Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu)...

Speciaal voor de beginnende en herintredende windsurfer.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Re: Na jaren weer op het water (en van vroeger naar nu)...

Bericht door Naishman » vr jun 07, 2019 12:13 pm

Pfoe, morgen word er wel weer heel veel wind voorspeld, zelfs teveel voor 3.7 op S'hout.

Dus voor morgen maar een tripje Huizen-Reinheim-Huizen (960km maar) gepland.
Plan is om om 7:00 te vertrekken om dan tegen 16:00 weer zo`n beetje thuis te zijn.

Op de terugweg denk nog wel even langs Horst om daar met iets minder wind dan op S'hout er nog even vanaf geblazen te worden, zal wel niet met het net gehaalde plankje zijn dan maar misschien toch even proberen of die het wel doet.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Naish Competition Wave 8'3"+8`5"&Supercross 264-Naish Boxer SL 7.0/Force 6.2-5.3-4.7-4.2-3.7
Contacteer:

Bericht door Naishman » za jun 08, 2019 11:45 pm

Sow dat was het dagje wel.

6:30 op voor een tripje van 900km van Huizen naar Reinheim naar stand Horst.
Kwam daar om 17:45 aan en nog een lekker paar uurtjes lopen knallen.
Man wat een wind zeg, had de Naish Global 90 gepakt met een Naish Force 4.7 erop maar de 4.2 zou de betere keus zijn geweest al had af en toe de 3.7 ook prima gewerkt.

Af en toe zaten er beuk vlagen tussen maar heb lekker heen en weer kunnen knallen en wat sprongetjes kunnen maken.

Gijpen doet die Global 90 ook al zo lekker zeg, ben zeer blij met het boardje.

Kom amper op Horst, rij liever naar S'hout toe maar met die roadtrip vandaag toch blij dat ik gegaan ben.
En ben meteen nog gespot ook, lekker makkelijk met al dat geel :D
Afbeelding
Afbeelding

O ja en voor deze was ik naar Reimsheim, broertje Global 90 heeft een grotere zus erbij de Nitrix 125:
Afbeelding

Hopelijk die snel een aan de tand voelen.

da lorch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Tabou Manta 66, SB Futura 121, Loft SB 7.8 , Loft RB 7.0 , Ka Koncept 6.2

Bericht door da lorch » zo jun 09, 2019 6:16 am

mooie foto's!!! ;)

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » ma jun 10, 2019 8:35 pm

Zeker jouw foto`s? If so, THANKS :thumbup:

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » do jun 13, 2019 7:47 pm

/Sow dat was een lekker middagje, maar goed dat ik even vrij genomen had.

Was om 12:30 op S'hout en zag er lekker uit, Naish Global 90 gepakt met de Force 5.3 erop.
Dat was een prima combo, denk dat de 4.7 ook nog wel gewerkt had maar het was goed te doen zo.

Alleen dat wier was een spelbreker af en toe. "Vol druk in het zeil en amper vooruit willen komen? Wier" of "vol gaan en ineens spinout? Wier".
Maar dat mocht de pret niet drukken.

Tegen 14:30 werd het minder, af en toe nog maar in plannee en daar moest ook voor gewerkt worden.
Uiteindelijk de keus maar gemaakt om om te tuigen.

Dus Force 6.2 opgetuigd en de verse Nitrix 125 eronder uitgerust met de anti wiervin.
Was niet direct de beste combo, maar dat kwam ook omdat de wind nog wat minder was waardoor de 7.0 beter zou werken.
Daarnaast stonder de voetbanden te ruim en niet op de lekkerste stand dus even terug naar de kant en verstellen/verplaatsen end at ging zo wat rakjes door.

Uiteindelijk had ik een redelijk werkbare trim echter nam de wind toen ook weer toe.
Zelfs zo dat m`n eerste setje de betere keus zou zijn geweest maar door tijdgebrek maar niet meer alleen omgetuigd.

Dat was dus met de 6.2 toen hangen en wurgen met de Nitrix samen.
Niet echt het relaxte varen met de 6.2 overpowered op een groot board maar kon me redelijk staande houden.

Om 16:30 was het wel weer genoeg geweest, afbreken en weer richting Huizen vertrokken.

