Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Martin van Meurs naar Neilpryde

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: 62
Teamrider: mXr-windsurfing
Surf spul: mXr-windsurfing

Martin van Meurs naar Neilpryde

Bericht door Martin van Meurs » za sep 06, 2008 10:39 am

Helaas, en dat meen ik echt, kon ik een aanbod van Neil Pryde niet afwijzen om met hun spullen voor de 50 knopen record jacht te gaan. Maui Sails is een prachtig merk in opbouw en ik heb er naar volle tevredenheid, zoals de uitslagen laten zien, anderhalf jaar mee gevaren. Er was geen budget meer voor een plek in hun internationale team en ik word door mijn prestaties kennelijk zolangzamerhand interessant voor andere merken.

Enerzijds ben ik uiteraard gevleid door de erkenning, anderzijds neem ik met pijn in mijn hart afscheid van Barry met wie ik geweldige skype gesprekken heb gevoerd. Naast heel belangrijke en super interessante gesprekken over de zeilontwikkeling heb ik vooral genoten van zijn wijsheid over andere zaken. Hij was de reden waarom ik voor MS heb gekozen op een internationaal niveau en ik heb genoten van die man. Gelukkig begrijpt Barry het pad dat ik kies en het zal onze vriendschap, zoals hij het zelf noemt niet in de weg staan.

De andere reden waarom ik voor Maui Sails heb gekozen is natuurlijk Herman. Er is geen importeur te vinden in ons land die zich met zoveel toewijding stort op onze sport en die met zoveel passie het grootste evenement van ons land en één van de mooiste evenementen van de wereld heeft opgezet. Ook met Herman heb ik een geweldig contact en hij heeft mij meermaals met raad en daad terzijde gestaan. Mijn pet af voor hem. Ik baal ervan maar ik "kan" niet anders dan hem en zijn merk loslaten.

Uiteraard is Neil Pryde een topmerk, net als Maui Sails en ik val tussen servet en tafellaken met mijn prestaties. Het is geweldig om als 44 jarige de erkenning te krijgen van het grootste zeilmerk ter wereld en ik steek zoveel tijd en energie in de sport dat ik het aanbod niet kon laten liggen. Ik zal op nationaal niveau de USM serie uitvaren met Maui Sails, zo heb ik bij hen bedongen en ga mij daarnaast voorbereiden op Southend dus je zult mij voorlopig met beide merken zien varen. Ik ga uiteraard proberen om het Peter en co zo moeilijk mogelijk te maken tijdens de USM.

Ik heb veel met plezier en toewijding gevaren met Maui Sails en wil hen bedanken voor de steun die ik heb ontvangen.

pim46
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Ray 111 | Ram F9 6.8 7.8

Re: Neil Pryde

Bericht door pim46 » za sep 06, 2008 11:51 am

waardering en respect, voor het geen wat jij doet, daar doe ik wel een diepe buiging voor want gevraagd worden voor zo'n mooi merk is niet niks.
Petje af.

ps. betekent dit dat binnen nu en 1 jaar iedereen op horst met NP vaart, na de afgelopen MS revolutie door jou ingezet.

Hans222
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Falcons/missile Neil Pryde RS-R 9.0/7.8/6.7/5.8/5.0/4.6 & X9 rigg
Contacteer:

Bericht door Hans222 » za sep 06, 2008 12:53 pm

Martin,

Wijs besluit!!!Gefeliciteerd! en heel veel geluk toegewens met NP !
(Ja dat ze inderdaad z°³n ouwe lul als jou nog vragen! Dan doe je toch iets goeds!)

Tot gauw,Grtn Hans222.

slalompro
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard, neilpryde

Bericht door slalompro » za sep 06, 2008 1:49 pm

Gefeliciteerd Martin,

Het enigste wat nog ontbreekt is Starboard isonic speed special.
Dan zien wij een dubbelsetje van Albeau!!!
Goede keuze en good luck 50 knots.

