Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Malediven] windsurfen in oktober

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

[Malediven] windsurfen in oktober

Bericht door Chiel75 » di jan 07, 2014 3:49 pm

Hallo, begin oktober ga ik naar de Malediven. Je schijnt er ook goed (?) te kunnen windsurfen. Heeft iemand ervaringen, cq. heeft iemand tips welk eiland het beste is.
Mijn niveau: ben herintreder, wel trapeze varen en beachstart, geen waterstart. Stel dus geen hele hoge eisen.
Thanks alvast voor reacties. Uiteraard deel ik mijn ervaringen.

Michiel

Chiel75
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 124, Neilpryde Zen 6.7, North S-type 6.0 & 7.8, Naish Force 5.3 (en nog oud spul liggen)

Re: [Malediven] windsurfen in oktober

Bericht door Chiel75 » do okt 23, 2014 10:21 am

Een update. Ik ben bij Kuramathi Island geweest. Het materiaal wat daar aanwezig was, was voor mij prima. Starboard boards, veelal de Rio, maar ook de Carve (131, 141 en 151) en een Isonic. Ik heb met de Carve gevaren, best prima.
Zeilen van Noth, veel Idols (kleine maatjes), en Natural (5.8, 6.2 en 6.6) en een X-type (7.2). De Natural en X-type op de North Silver masten. Kortom, voor mij als gevorderd beginner (voetbanden, trapeze en planeren) heel prima. De mensen daar zijn heel relaxed.

De wind was matig, in die week 1 ochtend meer dan 15 knopen, verder 2 keer rond de 11 knopen. Andere dagen minder wind. Golfslag is meer dan op binnenwater, zoals te verwachten. Dus bij 11 knopen toch nog zo'n halve meter. Daardoor niet echt veel in planee geweest, maar ja....

..... het is gewoon super gaaf om op die plek eens te surfen.

Andere eilanden (centraler) lijken meer wind te hebben, althans volgens de voorspellingen toen. Golfsurfen wordt vooral aan de oostelijke eilanden gedaan.

Michiel

Reinier
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Flikka custom Quad 80 HCTE & HotSailsMaui QU4D 5.0/4.5/3.9/3.5
Contacteer:

Bericht door Reinier » do okt 23, 2014 10:09 pm

Cool, geweldige ervaring, alleen niet zo een windsurf spot. Ben er eens geweest in de maand augustus, kandoomafushi in de zuidelijke atol. Geen noemenswaardige wind gehad, wel relaxed dobberen over de riffen en naar de zandbanken die her en der verspreid liggen. Was ook niet erg om niet te windsurfen er is volop fantastische flora en fauna te bewonderen.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 102, Wave V3 95; Fanatic Blast 130; Freeks 4.0 -> 5.2 Blades 3.7 -> 5.3 NCX 7.5

Bericht door theArthurrrr » vr okt 24, 2014 8:10 am

Ben er 2x geweest om te golf surfen.
1x Op boottrip en 1x (maart/april dit jaar) gewoon in een hostel verbleven (Cokes surf camp op Thulusdhoo).
Dit jaar waren er een paar dagen waar er meer dan genoeg wind stond om te windsurfen. Geen windsurfspullen te krijgen waar wij zaten, dus het bleef bij mindsurfen van Chickens (erg fijne linkse pointbreak).

Plaats reactie