Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Corfu griekenland windsurfen?

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Torthuga
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 145L-Mistral shredder 126L-Tushingham Lightning 8.5-North Sails Spectrum 7.0

Corfu griekenland windsurfen?

Bericht door Torthuga » do feb 10, 2011 9:16 am

Hey luitjes,

Ik wilde met mijn meisje en wat vrienden naar Corfu (Griekenland) deze zomer..
Heeft iemand een idee of je hier kan Windsurfen?
Heeft het nut om mijn plankjes mee te nemen of kan ik beter daar wat huren?
Heb wel gekeken op windguru naar de windgeschiedenis van vorig jaar, maar dat zei me nog niet zo veel. :-? :-?

FreeDiamond87
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2 SX xs, JP Slalom 59, isonic 117, Ka Sails, MUF

Re: Corfu griekenland windsurfen?

Bericht door FreeDiamond87 » do feb 10, 2011 11:40 am

Ik ben er afgelopen voorjaar geweest, maar heb slechts één keer een verdwaalde windsurfer gezien. Ik heb het ook gevraagd aan de mensen daar, maar die zeiden ook dat er niet veel werd gesurft. Ook geen shops, verhuur oid gezien. Zal denk ik te maken hebben met het gebrek aan wind in met name de zomer. Wel een leuk eiland trouwens.

Flitz
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD X-Fire 80 / PD 110 / Falcon 132 / freewave / Loft / North

Bericht door Flitz » do feb 10, 2011 11:49 am

Torthuga schreef:Hey luitjes,

Ik wilde met mijn meisje en wat vrienden naar Corfu (Griekenland) deze zomer..
Heeft iemand een idee of je hier kan Windsurfen?
Heeft het nut om mijn plankjes mee te nemen of kan ik beter daar wat huren?
Heb wel gekeken op windguru naar de windgeschiedenis van vorig jaar, maar dat zei me nog niet zo veel. :-? :-?
Ben lang geleden eens 3 weken in Acharavi geweest, aan de noordkant van het eiland. De Ionische zee is 's zomers over het algemeen best kalm, en er staat niet zo gek veel wind, zeker niet aan de noordkant. Heb er 1 keer een boardje gehuurd toen er wat wind stond.
Ik denk dat het aan de zuidwestkant beter is,hoewel het zeker niet knetterhard zal waaien. Ik zie dat daar een surfcenter zit bij het Issos Beach.

Als je lekker elke dag wil surfen kan je beter naar Vassiliki gaan op Lefkas. Dat ligt iets ten zuiden van Corfu.
In Vassilki surf je in een baai waar elke middag een stevige thermische wind staat. Je kan er ook perfect surfspul huren, oa bij Club Vass. Ben hier al twee keer een weekje geweest, echt super.

Torthuga
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket 145L-Mistral shredder 126L-Tushingham Lightning 8.5-North Sails Spectrum 7.0

Bericht door Torthuga » vr feb 11, 2011 8:41 am

Flitz, weet je misschien nog welk hotel/appartement je zat?
Dit klinkt inderdaad beter!!
Heb je dit via een reis organisatie geboekt of alles zelf gedaan?
Alvast bedankt!!

Flitz
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Flitz » vr feb 11, 2011 9:39 am

Ik heb de laatst keer gezeten in Hotel Odeon http://www.vassiliki.com/bar.php. Heel fijn hotel met prima service en nette kamers, niet echt low-budget, maar ook niet al te luxe. In de tuin lig je lekker onder een palmboom totdat rond het middaguur de wind opsteekt. Dan wandel je naar Club Vass, 100 meter verderop, en pak je een board en zeiltje naar keuze uit de enorme collectie. Echt super. Bij Club Vass moet je wel van tevoren spul reserveren voor de hele week. Ik heb dat toen via surf-reisorganisatie Happy Sport gedaan, maar die bestaat helaas niet meer.
Bij Club Vass zit trouwens ook een hotel, waar voornamelijk Engelse surfers zitten.
In 2009 hadden we onze reis geboekt bij Evementsreizen, dat betrof het verblijf in Hotel Odeon, de vliegreis en ook een huurauto voor de hele week. Heb even zitten kijken, maar volgens mij bestaat Evenementsreizen ook al niet meer :-? .

Behalve Club Vass zit er nog een groot surfstation met hotel, Surfhotel Margelis, waar voornamelijk Duitse surfers zitten. http://www.happy-surf.de/Reise-Details.html?id=167
Even goed zoeken dus naar de beste aanbieding voor reis/verblijf. Het is zeker de moeite waard.

zero-7
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door zero-7 » za feb 12, 2011 10:16 am

dennisdenboer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou, Gaastra, NP

Bericht door dennisdenboer » di jun 05, 2018 10:50 pm

Hallo,

Is er iemand toevallig in de afgelopen tijd nog wel eens naar corfu geweest, het noorden (Acharavi)? En zo ja, weet iemand dat waar je daar spullen kan huren. Ik ga dit jaar toevallig een keer naar Griekenland in plaats van italie. Dus als ik toch wat wind kan meepakken zal het tof zijn!

Ik hoor het graag!

patrick91
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Angulo-RRD-GUN sails- JP speed

Bericht door patrick91 » wo jun 06, 2018 9:27 pm

Corfu is eigenlijk als je voor het surfen gaat een no go.
Ga gewoon in juli of augustus naar Rhodos, altijd wind, Hotel blue horizon, verwacht geen 5 sterren maar wel aan het strand en verhuur aan het hotel. Volleyballen kun je er ook iedere dag mocht je dat willen.
Ondanks de temperatuur die hoog is in de zomer merk je daar door wind niets van.

Flitz
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Flitz » wo jun 06, 2018 11:21 pm

dennisdenboer schreef:
di jun 05, 2018 10:50 pm
Hallo,

Is er iemand toevallig in de afgelopen tijd nog wel eens naar corfu geweest, het noorden (Acharavi)?
Heb een flink aantal jaren geleden 3 weken in Acharavi gezeten, en als ik me goed herinner stond er 1 keer net genoeg wind om te varen op een gehuurd setje. Kortom, zoals Patrick ook al aangeeft, is Corfu qua surfen geen aanrader.

dennisdenboer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou, Gaastra, NP

Bericht door dennisdenboer » di jun 26, 2018 2:10 pm

Thanks, ben nog wel van plan om een weekje te surfen op fuerte. Was meer als het kon dat het mooi mee genomen zal zijn!

Plaats reactie