Realtime doorsturen is alleen een optie op korte afstand en met een accu op je rug, dus dat word het niet.
Maar doorsturen van bv data van je runs is wel een optie

Ik haalde met de laagste datasnelheid 16km in de Nederlandse randstad! Met de hoogste snelheid (realtime doorgave 1hz) ongeveer 2km.
Het Google maps plaatje hieronder is wat ik haalde met mijn test

Semi uitgewerkt idee:
Run maken, is het een top5 run, top 250 of 500m, stuur dan de data door.
Geen top run, dan niets doorsturen.
Op bv de Gouwzee kan iemand een unit achter zijn auto raam hebben voor een live ranking, evt een tweede systeem bij een local op zolder voor online ranking weergave.
Voor Strand Horst zou er een display in de/een auto kunnen liggen en zou Telstar een monitor kunnen ophangen met live weergave.
Telstar zou dan ook een live upload naar internet kunnen hosten.
Als weergave heb ik een e-paper display aan een unit die op ontvangst staat
Extreem laag stroom verbruik voor het display, relatief hoog stroomverbruik voor het ontvangen.
Heb nu getest met een Raspberry, maar dat is niet zuinig genoeg, ga de boel ombouwen naar een Gyro achtige ARM oplossing.
Ik heb nu units in bestelling staan die ik als daadwerkelijke Gyro's kan gebruiken.
Bovenstaande word dus werkelijk voor mijn sessies

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar Luderitz 2018 zou dus live weergeven kunnen worden qua snelheid.
De afstand is zelfs onder de 10km van het midden van het strand tot centrum van de stad.