Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Patrik Diethelm slalom boards

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Re: Patrik Diethelm slalom boards

Bericht door RaymondW » ma nov 05, 2018 7:26 pm

Valt allemaal wel mee, we hebben het over boards ter grote van een gemiddelde keukentafel...
Freerace shape is controle, ik vind dat altijd heel eng varen :(
Je lijkt 55 te gaan maar gaat 44km/h

In die formaten zou ik lekker voor slalom gaan ivm aanplaneren, doorplaneren en goeie vinbox.
De Falcons liggen lekker los, maar een xfire bied echt wel controle en slalom eigenschappen.
Je kent de PD boards goed, die hebben een mooie v shape voor controle, en zitten tussen Falcon en xfire in.

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » ma nov 05, 2018 10:11 pm

Je zegt ook eventueel voor een JP Supersport te willen gaan, maar is dat niet ook een freeracer?

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » di nov 06, 2018 7:36 am

@RaymondW

Het is juist andersom, de Patrik loopt als een speer en is extreem controleerbaar. Maar daardoor lijkt het of het niet hard gaat tot je naast anderen vaart. Freeriders en freeracers ga je dan makkelijk voorbij op de futura's na die ook heel snel zijn. Idem met oudere slalomboard en nieuw slalomspul met niet te technische mensen erop. Alleen het gevoel dat je heel hard gaat heb je niet zo erg.

Soms sta ik aan de kant en denk ik zie die gast eens gaan, maar op GPS blijk ik dan nagenoeg even hard of harder te gaan. Maar dat gevoel had ik dan niet.

Daarom bevallen de kleinere maten f-race mij super, maar als grootste board voor lichte wind vind ik het niet perfect. Misschien ben ik gewoon verwend ;-).

@Reindt

Een supersport is ook freerace, maar staat bekend als wat moeilijker en spannender. Dus als grootste board lijkt me dat prima (in kleinere maten hoeft het niet zo spannend van mij). Maar kost wel een stuk meer dan een 2ehands slalomboard....

Daarnaast zal supersport slechter aanplanneren en doorplanneren, en topsnelheid zal zelfs iets zakken zeker aan het begin omdat het board lastiger zal varen. Er varen er twee op het Amstelmeer en die ga ik altijd wel voorbij, ook als ik een camberloos loft oxygen zeil vaar. Dan hoop ik maar dat het een kwestie van techniek is want als ik straks ineens een langzamer board heb op GPS vind ik dat ook weer niet zo leuk ;-)

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » za nov 10, 2018 6:21 pm

Weet iemand of de nieuwste Patrik gbm boards nog de plaatjes in de cut outs hebben die je eruit kan halen? De plaatjes laten zien van wel, maar in de tekst staat er niets meer over. Voor de 2017 modellen stond het ook in de tekst.

En de plaatjes van de get versie laten helemaal geen cut-out inlegplaatjes zien.

Het is me dus een beetje onduidelijk. Gaat om de 125 en 130 liter slalom.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer » zo nov 11, 2018 4:45 pm

tristan55555 schreef:
za nov 10, 2018 6:21 pm
Weet iemand of de nieuwste Patrik gbm boards nog de plaatjes in de cut outs hebben die je eruit kan halen? De plaatjes laten zien van wel, maar in de tekst staat er niets meer over. Voor de 2017 modellen stond het ook in de tekst.

En de plaatjes van de get versie laten helemaal geen cut-out inlegplaatjes zien.

Het is me dus een beetje onduidelijk. Gaat om de 125 en 130 liter slalom.

Als Je PD een mail stuurd.Zal je daar snel antwoord op ontvangen lijkt mij. :wink:

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE
Surf spul: JP/Severne/Foils!

Bericht door WhiteofHeart » ma nov 12, 2018 9:32 pm

@tristan55555 , waarom zou je die willen? ik heb zelf PD's gehad en maatjes van me ook, ik ken niemand die die dingen gebruikt. wel geprobeerd natuurlijk maar maakt oprecht niks uit, wordt er alleen wat minder spannend van misschien ;).

Weet je zeker dat je echt de slalomboards wilt hebben? ik heb wel 5 verschillende vinmerken en maten en stijfhaden en rakes geprobeerd voor ik de goede vin bij het board had. Ik denk dat je met een fullon slalom ook wel weer naar de vinnenwinkel mag, en dan (volgensmij, staat me bij dat je naar mijn mening met relatief grote hurricanes vaart) gelijk een paar cm eraf vergeleken met wat je nu hebt, anders ga je vliegen in wat meer wind, en in wat minder wind voelt het zwaar en plakkerig. Voor mij werkten de Sonntag SL-X B6 het beste voor de allround performance onder de PD's, en de Z-SL for downwind en "speed". daarnaast zal je ook op de mm (letterlijk) je mastvoet zullen trimmen om het echt lekker te laten lopen, en wordt je windrange heel klein met je camloze freeracezeilen erop. PD's in de grote maten geven echt veel lift en mogen best een zwaar zeil hebben. met een freerace 3cam zeil vond ik het al echt minder lekker, en met een 2cam kreeg ik met een redelijk windje al bokneigingen vergeleken met een full slalomzeil van 2 maten groter.. (en vinnen die op slalomzeilen uitgezocht waren, daar zou je nog wat op kunnen maken, maar dan zal je nog kleiner/meer rake moeten gaan)

Ik wil je echter ook niet bang maken, want als je houdt van trimmen en sleutelen en pielen dan is een slalomboard echt voor jou en kan je er veel plezier aan beleven en hopelijk ook wat langer mee doen, want zal een tijd duren voor je uitgeleerd bent, ben ik ook niet namelijk! zo niet, koop een foil, die past volgensmij in je 2018 f-race ;)

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » di nov 13, 2018 6:51 am

@WhiteofHeart

Bedankt voor je waardevolle bijdrage!

De een zegt dat een slalom tegenwoordig supermakkelijk te trimmen is en de ander vind het veel moeilijker. Sommigen zeggen dat elk zeil er zo op kan en lekker vaart anderen weer dat het heel nauw luisterd. Tot nu toe was de groep die het makkelijk vond kunnen groter, met jouw reactie erbij is het weer meer in evenwicht.

Dus ik ben heel blij dat ik ga proef varen (kon een prachtige patrik slalom 130 krijgen voor een mooie prijs) en dit ook blijf volhouden. Vanavond haal ik een jp ss125 op voor testen, en zodra de wind er is een Patrik sl125 zodat ik ze op 1 dag met elkaar kan vergelijken :-). Kies ik daarna wel wat ik koop.

Voor wat betreft de plaatjes in de cut outs: in de testen zegt men dat het board iets minder hard gaat en iets eerder aanplanneert. Als je net zo een board hebt lijkt me dat helemaal niet verkeerd... Kun je mooi aan het board wennen.

Overigens vaar ik alleen een Loft Switchblade 7.8 en 8.5 op mijn grootste board. De kleine Boards blijven Patrik F-Race 110 (freerace) en VdBerg SpeedSlalom 95 (maar geen idee of die laatste blijft of ook vervangen wordt door een kleinere F-Race).

Groeten tristan

Plaats reactie