Gr michael

Adriaan van Rijsselberghe
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: KATER
Surf spul: KATER - Avanti - WADDENTEAM -Fanatic
Contacteer:

Bericht door Adriaan van Rijsselberghe » za sep 06, 2008 5:23 pm

Welkom to TEAM PRYDE. De 2 spedies onder een dak, moet nu toch echt wel goed komen met die 50kn. gr van TEXEL

vichelli
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starb. Kombat-87, NP Zone/Alpha, ,tect.select

Bericht door vichelli » za sep 06, 2008 6:40 pm

Hoezo helaas?
Het is toch jouw keuze.
Wel mooi dat ze bij MS begrip hebben en dat de vriendschap er niet onder lijdt.
Er zijn al "vriendschappen" door minder geëindigd.
Succes.

Marco
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Gestopt - lezer

Bericht door Marco » za sep 06, 2008 8:02 pm

Gefeliciteerd met het feit dat zo'n groot merk, jou in hun team willen hebben. Ik volg je al een poos via het www en heb respect voor je hoe je het allemaal voor elkaar bokst.
Veel succes met het doorbreken van de 50 knopen!!

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » za sep 06, 2008 11:06 pm

Gefeliciteerd, goede keuze, op naar de 50 knopen officiëel wereldrecord en 100 km/u met GPS. :D

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » zo sep 07, 2008 12:23 am

En ik maar denken dat je groot, lang en (of) zwaar moest zijn om met NP hard te gaan....Worden de Prydejes nu volgend jaar dan ook geleverd met softener? :D

Gefeliciteerd Martin!

Hans Kleingeld
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Avanti Sails
Contacteer:

Bericht door Hans Kleingeld » zo sep 07, 2008 1:07 am

`Martin, maakt me niet uit voor welk merk je vaart, NP of nivea-sails, wat mij betreft merkloos, we blijven op de gekste tijdstippen contact houden met elkaar voor de perfecte windcondities op deze aardbol :wink: .

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo sep 07, 2008 10:14 am

Gefeliciteerd!

Wat houd internationaal teamrider nou in?

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » zo sep 07, 2008 12:10 pm

succes , en op naar de 100 km

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » zo sep 07, 2008 12:13 pm

Martin Gefeliciteerd en succes met je race voor de 50 knopen.

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Bericht door ekanis » zo sep 07, 2008 1:47 pm

Zorgt deze stap er dan ook voor dat je mee gaat varen op het kanaal en dat soort zaken meer, maakt de stap naar NP dit budget technisch haalbaar?

VW surfer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: vanalles

Bericht door VW surfer » zo sep 07, 2008 4:37 pm

met 44 wordt het ook wel tijd dat je verstandig word 8) 8) , sorry ms, ns en de rest, was zo'n inkopper. Nu gaan we er wel van uit dat de volgende advertentie in al die surfbladen het MvM op de foto is die over de 50 gaat. Met zo'n last op je schouders heb je geen gewichtvest meer nodig. Succes man!!

M@rcel
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door M@rcel » zo sep 07, 2008 4:59 pm

Heel erg mooi dat je gevraagd bent door NP! Een superkans!!

Heel veel succes!

Loop
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Smartleash
Surf spul: NP Atlas HD / Flikka quad 92/110 / SUPs Gong Mob 83 en Fatal 77

Bericht door Loop » zo sep 07, 2008 6:24 pm

gefeliciteerd!
top, zeker op die leeftijd zo chargen en nog aanbiedingen krijgen ook :9~

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Martin van Meurs » zo sep 07, 2008 6:31 pm

Blue Leather schreef:En ik maar denken dat je groot, lang en (of) zwaar moest zijn om met NP hard te gaan....Worden de Prydejes nu volgend jaar dan ook geleverd met softener? :D

Gefeliciteerd Martin!
Super bedankt voor de support allemaal, erg leuk om te lezen dat het mij wordt gegund.

:D Deze kon ik verwachten.... Het zeil wat je aanhaalt is de 6.7 die ik heb getest voor het Surf Magazine. Ik denk dat ik achteraf bezien redelijk goed zat met mijn analyse. Check maar even de website van Pryde en dan met name de tekst over de EVO 1.

....Feedback from the NeilPryde International Race Team
indicated that there was a need to improve two of the key RS:Racing sail sizes; the 6.2m & the 6.7m.

So Robert Stroj and the NeilPryde Design Centre Team, in collaboration with three times 2007 World Champion, Antoine Albeau, worked to update the design of these two sizes to deliver a sail that is faster, softer and more forgiving on the water....

