Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu).

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-5.0-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Re: Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu).

Bericht door Naishman » zo aug 12, 2018 11:06 am

‘Probleem’ in deze was ook de mindere wind, toen op Huizen waaide het beter en dan vlieg je eenmaal in planee er vol doorgeen.

Maar in de verdringersvaart pik je alles mee, net een wiermaaier 😄
Laatst gewijzigd door Naishman op zo aug 12, 2018 12:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 Thruster83 P7 AC-One MUF Chinook
Contacteer:

Bericht door oossie71 » zo aug 12, 2018 12:21 pm

yep als je gelijk kan planeren is het helemaal geen issue meer.

KlaasM
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door KlaasM » zo aug 12, 2018 11:26 pm

oossie71 schreef:
zo aug 12, 2018 10:36 am
Gisteren op Strandhorst gewoon met een Slalom von gevaren 34cm, begin paar plunked zee gras daarna niet niets meer van gemerkt.
Was gisteren ook op Horst. Vroeg me al af of ik een wiervin zou moeten hebben omdat ik gelezen had van problemen met wier. Geen last gehad van wier, wel van ondiepte waardoor ik bij het wegvallen van de wind of het starten soms de bodem raakte. Dacht al dat ik voor een kortere vin zou moeten gaan kijken (nu 32cm), maar jij hebt dus nog een langere... :think:
Dan zal het waarschijnlijk een combinatie van board met te weinig volume (Mistral Screamer,, 103 liter), te klein zeil (6,2 m2) en mijn onervarenheid zijn. :wink: De wind was zowiezo een stuk minder dan ik verwacht had toen ik aankwam (ca. 17:00), had beter mijn 7,2 m2 zeil mee kunnen nemen.

Maar goed, na zo’n 20 jaar niet meer op een plank te hebben gestaan (wat gaat de tijd hard!) was het wel weer gaaf om het gevoel weer te ervaren! Kijk al weer uit naar de volgende keer! :D
Vroeger altijd in Zeeland gesurfd, dus was ook nog niet eerder op Horst geweest.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-5.0-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » za aug 18, 2018 10:16 pm

Na die zondag dus meteen op MP lopen speuren en die avond voor 00:00 nog een wiervin kunnen scoren:
Afbeelding

Morgen eind van de dag gaat het weer wat waaien, wel helemaal in het noorden maar denk toch dat ik eens naar Amstelmeer cross, wil gewoon weer even surfen, maken we er een eind van de dag avondsessie van :-)
Hoop een beetje dat ik de 7.0 en 6.2 niet nodig heb maar mocht dat wel zo zijn dan kan ik de wiervin eens proberen.

Daarnaast roep ik ook al een tijd dat ik de Naish Ripper (214 lang, 110ltr) eens wil proberen, dus als het groot zeil weer is dan zetten we de Ripper er eens onder kijken of dat gaat en hoe dat voelt ten op zichte van de Supercross 264 (112ltr).

Vandaag de voetbanden er dus maar opgeschroefd:
Afbeelding

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee » zo aug 19, 2018 11:25 am

Naishman schreef:
ma jun 25, 2018 11:30 am
Sow, dat was afgelopen vrijdag wel echt ff lekker :9~

Afbeelding
Welke spot had je gevaren? Ziet er wel relax uit.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » zo aug 19, 2018 11:45 am

Dit is Andijk.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma aug 20, 2018 1:11 pm

Soooowwwwwww, dat was weer eens een dagje als vanouds gister.

Het zat er al een tijdje aan te komen dat het zou gaan waaien, echter alle voorspellingen gaven alleen echt wind in het noorden aan.
Dus zat al een paar dagen van dat ik dan Amstelmeer maar eens moest gaan proberen.

Bus vol geladen, nou ja geladen, meeste ligt er toch wel in, en op weg.
Om 12:00 vertrokken vanuit Huizen richting Amstelmeer, onderweg zag het er nog niet heel spannend uit maar dat klopte ook wel want het zou pas later op de dag rond 16:00 echt doorwaaien.

Mhhh, afslag Hoorn, zal ik toch even gaan kijken op Schellinkhout? Yep, de bus de afrit afgestuurd en naar Schellinkhout.
Daar was het nog niet heel wild maar het zag er veelbelovend uit.

Dus na wat geklep en gewacht en gewtijfel toch maar besloten op S'hout te blijven want als het gaat waaien dan gaat het ook leuk golven.

Maar dat we groot moesten beginnen was wel duidelijk. Dus rond 14:00 stond ik op het water met de Naish Boxer SL 7.0 en de Naish Supercross 264 (112ltr).
Het was eigenlijk net aan, kon veelal net planeren maar je kon merken dat de wind langzaam maar zeker aan het toenemen was.
En aan het draaien.

En toen de wind eenmaal gedraaid was ging het eigenlijk best wel los, zelfs met de 7.0 een paar sprongetjes gemaakt en wat is zo`n wiervin lekker zeg.
Maar het ging harder en harder waaien, kon de 7.0 nog wel houden maar lekkerder werd het er niet op, had hem ook nog wel wat strakker kunnen trekken maar dan nog.

Verwachtende dat de wind nog verder toe zou nemen omgetuigd naar Naish Force 5.3 met de Naish Competition Wave 8'5" (86ltr) eronder.
Damn dat ging toch echt wel een stuk beter en de wind was nog verder toegenomen, een 4,7 had ook nog wel gekund.
Lekkere golven dus lekker loskomen was geen probleem.

Na zo even lekker aan de gang te zijn geweest toch nog weer even terug naar de kant om de Naish Competition Wave 8'3" (74ltr) eronder te zetten.
Maar dat was een foute keus, kwam met dat board amper weg omdat de wind weer iets begon af te nemen, was echt een duikboot en liep dan met de 24cm constant vast.
Tevens was ik hierdoor ook weer aan het wier aan het oppikken.

Damn, terug naar de kant en de 8'5" weer proberen, maar dat was het ook net niet meer.
Dus weer terug, twijfel twijfel om alles groter te gaan maar toch besloten om dan maar de Supercross onder de 5.3 te zetten en het nog eens te proberen.

Kijk dat was weer de juiste set voor de wind die toch weer iets in kracht was afgenomen. Heb op deze set nog een uurtje heerlijk voluit kunnen knallen op en over de golven.
Paar keer lekker los gekomen.

Om 19:00 zakte de wind nog wat verder in en toen was het wel weer genoeg voor die dag.
Man wat lekker was dat weer.

Naishman
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Naishman » wo okt 03, 2018 1:07 pm

Nou 2 weken geleden heb ik echt de boot gemist.

Was een TOP dag gezien de foto`s maar voor mij zat er niet meer in dan een avondsessie.
En dat werd het niet eens.
Kom ik aan in net een onweersbui, was daarna de wind compleet weg, damn dat was echt zonde van het het heen en weer rijden.
Heb dan ook stevig gebaald toen een dag later de foto`s voorbij kwamen.

Maja, het leven gaat door en dus ben ik gister maar weer even het water op geweest.

Windrichting was voor S'hout niet optimaal en Andijk was ook twijfelachtig.
Dus ben ik een keer doorgereden naar Amstelmeer.

En daar heb ik me 3 uur prima vermaakt, kwam om 15:30 aan, 5.3 opgetuigd met de 86ltr eronder en gaan.
En het was ook echt gaan, net wel net niet overpowered, leuke kleine jumpgolfjes en heerlijk weer.

Was er niet echt druk en om 19:00 was de meeste kracht wel verdwenen en ook was de wind een tikkeltje minder aan het worden.
Maar was weer een lekker sessie.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie