Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Opzetten surfvereniging.

Al het andere wat niet in de andere topics past maar wel met windsurfen te maken heeft.

Moderator: RaymondW

Plaats reactie
Jaap
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Rebel 83 Van den Berg Slalom. North sails 6.6, 5.4, 4.7 en 3.7.

Re: Opzetten surfvereniging.

Bericht door Jaap » za dec 24, 2016 12:11 am

Hoi Ilja, Ontzettend goed initiatief. Ik zie nu pas dat je hiermee bezig bent. Als ik iets kan doen dan hoor ik dat van je.
Ik zal gelijk op de site kijken en mij inschrijven. Top.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » za feb 04, 2017 11:12 pm

Hebben jullie de toekomstige plannen van Enkhuizen gezien?
Wanneer ga je varen op het Enkhuizenzand? Bij Oost of soms bij Noord-Oost. ( ik ga dan liever naar Andijk, maar dit terzijde)
Wanneer je dan de tekening bekijkt, ligt volgens mij het strand aan de verkeerde kant. Of heb ik het mis?
https://www.enkhuizen.nl/sites/default/ ... k=uMb-bjM-

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: A relaible heap of shit
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » ma feb 06, 2017 12:28 pm

Ik had die plannen nog niet gezien.
Maar het ligt er een beetje aan waar wij kunnen opstappen.
Als dat gewoon op de plek blijft waar we dat nu ook kunnen doen dan voorzie ik geen problemen.
Voor het deel dat nu voor het kitesurfen is toegewezen lijkt het een iets ander verhaal te zijn..

keesd
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD WaveCult 85, Fanatic Eagle 100, JP SlalomIV 76 en Bic Bamba

Bericht door keesd » ma feb 06, 2017 6:52 pm

Waar we nu opstappen staat het bungalowpark gepland...

Kees

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » di feb 07, 2017 9:41 pm

Maar kijk eens waar ze om heen willen hebben. Dit is volgens mij het Kite gebied waar je via het dammetje in het water ging.
Dit strand ligt volgens mij pal Zuid. Je komt dus heel moeizaam weg.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » di feb 07, 2017 10:00 pm

Heb het hele verhaal even opgezocht.
https://www.enkhuizen.nl/enkhuizer-zand
Zoals ik het interpreteer, blijft dat stukje strand voorbij het zwembad voor het surfen etc beschikbaar.
Maar door de kom die ze links maken en de plannen voor het bungalowpark rechts er van, zal de situatie verre van ideaal zijn.
Dit kan natuurlijk aangegeven worden maar of dat invloed heeft op de besluitvorming...
Zeker ook omdat er eigenlijk maar weinig gevaren wordt omdat de wind niet vak uit de juiste richting komt voor die hoek..

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Kapitein Rob » ma dec 04, 2017 6:53 pm

Zijn er al weer nieuwe windsurfontwikkelingen in West-Friesland gaande?
De kranten stonden de afgelopen tijd vol over de lage waterstanden en het wier probleem op het Markermeer.
Maar de Gemeente’s lieten niks los over de regulering van het aantal lessende kiters en/of het waarborgen van de veiligheid van andere watersport gebruikers, passanten tijdens deze lessen.
En een nieuwe fenomeen voor mij zijn de agressieve rijders op de dijk.
Deze komen met volle snelheid op je afrijden en als je er wat van zegt krijg je scheldkanonades waar je “u” tegen zegt.

funride
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP australia / Neilpryde
Contacteer:

Bericht door funride » di dec 05, 2017 8:55 am

Is dit nog actueel? Zie het nu voor het eerst en wil graag lid worden, surf al vanaf mijn 12e
Op shout (1988) en heb de spot erg zien veranderen.
Zou graag lid worden.

Ilja1974
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door Ilja1974 » di dec 05, 2017 12:02 pm

Helaas op dit moment nog geen ontwikkelingen waar wij wat van weten.
Een tijdje terug contact gehad met de burgemeester van de gemeente Drechterland, waar Schellinkhout onder valt en die reageerde best positief en zou de gegevens doorsturen naar de betreffende wethouder en als we te lang niets hoorden dan moesten we aan de bel trekken.
Dat is ook reeds gedaan maar geen reactie en dat is wel jammer want als het aan ons licht dan pakken we meteen lekker door voor het aankomende seizoen.
Het zelfde geld ook een beetje voor het Watersport verbond.
Na in de eerste instantie een positieve reactie een afspraak gemaakt om het een en ander door te praten en deze is afgezegd op het laatste moment ivm ziekte en vervolgens hoor je niks meer.
Daar zal ik na de feestdagen weer even achteraan gaan.
Wat dat betreft blijft het een gevalletje lange adem en je wil ook niet de mensen waarmee je in gesprek bent tegen de borst te stoten.
We kunnen als vereniging proberen de boel te forceren door bv een verzoek tot handhaving in te dienen aangezien ze het kiten gedogen maar het in feite nog steeds illegaal is maar dan bereiken wij uiteindelijk niet het gene wat we nastreven.
Wel raad ik een ieder aan (surfers recreanten etc) gewoon regelmatig de gemeente te mailen en ze daardoor wakker te houden en ze laten realiseren dat gedogen zonder beleid geen optie is en dat ze er wat mee moeten doen.
Hiervoor zijn diverse e-mail adressen te vinden op de site van de gemeente.
@ Funride : Lid worden kan altijd via de website en kost niks : http://windsurfingwestfriesland.nl