Ik heb voor alle zekerheid uiteraard getest of de gekozen design richting bij mijn vaarstijl en lengte past. Ik hoop dat de uitslagen dit gaan bevestigen en afgaande op de eerste echte training heb ik daar veel vertrouwen in gekregen. Ik kan nu al zeggen dat de snelheid er redelijk inzat :) . Verder hoop ik natuurlijk dat NP, net als de andere merken waar ik voor heb gevaren gebruik gaat maken van mijn ervaringen met de kleinere maten zeilen die ik nu eenmaal vaker in hard-core condities kan testen dan hun PWA racers.

RedCat
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3S 107, Saber 6.2, Expression 5.2

Bericht door RedCat » zo sep 07, 2008 8:30 pm

Gefeliciteerd!

En natuurlijk veel succes met de 50 kts ;)

christiaan1111
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Teamrider: Ka Sail
Surf spul: KA Sail, KA board Team member DFS.nl

Bericht door christiaan1111 » ma sep 08, 2008 6:01 pm

Zoals al door vele gedaan, nogmaals gefeliciteerd.
Ik hoop dat dit de goede richting is voor jou om eindelijk samen met toch het vooraanstaand merk op speed en slalom gebied de 50 knopen barriere te kunnen doorbreken.

Veel succes.

PS: Je mag wel eens je mail beantwoorden :z

gulden
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom & Wave

Bericht door gulden » ma sep 08, 2008 6:53 pm

Gefeliciteerd en veel succes! :)

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » ma sep 08, 2008 8:02 pm

Hey Martin,

Lees het ook net op het Mauisails Forum.

Gefeliciteerd en succes bij Neil pryde.Maar dat gaat wel goed komen.

Bogus
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard - F2 - AHD - Gun XR/XS - Nautix - MFC
Contacteer:

Bericht door Bogus » vr sep 12, 2008 8:43 pm

Gefeliciteerd met je transfer man, ik snap alleen het besluit niet goed om de USM uit te varen met MS. Gaat dat je vaar/tuningsgevoel(of hoe je dat noemen moet) niet heel erg in de weg zitten, waaronder je persoonlijke prestaties zouden kunnen lijden? En tsja wat die leeftijd betreft, word het in plaats van gas geven niet tijd eens wat gas terug te nemen :wink:

All the best!!

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Martin van Meurs » za sep 13, 2008 10:31 am

Bogus schreef:Gefeliciteerd met je transfer man, ik snap alleen het besluit niet goed om de USM uit te varen met MS. Gaat dat je vaar/tuningsgevoel(of hoe je dat noemen moet) niet heel erg in de weg zitten, waaronder je persoonlijke prestaties zouden kunnen lijden? En tsja wat die leeftijd betreft, word het in plaats van gas geven niet tijd eens wat gas terug te nemen :wink:

All the best!!
Haha...hoe ouder hoe gekker is het gezegde, ik denk dat ik redelijk pas binnen dat profiel.

Ik heb groot respect voor Herman zoals eerder gezegd en Maui Sails heeft gewoon geweldige zeilen. Ik vind het leuk en respectvol om het Nederlandse USM seizoen uit te varen met die zeilen, vandaar mijn keuze.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » za sep 13, 2008 1:18 pm

Ik hoop dat deze zeilkeuze je dichter bij je dromen en ambities brengen. Go for it!

Lekker makkelijk in het Hollands filosoferen met Pieter (H0) straks?

8)

jadveder
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: mXr Monster 66, mXr Lovemachine 54, FF 132 met Avanti, Loft, mXr vinnen

Bericht door jadveder » zo sep 14, 2008 11:08 pm

Gefeliciteerd met de ondersteuning van NP. Op naar de 50...

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » ma sep 15, 2008 8:50 am

Ik zeg dat ie met een 6 jaar op de 50 zit.... :-?

Tiki
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: SB iSonic 135-115, SOS R99-Classic 88, Loft O2 9.6-8.4-7.4, Loft Lip 6.2-5.7-5.2-4.3
Contacteer:

Bericht door Tiki » wo sep 17, 2008 4:29 pm

Top man! Veel plezier en veel geluk met je nieuwe sponsor!

