Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Tenerife] El Medano

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RockF2 wave 82 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Re: [Tenerife] El Medano

Bericht door sjoerdhuurdeman » do aug 15, 2019 9:07 pm

Ik heb alleen gesurft op el medano,. Ik huur voor twee weken bij tws ( Duotone)
De verhuur bevalt erg goed. Ik wordt super geholpen en heb ook nog wat trapezes en impact harnassen uit kunnen proberen zonder extra te hoeven betalen. Er zijn ook twee nederlanders die er werken, dat communiceert toch altijd weer wat makkelijker. Als het echt hard gaat waaien (meer als 30 knopen ) moet je je afvragen of 4.5 niet te groot voor je is. Check de voorspellingen goed! Op het strand liggen wel keien, maar is toch voornamelijk wel zand.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » za aug 17, 2019 5:37 pm

Bij de waterlijn wordt het redelijk gelijkmatig dieper. De rotsen aan de kant zitten op een punt waar je toch niet belandt als je controle weg is ;-)
Als je van een mooi zandstrand houdt kun je beter naar Katwijk. Kuilen graven is ook niet te doen in El Medano.

sjoerdhuurdeman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RockF2 wave 82 liter, Mistral Explosion 120 liter, North Sails Triple xxx 5.0, Neyll pride 6,5

Bericht door sjoerdhuurdeman » wo aug 21, 2019 10:57 pm

Stylo, nog een tip voor als jullie de 24e augustus op vakantie gaan. Mocht je de actuele wind willen weten dan weet ik dat ze bij de verhuur duotone de volgende site raadplegen:

https://cabezo.bergfex.at/

Er hangt bij cabezo ( dat is een paar honderd meter van medano beach vandaan ) een windmeter. Op de bovenstaande site vind er iedere 5 minuten een update plaats van de wind en de windvlagen. Erg fijne site :thumbup:
De voorspellingen die windfinder afgeeft voor medano zijn niet goed, vandaar dat de actuele wind het meest zegt over wat er is en wat op korte termijn gaat komen. Waar je voor voorspellingen voor de langere termijn moet kijken op de site die hier al in dit topic is gegeven. Ik maak me hier geen zorgen over de wind. Het is hier vooralsnog elke dag tussen de 20 en 35 knopen geweest:clap: ik heb hier bijna elke dag gesurft. De keren dat ik niet gesurft heb was om mijn lichaam te laten herstellen van de inspanningen. :crazy:

Plaats reactie