Ben nog niet helemaal happy met de Nitrix.
Toen het wat minder waaide en met de 6.2 erop voelde het prima aan, al staan de voetbanden nog niet helemaal je van nhet denk ik.
Maar toen ik met de 6.2 overpowered ging liep het board hard, dat wel maar nog niet volledig onder controle.

Vliegt 'te' graag en kantelt dan, maar het overpowerde en niet volledig 'in control' zeil helpt daar ook niet aan mee.

Maar het was weer een keer lekker, op naar de volgende sessie.

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » di jul 02, 2019 11:46 am

Dat was een onverwacht lekker dagje nog.

Wind zag er redelijk uit en besloten om eens op Wijk aan Zee te gaan kijken en mogelijk surfen.
Om 15:00 daar aangekomen maar viel wat tegen, 1 surfer bezig met de 5.3 maar dat was maar net aan.
Wel nog even een tijdje met `m staan praten en een stuk wijzer geworden van de condities en mogelijkheden daar.

Na dit bezoekje aan Wijk om daar het eens te proberen toch nog besloten om naar S'hout te rijden voor een Cruise dagje met de 7.0
Althans dat had ik voor ogen gezien de condities op Wijk.

Kwam rond 17:45 aan en dat zag er toch best lekker uit.
Kapitein Rob was er ook net en had de 6.2 opgetuigd, dat leek mij ook wel de juiste keus.

Dus Naish Global 90 uit de bus, Naish Force 6.2 er op en gaan.
Bij de kant was het wat lafjes maar iets verderop was het gewoonweg knallen, de 5.3 had misschien ook nog wel gekund.
Wind kwam wat meer uit de hoek van Hoorn waardoor de golven niet echt doorkwamen, degene die dat wel lukte kwamen ook nog iets van voor dus ook genoeg lekkere airtime kunnen maken.

Vond de 6.2 wat trekkerig dus later iets meer downhaul gegeven wat al beter aanvoelde.
Uiteindelijk was de 6.2 toch wel de maat daar de wind wat wispelturiger werd en wat inzakte.

Rond 20:00 nog even besloten om de Nitrix 125 te pakken omdat de wind het verder af liet weten en ik daar nog wat afstel werk aan wilde doen.

Had eerste een enkele voetband achter maar na 1 lange rak er weer 2 op gezet. Dat voelde al lekker.
Toen de (rechte) Nitrix 40 vin vervangen door de 30cm wiervin want pakte nog steeds wat wier.
dat was ook al lekkerder.

Daarna de voetbanden nog een gaatje naar voren en nu ben ik er wel bijna waarvan ik denk dat het board wel lekker kan varen.
Volgende keer verder fine tunen.

Om 21:00 het water af toen kakte de wind helemaal in.

Maar dat was zeker na mijn bezoek op Wijk een onverwacht lekker avondje op S`hout.
Afbeelding

Naishman
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Naishman » vr aug 16, 2019 11:50 am

Zo al weer bijna 1 week terug van 2 weken baai van Rosas op camping Amfora.
2 heerlijke weken gehad, en een paar keer gesurft.

4x om precies te zijn.
Alle 4 de keren met de Naish Nitrix 125 en Naish Boxer SL 7.0

Van die 4x waren 2x precies goed voor deze combo.
1x was het net wel net niet.
en 1x had ik zeker om kunnen tuigen naar 6.2 en misschien wel naar 5.3

Maar zoals gezegd niet gedaan en alleen maar met het grote spul rondgeknald.

Moet zeggen dat ik de Nitrix zo wel goed heb leren kennen op die deining.
En springen doet ie eigenlijk ook best wel goed.

Over het acceleren ben ik het nog niet eens, board komt slecht in planee, moet er teveel voor werken.
Als die eenmaal gaat dan gaat ie wel maar ik moet wat moeite doen om hem erin te krijgen.

Volgens de bladen is het ook een supergijper, nou dat moet ik op wat vlakker water eens gaan testen maar in de deining was ik er niet helemaal tevreden over.
Kreeg hem wel de bochten om maar board viel snel stil.

Board is van onder ook niet echt lekker glad dus zal hem eens gaan poetsen, misschien dat dat nog wat scheelt.

Maar als die eenmaal gaat dan gata ie ook echt wel lekker en ben zeer happy met dit boardje zover.
Met de 7.0 erop een aardige combi.

Plaats reactie