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » wo sep 17, 2008 9:21 pm

Hé Martin,
een paar vraagjes als kersvers Neilpryde teamlid:
- met wie ga je het meest samenwerken Finian, Antoine of Pieter?
- ga je ook aan de R&D meewerken?
- blijf je met Naish boards varen of wordt het JP speed?
- kun je al wat meer vertellen over de nieuwe ontwikkelingen zoals door windsurfjournal.com aangekondigd?
Concernant la future voile de slalom, la RS:Racing, NeilPryde garde pour le moment le secret jalousement gardé avec le centre de recherche et développement sur l'°®le de Maui °  Hawaii toujours au travail avec notamment Pieter Bijl aux commandes.
- wat zijn volgens jou de belangrijkste ontwikkelmogelijkheden voor Neilpryde?
Ik kan mij voorstellen dat je niet alle vragen mag/kunt/wilt beantwoorden, maar ik ben gewoon benieuwd. :)

Martin van Meurs
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Martin van Meurs » do sep 18, 2008 2:01 pm

ex_H-13 schreef:Hé Martin,
een paar vraagjes als kersvers Neilpryde teamlid:
- met wie ga je het meest samenwerken Finian, Antoine of Pieter?
- ga je ook aan de R&D meewerken?
- blijf je met Naish boards varen of wordt het JP speed?
- kun je al wat meer vertellen over de nieuwe ontwikkelingen zoals door windsurfjournal.com aangekondigd?
Concernant la future voile de slalom, la RS:Racing, NeilPryde garde pour le moment le secret jalousement gardé avec le centre de recherche et développement sur l'°®le de Maui °  Hawaii toujours au travail avec notamment Pieter Bijl aux commandes.
- wat zijn volgens jou de belangrijkste ontwikkelmogelijkheden voor Neilpryde?
Ik kan mij voorstellen dat je niet alle vragen mag/kunt/wilt beantwoorden, maar ik ben gewoon benieuwd. :)
Ik hoop dat Pieter openstaat voor mijn adviezen. Ik heb normaal gesproken een vast stramien als ik met een ander merk ga varen. Eerst probeer ik alle trim mogelijkheden uit, Ik probeer zo hard mogelijk te varen en hoop dan op basis van mijn resultaten serieus te worden genomen. In het algemeen blijkt dan vanzelf dat teams vinden dat ik een frisse kijk heb op materiaal ontwikkeling en lukt het meestal om serieus te worden genomen op materiaal ontwikkelingsgebied. Je moet nooit vergeten dat zeilen, boards, vinnen de "kindjes"zijn van de designers dus plompverloren je mening verkondigen werkt vaak averechts, ook al heb je al een idee over mogelijke (kleine) verbeteringen. Bij Pryde ben ik uiteraard nog niet zover dus ik ga eerst gewoon lekker proberen te knallen en te scoren tijdens de Driven by Wind en op onze eigen speedspots. Verder heb ik na de eerste training eigenlijk nog niet zoveel aan te merken en ik verwacht dat de resultaten dat zullen laten zien.

Ik wordt perfect ondersteund door Naish maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Een erg belangrijk element bij een keuze voor een boardmerk is voor mij de mogelijkheid om mee te werken aan de ontwikkeling. Het is echt een droom om daar actiever in betrokken te worden.

In zijn algemeenheid kan je stellen dat alle merken zoeken naar de ideale combi tussen een soft vaargevoel in combinatie met een goede drive en respons in de vlagen. Een zeil moet volgens mij vooral goed "denken" voor een rider en veel van de benodigde fysieke kracht wegnemen. Het zeil is echter de motor dus veel "pk's" zijn een noodzaak. Ik zie met name grote kansen in zeilmaat gerelateerde ontwikkeling. Nu gaan merken nog sterk uit van een concept en dat wordt min op meer gevolgd bij de ontwikkeling van alle zeilmaten. Zeker bij ons spelletje, speedsurfen, zie je dat de wensen naarmate de wind toeneemt nogal veranderen. De schijnbare wind komt steeds verder van achteren in omdat de efficiëncy daalt bij hardere wind en de wind ons als het ware langzaam "inhaalt" als het echt gaat poesten. Aangezien tijdens slalom races eigenlijk nooit meer kleiner dan 5.8 wordt gestoken en designveranderingen om harder te kunnen gaan op een speedpiste meestal ook ten goede komen aan de handling denk ik dat ik vooral op dat specifieke gebied een bijdrage zou kunnen leveren.

Plaats reactie