Groet,
Ilja

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » di dec 05, 2017 1:45 pm

Heb me net aangemeld :cheer:

Op zich geloof ik niet heel erg in een verbod of zonering van kiters/windsurfers.
Kite surfen momenteel velen malen groter dan windsurfen, daar moeten we me leren leven als windsurfers.
Waar wel wat aan moet gebeuren is het aantal kite scholen, 20 jaar geleden was het één groepje vlak voor het strandje. tegenwoordig staan ze op een goeie dag al bijna tot aan de meeuwenkolonie!!! kan me voorstellen dat zelfs gevorderde kiters hier niet blij mee zijn.

Verder zou ik me als vereniging vooral inzetten voor het verbeteren van de windsurf mogelijkheden en niet zo zeer tegen de kitesurfers, we zijn nou eenmaal een minderheid vandaag de dag.
Unique selling point van schellinkhout als windsurf spot is de binnenwater branding, dit is de reden dat veel windsurfers naar S'hout komen,
kitesurfers (en helemaal scholen) maken minder gebruik van deze branding.
Veel gevorderde kiters zie je dan ook wel dichter langs de dijk op vlak water maar klasjes en beginners gaan liever midden in de branding staan/varen (verder van de dijk af)
Dat is nou juist het stuk waar wij willen surfen….

Ding waar ik me laatste tijd ook wel zorgen over maak is het ondieper worden van S'hout (waterstand?)
en verandering in de bodem.
Vroeger was het een zand en schelpenbodem in de hele kom, tegenwoordig ook veel stukken met zachte modder (slik)

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69&79, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7.0&8.5&9.2
Contacteer:

Bericht door Endewerf » di dec 05, 2017 8:56 pm

Ook lid geworden. Misschien af en toe een mailing (bv via mailchimp programma, werkt heel goed) en 1x per jaar een meeting of borrel. Ik kan checken of dat in Manifesto kan in Hoorn. En bovenstaande onderschrijf ik helemaal...

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW » wo dec 06, 2017 10:48 am

Ook lid geworden. Kan me helaas niet inloggen op de website. Hij doet niks na het opgeven van mijn inloggegevens.

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » wo dec 06, 2017 12:10 pm

Volgens mij kan je ook niet heel veel meer dan aanmelden op de website van WSWF.
Op zich is er ook wel iets voor te zeggen om iets meer te doen dan alleen praten met gemeente?
Is misschien ook wel behoefte aan een plek (FB?) waar men vereniging bijeenkomsten/carpool (surf) uitstapjes etc kan plannen.

Barbatruc
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: Klein maar fijn
Surf spul: Starboard, Quatro, 5-Oceans, Ka Sail, CAAS masten, Patagonia pak

Bericht door Barbatruc » wo dec 06, 2017 3:26 pm

Dit is volgens mij heel erg waar en misschien wel een interessante om te kijken of daar wat mee te qoen is qua afspraken en/of zonering:
Unique selling point van schellinkhout als windsurf spot is de binnenwater branding, dit is de reden dat veel windsurfers naar S'hout komen, kitesurfers (en helemaal scholen) maken minder gebruik van deze branding.
Veel gevorderde kiters zie je dan ook wel dichter langs de dijk op vlak water maar klasjes en beginners gaan liever midden in de branding staan/varen (verder van de dijk af). Dat is nou juist het stuk waar wij willen surfen….
Het lijkt me dat ook beginnende kiters liever op vlak water oefenen en niet in de 'branding', het leren zal al moeilijk genoeg zijn zónder die branding.. Win-win als die scholen ergens buiten de branding kunnen gaan oefenen?

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » wo dec 06, 2017 7:11 pm

Dichter tegen de dijk aan is minder branding,
Maar voor beginners weer groter risico om op de
Dijk te klappen.
Ik denk dat de oplossing is minder kite scholen, of een zone waar in lesgegeven mag worden.

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69&79, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7.0&8.5&9.2
Contacteer:

Bericht door Endewerf » wo dec 06, 2017 8:23 pm

Minder scholen door maar een select aantal vergunningen uitgeven om daar les te geven. Maar ja, dat moet je ook weer controleren en in de regel is dat allemaal wegbezuinigd (handhaving)...

funride
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door funride » do jan 18, 2018 11:24 pm

Ik heb even een vraagje, ik ben bezig met een FB pagina over/voor windsurfen in Schellinkhout.
Mede om weer wat meer bekendheid te geven aan windsurf spot S'hout en te laten zien wat een bijzondere windsurfspot dit is op binnenwater.
Zie het een beetje als promotie voor windsurfen op s'hout.
Nu heb ik zelf (nog) geen recente foto's (alleen uit 1995) en om het er een beetje spectaculair uit te laten zien ben ik op zoek naar een foto's die ik mag gebruiken.
Her er wel wat gevonden om het internet maar wil deze niet zomaar ongevraagd gebruiken.

dit is de FB pagina.
https://www.facebook.com/windsufshout/

Plaats reactie