mijn voet is niet te doen tijdens het surfen.

Plaats reactie